מחלף מסובים החדש בקרוב ייבנה והישן ייהרס בזכות הקמת השוק

משה12333

New member
מחלף מסובים החדש בקרוב ייבנה והישן ייהרס בזכות הקמת השוק

הסיטוני שמהווה את פרוייקט הדגל ראש הממשלה ושר החקלאות להורדת מחירי המזון בישראל.

המחלף החדש ייבנה עם לולאות-ענק, ממזרח למחלף הקיים. כביש 4 גם יוסט מזרחה ויעקוף את המיקום של המחלף שקיים כרגע.

המיקום הנוכחי של המחלף שייהרס והחלק של כביש 4 שעובר דרכו כעת, ישמשו לסלילת כביש שירות מערבי פנימי לשוק הסיטוני.

השוק הסיטוני (נקרא גם בשם: החברה הממשלתית תוצרת הארץ) הוקם כדי להכריח את כל מגדלי הפירות והירקות שרוצים לשווק את תוצרתם בגוש דן להביאו קודם למתחם הזה. כך ראש הממשלה ושר החקלאות יוכלו לקבוע את מחירם של הפירות והירקות בכל גוש דן.

ראש עיריית אור יהודה קפץ על המציאה והכריח את ראש הממשלה לבנות לעירו כביש עוקף דרום-מערבי מדרך 461 לדרך 412, בתמורה לאישור מהיר של הפרוייקט שסמוך לעירו. הכביש העוקף יתחבר עם מחלף חדש לכביש 412.

גם ראש עיריית ר"ג הצטרף לחגיגה והכריח את ראש הממשלה לסלול בעירו כבישים חדשים בתמורה לכך.

מצפון למתחם הענק של השוק יוקם מתחם ענק וחדשני של השירותים הוטרינריים של גוש דן.

















 

משה12333

New member
בנוסף למחלף החדש, גם ייסללו שני כבישים חדשים צפונה מדרך 461

לתוך ר"ג בזכות פינוי מחנה תל-השומר.

הראשון שייסלל הוא דרך מוטה גור בין דרך 461 לדרך יעקב דורי.

השני, שייסלל אחריו, הוא כביש 4612 שמהווה את ההמשך של שדרות אהרון קציר. הכביש ימשיך דרומה ממזרח לכפר אז"ר ולרמת אפעל, יחצה את דרך שיבא, יחצה את דרך 461 ויתחבר לכביש עוקף אור יהודה עד להתחברות שלו עם כביש 412.





 

משה12333

New member
מה זאת אומרת יש תוכנית כזאת? זה תת"ל 3/3 ותב"ע מח/125/ב'.

התוכנית כבר הוכנה ואושרה סופית לפני 10 שנים ע"י הות"ל (הועדה לתשתיות לאומיות) ובג"ץ אישר אותה (לאחר שהוא פסל אותה ואח"כ אישר אותה שוב בערעור שהגיש משרד הפנים).

התוכנית כוללת את הפיכת צומת הטייסים למחלף הטייסים על כביש 40 ואת הפיכת צומת גבעת-כח למחלף גבעת-כח על כביש 6. בין שני המחלפים ייסלל ההמשך המזרחי של כביש 461.

אם אתה מכיר, צומת גבעת כח הוא הצומת על הגשר הצר שמעל כביש 6 מדרום לאלעד.

משרד הפנים כבר הורה למשרד התחבורה מס' פעמים ב-10 השנים האחרונות להתחיל לסלול את הכביש הזה אבל משרד התחבורה מסרב לכך כי הוא עורך סקר מקיף שכולל מיליון בדיקות לקטע הכביש שבין צומת הטייסים לצומת יהוד-מערב בכביש 461.

משרד התחבורה רוצה להקים נת"צ בקטע הכביש הזה (קבוע או מתחלף) ולצורך כך הוא צריך לערוך מדידות ובדיקות שגם כעת קשה לו לבצע עם עומס התנועה הנוכחי בקטע הזה.

משרד התחבורה גם מתכנן את המשך הנת"צ מצומת יהוד-מערב מערבה לתוך ת"א עד לאיילון ודרומה בכביש 412 עד לצומת בית דגן.

משרד התחבורה פשוט לא יכול לסלול את קטע הכביש המזרחי של 461 עד שהוא יסיים את כל התכנונים שלו לגבי הקטע הקיים של 461 ולגבי כביש 412.











 

XrayCharlie

New member
זאת ניראת תוכנית של משאלת לב

כל כך הרבה שנים ושום דבר לא קורה.
 

משה12333

New member
דווקא קרה הרבה. התכנית ממתינה לביצוע של משרד התחבורה לאחר

שבג"ץ ביטל את כל העתירות שהיו נגדה מצד הגופים הירוקים.

משרד התחבורה יבצע אותה לפי שיקוליו.

ב-10 השנים האלה, משרד התחבורה לא זנח את התכנית אלא להיפך, הכין תכניות שישלימו אותה.

התכנית הזאת תתבצע ב 100% בעתיד.
 

DanielOne

New member
אתה מכיר תוכנית שלא עברו כ"כ הרבה שנים

והוציאו אותה ישר לפועל?
 
הקו הסגול מתוכנן להגיע בתוואי של 461 עד צומת הטייסים

באזור הזה יבנו חניון חנה וסע גדול ואז יחברו את כביש 461 לכביש 6.
זו למעשה הייתה המטרה של הארכת הקו הסגול לצומת הטייסים.
המטרה היא שייכנסו לתוך תל אביב באמצעות תחבורה ציבורית ולא באמצעות כלי רכב פרטיים ולכן משרד התחבורה לא מעוניין לחבר את 461 לכביש 6 לפני שיש פתרונות תח"צ.
 

DanielOne

New member
משרד התחבורה לא מעוניין לחבר את 461 ל-6

בגלל שהוא חושש שכל עוד אין פיתרון של תח"צ כמו הקו הסגול, הכביש לא יעמוד בעומס?
&nbsp
או בגלל שהוא לא סיים את המדידות, והתכנונים, בשילוב של התוואי על 461 הקיים, כפי שנכתב פה בהודעות למעלה?
 
בגלל שמעוניינים שהכניסה לתל אביב תתבצע באמצעות תחבורה

ציבורית או שאטלים ולא באמצעות כלי רכב פרטיים.
חיבור כביש 461 ל-6 ללא פתרונות תח"צ ראויים יזרים עוד כלי רכב פרטיים לתוך גוש דן.
 

nitro11

New member
שמעתי על רעיון להאריך את הקו הסגול לשוהם.

מצומת הטייסים לשוהם דרך תחנת תעופה העתידית
ומתחם אייר פורט סיטי.
האם יש סיכוי שזה יקרה?
האם יהיה כדאי לנסוע משוהם לתל אביב בדרך הזאת?
 
קודם כל שנראה את הקו הסגול מגיע עד תל השומר ובר אילן

לאחר מכן עד אור יהודה, יהוד והטייסים.
לאחר מכן יהיה טעם לדבר על הארכה לשוהם.
בכל מקרה לא מדובר על לפני המחצית השניה של העשור הבא.
 

משה12333

New member
לא יהיה קו סגול. תכנית הרכבת הקלה בגוש דן מתה ונקברה. לא

יהיה גם קו ירוק, קו צהוב וקו חום.

תתפלל (זאת המילה הנכונה) שהקו האדום יפעל בימי חייך.

במקום הרכבת הקלה, משרד התחבורה מתכנן מהפיכה אחרת:

א. קווי BRT. אם אתה מכיר את קו מס' 1 של דן, "הקו המקדים" לקו האדום, אז הוא קו BRT שכמותו יהיו בכל גוש דן. יסעו כאלה אוטובוסים ארוכים בנתיבים ששמורים רק להם בתדירות גבוהה מאד.

ב. חניוני חנה וסע בכניסות לגוש דן. אם אתה מכיר את החניון של מחלף שפירים, אז כמותו ייבנו בכל הכבישים שמובילים לת"א.

ג. מהפיכת מסילות ותחנות ברכבת ישראל. רכבת ישראל מתכוונת להניח עוד מסילות בגוש דן ולבנות עוד תחנות. היא תגדיל את מס' הרכבות שברשותה ותנועת הרכבות בכל המסילות תהיה רציפה.


כרגע, משרד התחבורה מבצע את הבדיקות הדרושות לו בכביש 461 בין צומת הטייסים לצומת יהוד-מערב לקראת ביצוע הנת"צ בו. לאחר ביצוע הנת"צ, המשרד יתחיל לבצע את ההמשך המזרחי של 461 עד לכביש 6.
 

DanielOne

New member
עד אוגוסט נת"ע תביא לאישור הממשלה

את הקטע הסופי של הקו הסגול.
 
אל תבלבל אותו עם עובדות

הוא בטוח שהוא מכיר את התוכניות ויודע הכל הכי טוב.
או שהוא ניזון מדיסאינפורמציה של גורמים אינטרסנטיים או שלו בעצמו יש אינטרס לפזר דיסאינפורמציה.

נת"ע גם הוציאה את מכרז ההפעלה (לא ההקמה, אלא ההפעלה) של הקו האדום ותוכנית להפעלה מוקדמת של הקטע הדרומי של הקו האדום, אבל בעולם הדמיוני שלו צריך להתפלל שהקו האדום יפעל בימי חיינו.
[URL]http://www.nta.co.il/tender/1265[/URL]
[URL]http://www.nta.co.il/content/%D7%AA%D7%9E%D7%9E-515-%D7%9C%D7%94%D7%A4%D7%A2%D7%9C%D7%94-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A7%D7%95-%D7%94%D7%90%D7%93%D7%95%D7%9D[/URL]

הוא בטוח שהוא "מגלה את אמריקה" כשהוא מספר על תוכנית לנתיבים מהירים וחניוני חנה וסע, אבל התוכנית הזו מופיעה באתר נתיבי איילון כבר יותר משנה.
[URL]http://www.ayalonhw.co.il/pages/50.aspx[/URL]
ואין שום סתירה בינה לבין קווי נת"ע.

אני בטוח שגם את תוכנית "מהיר לעיר" - תוכנית הנת"צים של משרד התחבורה, אני מכיר יותר טוב ממנו.

הוא גם ניסה לתאר את תחנת ספיר בנתניה כתחליף לקווי נת"ע, כאשר הקו הכתום של נת"ע מתוכנן להגיע לתחנת הרכבת הזו.
[URL]http://www.nta.co.il/line/8[/URL]
 

amit1270

New member
הוא צודק. לא יהיה קו סגול...

בפתח תקווה. אחרי שראש העיר ב"חוכמתו" הצליח לקצר את השלוחה.
 
דווקא ה"חוכמה" הזו נעשתה בזמן כהונה של ראש עירייה קודם

(אפילו לא הקודם) ולא בזמנו של ראש העירייה הנוכחי.
אבל כמובן שגם ראש העירייה הנוכחי לא רצה את הקו הסגול.

אם זה היה תלוי בו, גם הקו האדום לא היה בפתח תקוה.

אבל זה לא מפריע למשה12333 לטעון שנראה כאילו בפתח תקוה ובראש העין מושקעים כל משאבי המדינה.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1692/180869359/%D7%98%D7%91%D7%A2_%D7%95%D7%9E%D7%96%D7%92_%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8/%D7%AA%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%9F_%D7%A2%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%99_%D7%90%D7%96%D7%95%D7%A8%D7%99_%D7%95%D7%AA%D7%A9%D7%AA%D7%99%D7%95%D7%AA[/URL]
 
למעלה