מחלף לוס אנג'לס מזרח

Roobie

New member
מחלף לוס אנג'לס מזרח

המחלף העמוס ביותר בעולם. מחבר בין 4 דרכים מהירות, ועוד כמה דרכים עירוניות "רגילות" (ואני מניח שמדובר על דרכים לפחות בסדר גודל של דרך נמיר מבחינת כמות הנתיבים). לראות ולא להאמין.
 

fireman

New member
מרשים מאוד!

האם יש לך תמונה עם קנ"מ בכדי שנוכל לאמוד את הגודל הפיזי של המחלף?
 
וואי ערן, אתה חננה ../images/Emo6.gif

סתם. אנלא מבינה את כל הקטע של התמונות האלו... אפשר עזרה? אני מבינה מה אני רואה, אנלא מבינה מה הטעם כאילו
 
אמרתי...

שאני מבינה מה אני רואה... רק לא מבינה מה הטעם בלהעלות תמונה של מחלף ולדון בו... כאילו, על מה אתם דנים? תסביר לי, אני באמת רוצה להבין!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בוא כנסי רגע לראשו של האדריכל

שתכנן את המחלף הזה. נסי לדמיין כמה שיקולים, פרמטרים וחישובים הוכנסו בתכנון של דבר כזה. נסי לחשוב על אופן הביצוע ההנדסי של פרוייקט בסדר גודל כזה. זה לא סתם להביא משאיות בטון ולשפוך. יש בזה "קצת" יותר מחשבה. וההישג הזה הוא מרשים מבחינה הנדסית. נסי לצפות פעם ב"מבני על" בנשיונל ג'יאוגראפיק.
 

XrayCharlie

New member
ועליי...

"בסך הכל" מפגש בין שני כבישים ראשיים, לא יותר. ה-110 וה-105 בדרום העיר מזרחית לשדה התעופה. מה שקשה לראות כאן הוא שכביש 110 צפונית למחלף זה הוא כביש בין 2 קומות ומכאן הסיבוכיות הגדולה. מחלף זה, בזוית ראיה זו פחות או יותר, הופיע לאחרונה בעיתונים בתור פרסומת.
 

mucool2

New member
יש כאן גם מסילות רכבת!

בהחלט מחלף מדהים. מה שמסבך אותו זה הפרדת ה-carpool lanes משאר הנתיבים.
 
אני הלכתי

אחרי שאתה מבין שאבדת ושאתה על הכביש הלא נכון. המשימה הבאה היא לתקן ובכבישים המהירים זה לא ממש פשוט לעשות פניות פרסה.
 

alantan

New member
שילוב מאוד מעניין

של four-level-stack עם שני directional-t חלקיים (נקרא לפעמים directional-y). הראשון הוא מבנה קלאסי ונישא בד"כ לגובה שמונה קומות. הוא הסוג היקר ביותר של מחלף, אך מאפשר תנועה בלתי-מוגבלת וזרימה חופשית בין כל הכיוונים. שני המחלפים מן הסוג השני ששולבו בתוכו הם כדוגמת מחלף גן רווה (לפני הוספת הלולאה לפני מספר שנים), ומשמש למפגש שתי דרכים המגיעות מאותו הכיוון ולכן מוגבל בתנועות האפשריות.
 

mucool2

New member
זאת ועוד...

שים לב שהכביש החוצה מצפון לדרום עובר במפלס העליון! בניגוד לכל מחלף אחר שאני מכיר מהסוג הזה (בד"כ הזרועות הארוכות מרחפות מעל למסלולים העיקריים). כשעברתי שם תמיד היתה לי הרגשה שהמחלף הזה גבוה מהרגיל (קשה להבחין בכך בתמונה) בגלל המבנה הטופוגרפי המיוחד שם, או שזאת סתם תחושה סבייקטיבית. בנוסף, כביש CA71 מתפצל ומוסיף למחלף זרוע חמישית, מה שהופך את העסק לקצת יותר מעניין...
 

alantan

New member
תמיד תהיתי מדוע זה כך

דווקא הדוגמא הזו נראית לי הגיונית יותר, שהרי הזרועות הארוכות מקשרות בין הדרכים הראשיות ולכן מן הראוי שהן תהיינה בגובה ממוצע בין שתי הדרכים, כפי שרואים כאן. לגבי כביש CA71, אני מניח שהוא שהתכוונתי כשכתבתי על ה-directional-Y, שיוצא לכיוון דרום-מזרח. אם מתעלמים מן המחלף הראשי (ה-four-level-stack), מדובר שני מחלפים דמויי גן-רווה מחוברים -- אחד לכביש שמוביל מערבה, ואחד לכביש הצפוני.
 
אהה.. תודה ../images/Emo45.gif

עכשיו אני מבינה את חשיבות הדבר. באמת מדהים! אגב משאיות בטון, אתמול נתקעתי בפקק מטורף בגלל משאיות שסחבו עליהן גשרים. (מבטון כמובן...)
 

ק ד ו ש

New member
עלק!!

גם אני נתקעתי בפקק הזה, אלה רצועות בטון שהובאו למחלף בגלילות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! צילמתי את זה בפלאפון אבל אין לי מושג איך מעלים את זה לכאן.
 
למעלה