דווקא סיפור מעניין (אזהרת tl;dr)
(שאני מוצא את עצמי מתחבר אליו ככל שאני נתקל יותר במנצחים ומורים פחות מנוסים לזמרה) היא למדה זמרה בעיקר אצל אמא שלה שלימדה אותה טכניקה גרמנית משהו שאני לא מבין לגמרי (קדם, הבריטון שהוא הכוכב של הפורום המקביל בynet הסביר לי את זה לעומק אבל לא נקלט אצלי כלום) שהעניקה לקול שלה צבע כהה מאוד. כתוצאה, הניחו שהיא מצו ולימדו אותה לשיר בעיקר במיקס והיא למדה רפרטואר בארוק לאלט ורפרטואר בל קנטו למצו. ממה שנאמר לי מהמורה שלי שאת זה היא שמעה מהמורה שלה, נלי מיריצ'ויו, זה שכבר אחרי שברטולי עשתה קריירה רצינית ונהייתה די כוכבת, מנצחים שונים שמו לב שיש לה מנעד של סופראן לכל דבר, והיא התחילה לעבוד על הקול שלה בלי עירוב קול חזה, והטסיטורה שלה קפצה לסופראן, וכמו כן נאמר לי שהווליום שלה גדל פלאים. שמעתי אותה בהקלטות (אלבום הסליירי המדהים) מחזיקה דו סופראן ושאר גבהים. רבים מגדירים אותה soprano sfogato (שזה, כמדומני, "סופראן מעושן") אבל אני לא יודע אם זו ההגדרה הספציפית.