מזל טוב על הפורום החדש - ושאלה:

chenshotokan

New member
מזל טוב על הפורום החדש - ושאלה:

ראיתי שאתם הרבה פעמים ממליצים להפסיק לעבוד עם כרטיס אשראי ולעבור למזומן. אישית כל זמן שהייתי משתמשת במזומן גיליתי שהוצאתי יותר מאשר שימוש בכרטיס אשראי וכמו כן במזומן דיי קשה לכתוב כל הזמן על מה מוצאים בעוד שבכרטיס אשראי זה נכתב אוטומטית. כמו כן אני מקפידה מאוד לא לדחות תשלומים - הרי זה דיי מגוכח... מספיק שתדחו 2 תשלומים וזה כאילו קניתם משהו אחד החודש ומשהו שני חודש הבא.. וכך יוצא מצב שקונים הרבה דברים.. וחודש אחריו פתאום יורדת כל המשכורת על תשלומים שנדחו. *השאלה נשאלת מתוך סקרנות. לפני כחצי שנה בארך גיליתי שאני בורה לחלוטין בכל מה שקשור לניהול כסף נכון.. קניות נכונות, חסכונות נכונות ועוד.. הגעתי שאני רוצה להבין יותר בנושא.. עד היום גיליתי דברים מפתיעים כגון - חבילות גדולות לא תמיד עולות פחות מ 2 חבילות קטנות ולפעמים אפילו עולות הרבה יותר... קניית פיצה משפחתית קפואה כמו "מעדנות " וכו.. בסופר יקר יכולה לעלות גם ב 10 ש"ח יותר!!! שלא לדבר על כל מיני כמויות שלפעמים כמות קטנה עולה יותר מכמות גדולה או הינה במחיר זהה...
 

מחשבות

New member
העניין הוא שקשה עד בלתי אפשרי להעביר קורס כזה

באינטרנט. קשה מאוד להסתדר בלי כרטיס אשראי. כמובן שחייבים לעבוד איתו נכון והאשראי אינו בלתי מוגבל. לרוב אנשים מסתבכים משום שפשוט אין להם די הכנסה.
 

ariri

New member
השימוש בכרטיס אשראי

כמנהל הפורום אינני ממליץ על הפסקת שימוש בכרטיס אשראי ומעבר למזומן בלבד אלא במקרים מאוד חריגים. הבעייה העיקרית בשימוש בכרטיס אשראי הוא שימוש בכסף וירטואלי. ובשל כך אובדן השליטה על ההוצאות. אדם ממוצע יכול להמשיך לשלוט בהוצאותיו אם ינהג נכון. א. רק כרטיס אחד. ב. ללא קניות בתשלומים אלא בהורדה אחת. אם אין כסף לא קונים כמו במזומן. ג. מעקב קבוע על החשבון דרך האינטרנט. ד. ללא אשראי חוץ בנקאי.
 

goldy

New member
תמיד אפשר כת"ם

כרטיס תשלום מראש: מטעינים במזומן, יורד מייד בתשלום אחד, אים אין מספיק לא עובר.
 

chenshotokan

New member
יש כרטיסים כאלה בארץ???

ראיתי את זה בהונג קונג.. מדהים.. אפילו כרטיס לרכבת ולאוטובוס היה אפשר לקנות איתו, אפילו מסטיק :). אני משארת שבטח בארץ הוא כמו כרטיס אשראי.. אבל לא נתקלתי עדיין באחד כזה... האם גם עליו יש דיווח דרך האינטרנט? היכן ניתן לברר פרטים עליו? והאם יש כזה כרטיס שהוא גם כרטיס סטודנט?
 

goldy

New member
וודאי שיש!

כן. לא יודע. מכיוון שהחברה המנפיקה לא שילמה לי עבור פירסומת תוכלי לפנות אליי במסרים ולקבל את פרטי ההתקשרות שלהם
. בינתיים שירשור בנושא: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1657&msgid=100236191
 

B i m B

New member
כרטיס אשראי נטעו של חברת Payoneer

הנה קישור לאתר החברה: http://www.payoneer.com/ מדובר בכרטיס אשראי של מסטר קארד.
 

chenshotokan

New member
תודה רבה... נראה לי שבנתיים נחכה עם זה ;)

א. אכן 10 ש"ח לחודש קצת מיותר ב. נראה לי קצת בעייתי היות שאנחנו צריכים 2 כרטיסים על תקציב אחד... דרך האינרטנט אין לנו בעיה לבדוק כמה הוצאנו ביחד, ואילו כאשר נצטרך להטעין כרטיסים נראה לי שזה יגרום לבעיות, לא נדע כמה להקציב לכל אחד שכן לפעמים אני משלמת ולפעמים הוא... וככל שאני חושבת על זה, נראה לי שגם זה איזה סוג של אשליה... הרי אתם תמיד יכולים להטעין אותו.. והרי אתם לא תשארו ללא כסף בכלל... אז מה בעצם שונה בין זה לבין לבדוק באינטרנט כל הזמן את המצב? ואולי זה יותר גרוע? כי חודש שלא תשתמשו בכל הכסףיתוווסף לחודש הבא ואז תיהיה לכם יותר מוטיבציה לבזבז אתו... במקום לדעת שככה נשאר לי בחשבון החודש וזה אומר שחודש הבא צריך להשאר לי אותו הדבר או יותר, ולהכנס ולבדוק שאכן כך הדבר.
 

goldy

New member
הבעיה שלך היא אחרת ../images/Emo10.gif

"כי חודש שלא תשתמשו בכל הכסףיתוווסף לחודש הבא ואז תיהיה לכם יותר מוטיבציה לבזבז אתו..." __אני די בטוח שאת מעמד בינוני-נמוך: מיצד אחד את יודעת שתיצטרכי את הכסף למשהו בעתיד ומיצד שני את מיזדרזת להיפטר מימנו. הפיתרון בשבילך הוא לא כת"ם אלא תוכנית אימונים שתלמד אותך מה לעשות עים הכסף בימקום רק להיזדרז להיפטר מימנו כי "עכשיו 'מיבצע'". יבולים כבר אמרנו?
נ.ב תמיד אפשר להיתקשר לחברה.
 

chenshotokan

New member
אתה טועה

אני לא "ממעמד בינוני נמוך" וגם לא ממהרת להפטר מהכסף... גם אין לי בעיות כספיות . אני רואה עצמי כאדם מאוד מחושב. פשוט התחלנו עם משכנתא והחלטתי שכדי לחסוך במקום לבזבז את הכסף על "שטויות" שלא ידעתי על קיומם כגון בסופר שמפריז במחיר, וכן גם לעשות בו שימוש יעיל יותר. תחלס אני יודעת מה הבעיה העיקרית שלי, וזה לא "מבצע" ואני גם לא מבזבזת יותר מידי..ובדרך כלל גם לא "מבזבזת", יש לי קצת רגישות לאנשים ותרומות... והתרגלתי במשך השנים שאם אחרי החודש נשאר קצת כסף (אחרי שירד לחיסכון - שכרגע זה משכנתא... ) הוא אוטומטית עובר לתקציב של קניית מתנות (אפילו כאלה קטנות כשאתה רואה משהו והוא ממש מתאים למישהו ויגרום לו להיות מאושר) ותרומות ל2 ארגונים...וזה דבר שעשיתי עוד בצבא ככה שקצת מוזר לי לשנות את זה... היות שיש משכנתא החלטתי גם לנסות לתקצב פחות.. במקום פעם בחודש לפעם בשנה.. (מלבד העודף בחנויות אם הוא מגיע ככסף קטן ויש שם קופה של בית התבשיל... לדעתי זה עדיין חובה). ונכון לכל אחד יש את החולשות שלו.. ועיניין המשכנתא דיי חדש לי אז קצת קשה להתרגל.. ובעיקר קשה לשנות גישה ודרך חיים במיוחד בדברים שבשבילי הם באמת כל כך חשובים. אבל משכנתא זה לא חיסכון - זה חוב...וצריך לשנות קצת את החשיבה לדעתי בגלל זה.
 

goldy

New member
רק תעשי לעצמך טובה

אל תפחדי מעמלת "פרעון מוקדם". בימקום ליתרום מזומן ואוכל אני ממליץ לך לחפש גופים התנדבותיים שמשלימים השכלה כגון "תהילה" ("השכלת מבוגרים") ותירמי להם. כדאי לתת חכות מאשר דגים
.
 

chenshotokan

New member
תודה על פקיחת העיניים - אכן אתה צודק :)

לא חשבתי על זה בצורה כזאת.. כשהייתי קטנה הייתי תורמת לכל מיני אנשים ברחוב.. ואחר כל למדו אותי שלא כולם אמינים וחלקם מבפרקים... וחלקם קונים בזה סמים, לכן עברתי ללתרום לבית התבשיל. חבל שבימינו זה כבר לא פשוט לתרום.. אתה גם צריך לדעת למי ... למרות שגם רכישת השכלה.. אולי זה אנשים שבמקום לעבוד יושבים בבית בכדי "לזכות" בלימודים זולים?
 

קרנית 1

New member
תרומות והתנדבות...

הרבה שנים התלבטתי מה ולמי לתרום, ושהיתה לי רווחה כלכלית, תרמתי לכל מני גופים, והעדפתי גופים גדולים ומוכרים שאמנם יש מנגנון "שמן" שלוקח את הנתח שלו, אבל ידעתי שלפחות הם עושים משהו עם הכסף, ואני רואה תוצאות בשטח של הגופים האלו. היום שמבחינה כלכלית קשה לי לתרום, בן-זוגי תורם 8 שעות בחודש (לפחות) לקהילה כהתנדבות בארגון מסוים. (לפני שנולדו הילדים גם אני השתתפתי כפעילה יותר בארגון, ואז גם השעות היו 8 בשבוע לכל אחד מאיתנו...) ואם נתרגם את זה לכסף, המינימום שבן זוגי מרוויח בעבודה פרטית (אמנם לא בתחום הזה... אבל נגיד שככה שווה שעה שלו, (הלוואי שזה באמת מה שהיה מקבל בעבודה הרגילה שלו...יום אחד הוא יהיה עצמאי, ויפחתו הבעיות...)) זה 30$ לשעה, כפול 8 זה 240$ לחודש, כפול 4 =960 לחודש, בדיוק 10% מההכנסה החודשית שלנו, שזה מעשר לצדקה, כדת וכדין לפי כל הדעות... בקיצור, לפעמים הרבה יותר טוב לתת שעות וזמן ע"פ כסף, כי בכ"ז TIME IS MONEY...
 

chenshotokan

New member
בהחלט צודקת...וכל הכבוד לכם

כרגע אני לא חושבת שארגיש בנוח בלתרום שעות.. אני מחזקת כוחות מעבודה עם ילדים בעבר... בתור אדם מאוד רגיש ושמאוד נקשר.. זה דיי בעייתי מבחינתי כרגע לתרום שעות.. מלבד זה התרומה הכי גדולה מתחילה במשפחה.. וכשיש לי זמן אני מעדיפה להיות איתם.... דרך אגב במה בעלך מתנדב? האם יש התנדבות ללא עבודה פרונטלית מול אנשים/ ילדים?
 

קרנית 1

New member
התנדבות

אנחנו חובשים במד"א. בעלי הוא נהג אמבולנס, ועושה משמרת פעם בשבועיים בתחנה. אני רק חובשת ולא נהגת אמבולנס, ומכיוון שאני אחה"צ בד"כ עם הילדים, כבר הפסקתי להתנדב באופן פעיל. בנוסף אנו חברים בארגון "הצלה", ארגון שמרכז חובשים וכוננים במד"א, ונותן ערכות חובש לרכב, ואם אנו נתקלים בדרך בתאונה / נמצאים באזור ליד מקרה שמדווח בקשר, אנו ניגשים לסייע עד שיגיע אמבולנס. לגבי התנדבויות ללא צורך בהקשרות לאנשים - אולי "יד-שרה" זו אמנם עבודה מול אנשים, אבל יותר בתור "מוכרת" ז"א את משאילה ציוד... ישנם מקומות בהם יש ארגוני סיוע ליולדות, ואז את צריכה להכין עוגה / אוכל / דברים לעזרת היולדת. וזה משהו חד פעמי, ולא מחייב. בד"כ בעיריות יש ריכוז של ארגוני ההתנדבות בעיר, ואולי שם אפשר למצוא משהו שיתאים לך. ונקודה למחשבה: אם את עוזרת לעצמך, ולמשפחתך, ומצליחה לחיות חיים טובים מכל הבחינות: כלכלית, חברתית, הילדים שלך מחונכים ולא פושעים וכו', את תורמת לקהילה! בזה שאת משפחה שזלא קוקה לסיוע מהרווחה / צדקה, ואת משפחה עצמאית שלא חיה על חשבון המדינה, בזה את תורמת לחברה, הוצאת משפחה ממעגל הנזקקות למעגל העצמאיות. אני מתכוונת ברצינות מאוד לקטע האחרון, כי יש כאלו שמרוב שרוצים לעזור, והם באמת עוזרים, הם לא שמים לב, וכבר צריך לעזור להם בעצמם. אז לא צריך להסתכל כ"כ רחוק לפעמים... מספיק להסתכל במראה!
 

chenshotokan

New member
תודה רבה :)

אני נגד לחיות על חשבון המדינה.. אפילו כשהשתחררתי מהצבא עד שמצאתי עבודה היו לי חודש או חודשיים שחתמתי בלישכה ולא הלכתי לדרוש תשלום היות שאחרי חודשיים מצאתי עבודה מסודרת.. ויכלתי להסתדר ללא אותו תשלום. באמת כל הכבוד לכם. מאוד משמח לשמוע על אנשים מתנדבים. יש גם המון דברים קטנים.. כמו לא לזרוק בגדים שכבר לא אוהבים.. או קצת דהויים.... מכינים שקית גדולה ושמים אותה במקומות האיסוף...
 

Numnum

New member
ישארכרט דירקט-כמו כרטיס ATM, יורד מיד מהחשבון

קיבלתי כרטיס כזה מבנק הפועלים, התשלום יורד בעת ביצוע העסקה (לפעמים רק בסוף היום או למחרת) אבל לא נגרר למועד מסויים כמו בכרטיס אשראי. הוא מכובד כמו כל כרטיס אשראי אחר (ב-90% מהפעמים) כי אפשר לבצע איתו רכישות בטלפון למיטב הבנתי. (הוא בן 8 ל-10 ספרות להבדיל מ-16 בכ.אשראי) אני אישית מוצא את השיטה הזו יעילה כמעט כמו מזומן ונוחה כמו כרטיס אשראי. אני לא מזמן חזרתי מארה"ב אחרי שחייתי שם מספר שנים, ושם במשך כל השנים עבדתי עם כרטיס שדומה למה שישראכרט מציעים. ** כביקשתי בבנק כרטיס כזה הפקידה אמרה לי "אתה בטוח ?! אתה יודע שאנחנו נותנים כרטיס כזה רק לעניים ?" אמרתי לה שלא אכפת לי מה ייחשבו עלי בקופה, אני מעדיף להיות אמיד עם כרטיס של עניים מאשר עני עם כרטיס של אמידים. *** אני חובב מזומן מושבע ! אם למישהו יש מזומן מיותר שלא צריך - אני מבטיח להעניק בית חם למזומן. **** אחלה פורום, אין לי משפחה עדיין, אבל אני רואה בחינוך פיננסי ושליטה בהוצאות כלי בסיסי לניהול החיים !
 

Numnum

New member
תיקון קטנטן

* להבנתי אי אפשר לבצע רכישה טלפונית באמצעות הכרטיס.
 
למעלה