מזל"ט - דו"ח תנועה הראשון שלי!

be_roo

New member
אם הוא מוסתר, צלם ובקש ביטול

וכן הודע לרשות המקומית כדי שתתקן את המפגע.
 

יוסי®

New member
הרשויות לא יכולות לטעון

ש"אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש"? האם באמת תמרור שמוצב באופן שאינו נראה בבירור לנוסעים בדרך מהווה עילה לביטול הדו"ח/עבירה?
 

be_roo

New member
לא מדובר באי ידיעת החוק

זה לא שלא ידעת שצריך לעצור בתמרור, אלא שהתמרור אינו נראה לעין. על מנת שתהיה חייב לציית לתמרור, הוא חייב להיות מוצב על פי חוק באישור אחת מרשויות התמרור, בצורה החוקית ובאופן ברור. כבר יצא לי פעמיים להתריע על תמרור שהוסתר ויצר סיכון. הפעם הראושנה טופלה בזריזות, לגבי השניה....עוד נראה, לא יצא לי לעבור שם מאז.
 

יוסי®

New member
זאת אומרת, בעצם, שאם התמרור

לא מופיע במקום ברור ו/או מוסתר אז ההוראה שנובעת ממנו איננה תקפה? וד"א - איפה היה האיזור שבו התראת על תמרור מוסתר? יש (או לפחות היה פעם
), תמרור שאוסר פניה ימינה ביציאה מהחניון ברמת גן (חניון של המקום שבו יש את בתי הקולנוע אלרם או משהו כזה...) והוא היה מוסתר ע"י עצים עבותים שגדלו שם.... כשיצאתי מהחניון פניתי ימינה, אך שמתי לב למשהו שלא מסתדר לי, עשיתי פרסה וחזרתי על עקבותיי ואכן חששותי התאמתו ומתחת לעץ היה תמרור שכזה...
 

be_roo

New member
ודאי. אם הקו הלבן נמחק

ואינו ברור, אי אפשר להאשים נהגים ב"עקיפה תוך חצית הקו", כך גם לגמרי תמרור שאינו ברור. רק צריך לזכור ש"ברור" זו הגדרה סובייקטיבית. התמרור שאני התרעתי עליו לפני מספר שנים היה בשכונת מגורים בת"א. זה היה תמרור עצור שהוסתר ע"י ענפי עץ ואני לא הבחנתי בו. כאשר ראיתי שאין לשום רכב אחר בצומת שלט לגבי זכות קדימה הבנתי שמשהו לא בסדר. התמרור השני הוא בעצם רמזור, בעצם שניים. מי שנוסע בדרך משה סנה לכיוון הכפר הירוק, ומגיע לצומת שלפני תחנת "דלק", יגלה שהרמזור השמאלי מוסתר ע"י העץ, ואילו הימני קיבל "תפנית" והוא מסובב, כנראה מהרוחות האחרונות. דיווחתי לעירית ת"א לפני מס' ימים, רק שהתברר שהצומת כבר בשטח אחריות של רמה"ש. עוד לא יצא לי לעבור שם מאז.
 

WizMaster

New member
LOL, מזכיר לי משהו שקרה אתמול...

אני נוסע עם חברים בערך בשמונה בערב, פונה שמאלה, פתאום אחרי הפנייה שוטר אחד מסמן לי לעצור בצד, פעם ראשונה שעוצר אותי שוטר, מה יכולה להיות כבר העבירה שביצעתי? ואז השוטר בא לי ביציאה:"אני אשאל אותך שאלה, אם תענה נכון, אתה חופשי לנסוע. אם טעית, תקבל דו"ח." אני בלית ברירה מסכים ואז באה היציאה השנייה:"אוקיי, מה אלוהים ברא ביום השלישי?" אני כזה "מה?" אני וחברים שלי מנסים להיזכר בזה, פתאום חבר שלי"אור! אלוהים ברא את האור ביום השלישי!" אני מסתכל ישר קדימה, חושך מצריים, לא הדלקתי אורות! התחלתי לתרץ את המעשה המטופש בכל מיני תירוצים מפגרים...ושוחררנו לדרכנו.... רק חבל שהאור נברא ביום הראשון אם אני לא טועה...
 

taos

New member
הלוח מכוונים לא היה מכובה?

זה לא הפריע לך שלא רואים טוב את כל השעונים????
 

WizMaster

New member
הלוח אכן לא היה מואר אבל...

כל האזור שנסעתי בו היה מוקף בפנסים שיצרו כמעט אור יום, ככה שלא שמתי לב, אבל זה אחד מן התירוצים המפגרים שנתתי לו, ככה שזה לא ממש משנה.
 

יוסי®

New member
הוא פעל בצורה טובה מאוד... עכשיו

אני משער גם תקפיד על להדליק אורות וגם לא תפתח (לפחות לא בגלל המקרה הזה....) משהו נגד שוטרים...
 

WizMaster

New member
הוא היה גם דיי נחמד...

לא שכחתי מעולם להדליק אורות, פשוט קרה משהו בתחילת הנסיעה שהסיח את דעתי מלהדליק אותם... אם כבר אנחנו מדברים על זה יש לי שאלה, למה אני רואה דיי הרבה נהגים נוהגים בדרך עירונית עם אורות דלוקים ביום? לא אמור להיות קיץ עכשיו?
 

פרטנר

New member
גם בחורף

אין חובת הדלקת אורות ביום בדרך עירונית.(לרכב פרטי) אבל , כיוון שלא מקבלים חשבון חשמל גדול יותר על הדלקת אורות , יש כאלה שמעדיפים לבלוט יותר בכביש ולכן מדליקים. דווקא עכשיו שאין חובה, בולטים יותר אלה שכן מדליקים ,ומגלים מודעות גבוהה לעניין.
 

פרטנר

New member
יש אפשרות

להזיז את הידית , לאורות מעבר,( אצלי בכל אופן). או לכוון פנסים. או לשנות את הזוית שלהם בהתאם לעומס. והנה... אנחנו לא מסנוורים.
 

be_roo

New member
אני עברתי לאורות מעבר

עד הקליאו נסעתי קבוע עם אורות בכל דרך ובכל מזג אויר, עוד הרבה לפני שיצא החוק. הבעיה שהקסנון של הקליאו, מצויינים בלילה, אבל באור יום הם לא מורגשים כלל. אורות המעבר לדעתי לא מספיקים אבל זה יותר טוב מכלום (יכולתי להדליק אורות ערפל קדמיים שעקרונית לא מסנוורים איש כי הם מקוריים, אבל זה מנוגד לחוק, אז נאלצתי להתפשר).
 
למעלה