מחפש: מאכל חלבי סורי- סאטלג'

ניני66

New member
מחפש: מאכל חלבי סורי- סאטלג'

אני מחפש בנרות את המתכון. מדובר במאכל חלבי דומה למלאבי בשם סאטלג'. מבשלים על אש נמוכה חלב עם מספר דברים ולאחר שעות של בישול על האש מתקבל מעיין פודינג חלבי עם קרום צמיגי בשכבה העליונה ותחתית מעט כהה/שרוף בתחתית הסיר. את המאכל היתה מכינה אמי ז"ל, את המתכון היא לא הורישה לנו. אני אשמח אם מישהו יזהה את המעדן ויוכל לשאול את אמו או את סבתו או את דודתו האם היא מכירה. המעדן הוא כנראה של יוצאי סוריה. תודה
 

tidhar

New member
ניני שלום לך מאמריקה העדיין חורפית

אני משערת שמדובר ב "ריז בחליב". אבל לדאבוני אין לי את המירשם.
 

neriaku

New member
אהרוני....

הי, אני יודעת שלאהרוני היו תוכניות של מאכלי עדות, אפשר לשלוח לו שאלה באתר של קשת.... הוא בד"כ נחמד ועונה...
 

נירהמ1

New member
אולי קצת מאוחר -שבועות כבר חלף../images/Emo39.gif

אבל רק הבוקר גיליתי את האתר שלכם, אני גולשת בפורום מתכונים השכן ושמי נירה, הנה לכם מתכון מפורום "מתכונים", הוא כנראה משותף לכל היהודים מגורשי ספרד, אצל התורכים קוראים לו סוטלאץ', אחרים קוראים לו ריז בחליב, ואצלך קוראים לו סאטלג'. אורז בחלב / מקור המתכון maxima מפורום מתכונים: "ממלאים סיר בחלב.....ומרתיחים. מוסיפים לשם 2-2וחצי כוסות אורז (שנשטף במים לפני כן) ונותנים לו להגיע לרתיחה....מוסיפים סוכר לפני הטעם (זה מתוק)... מנמיכים את האש...נותנים לו להתבשל ושהאורז יתרכך....במידה וחסר חלב אפשר להוסיף בכל שלב.... כשהוא רך....אפשר למזוג לצלחות....ולפזר מעל קינמון... זה מאכל אדיר לשבועות וטעים להפליא". היה נעים להכירכם,
 

מעיין©

New member
וזה ממש ממש טעים...../images/Emo99.gif

תודה רבה על המתכון
את מוזמנת להישאר...
 

דנטל

New member
../images/Emo12.gif יו, אני כזאת תמימה

שמעולם לא ידעתי שגם זה תורכי. אצלנו קוראים לזה אורז בחלב וזהו. מעולם לא שמעתי שקראו לזה בשם אחר. אנחנו רומנים. מסתבר, שלא הסתפקנו בלגנוב רק את הצ'ורבה היינו חייבים גם את זה.
דרך אגב, אני מעדיפה את זה בלי כלום. אמא שלי בדרך כלל מוסיפה למעלה קצת ריבת שזיפים או משהו בסגנון. כשהיינו קטנים (אחי ואני), סבתא שלי היתה מוסיפה לנו תרכיז מיץ פטל. אמא שלי בדרך כלל משתמשת באורז שנשאר לה מפלפלים ממולאים.
 
סטאלג'

אחרי כמה בירורים עם הדודות הנה התוצאות: חומרים: 4 כוסות חלב 1 כף קורנפלור (גדושה) 5 כפיות סוכר (או לפי הטעם) מי ורדים תהליך הכנה: מחממים את החלב, כשמתחיל לרתוח להנמיך את האש. להוסיף את הקורנפלור+סוכר, טיפות מי ורדים, לערבב כל הזמן עד שמסמיך. הגשה: או בצלוחיות או בתבנית (ולחתוך) עם מעל קינמון. מאוד מקווה שעזרתי, ושזה מה שחיפשת. :)זוהר:)
 

נירהמ1

New member
סוטלאץ'../images/Emo3.gif

המתכון הוא לא רק תורכי גם בולגרי, גם סורי. כל עדה מכינה אותו בכל מיני וריאציות, ואני בטוחה שכל אחת מהן טובה לא פחות מהשניה.
 
למעלה