מחפשת תזונאי/רופא מרשים במיוחדו

queenieo

New member
מחפשת תזונאי/רופא מרשים במיוחדו

אני מחפשת תזונאי/ת בשביל אבא שלי. אבא שלי בן 59, סובל מעודף משקל מאוד רציני כבר 30 שנה בערך, אך עד לשנים האחרונות היה אדם מאוד בריא וחזק למרות זאת. בחמש השנים האחרונות התחילה לו בעיה של לחץ דם גבוה, שמבוקר באופן טוב על ידי תרופות, ולפני מספר שבועות היה לו אירוע של דפיקות לב מואצות מאוד שבגללם הוא התחיל להשתמש בתרופה נוספת. האירוע הזה שכנע אותו שאכן הגיע הזמן לרדת במשקל. הבעיה היא שאבא שלי חושב שהוא יכול לעשות דיאטה לבד, וזה ממש לא מצליח לו (כי, כאמור, הוא בן 59 ומעולם לא ניסה אפילו לרדת במשקל). הבעיה מוחרפת מזה שהוא עצמו פרופסור לביולוגיה, מלמד פיזיולוגיה באוניברסיטה, ומרגיש שהוא יודע יותר מ"סתם דיאטנית", ולכן לא חושב בכלל ללכת לתזונאי/ת. לכן אני פונה פה לחפש המלצות על תזונאים מרשימים במיוחד - זה צריך להיות מישהו אינטליגנטי ומעודכן מאוד בכל הקשור למדע התזונה, מישהו שיוכל להתמודד טוב עם פציינט עם המון ידע על גוף האדם. אם הוא/היא גם רופא/ה זה יכול רק לעזור, אבל זה לא חובה. יש המלצות?
 

tommythecat

New member
יאיר להב

הוא לא רופא, אבל הוא "אינטליגנטי ומעודכן מאד בכל הקשור למדע התזונה". יוסי
 

אלי ו.

New member
סכוי טוב שאבא שלך צודק

ומבחינת ידע הוא לא ממש צריך עזרה. אולי מה שחסר לו זה הנסיון להרכבת תכנית תזונה שתתאים לו. זה כמו מהנדס בנין שאולי יודע הכל על בנין בית אבל אין לו את הידע לבנות קיר בעצמו. מצטרף להמלצה על התזונאי יאיר להב, בחור רציני שיוכל ליעץ לו.
 

אלי ו.

New member
לא, יש לו הרבה מטופלים

שהם אנשים מן השורה. מה שנחמד ביאיר זה שהוא מעודכן, עניני ובמקרה הספציפי הזה, מתבטא בצורה מאוד רהוטה בנושאים מורכבים ויכול לנהל שיחה ברמה טובה עם פציינט כזה.
 

Y a n i B

New member
יאיר להב מתמצא בספורט כמו שאת תתמצאי

אם תקראי ספר על תזונת ספורט.
 

Y a n i B

New member
על היכרותי את הספרים בתחום ועל השטויות ששמעתי

שהוא מספר ללקוחות שלו.
 

m0sh3

New member
יותר סביר שאתה שומע מהלקוחות שלו שטויות

שהם טוענים שנאמרו על ידו. מעבר לכך, תלוי איזה ספרים קראת - יש ספרים שהם מדעיים ויש ספרים שנשענים על אידיאולוגיה.
 

Y a n i B

New member
ספר שמתעסק בנושא תזונה לא יכול להיות קשור

לאידיאולוגיה. תזונה היא מדע טבע (SCIENCE) ולא שייכת לתחום הנקרא מדעי האדם (HUMANITIES), וכבר הסברתי לך אלף פעמים בפורום חד"כ שמדע ואמונה הם שני תחומים שלא קשורים אחד לשני כלל.
 

m0sh3

New member
האמת שהוא כן יכול להיות,

יש מומחים עם אידיאולוגיה מסויימת והם כותבים ספרים [דיאטת הלחם של אולגה רז, למשל]. ספר ביוכימיה למשל הוא נטול אידיאולוגיה. אני לא זוכר מתי בחיים שלי אמרתי שמדע ואמונה קשורים, אני אמרתי בדיוק ההיפך.
 

Y a n i B

New member
אדם יכול להיות פציפיסט או פאשיסט, אבל המדע

יישאר אותו מדע בדיוק
 

m0sh3

New member
אני לא מבין מה לא ברור,

יש אנשים שמבססים את הספרים שלהם על האידיאולוגיה שלהם בתזונה [למשל אולגה רז ושנינו יודעים שיש הרבה גישות] ויש ספרים שכותבים עובדות יבשות כמו ספרי ביוכימיה. אתה מרגיש צורך כל כך חזק להתווכח על כל הודעה?
 

Y a n i B

New member
הסברתי לך כבר,

תזונה היא מדע, וטענה מדעית יכולה להיות שקר או אמת. אידיאולוגיה מתייחסת למצב הרצוי, והמדע מתייחס ליש, ולכן השימוש שלך במילה "אידיאולוגיה" לא במקום. לא הייתי מרגיש צורך כ"כ חזק להתווכח עם הדברים שלך, אם לא הייתי חושב שיש לך טעות חמורה בהבנת הנושא.
 

m0sh3

New member
אני אסביר לאט לאט

תזונה היא מדע. נכון. בחיים לא אמרתי אחרת. טענה מדעית יכולה להיות אמת או שקר. נכון. לא אמרתי אחרת. אבל. תהליכים ביולוגיים הם מאוד מורכבים ונובעים משילוב של הרבה גורמים. לכן, לצורך הדוגמא, תוכל למצוא אנשים שחושבים שהדיאטה האולטימטיבית היא low-fat, high carb וכאלה שחושבים ההיפך. כל אחד יביא לך מחקרים שמראים שהשיטה שלו עובדת ויסביר לך מה היתרונות. אתה צריך להבין, העובדה ששתי השיטות עובדות היא לא פרדוקס. לכן, כשאתה קורא ספר שמישהו כותב על תזונה, הוא יכול לכתוב מתוך העדפה לשיטה מסויימת. אם אתה קורא על התהליכים המטבוליים פרופר אין עניין לאידיאולוגיות, אבל ברגע שאדם מחליט לפרוש את המניפסט התזונתי שלו בהחלט ניתן לראות שהטקסט אינו אובייקטיבי ב100%. אז השאלה "איזה ספר קראת" היא בהחלט ראויה ובמקומה.
 

Y a n i B

New member
גם כשזה לאט-לאט וגם כשזה מהר-מהר זה פשוט

לא נכון. אין משמעות למושג "מניפסט תזונתי".
 
למעלה