מחפש חומר בתחום האיידס

s135k

New member
מחפש חומר בתחום האיידס

שלום רב , אודה לכם אם תוכלו להפנות אותי לכתבי עת (גם אם מקוונים באופן חלקי) הנחשבים ל-peer reviewed בהם אוכל למצוא מאמרים בתחום מחלת האיידס ובחינת טיפולים אפשריים (כמו ניסיונות פיתוח חיסון) , מן הפן הרפואי-אפידמיולוגי , לצורך הכנת עבודה סמינריונית. (אני עוד בגישוש אחר נושא ספציפי). תודה! דניאל.
 
../images/Emo32.gif כתבי עת peer reviewed

שלום רב. למי שתהה, כתבי עת שהם peer reviewed הם כתבי עת מדעיים הנערכים בשיטה של בקרת עמיתים . כלומר, כתבי עת אליהם מדענים שולחים דיווחים על מחקרים שלהם, וההחלטה האם לפרסם את המאמר בכתב העת או לא מבוססת על חוות דעת של חוקר מומחה באותו תחום רפואי. יש מאמרים שאינם מתקבלים כלל לפרסום משום שאינם עומדים בסדנדרטיים המדעיים, ויש מאמרים שמתקבלים רק בתנאי שהחוקר ישנה בהם כמה דברים (למשל ישנה את שיטת הניתוחים הסטטיסטיים או ישווה לתוצאות מחקרים קודמים). זהו ההבדל בין כתבי עת (journals) אלה לבין עיתונים רגילים. ובתכלס: דניאל, אני בוודאי לא אחדש לך אם אומר שתקצירים של רובם הגדול של המאמרים מכתבי עת peer reviewed מתפרסמים באתר הספרייה רפואית הלאומית של ארה"ב, Pubmed. (מצ"ב קישור). באתר זה יש גודש גדול של חומר. לכן נדרש בו חיפוש ממוקד. אם אתה עדיין לא יודע על מה בדיוק אתה רוצה לכתוב את העבודה, אתה יכול להתחיל מקריאת מאמרים מסוג סקירה Review. אלו ייתנו לך תמונה כללית של הנושא. לא כתבת מה אתה לומד, אבל אתה בוודאי מודע לכך שב- Pubmed יש רק תקצירים. כתבי עת שאתה יכול לקרוא מהם מאמרים שלמים (Full text) יש למשל ב-BMJ) British Medical Journal). זהו כתב עת מהטובים בעולם, כך שזה נותן לו יתרון נוסף כנקודת הצלחה. אם תזדקק לעזרה נוספת, אנא ציין לקראת איזה תואר אתה לומד ואיזה סמינר. כך אוכל לעזור יותר.
 

s135k

New member
תודה רבה! ../images/Emo39.gif

קודם כל ברצוני להביע את הערכתי על תגובתך המפורטת אשר בהחלט נתנה לי הכוונה מסוימת בעלת חשיבות! למעשה כתבתי פה בעבר בפורום :) בגלל התלבטות אם לפנות לתחום הלימודים הנוכחי. אני לומד לתואר שני בבריאות הציבור ובמסגרת קורס העוסק בנושא חיסונים אני מתכוון לכתוב עבודה סמינריונית אשר תעסוק בתחום פיתוח תרכיבי חיסון מונע לאיידס. במסגרת התואר הראשון , בביולוגיה , (וגם לפני) לא התנסיתי בכתיבת עבודה סמינריונית (ובפרט , בכתיבת עבודות כלשהן מלבד זוטרות בקורסי בחירה חופשית) וחומר הקריאה לקורסים השונים נכלל ב-text book ולכן , בין השאר , היתה הפנייה הנ"ל לכאן. לעבודה נדרשים לפחות 10 מאמרים המוגדרים כ-peer reviewed ואני כרגע , בשלב זה , עוסק בחיפוש חומר רלבנטי ב-pubmed וקרוביו. אני מניח שעוד אתייעץ כאן בקשר לכך. בכל אופן , טיפים לחיפוש ממוקד לתחום או הארות והערות רלבנטיות נוספות יתקבלו בברכה! שוב , תודה רבה! דניאל. נ.ב. - צר לי על ה"דיליי" בתגובה , המחשב שלי קצת שובק חיים לאחרונה מעת לעת.
 
בבקשה ../images/Emo13.gif

באמת התפלאתי שלא הגבת. אבל מוטב מאוחר מלעולם לא. אם אתה מתעניין דווקא בנושא החיסונים לאיידס, אז כדאי לך לכתוב בחלון החיפוש: AIDS AND immunization או AIDS AND immunization AND review בשלבים כאלה התחלתיים של עבודה, כאשר מנסים לבחון נושא, כדאי לפעמים לכתת רגליים בספרייה ולעיין בג'ורנאלים עצמם (החוברות מנייר). לפעמים אתה מוצא גו'רנאל שלם שכולו עוסק בנושא שקצת יותר מעניין אותך מאחרים. ואז אתה מדפדף ומתמקד עוד קצת. עד שאתה מחליט. מעבר לכך, בחירה של נושא היא יותר עניין של טעם אישי מאשר של מדע מדוייק. מה שמעניין אחד לא מעניין אחר, ולכן קשה לייעץ. זה כל מה שאני יכולה לעשות כרגע. בהצלחה (ובהנאה)
 

s135k

New member
שוב תודה! ../images/Emo20.gif

אני מניח שעוד אמשיך להיוועץ כאן מידי פעם ופעם בשלבי ההתקדמות השונים. :) אכן , אני משתמש במילות החיפוש הנ"ל אך גם מוסיף epidemiology כיוון שההתמקדות בעיקרה הינה בפן הזה ופחות בזה הביולוגי. יכול להיות שעיקר העשייה תדחה לתקופת הקיץ בתום הסמסטר ואז , במידת הצורך , אפנה כאן לקבלת הכוונות נוספות (שעד כה בהחלט היו מלמדות ומעשירות :)). כל טוב וחג שמח! דניאל.
 
שוב בבקשה

(אנחנו נשמעים כמו "תקע ושקע" מהפרסומת) דפדפתי קצת בפורום, ואכן ראיתי את שאלותייך הקודמות. לגבי העבודה הנוכחית: לא ממש הבנתי למה אתה מתכוון בהקשר הזה במלה אפידמיולוגיה. האפידמיולוגיה של מחלות זיהומיות כמו איידס עוסקת בשיטות העברה של המחלה (יחסי מין, דם וכו'), ומניעה של ההעברה (קונדום וכו'). פיתוח חיסונים לא שייך, למיטב הבנתי, לתחום האפידמיולוגיה אלא לתחום האימונולוגיה. למה אתה מתכוון?
 
למעלה