אלה הם השינויים הרבים המתוכננים בכביש מס' 40 מדרום לצפון:
א. מחלף לוד ישודרג למחלף מלא כדי לאפשר נסיעה רצופה ללא רמזורים בכביש מס' 40 החדש. למחלף תיבנה לולאה חדשה ממזרח לדרום ועקומה חדשה מדרום למערב.
ב. צומת אל-על ייהפך להיות למחלף אל-על.
המחלף החדש יאפשר להמשיך ישר ללא רמזורים צפונה-דרומה וההיפך.
ג. כביש מס' 40 יבוטל בתוואי שבין נתב"ג לתעשייה האווירית. הכביש ימשיך ישר ממחלף אל-על מדרום לצפון על תוואי כביש 46 שקיים היום במיקום הזה.
כביש 40 למעשה יעתיק את מיקומו מזרחה ויהיה ממזרח למסילה המזרחית המתוכננת של רכבת ישראל.
ג. מחלף התעשייה האווירית החדש:
המחלף החדש יהיה בתוואי החדש של כביש מס' 40 (תוואי כביש 46 כיום) ויאפשר כניסה ויציאה לתעשייה האווירית ללא רמזורים.
המחלף יאפשר נסיעה רצופה ישרה דרומה-צפונה וההיפך בכביש מס' 40 החדש.
במחלף תיבנה לולאה ובסמוך לה עקומה.
הלולאה תאפשר כניסה לתעשייה האווירית מדרום לכיוון מערב ללא רמזורים.
העקומה הצמודה לה תאפשר יציאה מהתעשייה האווירית ממערב לכיוון צפון ללא רמזורים.
כמובן שבצמידות למחלף, ממערב לו, יהיה בכביש של התעשייה האווירית גשר חדש מעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
ד. כביש 40 החדש יסטה מערבה ויתנתק מהתוואי של כביש 46.
במפגש 40/46 יהיה גשר עילי לעקומת כביש 40 החדש מדרום למערב וההיפך.
במפגש יהיה מעבר תחתי לנסיעה צפונה-דרומה בין כביש 46 לכביש 40.
כמובן שהמפגש יכלול גשר ממערב לו מעל המסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
ה. כביש 4613 שמחבר בין כביש 40 הישן לכביש 46 יבוטל.
כמובן שביטול הכביש גורר את ביטול צומת בדק בכביש 40 ואת ביטול צומת ברקת בכביש 46 שנמצאים בשני קצוות הכביש המבוטל.
כמובן שמפגש הכביש-מסילה שבמרכז כביש 4613 גם יבוטל (מפגש מס' 121).
ו. כביש 40 יתחבר בחזרה לתוואי הישן שלו שנמצא ממערב למסילה המזרחית החדשה של רכבת ישראל.
המפגש בין הקטע החדש שבא ממזרח לקטע הישן שבא מצפון יכלול גם כניסה ויציאה ללא רמזורים לכביש פנימי פרטי של התעשייה האווירית. הכביש הפנימי הפרטי הזה הוא למעשה כביש 40 הישן בתוואי שיבוטל.
ז. רכבת ישראל תקים את תחנת הרכבת "תעופה" על המסילה המזרחית החדשה.
התחנה החדשה תהיה צמודה למחלף אל-על החדש מצפון לו. הגישה אליה תהיה להולכי רגל על גשר מעל המסילה ומעל כביש 40 החדש מכיוון קריית שדה התעופה (איירפורט סיטי).
הגישה אל התחנה החדשה לרכבים תהיה דרך כביש 40 הישן המבוטל שיהפוך לכביש גישה פנימי פרטי מקומי של התעשייה האווירית - נתב"ג - תחנת הרכבת החדשה.
ח. צומת הטייסים יהפוך להיות למחלף הטייסים.
כחלק מפרוייקט הארכת כביש 461 מזרחה מצומת הטייסים לצומת גבעת כח, מכביש 40 לכביש 444 ולכביש 6, צומת הטייסים ייהפך למחלף שיאפשר נסיעה רציפה בכביש 461 ממערב למזרח ולהיפך.
כל קטע הכביש הזה נקרא בשם: "עוקף התעשייה האווירית" והוא נועד להפוך את כביש מס' 40 לכביש מהיר ללא רמזורים.
ליד פ"ת, כביש מס' 40 החדש יוסט מזרחה לקטע כביש מהיר חדש שנקרא בשם: "עוקף פ"ת" ומטרתו היא לעקוף את צומת סירקין, צומת גנים וצומת סגולה, בין מחלף שערייה לבין צומת כפר הבפטיסיטים (הצומת שסמוך למחלף ירקון מדרום).
מצפון למחלף ירקון, צומת עדנים (הצומת ליד קניון שרונים בכניסה להוד-השרון) יהפוך להיות למחלף עדנים, עם לולאה ועקומה, כדי לאפשר נסיעה רצופה ללא רמזורים בכביש מס' 40.