מזל טוב

מזל טוב

מז"ט על פתיחת הפורום העוסק אולי בתחום החשוב בתפוז. שאלה ראשונה- מה דעתכם על מגמת העברת בסיסי צה"ל לנגב (עיר הבה"דים...). מה תהיה השפעתם על פיתוח הנגב (חיובית/שלילית) ומדוע.
 

fireman

New member
הוווו חיכיתי לשאלה הזו!

קודם כל תודה וברוכים הבאים. לצערי, כתושב באר שבע נראה כי חלום עיר הבה"דים הולך ומתרחק. הפרוייקט הזה אין ספק שימנף את האזור בצורה מאוד טובה, מדובר בהעברה מיידית כמעט של עשרות אלפי חיילים לאזור. אין ספק שההעברה הזו תדרוש התאמה מסויימת של תשתיות בעיקר בתחום התחבורה. כביש ב"ש צומת הנגב כבר הוצהר שיורחב ויהפוך לכביש של 2 נתיבים לכל כיוון ואני מאמין שרכבת ישראל תמשוך שלוחה לעיר הבהדים מהשלוחה לרמת חובב, אחרי הכל המסילה כבר מגיעה למרחק של ק"מ בודדים מהשטח המיועד להקמת עיר הבהדים. אין ספק שמבחינה נדל"נית תהיה התעוררות מסויימת בערים ובעיירות מסביב, אם מדברים על באר שבע וירוחם בטבעת הקרובה ועד דימונה ומצפה בטבעת היותר מרוחקת והפרוייקט באמת יביא לפיתוח משמעותי של האזור ובראש ובראשונה הפיכתה של רמת חובב למרות היות מועצה תעשייתית לכזו שבאירופה יוכלו לקנא בסטנדרטים של איכות הסביבה בהם היא נדרשת לעמוד כבר היום.
 
צר לי

(...ואין לך מושג כמה) להודות שהמונח עיר הבה"דים דווקא הולך ומתקרב. אמנם בזמן מדבר, אבל קורם עור וגיד. דעתי דווקא הפוכה. תכנונית, מתייחסת ישראל לא פעם אל הנגב כאל החצר האחורית שלה, זו שבה זורקים את הגרוטאות שאספנו, רק כדי לומר שיש לנו... בשׂורת עיר הבה"דים בפרט, והצבת צה"ל וארגוני הביטחון בכלל, בחזית הצרכנית בארץ היא טעות. בסיסי צה"ל אינם מביאים עימם את האוכלוסיות החזקות (קצינים בעיקרן), הרוכשות קרקע ומשקיעות באזור, כי אם את אנשי הקבע ומשפחותיהם (אוכ' חלשות עפ"ר). אלו מביאים את נשותיהם/בעליהן וילדיהם, ועימם תחושת קיפוח וניתוק מהחברה הישראלית, ובכך רק הנצחנו את הבעיה. תשתיות יפותחו ויקודמו ("דרומה עידן הנגב"...). השאלה היא איך ומה-כמה. ניסוי באנשי קבע נערך מס' פעמים במס' מקומות בארץ. במרבית המקרים התוצאה היתה שלילית.
 

fireman

New member
אין ספק שיש כאן פער

חשיבתי. רמת חובב שלפני רעיון עיר הבה"דים הייתה אחת הבעיות הגדולות של באר שבע, למרות מיקומה כ-12 ק"מ מב"ש. החריגות בפליטות שם היו דבר שבשגרה, זיהום האויר הקרקע והמים היה חסר כל מעצורים, כמות ה"השתקות" של אירועי דליפות היא ענקית ומי שהיה נפגע מזה הם בעיקר תושבי העיר בגלל מטרדי ריח. בשורת עיר הבה"דים הביאה את רמת חובב לעמוד בצורך ממשי לשנות את כל "התרבות הסביבתית" שלהם ולהפוך מרשות מזהמת לרשות שפועלת עם ולמען הסביבה ומרגישים את זה באופן חד משמעי, היו פעם ימים שאי אפשר היה לפתוח חלון בנווה זאב למשל, היום אתה יכול לספור את הימים הללו בשנה עם 2 אצבעות בלחץ. כמות האירועים באתר פחתה בעשרות אחוזים ואני אומר לך את זה מהיכרות עם הגורמים המטפלים באותם אירועים, השקיפות בנוגע לכל אירוע היא מלאה והמשרד לאיכות הסביבה באמת משקיע שם הון בשביל לשנות את הכל וגם קונס מפעלים בחומרה רבה על פליטת מזהמים וכדומה. זה בהחלט לא כמו שהיה פעם ואת הבשורה הזו מביאה עיר הבה"דים. אני לא יודע אם זה נכון מה שאתה אומר בכך שאתה מסמן את רוב אוכלוסיית אנשי הקבע בצה"ל כאוכלוסיה חלשה אני מכיר לא מעט אנשי קבע וכולם חיים יפה מאוד, בבתים יפים ומסודרים, מקיימים חיי משפחה תקינים, מחזיקים בכלי רכב וכדומה. דרום הארץ מאכלס את עיקר בסיסי צה"ל וזה לא סוד, אני לא רואה בכך הפיכת הדרום לחצר האחורית של מדינת ישראל כי רק בדרום יש מרחבי שטח העונים על הדרישות של צה"ל בהקמת והפעלת בסיסיו בצורה תקינה. אתה יכול להעלות לעצמך הקצאת שטח לבסיס בסדר גודל של חצרים למשל באזור גוש דן וזה עוד לפני שדיברנו על הבעיות של נפח התעבורה האוירית (זשו הסיבה שבסיס לוד גם כן מועבר דרומה) מה שכן גורם לי להרגיש חצר אחורית זה העברת הר הזבל של חיריה דרומה, היעדר השקעות בתשתיות באזור הדרום, קיום פרוייקטים נדל"ניים ללא חשיבה וללא זהירות והתחשבות בתנאי המשק אם ניקח לדוגמא את משרד השיכון שהפשיר קרקעות בבאר שבע על ימין ועל שמאל לבניה כאשר בעיר 1000 דירות שלא מצליחות להמכר ובכך הפך את הבעיה לבעיה כפולה ומכופלת, גרם להתמוטטות של קבלנים ולמתה מוחלטת של שוק מכירת הדירות מיד שניה בעיר. אם עיר הבה"דים תקדם הכפלת הכביש בין ב"ש לצומת הנגב בו נהרגו לפני כשבוע וחצי 3 בני אדם ותזרז את הכפלת מסילת ב"ש לוד ותביא להקמת מסילת רכבת לעיר הבה"דים ומשם סביר להניח בהמשך גם לירוחם ואנשי הקבע יאכלסו את הדירות המיותמות הרי שיצאנו בשכרנו.
 

עוזי ק

New member
הכל משחק של פוליטיקאים קטנים

שמנסים להראות פרוייקטים גדולים. במקום להתקדם בדרך מסודרת. תחילה כמה תיקונים המשרד לאיכות הסביבה לא משקיע אגורה שחוקה בפתרון בעיות רמת חובב (פרט לשיקום אתר הפסולת, שאינו קשור בבעיות הריחות). הפתרון המסתמן ברמת חובב הוא הצלחה אדירה של הפקידים, שכל רצונם לגלגל את הבעייה משולחנם לשולחנו של מישהו אחר. הרי במקום בריכות אידוי ציבוריות באחריות המועצה יוקמו בדיוק אותן בריכות רק באחריות המפעלים. כך הפקידים יוכלו לבצע אכיפה כאשר יהיו להם בעיות שאין להם פתרון. כולנו יודעים היום פחות מידי על מה הולך להיות בבריכות החדשות. כמו שאף אחד לא צפה את התפרצות בעיות הריחות מהבריכות בשנים 2002-2003. זה בוודאי אינו פתרון בר קיימא. מהיכן המידע על הכוונה להרחיב את כביש ב"ש - צ. הנגב. הרי כווווולם מדברים על כביש 6 עד צ. הנגב. בזכות הדיבור הזה, לא מקדמים פתרונות תחבורתיים זמינים וטובים בהרבה. הרי ניתן לפתור את כל בעיות התחבורה באיזור על ידי הרחבת כביש 264 (ב. קמה-אשל הנשיא) וסלילת עוקף מערבי דו נתיבי לב"ש. התוואי קיים, בצמוד לקצ"א. הרי את העוקף המזרחי סיימו לסלול רק לפני 3 שנים והוא חד נתיבי, ראה התאונה שאיזכרת שהייתה בקטע העוקף לפני צ. אהלים. עתה לעצם העיניין העברת עיר הבהדים לא תביא כל פיתוח משמעותי לאיזור. בדיוק כפי שהעברת שדות התעופה בשנות ה 80 לא הביא כל פיתוח. די עם תבדוק כמה נוסעים על הכביש המיוחד שנסלל מבסיס רמון לכיוון מצפה רמון או כמה ומי נוסעים בכביש בין חצרים לאופקים. האם שני הישובים התפתחו עקב הקירבה הצמודה כל כך לבסיסים גדולים עם אוכלוסיה איכותית. לפי התוכניות הכוללות את כביש 6 ורכבת מהירה עד צומת הנגב, זמן הנסיעה מרחובות (סתם לדוגמה) לצ. הנגב או לתל-אביב פנימה זהה. אז בדיוק באותו אופן בו פועלי תל אביב גרים ברחובות, הם יוכלו להמשיך להתגורר ברחובות ולעבוד בצ. הנגב. בקיצור כל העיסוק בנושא הוא מס שפתיים שנועד לפתור כמה בעיות לוחצות לכל מיני גורמי ממשל. כמו לדוגמה מצוקת הקרקעות לבניה ומצוקת הקבלנים הבונים את ארץ תל-אביב. על מנת להבין קצת את המערכת, אני ממליץ לעקוב אחרי התקדמות התאורה בכביש 40. בכל עת שזעקת מנהיגי הנגב מצליחה להגיע לירושלים, משלימים עוד קטע. אח"כ נחים עד לסיבוב הבא. ואין זה אומר שאני חושב שצריך להאיר את הכביש. התמונה - סתם לתזכורת כמה קרוב הזבל של תל אביב לעירך
 

fireman

New member
כמה קרוב הזבל לעירי תאמין לי שאני

יודע, בינתיים רואים רק את העיר מכיוון הזבל אבל לא רחוק היום שיראו את הזבל מהעיר. עיקר הדיון הזה בעיר הבה"דים, תועיל או לא תועיל הוא עקר כי אנחנו בסופו של דבר עוסקים בספקולציות. לגבי הרכבת הכביש מב"ש עד לצומת הנגב פורסם לא מזמן במדיה, קישור הופיע בזמנו בפורום תח"צ (הלוואי והיה לי את הקישור לצרף לך) התאונה אגב, ליד צומת אהלים לא קשורה לכביש העוקף עד כמה שידוע לי והתרחשה בקטע נסיעה ישר לחלוטין ולא בסמוך לצומת החיבור בין הכביש העוקף לכביש ב"ש צ.הנגב כי אם לפני, הסיבה הייתה רכב שפרץ לכביש מהשטח ולא תאונה בגלל אי מתן זכות קדימה בצומת (לא שזה הופך את זה לבסדר ואת התאונה למיותרת) לגבי השקעות או לא....גם לגלגל את האחריות מהשולחן שלהם לשולחן של מישהו אחר, עולה כסף, העברת האחריות על הבריכות למפעלים ללא ספק תחסוך הרבה כאב ראש לאכה"ס שתוכל לקנוס את המפעל הספיצפי שמבריכותיו עולות הניחוחות המרעננים
לגבי הכבישים העוקפים של באר שבע, בנושא הזה אני יכול לכתוב לך בלי הפסקה עד מחר כי הרבה היגיון אין שם. מדובר בסה"כ בהעברה של בעיה ממקום אחד למקום אחר תוך כדי הכפלת מידת הסיכון למשתמשים בדרך. החיבר מכביש 40 לכביש 60 הוא פשוט מגוכח במתכונתו, במקום לחבר את כביש 40 ישירות לצומת חטיבת הנגב עם גשר וירידה לצומת עצמה חיברו אותו לכביש 60, יצרו שם מקטע של פחות מקילומטר שיש בו כאוס לא נורמלי בכל יום, בכל בוקר. המצב הזה תוקע את כל מי שמגיע לבאר שבע או מעוניין להמשיך דרומה ומגיע מכיוון כביש 60 והכבישים המזינים אותם, אם זה כביש 31 או 40 או המגיעים מעומר או מיתר או להבים. יצרו מצב שבו הכביש העוקף לא בהכרח מקצר את הנסיעה או הופך אותה למשתלשמת יותר מבחינת זמן\מרחק אלא מסבך את התנועה לפקקי ענק, ולא משנה מאיזה כיוון תגיע. פקקים באורך של קילומטרים הם דבר שבשגרה. לי יצא לפני כשבועיים לנסוע מבאר שבע לכיוון מיתר בסביבות השעה 8 בבוקר, מצומת חטיבת הנגב טור מכוניות אדיר נמתח עד ק"מ מצומת שוקת, זה פשוט בלתי נתפס. תוכניות למחלפים קיימות גם קיימות, אפילו בתכנון מפורט....איפה ראשי הרשויות? הם הבעיה של הנגב, הם כולם שאננים, רדומים, חסרי מוטיבציה ואכפתיות והם המקלות בגלגלים של הנגב, לא הממשלה. כשאין מי שיפעיל לחצים וידרוש ויעשה את הבלאגן וידפוק על השולחנות שום דבר לא יקרה כאן, לא עיר הבה"דים, לא תאורה בכביש 40 שלדעתי היא יותר נחוצה מהתאורה בכביש 4 ועל תאורה בכביש לדימונה בכלל אין על מה לדבר, אמרו שתהיה, השאלה מתי, אם זה יהיה ביחס דומה לזמן ביצוע הכביש עצמו (30 ק"מ - 10 שנים) אני לא מצפה לתאורה לפני שיהיה לי נכד אחד לפחות, ואני היום רק בן 24, לא יהיו מקומות תעסוקה, לא יהיו הקלות שימשכו לכאן זוגות צעירים ולא יהיה היי טק. אנחנו נמשיך לעמוד במקום, נמשיך להיות החצר האחורית של הזבל והחצר הקדמית של הניסויים התחבורתיים דוגמת פרוייקט שדרות רגר המגוכח והעיר העתיקה שהופכים כל שנה מחדש.
 

עוזי ק

New member
אתה רק מחזק את דברי

במישור העקרוני. אני לא התכוונתי לכביש זה או אחר או לשדרות כאלה ואחרות. אגב הנהר בשדרות רגר מככב גם בפורומים אחרים כל שטענתי זה שמנסים לטפח ציפיות של פיתוח הנגב באמצעות עיר הבה"דים. כאשר אותו ניסיון ואותן ציפיות בדיוק ליוו את העברת שדות התעופה מסיני לנגב בשנות ה 80 (האמן לי גם אז הייתי דרומי וקרוב מאד לעשייה, עם הפסקה ארוכה בצפון בין לבין). כל שנשאר מאז זה ההרקולס שמגרד כל בוקר את צמרות האקליפטיסים בלימנים לאורך כביש 40 משדה דב בואך שדה רמון. אותו כנ"ל בדיוק בנושא הכבישים. מספרים לנו כל הזמן על כביש 6 המיותר שיגיע לצ. הנגב, ועקב זה מזניחים את פיתוח המערכת הקיימת (אני כל בוקר וערב עובר את המפגש 40-60 וזה לא כ"כ נורא, והתאונה כן הייתה בקטע העוקף בין צ.שרה לצ. אהלים). העקרוני בנושא זה, שהעוקף המיזרחי נבנה על מנת שלפר את דרכו של עם ישראל מארץ תל אביב לאילת פעמיים בשנה ולא על מנת לשרת את הנגב. הרי עוקף מערבי לעיר עצמה היה עולה הרבה פחות ומקצר הרבה יותר את הדרך ללב הנגב, אבל זה ממש לא מעניין אף אחד. דוגמה שמחזיקה מעמד כבר הרבה יותר שנים זו הרכבת לאילת. בכל פעם שצריך להציג תוכניות פיתוח אדירות מוציאים אותה מהארון ומנערים קצת את האבק, ולאחר שוח הכותרות בעיתון מחזירים לארון עד לפעם הבאה. גם הייחוס שניתן לגבי השיפור ברמת חובב הוא יציר עתיהם של יועצי תקשורת כאלה ואחרים. האמן לי, התהליך התחיל עוד לפני שהגבר הניח את אבן הפינה לעיר הבה"דים. זה הפך לקטליזטור שהכניס את המערכת לסיחרור שבטווח הארוך כולנו נשלם עליו. הסיחרור גורם למציאת פתרונות שלא יחזיקו יותר מ 15-20 שנה, עד להתעוררות הבעייה מחדש. נקודה נוספת שמפריעה כנראה רק לי. מעולם לא בוצעה השוואה, מבחינת איכות האויר בין צריפין לצ. הנגב. השוואה כזו בטוחני שתוכיח שגם במצב הקיים יש עדיפות בולטת, איכות אויר + סיכונים עתידיים (סקאדים, טילי אחמניג'אד ושאר מריעין) לצ. הנגב על צריפין. גם תושבי ב"ש זוכים לאויר משובח בהרבה (גם אם לפעמים כולל ניחוח משובח) מתושבי תל-אביב, שלא לדבר על חיפה. הנה עוד מקור זיהום, שאף אחד לא מדבר עליו. העננה הלבנה זו תחנת הכוח באשקלון והפס החום זה מה שהיא שולחת אל עמקי הנגב. צולם מאיזור בית קמה.
 

fireman

New member
אהלן עוזי

קודם כל אני חייב לציין שאני ממש נהנה לקרוא את הודעותייך. לגבי מיקום התאונה, מסתבר שאצלי נפל בלבול מסויים בנוגע למיקומה של צומת שרה, משום מה מיקמתי אותה במקום אחר על המפה ומכאן נובעת הטעות בהבנת המיקום המדוייק. לגבי שדרות רגר, השרשור בפורום טיולים דן בעיקר על הזרימה בנחל באר שבע, אני בכל אופן לא מצאתי אזכור לשדרות רגר, אגב, באותו היום נסעתי מספר פעמים על רגר בשני הכיוונים, בקטע החדש ניקוז מצויין ואני לא מבין מה מקור הטענות לגבי רגר, גם בשאר מקטעי הכביש לא נצפו בעיות מיוחדות. לעיתים אנשים קצת מפריזים ומאבדים פרופורציות, תושבי באר שבע לא פעם מדברים על מצב תשתיות הכבישים הרעוע בבירת הנגב ואתה יודע מה....שיסעו לחולון, בת ים, יפו....אותה מדינת גוש דן ויחזרו לבאר שבע, הם ינשקו את הכבישים כאן. אני כבאר שבעי מכיר את הבאר שבעים, רבים מהם חושבים שמגיע להם הכל וגם כשהם מקבלים את הכל זה לא מספיק או שזה לא טוב, על כל דבר ימצאו להגיד משהו רע, יקימו פארק של 5000 דונם בבאר שבע, עם מזרקות ועם דשא ועם עצים ומסלולי אופנים והכל הכי טוב שיש ואתה תמצא את הדביל התורן שולח איזה מכתב למערכת של איזה מקומון בו הוא מתלונן על כך שהדשא בגובה 7 ס"מ ולא בגובה 6 ס"מ או שהמרצפות ירוקות ולא אדומות. הביאו לבאר שבע את מטרודן, אם נשכח לרגע מהשביתה, התושבים רק מתבכיינים, על מה? על זה שהם נוסעים באוטובוס חדש? על זה שהם סוף סוף מקבלים אוטובוסים נגישים לנכים? מזגן בכל אוטובוס! ריבונו של עולם, אוטובוסים בלי מזגנים היו נוסעים בבאר שבע בימים של 43 מעלות לפני מטרודן, אבל אנחנו עדיין יודעים להתלונן, כאלה אנחנו. קו 24 לא היה קיים מעולם במתכונתו הנוכחית, לא היה קו כזה. מטרודן הלכו והוסיפו את הקו, ותושבי רמות, במקום להגיד תודה, התלוננו, בעיתונות, ברדיו.....למה התדירות של האוטובוס ככה וככה....? סליחה? לא היה לכם קו אוטובוס בכלל לפניכן ואתם עוד באים בטענות? זאת כפיות טובה. ונחזור לנושא כי ממש סטיתי כאן. לגבי כביש 40-60, יום ראשון, 8 בבוקר, תגיע מכיוון צומת שוקת ונראה אם דבריך יהיו דומים, מי שמגיע מ40 ונכנס ל60 יסבול מקסימום 5-7 דקות, מי שמגיע משוקת יכול לעמוד על כביש 60 עד הכניסה לבאר שבע גם יותר מחצי שעה, מניסיון. לגבי עוקף מערבי, כמדומני יש גם אחד כזה בתכנון, מתי יצא לפועל?....שאלה טובה. לגבי איכות האויר בבאר שבע לעומת תל אביב, לא מפתיע בכלל, רמת זיהום האויר במדינת גוש דן היא פי כמה וכמה מזו שבאזור הנגב וזה לא סוד. אגב, גם תחנות הכוח הפחמיות יגיעו אל דפי הפורום הזה בשלב כזה או אחר, בכך אני בטוח, לך תדע, אולי באזכור הנושא בהודעתך אתה מקדם את הנושא הזה עוד צעד בכדי להפוך לדיון כאן.
 
מהו האינטרס הסביבתי העליון?

ראשית - שלום, וברכות על הפורום החדש! נראה שהדיון כאן פנה לשני כיוונים מעט שונים, כי לכל אחד מכם (פיירמן, עיט זהוב) גישה שונה לגבי האינטרס הסביבתי שמשחק כאן. פיירמן התייחס להיבט של איכות החיים ובריאות הציבור, ובכל למטרד (הבריאותי והאסתטי) שמהווה רמת חובב עבור תושבי הסביבה. מכאן התקווה שיישוב האזור באנשי צבא ובבסיסים צבאיים יקטין (אם לא יעלים) את הזיהום הזה. אגב, הדוח האחרון של הקרפ"ר התנגד להקמת עיר הבה"דים באזור זה, בדיוק מחשש לבריאות החיילים. לתושבי עירך, פיירמן, כנראה פחות דואגים, שכן הם סופגים כבר שנים רבות הרבה יותר ממה שהיו אמורים לספוג חיילי עיר הבה"דים, אילו הייתה קמה. עיט, לעומת זאת, התייחס להיבט של שמירת הטבע. כל בנייה והקמת תשתיות פיזיות בשטח בתולי ובלתי נגוע פירושה נזק בלתי הפיך לטבע שם. בכך הנגב הוא השטח הגדול ביותר במדינה, שעדיין אפשר להתייחס אליו כמרחבים גדולים של טבע פתוח. אני מסכים עם עיט, שמסיבה זו יש לעשות מאמצים כבירים לשמר אותו ככזה.
 

fireman

New member
ערכי הטבע מעולם לא נתפסו

כעניין שצריך לתת עליו יותר מידי את הדעת....ראה את קו הרכבת המחודש לירושלים למשל. אבל בכל מקרה, השטח המיועד לאכלס את עיר הבה"דים הוא שטח אש של צה"ל שמופצץ חדשות לבקרים 365 יום בשנה. אם היו שם ערכי טבע, צה"ל כבר דאג לפוצץ אותם\לרמוס אותם, האזור כולו שומם, מקצה לקצה, ספק אם תמצא שם עשבים. אני מסכים מאוד עם מה שכתבת בעניין ההתחשבות בתושבי עירי, 200 אלף איש פחות חשובים מ20 אלף חיילים כנראה, מעוות כמה שזה יישמע, ככה זה היה עד לא מזמן ואם מה שיביא את הבשורה גם לתושבי באר שבע ותושבי הפזורה הבדואית (שבכלל שכחנו מהם ומתגוררים שם באזור) הרי שיצאנו בשכרנו, גם אם זה לא יביא את מסילת הרכבת מהר יותר או את הכפלת כביש כזה או אחר או את התאורה לכביש 40. קרפ"ר יכול להתנגד כמה שהוא רוצה כי בינתיים הוא לא בין מקבלי ההחלטות. כאשר סקר שבוצע באזור וניטר את השטח בו אמורה לקום עיר הבה"דים ונמשך שנתיים, 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה קבע כי אין סכנה לחיילים עת תוקם עיר הבה"דים הקרפ"ר יכול להגיד מה שהוא רוצה. כאשר כמה וכמה גופים מכובדים מאוד שנתמכים בבדיקות ממשיות ומעשיות שבוצעו ונתונים יבשים ועובדתיים קובעים משהו דעתו של הקרפ"ר הופכת למינורית. כמו שאמרו חכמינו, כשבנאדם אחד אומר לך שאתה שיכור, אתה יכול להטיל בכך ספק, אבל כשעשרה אנשים אומרים לך שאתה שיכור, כנראה שאתה באמת שיכור.
 
לא זה מה שאמרתי...

האזור המדובר (לא מצאתי מפה להעלות) יתכן ומופר לחלוטין. אם לא ע"י התערבות קק"ליסטית, אזי ע"י בני דודנו (שאגב, לא מסתדרים גם הם עם בני דודם מפלסטין). נדמה לי שהמיקום דווקא לא "גונב" שטח אש, אבל לא התעמקתי בכך אף פעם. ישנם 3 כיוונים אותם צריך לקחת בחשבון 1- "שחרור קרקעות", מושג נרדף ל"שמירה על הקרקע" נגד האוכלוסיה הלא יהודית. פרוייקט כזה, המתוכנן על אדמת מריבה הוא פיתרון נוח. שמוליק ריפמן (רמ"א רמת נגב) נמצא כאן במצב בעייתי. מחד משרת את שאיפותיו, מאידך הצביע על הכיוון כאסטרטגי פוליטית מבחינתו (התנגדות לרמת חובב). איך יוצאים מהפלונטר עכשיו? 2- שחרור קרקעות יקרות במרכז הארץ- הסיפור המפורסם למשל עם מאיר ניצן, ר"ע ראשל"צ שידו בחשה ובוחשת בסיפוח קרקעות באר יעקב "אליו" (צריפין). בדרום ערך הקרקע הוא ...כיאה לדרום. 3- שוב- האוכ' המיועדת "לפתח" את הנגב במסגרת המיזם היא אוכ' חלשה עפ"ר (אוכ' הנגדים של צה"ל). האוכלוסיה האיכותית יותר בצבא תשאר במרכז הארץ ולא תגיע לכאן. עברנו כבר את השלב הזה במס' גלים. הארוע החיובי שארע לפני מס' שנים הוא הפסקת מימון הדיור עבור אנשי הקבע. בו ברגע בו קרה המאורע נעלמו מכאן אלו שיכלו. האחרים נאלצו להשקיע. נדמה לי שזו הנקודה הבעייתית ביותר. כיום ישנם שכונות רפאים בערי הדרום. לדעתי האישית, צה"ל וארגוני הביטחון בכלל אינם אפיק נכון המסוגל להשפיע באופן חיובי על פיתוח כלשהו. הנה קצת מכות שהיו לנו בגן.
 
באזור יש אוכלוסיית אירוסים

עד כמה שידוע לי - בהר שחר (בו או בקרבתו אמורה לקום עיר הבה"דים), נמצאת אוכלוסיית אירוסים (אירוס ירוחם). מכל מקום, בלי איתור במפה של השטח, אין לקבוע מראש שהשטח הרוס וחסר ערך סביבתי.
 

fireman

New member
אירוס ירוחם נמצא בכלל במקום אחר

אני חושב שכולכם עושים איזשהו בלבול אחד גדול בכל הנוגע למיקום עיר הבה"דים. צומת הנגב ממוקמת על הכביש שיוצא מבאר שבע לכיוון רמת חובב וממשיך משם לצומת הנגב, טללים, שדה בוקר, שבטה וכו..... צומת הנגב נמצאת בקטע שבין רמת חובב לצומת טללים פניה שמאלה בצומת תוביל אתכם לירוחם לאחר הפניה שמאלה בצומת הנגב, השטח המיועד לעיר הבה"דים הוא השטח שנמצא משמאלכם. שמורת אירוס ירוחם נמצאת בין ירוחם לדימונה, בין הבסיס הצבאי שנמצא שם לחוות צברי אורלי.
 

עוזי ק

New member
דבר ראשון

כן משמאלך שאתה נוסע לירוחם. אל תתיחס למיקום ארון הניתור, הוא נמצא במתחם האנטנותפשוט כי שם צאו חשמל והסדר הגנה. דבר שני, לא הייתי מתווקח עם עמית, אם הוא אומר אירוסים, אז תלך לחפש ובטוח שתמצא.
 

fireman

New member
תשמע, יכול להיות שיש שם אירוסים

אבל האזור עליו אני מדבר הוא האזור המוכר כשמורת אירוס ירוחם, נמצא מצד ימין של הכביש בין ירוחם לדימונה כשאתה נוסע לכיוון דימונה, בסמוך לבסיס הצבאי שיש שם. ייתכן וגם באזור עליו הוא מדבר יש אירוסים, אך זו לא שמורת אירוס ירוחם. לאחרונה הייתי במכתש הגדול ונהניתי מפריחתם של כמה חצבים כמדומני. מפתיע שהם צמחו גם ללא גשמים מרובים.
 

mucool2

New member
חצבים לא צריכים גשם כדי לפרוח

הם פורחים לפני הסתיו.
 

אביב ש

New member
בוודאי שהם צריכים

הם נסמכים על המים מהחורף שלפני סוף הקיץ בו הם פורחים. בגלל זה יש להם בקעת כזאת עצומה..
 
אירוסים

א- גם אני לא מכיר אוכ' אירוסים במקום המדוייק בו מתוכננת עיר הבה"דים. בסביבתה עם זאת ישנם מס' ריכוזים. אגב, גם המונח "המיקום המדוייק" הוא קצת בעייתי... ב- אתה מבלבל 2 מונחים. שמורה מוכרזת סטטוטורית, מסיבה כלשהי. -במקרה זה בשל אוכ' אירוסי ירוחם. ערכי טבע, ולעיתים אף מוגנים, קיימים גם מחוץ לשמורות המוכרזות.
 
למעלה