מזמן לא דיברנו על יונה יהב...

ש מים

New member
נכון...


אנשים מעדיפים ללכת במפלס הכביש.
והוויכוח הגדול הוא "מה אנשים מעדיפים - לעבור במנהרה או בגשר?" (ברור שההעדפה היא במפלס הכביש...).
 
בתוכנית המקורית היה גשר

אחרי הנחרצות שלכם חשבתי שדמיינתי


אבל מצאתי את זה בעיתון כולבו (עיתונות מקומית)
 

ש מים

New member
סליחה(?) + הבהרה

אב"ח (זהו, עכשיו יהיה לי קל יותר לענות לך - "אישה בחופשה"!
), תודה על הכתבה (אגב, תודה גם בשם האופטומטריסט שלי...). לאחר שהצלחתי לפענח את הכתוב, התאמצתי וחרשתי את התב"ע, ואכן - סעיף 6.6(ה) מתייחס למעבר כביש 4 וכותב: "תישמר האופציה למעבר הולכי רגל תת-קרקעי או על קרקעי, החוצה את כביש מס' 4..."
לדעתי המקצועית (ומה לעשות - בהמשך לדיון על תפוזו, עם אבישי ק. - אני קורא תב"ע הרבה יותר ממה שאני קורא עיתונים...
), אין כאן חובת הקמת גשר. "מעבר על-קרקעי" יכול להיות גם מעבר חצייה רגיל! (והאישור, או ההחלטה, על איזה סוג מעבר יהיה, נתונה בידי משרד התחבורה ויועצי התנועה. מן הסתם הם אישרו שניתן להסתפק במעברי-חצייה רגילים...).
 

ש מים

New member
אגב, עצוב מאוד - על "הגופי הירוקים/סביבתיים"

אני עצוב נורא על איכות כח האדם העומדת לרשותם. ההתנגדות (וההתבזות המקצועית) בשל סיבה זו היתה נמנעת לו היה עומד לרשותם מישהו שקצת יותר בקיא/ה בתחום התכנון והתב"עות.
אבל כנראה זה מה שמקבלים תמורת שכר-סטודנט...
 

tapuzoed

New member
איך התעלמת בתגובה שלך משורת הליקויים שהעליתי כאן והנה עוד

עוד דברים שבוטלו וליקויים:
1. האצטדיון היה אמור להיות חלק מקרית ספורט עם אולם רב תכליתי ובריכה אולימפית, הכל בוטל.
2. האצטדיון היה אמור לכלול גם בית מלון. בוטל. גם מלון הילטון מרכז הקונגרסים - מעולם לא נבנה.
3. גשר הולכי רגל שגם הופיע בהדמיות בעבר - בוטל.
4. הרעיונות ל"עיר מכוניות" ושלל גימיקים אחרים בנסיון לשווק את השטח קניון הריק - כשלו.
5. קופות - מחדל, לא נבנו. חשבו למקם אותם בקראוונים בסוף.
6. הרחבה התחתונה - גרם מדרגות בצד השני - בוטל.
7. עקב סכסוכים על מכבי חיפה על דמי שימוש, המרכז לרפואת ספורט - בוטל
8. קירוי מסביב בזכוכית - בוטל. קירוי עד גובה 4 מטר בזכוכית - בוטל.
9. טקס פתיחה מרשים בהשתתפות נבחרת בינלאומית / אמנים - בוטל.
10. משחק ותיקים של קבוצות הפועל חיפה ומכבי חיפה כמשחק ראשון - בוטל.
11. הקמת מיכלי איסוף מי גשם להשקיית האצטדיון משטח הגגות - בוטל
12. תאורה מיוחדת לקורות הגג הפנימי - בוטל
13. קירוי הגג הפנימי כמו באצטדיון התאום - בוטל
14. פסי פרסום לד בין היציע העליון לתחתון - בוטל
15. דרגנועים - בוטל

צריך עוד?
 
אתה יודע מה חמור בעיני יותר מהדברים שפרטת שבוטלו:

השילוט המנחה לכיוון החיניונים או שלטי איסור החניה שקשורים עם אזיקונים לעמודי התאורה ברחוב.
את הגשר שלא בצעו - לא רואים (הם קבלו אישור תמורת תחנת מטרונית
)
אבל את השלטים שחציים עפו ברוח - רואים.
 

tapuzoed

New member
השילוט קשור באזיקונים לעמודים כי הכל נעשה בחפיף ברגע האחרון

בעיריית חיפה הבינו שתהיה קטסטרופה תחבורתית אחרי שלא דאגו למערך אוטובוסים מהעיר לאצטדיון
ראש העיר ברח באותו שבוע של משחק מכבי חיפה הראשון לסין..
הם זרקו עוד כסף על קמפיין סתמי "סמי סביב" שבו הפכו כל מגרש ריק ברדיוס של 5 קילומטר "לחניון אצטדיון"..
והביאו את המטרה שתסגור את הכניסות לצומת מת"ם, מצור על חוף הכרמל וטירת כרמל..
ברור שהשטות הזו לא יכלה להחזיק מעמד שכל משחק המשטרה תייצר מחסומים..
 

tapuzoed

New member
ואפרופו השכונה ליד האצטדיון "נאות הרס" תהיה במצור בכל שבוע

הכביש המוביל מפרויד (הגשר לרח' י"א הספורטאים ונתיב האור בניין חח"י) זה גם הכביש
היחיד כרגע שישרת את השכונה שהם בונים נאות פרס (נאות הרס) תהיה במצור כל שבת - כל הכניסות
אליה יחסמו, רכבים שיצאו מהשכונה יצטרכו לבצע מעקף בגלל פקקים.
לרוכשים המודאגים אפשר להראות הלאה תצלומים של נוף ים. גם שקט יהיה להם שם תמיד, בין כביש 4 לפרויד.
 
לא הבנאדם אשם, השיטה אשמה.

הדמוניזציה שלך כלפי הדמות של יונה יהב מוגזמת. הוא לא אשם אישית בכל הליקויים שיש בתכנון ובביצוע (אם כבר צריך לבחון מקצועיות של מהנדסי תחבורה למשל) וגם לא בניסיון לחסוך בתקציבים משניים. זאת פשוט ההתנהלות של המדינה ככה כי אין פה כלכלה עשירה ברמה של דנמרק, נורבגיה ושוייץ ואין פה תכנון ברמה הרחבה של חו"ל של גימור מוקפד ופיתוח סביבתי "מושלם". בשנים האחרונות יש שיפורים למשל ברמת התכנון של כבישים בינעירוניים אבל יש בעיה גורפת בתכנון של תחבורה עירונית לצד בעיות תכנון של מוסדות תרבות וספורט ועוד. למשל אתה מדבר על בעיות הנגישות של סמי עופר אבל לפני שנה עוד דיברנו על בעיות הנגישות של אצטדיון נתניה ולפני כמה חודשים קלטו בירושלים כמה בעיות נגישות יש בירושלים לאולם הארנה ולאצטדיון טדי המורחב ואני די בטוח שיהיו עוד כמה שנים תלונות על בעיות הנגישות של בלומפילד המורחב. אז למשל בנתניה התחילו לתכנן תחנת רכבת סמוך לאצטדיון ובירושלים מתכננים קו רכבת קלה שייקח לפחות 9 שנים עד שתגיע לאצטדיונים (ובינתיים שידרגו את כביש בגין דרום) ובסופו של דבר גם התחבורה סביב האצטדיון בחיפה תוסדר. אבל גם אחרי שיוסדרו הדברים מכין אותך מראש לכך שתמיד כשתיסע למדינות הכי מפותחות בחו"ל ותחזור תתלונן על מה שיש אצלם ואין לנו, למשל רכבת תחתית מהירה ויעילה שנוחה יותר מרכבות קלות כי זאת התנהלות של המדינה לא של ראש העיר. כשהתל"ג שלך יהיה מעל 50,000 דולר לנפש ולא 30,000 אז תתאים בהתאם את רמת הציפיות שלך מבחינת פיתוח אורבני ותשתיות ברמה גבוהה.
 

tapuzoed

New member
קשקוש מקושקש, אם רק היית בודק לפני התגובה..

"דמוניזציה"? סליחה הוא זה שדורש להיות יו"ר החברה הכלכלית (כשל בה גם במכירת 51% ממת"ם, עסקה שהעיר הפסידה בה רבע מליארד שקל).
הוא זה ששלוש שנים עד סוף 2010 טען שלא ידע על גרעון העתק (אז מה עשה כיו"ר החברה הכלכלית בדיוק? אה, אולי היה עסוק כי טייל 12 פעמים בעולם..)
אני לא עושה לו דמוניזציה, הוא גם מתעקש להיות יו"ר אגוד ערים לאיכות הסביבה, שלא מתכנס באופן סדיר בניגוד לחוק.
נמאס לנו הזלזול ששל כנופית יהב בשלטון החוק, הכנסת עוד ועוד מזהמים למפרץ חיפה, והרס הריאות הירוקות השיטתי בתכנון גרוע.
העדר פיתוח של דברים בסיסיים היום בערים הגדולות כמו שבילי אופניים, כיכר עירונית, חניונים תת קרקעיים או סקייט פארק.
עשר שנים לא נבנתה בחיפה קרית חינוך חדשה ורק טלאי על טלאי שיפוצים. 10 שנים לא נבנה בחיפה מלון גדול אבל הוא מפזר מספרים
14, 20, 30, עכשיו בפטנזיות שלו יש 50 מלונות בבנייה..
הבנאדם אפילו לא מבין מה הוא עושה לא נכון, זה עד כדי כך אטימות..
הארנונה למגורים הכי גבוהה בארץ שמהוות פשוט עוד מס נוסף עלינו כדי לממן שטויות כמו 20 מליון שקל גרעון מתערוכת פרח,
או מליונים כל שנה על שלטים (בוא לחיפה תראה על כל עמוד יש שלט, הבנאדם התחרפן טוטאלית)
 

tapuzoed

New member
ואני אגיד יותר מזה: מהנדס חיפה אריאל ווטרמן הוא בושה למקצוע

אדר' אריכל ווטרמן הוא בושה למקצוע הזה. לא היה מהנדס עיר אחד שהזיק יותר לעיר שבה היה
אמור לשמור על עקרונות תכנון ובנייה ופיתוח בר קיימא ועדכני. הבנאדם הרס, מחריב וכותש כל חלק מחיפה.
אם זה הרס גבעת זמר בתכנון פרוור עם קירות תמך ענקיים עם הרס כל היער על הגבעה הזו, אם זה הרס
ואדי גיבורים, אם זה התכנון של שיכונים במקום אצטדיון קרית אליעזר, התכנון שכל מתכנן שרואה אותו אומר
שזה יהיה בכייה לדורות ופספוס היסטורי, תקעו 11 שיכונים סביב חצר שתיראה כמו חצר בית כלא בלי להתייחס לכלום
מסביב ובלי לחניונים תת קרקעיים כדי להוזיל עלויות ליזמים מסביב לשיכונים יהיו מרבדי אספלט של חניה.
אם זה הנסיון השערורייתי להנחית על תושבי רחוב אח"י אילת מסמך מדיניות שקרי בלי שיתוף ציבור שמאפשר
לבעלי עסקים לא חוקיים להשתלט הלאה על הרחוב, העלמת עין מעשרות חריגות בנייה חמורות חלקן מופיעות
כבר בדוחות מבקר המדינה, העדר אכיפה ופיקוח של חריגות בנייה במפעלי חומרים מסוכנים גם מופיע בדוח מבקר
המדינה, ווטרמן שיקר לבית משפט (!!!) בנושא מגדל כיכר ספר כשטען שהשטח מספיק למגדל כי לא חישב במכוון
את השטח שנדרש להפקיע ועוד ועוד.
הבנאדם הזה עבד נרצה של הכנופיה השלטת חותמת גומי כושלת שלהם.
הדברים כבר מופיעים בדוחות מבקר המדינה רק לקרוא את התשובות המתחמקות והביקורת הנוקבת של מבקר
המדינה על מגדל ככר ספר פרשה שהגיעה לבית המשפט שבו העירייה נעמדה לא לצד התושבים אלא היזם והפסידה
לאחר שהתברר ששיקרה בנתוני המגרש. אין גבול לחוצפה של האדם הזה
 

ש מים

New member
...

למרות השפה הגסה והמתלהמת, ולמרות שהוא חובש את המשקפיים של סטיבי וונדר, תפוזו לפעמים גם מסוגל לראות באור בהיר (יחסית, יחסית!!)
 
למעלה