מחלף כפר חב"ד החדש. מחלף כניסה מערבית חדשה לנתב"ג.

משה12333

New member
הכסף לאי המלאכותי הוא בי"ל ולא מישראל. אם אתה לא רוצה

שלעזתים יהיו טילים נגד מטוסים, טילים נגד טנקים וטילים נגד ספינות בנוסף לטילי הקרקע-קרקע המוכרים שיש להם, אי מלאכותי בהפעלה של ישראל ובמימון בי"ל הוא הפיתרון.

אחרת, יהיה להם נמל עצמאי בחוף הים שלהם ושדה תעופה עצמאי בחולות הרצועה וכל הנשק המתקדם הזה יגיע אליהם ללא פיקוח ישראלי.

 
אפשר לחשוב ש-אם זה יוקם אז יקבלו את הישראלים עם פרחים

תודה על כל התשובות ,
אבל עדיין לא אמרת לי מדוע הטייקונים ו-שרי הבירוקרטיה לא חושבים להעביר את כל הסרחונות ומפגעי הרעש במפרץ חיפה לתוך הים וקרוב יותר אל מאגרי הנפט וגם הגז שלהם ........................
בימקום ש-תושבי הקריות יקבלו מחלות וימשיכו לסבול
 

משה12333

New member
אם תיקח לחיפה את בתי הזיקוק, אתה גוזר על העיר גזר דין מוות.

חיפה מנסה להילחם בת"א ובירושלים כמרכז תרבותי וכלכלי חשוב במדינת ישראל ובתי הזיקוק מוסיפים לה איתנות כלכלית חשובה החיונית למאבק תודעתי זה. בלעדיהם, היא תיהפך לפריפריה ותסבול מבריחת צעירים.

פרט לארנונה על סך עשרות מיליוני שקלים בשנה שהעירייה גובה מהם, בתי הזיקוק מפרנסים אלפי משפחות בחיפה ובקריות, של עובדים או של ספקי שירותים בשבילם.

חיפה התפתחה לעיר-ענק בזכות בתי הזיקוק והמפעלים הכימיים הרבים שלה שמשכו אליה עובדים רבים. היא לא יכולה לוותר עליהם. בתי הזיקוק, שהוקמו ע"י הבריטים, הם גם הסיבה לקיומו של נמל חיפה בעת החדשה. הבריטים השקיעו הון מתקציב האימפריה שלהם כדי לבנות את הנמל והוא היה אחד מהנמלים החשובים שלהם בעולם.

 
אל תשכח שנמל צריך גם עורף לאחסנת המכולות

מה שאין הרבה בחיפה (אלא אם מעדיפים שטח אחסון על פני טיילת בקישון (זה לא בדיוק כך- אבל גם לא מאוד רחוק....))
 
עם כל המכולות בנמל חיפה אפשר להקים חומת הפרדה וזה רק גדל

לא חסרים שטחים שניתן יהיה לחבר אותם עם מסילות רכבת הישר אל האונייה
 
ומה בדיוק יהיה עם כביש התעשייה האוורית

הרי מדובר בכביש שהוא הורחב לפני כמה שנים בחציו ,
ומה לגבי צומת בדק / צומת הטייסים שהם עמוסי פקקים מידיי בוקר
 

משה12333

New member
אלה הם השינויים הרבים המתוכננים בכביש מס' 40 מדרום לצפון:

א. מחלף לוד ישודרג למחלף מלא כדי לאפשר נסיעה רצופה ללא רמזורים בכביש מס' 40 החדש. למחלף תיבנה לולאה חדשה ממזרח לדרום ועקומה חדשה מדרום למערב.

ב. צומת אל-על ייהפך להיות למחלף אל-על.
המחלף החדש יאפשר להמשיך ישר ללא רמזורים צפונה-דרומה וההיפך.

ג. כביש מס' 40 יבוטל בתוואי שבין נתב"ג לתעשייה האווירית. הכביש ימשיך ישר ממחלף אל-על מדרום לצפון על תוואי כביש 46 שקיים היום במיקום הזה.
כביש 40 למעשה יעתיק את מיקומו מזרחה ויהיה ממזרח למסילה המזרחית המתוכננת של רכבת ישראל.

ג. מחלף התעשייה האווירית החדש:
המחלף החדש יהיה בתוואי החדש של כביש מס' 40 (תוואי כביש 46 כיום) ויאפשר כניסה ויציאה לתעשייה האווירית ללא רמזורים.
המחלף יאפשר נסיעה רצופה ישרה דרומה-צפונה וההיפך בכביש מס' 40 החדש.
במחלף תיבנה לולאה ובסמוך לה עקומה.
הלולאה תאפשר כניסה לתעשייה האווירית מדרום לכיוון מערב ללא רמזורים.
העקומה הצמודה לה תאפשר יציאה מהתעשייה האווירית ממערב לכיוון צפון ללא רמזורים.
כמובן שבצמידות למחלף, ממערב לו, יהיה בכביש של התעשייה האווירית גשר חדש מעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.

ד. כביש 40 החדש יסטה מערבה ויתנתק מהתוואי של כביש 46.
במפגש 40/46 יהיה גשר עילי לעקומת כביש 40 החדש מדרום למערב וההיפך.
במפגש יהיה מעבר תחתי לנסיעה צפונה-דרומה בין כביש 46 לכביש 40.
כמובן שהמפגש יכלול גשר ממערב לו מעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.

ה. כביש 4613 שמחבר בין כביש 40 הישן לכביש 46 יבוטל.
כמובן שביטול הכביש גורר את ביטול צומת בדק בכביש 40 ואת ביטול צומת ברקת בכביש 46 שנמצאים בשני קצוות הכביש המבוטל.
כמובן שמפגש הכביש-מסילה שבמרכז כביש 4613 גם יבוטל (מפגש מס' 121).

ו. כביש 40 יתחבר בחזרה לתוואי הישן שלו שנמצא ממערב למסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
המפגש בין הקטע החדש שבא ממזרח לקטע הישן שבא מצפון יכלול גם כניסה ויציאה ללא רמזורים לכביש פנימי פרטי של התעשייה האווירית. הכביש הפנימי הפרטי הזה הוא למעשה כביש 40 הישן בתוואי שיבוטל.

ז. רכבת ישראל תקים את תחנת הרכבת "תעופה" על המסילה המזרחית החדשה.
התחנה החדשה תהיה צמודה למחלף אל-על החדש מצפון לו. הגישה אליה תהיה להולכי רגל על גשר מעל המסילה ומעל כביש 40 החדש מכיוון קריית שדה התעופה (איירפורט סיטי).

הגישה אל התחנה החדשה לרכבים תהיה דרך כביש 40 הישן המבוטל שיהפוך לכביש גישה פנימי פרטי מקומי של התעשייה האווירית - נתב"ג - תחנת הרכבת החדשה.

ח. צומת הטייסים יהפוך להיות למחלף הטייסים.
כחלק מפרוייקט הארכת כביש 461 מזרחה מצומת הטייסים לצומת גבעת כח, מכביש 40 לכביש 444 ולכביש 6, צומת הטייסים ייהפך למחלף שיאפשר נסיעה רציפה בכביש 461 ממערב למזרח ולהיפך.


כל קטע הכביש הזה נקרא בשם: "עוקף התעשייה האווירית" והוא נועד להפוך את כביש מס' 40 לכביש מהיר ללא רמזורים.


ליד פ"ת, כביש מס' 40 החדש יוסט מזרחה לקטע כביש מהיר חדש שנקרא בשם: "עוקף פ"ת" ומטרתו היא לעקוף את צומת סירקין, צומת גנים וצומת סגולה, בין מחלף שערייה לבין צומת כפר הבפטיסיטים (הצומת שסמוך למחלף ירקון מדרום).

מצפון למחלף ירקון, צומת עדנים (הצומת ליד קניון שרונים בכניסה להוד-השרון) יהפוך להיות למחלף עדנים, עם לולאה ועקומה, כדי לאפשר נסיעה רצופה ללא רמזורים בכביש מס' 40.



 
אז מתי זה כל זה מתוכנן להתחיל ולהסתיים ?

בתור אחד שיצא לי לשרת שם בצבא . אני עוד זוכר ש-כל הכבישים היה צרים וחשוכים. כביש 40 הישן קיים עוד מתקופת המנדט הבריטי
 

משה12333

New member
גם נתב"ג וגם המסילה המזרחית הם ירושה מהבריטים. גם בסיס

סירקין, שעל חורבותיו יעבור כביש 40 החדש בקטע של עוקף פ"ת, הוא ירושה מהבריטים.

התוואי החדש של כביש 40 כבר אושר וצפוי להתחיל להיבנות עד ל-2,020. בעניין המסילה המזרחית החדשה, תחילת הביצוע שלה לא נראית באופק ולכן גם הקמת תחנת תעופה לא. פרוייקט מסילתי הוא תמיד פרוייקט מסובך ויקר שאורך זמן רב.



 
מעולם זה לא היה ירושה או נדוניה

כל מה ש-הבריטים הקימו כאן זה רק למטרות של עצמם.
לא היו תוכניות מתאר מסודרות לכל דבר ,
רוב תשתיות המדינה בנויות על תשתיות קיימות ולכן גם בתי הזיקוק
מהווים מפגע קיים עד היום ,
אני רק מקווה ש-הראש היהודי ימצא פתרונות לכל הבלאגן שהם יצרו כאן
 
למעלה