להשוות ויקיפדיה מול בריטניקה?
זה ממש לא רציני. קראתי את הכתוב, ואין שום מקום לשבת ולתקן א. משום העבודה הרבה ב. משום שמחר כל דיכפין יכול לבוא ולתקן לפי מה שמתחשק לו, מה שמחייב מעקב מתמיד ג. מי שרציני לא ניגש בכלל לויקיפדיה, כי זה איננו יכול לשמש אסמכתא לשום דבר. ד. כמו שאמר אבייתר לגבי תירוש, החוברת נחמדה אבל לא לקחת אותה ברצינות וכך כנראה תיראה גם העבודה של השניים שמכינים כעת ספר/חוברת על רכבת העמק. כדי לכתוב חייבים לעשות עבודה רצינית ויסודית. אני חוקר את רכבת העמק כארבע שנים, יש לי בעבודה קרוב ל-150 מקורות ובעיקר: אנשים, מסמכים, תמונות, תרשימים מקוריים, בתוך כך גם כשמונים ספרים ועבודות וכו וכו כאשר יש לערוך כל הזמן המון הצלבות וניתוחי מידע כדי לדעת את העובדות לאשורן. את המחקר על רכבת העמק התחלתי מאפס, כאשר הרוב המוחלט של הישובים והאתרים לאורך המסילה מסרבים לעזור ולא עונים בכלל (כולל עמרי שלמון) אבל נעזרתי רבות בידי חברים שונים, חברים מפורום התחבורה הציבורית, מוזיאון הרכבת, סוחרי ספרים שנרתמו לחפש ספרים שיש בהם חומר על רכבת העמק כולל נדירים ביותר ועוד רבים אחרים שהבינו את חשיבות התיעוד הזה, כולל אסיפת הקיבוץ בעין חרוד שהחליטו לתת לי במתנה את קטע המסילה שבה ברכת הסולטן, הסתייעות בצוות התחקירים של חיל האויר ועוד המון מקורות. בסבלנות מרובה, הוצאת כספים עצומה (עבורי), איסוף פרט לפרט, נגישות לאנשים (דוגמא: כדי לקבל סיפורים מרחל בר הייתי צריך להגיע מוקדם בבוקר לכפר יהושע ולצעוד איתה ותוך כך לקבל את הסיפור. דוגמא: האשה היחידה שנולדה ממש ברכבת העמק הסכימה אחרי שיכנוע משך חודשיים ובעדינות מרובה, לכתוב את קורותיה ולסיפור לידתה בכתב ידה ובלשונה). היום אני מכיר היטב ממש כל מטר לאורך המסילה וברשותי ים של סיפורים שרובם כלל לא מוכרים. הסיפור הטרי ביותר: פורסם בעיתונות כי נערכה פתיחה רשמית להצבת האוטובוס השיקרי בגשר וכי אחת הנוסעות בו, חנה ריבלין, נסעה בו לפני 60 שנה ללדת בטבריה. הסיפור הוא שקר. אני דיברתי עם חנה ריבלין (אחותו של חיים גורי המשורר) והיא מיוזמתה אמרה שזה לא היה האוטובוס, וכאשר הראיתי לה את תמונת האוטובוס הנכונה, אמרה בנוכחות עשרות עדים:"כן, זה האוטובוס של לובה" [הנהג לובה ליברמן]. מחקר כזה מחייב איחוי של מאות פרטים וסתימת כל חלל במידע בפרטים רבים הצולבים זה את זה, וזהירות מסיפורים מומצאים או אנשים שלא זוכרים ומשלימים פרטים שלא היו ולא נבראו, וכו. מספר התחנות הנכון של רכבת העמק הוא 44, נכון להיום.