מחיר הבדידות והתלבטות..

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
מחיר הבדידות והתלבטות..

היי, אעשה תקציר מצב קטן..קודם

אני נכה פיזי נפשי 100% אי כושר לצמיתות. 3208 ש"ח קצבה. לא עובד. יש לי שתי קבוצות חברתיות אחת עירונית שם אני גם מתנדב הכל טוב ב"ה.שם אין חוגים קבועים,אלא מפגשים וטיולים מידי פעם.

מעבר לזה אני בודד גלמוד וערירי אין משפחה בקשר..אין חברים..מלבד השיקום שבאים אליי לבית ודודה שבאה פעם בשנה איש לא בא..התקשורת שלי עם העולם בעיקר דרך המחשב, איתכם עם צ'אט שאני לא מכיר אף אחד מפגישה במציאות וגם גרים הרחק ממני הם במרכז אני בצפון.

אחת נגישות ישראל,ארצית. פה נלחמתי להכנס בגלל בעיות הנפש שלי....שנה שעברה הצלחתי. בשני חוגים השתתפתי ופעילויות מזדמנות כולל הסעות , הכל מסודר פיקס.

השנה בנגישות ישראל..שוב נאלצתי להלחם להכנס למרות שהכל היה טוב מאוד כאמור..הצלחתי.

אבל מסיבה שמנהל החליט שאני יכול לבוא עצמאית לחוג קרמיקה ביטלו לי הסעות..הסברתי שאני צריך הסעה הביתה לפחות , גם בריאותית וגם בשל משך הנסיעה באוטובוס קשה לי מידי..אמר לי שני דברים מעליבים..אחד שהוא מבין שזו מלחמת צדק ואין קשר כאמור..
השני שלא רואים עלייך את הנכות אל תנסה להסביר. פגיעה קשה באמון מבחינתי וזה הכי גרוע.
תוצאה : יצאתי מהחוג. וכואב לי גם בגלל שהתחברתי שם לאנשים מלבד שזה נותן לי תעסוקה..וכייף של יצירה.

בקשתי פגישה איתו ועם המשקמת שלי אולי נסדר את זה..מחרתיים הפגישה. אחרי כחודשיים שאני לא משתתף ( אגב גם שילמתי השתתפות..שלא ביקשתי חזרה אפילו) ..מקווה לטוב.

בעיה נוספת..היא בחוג תיאטרון, שם מאוד אוהבים אותי, אני פעיל, מתמיד, מביא דיעות ורעיונות שמתקבלים ואני שחקן טוב :)

לשם יש לי הסעה הלוך חזור כי זה מחוץ לעיר.

בימים אלו נוצרה בעיה איתי שם..החליטו קבוצתית בכלל בנגישות בכל החוגים ובתיאטרון כמובן שעושים יום שמביאים חבר, משפחה כל אחד מה שרוצה לראות את הפעילות להשתתף וכדומה..

זה בסדר,אם זה מפגש אחד חד פעמי כזה ואין לי מי להביא ניחא. אלא מה? בתיאטרון החליטו לעשות צעד נוסף ולקחת ממפגש הזה להצגה עצמה..כלומר לעבד את החוויה שתהיה שם..ומזה לעשות הצגה שעיקרה יחסים. משפחה חברים מי שלא יביאו..

זה הכניס אותי לפינה ממש ממש קשה לי, עצם ההגעה שלי לפעילות היא לשבור את הבדידות, לנסות להגדיל קשרים חברתיים, לשפר יחסי אנוש..ובתקווה שגם יגיעו אליי לבית ואני אליהם..לשבת בית קפה יחד וכו'..חברות בסיסית לפחות.
ולא בהחלט לא להשתתף במה שאני מתעמת איתו במציאות שלי..גם בתיאטרון בתו נושא שממנו תבנה הצגה..
על מה אעבוד אם אין לי את מי להביא?...איפה תהיה התרומה שלי להצגה למסר לצופים?..
אני יכול להביא ייצוג של האדם הבודד המנותק חברתית משפחתית..ולא מתאים לי..זה גם להביא קושי לקבוצה דינמיקה הפוכה..זה גם יגרום לי עד סוף הסדנא וההצגות קושי נפשי..ולא חסר לי עם מה להתמודד ממילא. תחושה של מסכנות. אם ארגיש שמרחמים עליי בגלל המצב זה הכי גרוע שיכול להיות..

אני יכול לבוא ולא ממש להשתתף או לא לעלות לבמה מה הטעם ? אני לא רואה טעם.

אני יכול גם משם לצאת ..ולחכות לשנה הבאה..אבל אז מה אני עושה? זה כישלון טוטאלי של הניסיון להתחבר..אכזבה וכאב וכנאה נפילה נפשית גדולה תבוא עם זה..שעלולה להשליך על מלא תחומים אחרים בחיים...ובאופן שלילי .

אין פעילות מתאימה לי חלופית..בנגישות.

עבודה אם אקח בסוף , זה יעסיק אותי אבל זו עבודה. הקטע החברתי שיש שם לא פחות חשוב לי אולי יותר..או קבוצה טיפולי שאולי אתקבל זה שונה..מן הסתם

אני תקוע...עם עצם בגרון בכל המצב הזה...פשוט לא יודע מה לעשות.
חודש אדר א' טוב ושמח לכולנו אמן :)
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
התוצאה : יצאתי מהקהילה לגמרי

הייתה לי פגישה עם מנהל נגישות ישראל האיזורי שלי לדון על עיניין ההסעות לפעילות בחוג קרמיקה...יחד עם מדריכת השיקום שלי..
כי שורש הבעיה היא היחס שלו אליי , אמירות שאמר כמו למשל ששאלתי אותו בטלפון בתחילת השנה אם יש הסעה כמו שנה שעברה אמר לי הולכים ברגל, בטון דיבור...של רמטכ"ל חד משמעי ובלי כל הסבר. שתקתי..
אחר כך בשיחה פנים אל פנים , אמר לי קודם כל שאני מבקש הסעה מתחושת צדק כי כולם מקבלים ( זה חלק ממה שהסבירו לו על ההפרעה..) וזה ממש לא נכון..ניסיתי להסביר לו על למה אני כן צריך רפואית קוגנטיבית ..אמר לי אל תספר לי דברים כאלהאתה לא נראה נכה..וזרק לי אם יהיה גשם תקבל הסעה חזרה לבית..כאילו עושה לי טובה. יצאתי מהחוג.
היום הוא הכחיש בכל מכל וכל שאמר דברים אלה, כלומר אמר לי בפנים ליד מדריכת השיקום שאני משקר!!!
וואו זה הדליק אותי...לגמרי אבל ממש לגמרי, אף אחד בעולם לא יקרא לי שקרן..כיום. אין מציאות כזו שאהיה בקשר עם אדם זה..בטח לא מנהל של משהו..גם אם הוא אדם טוב והכוונה טובה .
אחרי זה השיחה התגלגלה כך שיצאתי מהקהילה..לגמרי..זה אומר חוג קרמיקה סדנאת תיאטרון ומפגשים כלליים.
בסוף הושטתי לו יד..הוא התפלא אמרתי לו אני לא נוטר לך טינה אתה אדם טוב סה"כ וההושטת יד יותר בשבילי..כמו שאני בקשר עם אבי שנטש ..וכמו שאני לא חושף למשפחה שלי המ קרה עם אחותי להגן על הילדים שלה..זה למצפון שלי שאני אומר לעצמי אני יותר טוב ממה שעשו לי.
חוץ מזה העיניין של לקרוא לי שקרן שאני דובר אמת במלואה. חורה לי כן כן שיקרתי פעם..כל הילדות וחלק מהבגרות...שיקרתי מבחינת שעיגלתי פינות יותר..נניח צבא עשיתי חלקי אמרתי עשיתי מלא כמו כולם..כי לא היה לי נעים להודות שכשלתי בזה..דברים כאלה . לא דבראים שעשיתי והכחשתי..המצאתי נניח סיפור חיים קצת שונה משהיה לי באמת כדי לא להכנס עם אחרים לסיפור שלי..האמיתי הקשה הכואב.
היה לי מאבק פנימי גדול עם עצמי לשנות את זה, הצלחתי אני לא חושש לאמר את האמת העצובה שלי היום דווקא מרגיש טוב עם שאני אומר את מה שיש..כמובן שאני לא מתנדב לספר אבל אם זה עולה אני לא מסתיר או משנה את המציאות.
זהו כואב מאוד פוגע מאוד ומכעיס מאוד ..שבא אותו אדון ומעוות הכל ועושה אותי שקרן..זה כזו רמה ירודה של אדם של בן אנוש..הלבנת פנים כזו..ממש הפתיע אותי שהוא ברמה כזו..לא ציפיתי..
חשבתי יאמר לא התכוונתי לפגוע..סליחה אם נפגעת וכו' והכל היה נראה אחרת..
כואב כפליים שהפעילות הזו הייתה היחידה הקבועה שלי..עכשיו אהיה תקוע בבית ימים שלמים אולי בלי לדבר עם איש בלי לעשות כלום ...פשוט כלום לחזור להרגיש אפס ומפסידן ומיואש.. ועם כוד מכה אחרי כל אלה שספגתי בחיים...
עוד משהו שהוסיף להחלטה זה נושא השנה של התיאטרון שלא בא לי טוב לגמרי..כתבתי על זה כבר בגדול זה על קשרי משפחה חברים וכדומה..מזה יעשו את ההצגה השנה..וזה נושא שקשה לי לי מאוד להתעמת איתו שם כי אני בודד לגמרי..
זה תרם להחלטה לצאת.
ונקשרתי לחברים בקהילה אנשים טובים נפלאים,אוהבים אותי מעריכים ומכבדים אותי מאוד כמו גם את התרומה שלי לקהילה בעזרה פיזית ממשית ברעיונות לתיאטרון באמת משחק בכל דבר..הייתי שם בתפקוד של כמעט בלי הפרעה נפשית.

זה ההחלטה שלי כעת..מנהלת אחרת דיברה עם המשקמת שלי..השאירו דלת פתוחה..אם כי עיניין ההסעה לא יסתדר ובטח לא עם המנהל הזה שאני נתקל בו די הרבה ...
סופו של דבר אני יודע דבר אחד בטוח. נסגרת לך דלת? השם יפתח שתיים אחרות טובות יותר ..
:)
 

MyTaoWay

New member
שלום לך ירון


התפוז השתנה המון.. ולא בהכרח לטובה (ולא יורקת לבאר ששתיתי ממנה המון מים טובים וזכים) לאחר עשור שלא הייתי בתפוז, התחברתי לכינוי הראשוני שלי, שאיתו נרשמתי לתפוז...

ושיחזרתי סיסמא בכדי להתחבר לפה
וזאת במטרה להגיד לך ולהגיב על מה שכתבת בהודעה הזו:

אתה כתבת:
''לחזור להרגיש אפס ומפסידן ומיואש''

אז שתדע לך,
שאתה לוחם!
ואני לא ארשה לך לקרוא לעצמך מפסידן,
אתה אדם דתי (כמוני, אני גם דתיה לפי יהדות + בודהיסזם וטאואיזם שעליהם גידלתי את עצמי ברגעים הקשים של חיי )
וכאדם דתי אתה יודע שלכל אדם יש יעוד בחייו, אולי עוד לא גילית אותו.. אבל אתה צריך לזכור שאתה לוחם!

אולי כרגע אתה לוחם עייף ומיואש,
אבל אתה לוחם,
אתה נלחם בעצמך, בצדדים הפחות יפים באישיותך
אתה נלחם בבדידותך
ואתה נלחמת בביטוח לאומי וניצחת (אותה הודעה מ2016 בפורום אחר, הביאה אותי לפורום הזה... )
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/286/181049998/אקטואליה/זכויות_ומגבלות_(נכים)

אתה לוחם, תזכור זאת!

וכמו כל מלחמה, לא תמיד מנצחים במלחמות... אבל קמים, מנערים מעצמנו את האבק וממשיכים להילחם שוב.

כל יום שאתה חיי, ועושה פעולות בסיסיות, אתה מנצח! כי אני יודעת מה זה מחלות נפש, ושפעולות יומיומיות בסיסיות לאותם אנשים ''הרגילים'', קשות למתמודדי נפש.

כך שאתה לוחם, תזכור זאת!
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
וואו תודה טאו

&nbsp
תפוז עבר שינויים כן....גם הפורומים פחות פעילים...אבל תודה לאל אנו עוד פה...
&nbsp
כן את צודקת :) אם אני מסתכל אחורה יש הישגים ..בהחלט שיש.
&nbsp
אני גם שמח בכלל שכמה פעמים ניצחתי את המוות עצמו במחלות פיזיות ויצאתי משיתוק ברגליים גם תודה לאל..
&nbsp
תראי לפעמים אני מרשה לי להרגיש ככה קצת מסכן קצת עייף מפסידן...אבל זו גם מקפצה לוחצים למטה עפים למעלה...אז בהחלט אני ממשיך ואמשיך באתגר הגדול מול עצמי ...ולהשיג כל מה שאפשר ולנצח.
&nbsp
איזה כייף זה לדעת שהודעה שלי מלפני 4 שנים! עוזרת גם היום...נפלאות הן דרכי האל ..ונפלאה מי שלא מפספסת ...לראות:)
&nbsp
תודה רבה לך !
 

MyTaoWay

New member
בשמחה רבה!

אה עכשיו הבנתי, זה בעצם סוג של מוטיבציה אצלך להגיד מילים לא חיוביות על עצמך בכדי לעורר את עצמך לעשיה..
אני מבינה עכשיו...

&nbsp
כן באמת נפלאות דרכי השם!
 
למעלה