מזל"ט על הפורום ושאלה..

aphrodisiac666

New member
מזל"ט על הפורום ושאלה..

אז ככה אני כרגע עובד בASP ו-ACCESS והאמת אני לא אוהב ACCESS כל כך אבל השרת שהלקוח שלי מתאחסן בו לא תומך בMYSQL ולשלם כסף על משהו אחר הוא לא מוכן אזזז.... איך, אם בכלל, אני יכול להשתמש בXML כדי להחליף את ACCESS זאת אומרת איך אני באמת משתמש בXML בתור DB ועד כמה זה יעיל ??? תןדה 666
 
השימוש ב-XML

משמש יותר להעברה גלובלית של נתונים ו/או עיצוב תוכן בצורה שתהיה ברורה לכמה מישורים או שימושים... זאת שפה, לא שיטת אכסון. תחליף לאקסס, לצערך, יהיה רק מסד נתונים אחר.
 

aphrodisiac666

New member
אני קצת מבולבל...

קראתי מספר מאמרים על XML ולצערי הרב באף אחד מהם לא מצאתי הסבר נורמלי עם דוגמאות למה זה בדיוק משמש... אני יודע שאפשר לצור שפות סימון חדשות בעזרת XML וזה ממש לא בעיה... אבל הבנתי גם שXML יאפשר שליחת אותה מידע למדיות שונות תוך כדי שימוש באותו קובץ מקור. לדוגמה יש לי קובץ XML מקור אחד שממנו אני יוצר דפי צפיה לאינטרנט ל-WEBTV לטלפונים ניידים וכו´ עכשיו ממך אני מבין שהנתונים בכל מקרה צריכים להיות מאוכסנים בDB נורמלי לפני שאני מעביר אותם לXML. אז למה אני צריף בכלל XML פה ?? למה לא לצור דפים המתאימים לכל מתרה ישר מתוך DB.
 

דלילה

New member
ב - XML תוכל להשתמש כדי לשמור את

הנתונים בקליינט בלי צורך לפנות בכל פעם ל-DB (למרות שמנסיון זה לא כ"כ מומלץ כי בסופו של דבר נוצרת מפלצת כבדה...) ב-XML משתמשים בעיקר להעברת המידע (לא לאיכסון) למשל: אתה מקבל תוצאות שאילתה - מכניס אותם לפורמט של XML ואותו לקשור לטבלה כדי להציג את הנתונים... או כדי להעביר נתונים בין הלקוח-שרת בלי לרפרש את הדף...
 
דוגמא...

קח למשל את האתר MSN... בערוצים השונים ב-MSN ישנם חלקי תוכן מכל מני שותפים שונים... כמו למשל בערוץ החדשות יש תכנים מעיתון הארץ ומגל"צ. מה שעושים הערוצים השונים זה ליצור קובץ XML קטן שנראה משהו כזה:
<nip> <headline1>blah blah blah</headline1> <url1>http://www.ambrosia.org.il</url1> <headline2>blah blah blah</headline2> <url2>http://www.ambrosia.org.il</url2> </nip>​
כל השותפים מייצרים בעצמם את הקובץ הזה ומאכסנים אותו במקום נתון מראש על השרתים שלהם. המערכת של MSN קוראת את הקובץ הזה ומתרגמת אותו לאיזו צורת תצוגה שנוח לה... מאחר וזה לא קובץ HTML שכולל תמונות או עיצובי גופן וצבע, ניתן לך החופש ליצור לו איזה עיצוב שנוח לך... כשבעצם אתה משתמש בתוכן הקובץ כב-Recordset שנשלף ממסד נתונים.
 

aphrodisiac666

New member
ממממ

או קיי אני חושב שסוף סוף אחרי הרבה זמן אני מחל באמת להבין למה צריך XML חוץ מלייצר שפות סימון חדשות. למרות שזה עדיין מאורפל... אם לא קשה לך הייתי רוצה שתפרסם פה לינק להסבר נורמלי על XML והכי חשוב שיהיה בו קשר למצאיות האינטרנט הנוכחית ולא ליכולות עתידיות (כמו בדרך כלל) וגם לא ל-JAVA או ל-C++ ...
 
אני עכשיו בתהליכים של לאסוף

חומר כדי למלא את מאגר הקישורים והמאמרים (תודה, רועי) שיוכלו לענות לכם על רב השאלות הראשונות. יום-יומיים וכל התשובות יהיו כבר כאן.
 

roee

New member
דוגמא

הנה דוגמא לשמירת נתונים ברקורגסט. כאשר למעשה מה שקורה פה זה אובייקט הFSO עובר על קבצים בסיפרייה, מכניס אותם לXML ומציג רקורדסט שרצים עליו.
 
כמו שאמרתי לנוטה... ../images/Emo26.gif

XML משמש לניהול תכנים, במובן הרחב של המונח. נקודה. והערה - מסמכי XML נותרים XML-ים לכל אורך הדרך. החל מהיצירה, דרך האיחזור ועד להפצה. אין צורך בהמרה לטבלאות הלוך ושוב במקומות שונים. ועוד הערה - בשביל לשמור את הנתונים בקליינט, אין צורך ב-XML. אפשר לעשות זאת יופי ע"י שליפת הנתונים ממסד הנתונים ושמירתם באובייקטים.
 

nirdagan

New member
עוד שימוש ל-XML

הוא כאשר אופי המידע הוא כזה שסידורו בטבלאות הוא מסורבל ביותר. למשל נגיד שהמידע שלך זה רישומיים אדריכליים של דירות. ואתה רוצה שהרישומים עצמם יהיו כתובים בצורה שאפשר לעשות חיפוש על כל מיני מאפיינים של הדירה, ע"י ניתוח הרישום עצמו (למשל דירות שלמטבח יש חלון למערב, ושיש לה לכל היותר שתי דירות שגובלות בה.). תוכל להמציא שפת סימון "שמציירת" רישומים כאלה, ולעומת זאת סידור כל המידע בטבלאות יהיה סופר מסובך. דוגמא אחרת ופשוטה יותר היא שמירת מידע שהוא ברובו טקסטואלי ויש צורך לסמן מילים ומשפטים מסוימים בסימון מיוחד. ניר
 
טעות בידך ../images/Emo22.gif

ציינת בתשובתך - "...משמש יותר להעברה גלובלית של נתונים ו/או עיצוב תוכן בצורה שתהיה ברורה לכמה מישורים או שימושים" XML ומכאן עוצמתו (ואימוצו המהיר ע"י התעשיה) משמש למטרה רחבה הרבה יותר מזו שציינת. הוא משמש לניהול תכנים. בכלל זה נמנים ניהול התכנים, שמירתם, איחזורם והפצתם. מערכות ניהול תוכן מסחריות רבות עובדות כיום על טהרת ה-XML. ו-XML היא לא שפה (למרות ה-language). זהו תקן.
 

aphrodisiac666

New member
או יופי

כל השירשור הזה רק מחזק את המחשבה שלי שאף אחד לא יודע מה זה XML !!!!! לפחות לא בפורום הזה. וכלל הדברים נראים זה כולל את מנהל הפורום !!!
 
אל תאשים את כולם בכשלון שלך.

XML הוא מושג רחב מאוד וחדש יחסית... אם היית מנסה לקבץ את המכנה המשותף מכל ההסברים שקיבלת, היית מגיע למסקנה חד משמעית. אם וכשתבין, בסופו של תהליך, מה זה XML... אני משוכנע שיהיה לך הסבר משלך, אבל עם המכנה המשותף הכללי.
 

aphrodisiac666

New member
חחחח

אני לא מאשים אפ אחד ואני ממש לא חושב שנכשלתי :))) אני רק אומר שאף אחד פה וזה כולל אותך לא יכול להגדיר את XML כמו שצריך ואת מה שכתבו לי פה אני כבר יודע הרי גם אני קורא מאמירים על XML בערך כבר שנתיים. וגם מזמן קראתי מה יש ל W3C להגיד על העניין. אבל פשוט חשבתי שאנשים שפותחים פורום ידעו במה מדובר קצת יותר לעומק. אבל מסתבר שגם אנשים פה לא יכולים להעמיד את כל הנוקודות במקומן. לא שאני יורד עליכם אבל זה נכון ואני באותו מצב כמוך. אז באמת לא צריך ישר לתקוף ולהעלב. זה לא עוזר. אולי פשוט נסכים שאין פה בן אדם שיכול להגיד שהוא יודע כמעט הכל על XML ואני חושב שזו המתרה של פורום כזה שיהיו יותר אנשים כאלה. 666
 
למעלה