מחפש מאמרים

DarlingAdam

New member
מחפש מאמרים

על סקסיזם, שוביניזם, שנאת נשים ושנאה עצמית, בקרב טרנסג'נדריות MTF, טרנסקסואליות, קרוס דרסרז, כל מה שאפשר למצוא. יש למישהו המלצות על לינקים ברשת או על ספרים שאפשר להשיג באוניברסיטה?
 

FreakOnALeash

New member
המ

מאמרים פמינסטיים שהם פרו נשים טרנסקסואליות (או משהו כזה, זה אתר נורא יפה) גם קשור?
 

DarlingAdam

New member
האמת? לא.

אבל נשמע מעניין בכל מקרה, לקריאה, גם אם זה לא יעזור לי כרגע. תביא לינק. :)
 

טל קר

New member
אם תזקק את מילות המפתח שאתה

מחפש, כולנו נוכל לעשות חיפוש ממוקד טוב יותר בגוגל :) כרגע אני לא מכירה אף מאמר/ספר בנושא, אבל אם זה לא דחוף, אני אוכל להריץ את מילות המפתח במאגרי מידע באוניברסיטה בפעם הבאה שאהיה בספריה.
 

DarlingAdam

New member
חשבתי שהייתי מזוקק :)

sexism in mtf transgenders או משהו כזה. יש גם מילה לשנאת נשים וידעתי אותה פעם, אבל היא הלכה לאיבוד. :)
 

טל קר

New member
מיזוגניות, אבל אני לא זוכרת ת'כתיב

הלועזי הנכון. ואני אחפש כשאהיה באוניברסיטה (לא לעצור ת'נשימה, אבל זה יקרה)
 

DarlingAdam

New member
mysoginist

:) אוי, אני קורא דברים בפורום פמיניזם ומעמד האישה, ופשוט כואב לי.
 

אורי 0

New member
Misogyny

אבל בעיקרון אני מחפש מאמרים מאוד גרוע. ההצעה שלי - חפש באופן כללי. או תריץ אימייל לנורה הבלתי נמנעת. גם עמליה זיו עשויה לתרום. ואולי אילנה (למרות שהיא יותר בכיוון הפסיכולוגי). לספרים האלה יש מדף מיוחד (וקצר יחסית) באוניברסיטה. נדמה לי HQ 77.9 בשיטה שמקובלת בספרית הר הצופים, למשל. בשיטה אחרת אפשר להגיע למדף הזה ע"י חיפוש הקובץ third sex, third gender (פשוט יושב לי בזיכרון). בחיפושי אינטרנט אני עוד פחות טוב. מה שכן, אם תקיש misogyny+transgendered בגוגל תקבל את כל האתרים ששתי המילים האלה מופעיות בהן (למשל אתר עם אזכור אחד של טרנסים ואזכור במקום לגמרי אחר של שנאת נשים). אבל כאמור, החל בנורה. היא יכולה לפעמים לכוון אותך מאוד ספציפית (עשויה להכיר אתר של טרנסים שובניסטיים או משהו כזה...) אבל כאמור תשאל את נורה.
 
הנה כמה כתובות

אדם, נסה את זה: http://www.firelily.com/gender/gianna/int.homophobia.html http://www.transgendersoul.com/transgender_dreams.htm http://www.transgendersoul.com/new_page_4.htm http://www.bglad.org.au/files/84_mental.pdf (ראה עמוד 3) http://cydathria.com/ms_donna/thetruth.html http://avitale.com/GuiltShame.html (מצויין!) http://www.annelawrence.com/denial.html (אין כמוה, ריקי וילצדינס הגדולה מכולן). http://www.annelawrence.com/astride.html (שיר של ריקי וילצ'ינס שלפת אותי בנשמה וקרע אותי לגזרים). http://www.tcfv.org/glbt%20wheel.pdf אגב, misogyny לא יעזור. מיזוגיניה זה משהו אחר לגמרי, זאת שנאת נשים. לא קשור בכלל לטרנסג'נדרים. הנושא שצריך לחפש הוא internalized transphobia. נורה
 
לא שנאת נשים

אינני בטוחה שאני מבינה למה הכוונה. שנאת נשים במובן של מיזוגיניה, כמו אצל שופנהאואר, או שנאת גברים כמו אצל הפמיניסטיות מהדור הקודם מהסוג של ג'רמיין גרייר או ג'ניס ריימונד, או כמו אצל אנדראה דוורקין, או בכל מובן אחר, איננה תופעה מוכרת או משמעותית אצל טרנסקסואלים. עכשיו, אם ההשערה היא שאנשים נעשים טרנסקסואלים כיוון שהם שונאים את בני המגדר שבו הם גדלו - לא נתקלתי בטענה כזאת, ואינני חושבת שהיא רלבנטית לטרנסקסואלים. שנאה עצמית נובעת משנאה כלפי שוני מגדרי, לא משנאה כלפי קונפורמיות מגדרית. שנאה עצמית, שזו תופעה משמעותית הרבה יותר, אינה נובעת מהפנמת שנאה כלפי נשים או גברים, אלא מהפנמת מודלים ונורמות, תבניות חשיבה, ייצוגים ואסוציאציות, שהם מקובלים ואופייניים לתרבות שבה הם חיים. באלה צריך לחפש את ההסבר לשנאה העצמית אצל אנשים טרנסקסואלים, כמו לתפיסות של זהות מגדר ולפרשנות העצמית של זהותם בכלל, לאסטרטגיות ההתמודדות ולנרטיבים האישיים. למשל, בדיון הנרחב שהתפתח לאחרונה בעולם בעקבות פרסום ספרו (הטרנספובי במידה שלא תיאמן) של ג'יי. מייקל ביילי על תאוריית האוטוגיפיליה, טענתי שרגשות אוטוגינפיליים אינם נובעים ממיניות שהוסטה מאפיקיה ה"נורמליים", כטענת ביילי (וכטענת מורו ורבו בלנצ'רד ונושאת הכלים שלהם, אן לורנס), אלא מהפנמת טבואים של מיניות ומושגים הקושרים את האישה למין ומיניות, האופייניים לתרבות הפטריארכלית וההטרוסקסואלית. על השפעת החיברות הגברי על נשים טרנסקסואליות לא נכתב הרבה. לגבי גברים טרנסקסואלים והקושי להסתגל לחיים כגבר אחרי שנים של חיברות כנשים, כדאי לקרוא את הספר של הולי בוסוול (כיום, אחרי השינוי, ארון בוסוול), FtoM - Female to Male Transsexuals in Society, שזו יצירת יסוד בנושא, ובטרנקסואליות בכלל. ככלל, אין הרבה חומר על השפעת גורמים חברתיים ותרבותיים על טרנסקסואלים, כיוון שרוב המחקר נשלט על ידי בעלי הפרדיגמה הפסיכולוגיסטית, הרואה את זהות המגדר כמשהו שמתרחש בזירה הצרה והסגורה של נפש האדם, מנותקת מגורמים תרבותיים וחברתיים. אוב המחקר הפסיכולוגי רואה מושגים של נשיות ושל גבריות כנתונים ומובנים מאליהם, וזו חולשתו הגדולה. מאידך, חלק מן הדברים שנכתבים על טרנסקסואליות וטרנסג'נדריות על ידי חוקרים מהכיוון של תאוריה קווירית, לוקים בנסיון להפקיע את הזהות שלנו לטובת אג'נדה של מישהו אחר. נורה
 

transman

New member
המחבר של FTM

אני חושב שהמחבר של FTM נקרא ארון דבור ולא בוסוול, אלא אם כן הוא החליף את שם משפחתו. בכל מקרה יש לי הספר, אדם.
 
לגבי "נושאת הכלים"

היי נורה, למרות שכבר הבהרת לי את עמדותייך פנים אל פנים, אני עדיין תומכת בעמדותיה של אן לורנס. אן אינה פוסלת את קיומם של טרנסקסואליות מהסוג המוכר, שאת מתארת. היא רק אומרת, שיש עוד סיבות לשינוי מין מלבד תחושה מגדרית שונה, ובראשן סיבות מיניות. נראה לי, שמה שמפריע לך בדבריה הוא שהיא עדיין משתמשת במונח טרנסקסואליות, ובכך מפקיעה את המונח מההגדרה הצרה, שאת היית מעוניינת לייחס לו. היא קוראת לעצמה אישה טרנסקסואלית. לא גבר, ולא טרנסווסטיט, ולא כל שם אחר, שתעדיפי לייחס לה. אחד הטיעונים שלך בשיחתינו היה שדבריה מזיקים לקבלה שלנו ע"י החברה. אני חושבת, שזה טיעון פסול, כי אם את צריכה להשתיק קולות מסויימים ולהסתיר נשים מסויימות כדי שהחברה תקבל אותנו, אז לא תודה, עדיף בלי הקבלה הזאת. אני מתארת לעצמי שישנן נשים טרנסקסואליות, שאינן ישרות עם עצמן, או לפחות אינן ישרות עם הסביבה (אפילו הסביבה הצרה והאוהדת, הטרנסג'נדרית). אם היו בודקים את מבנה המוח של אישה כזאת, לא היו מגלים את המבנה הנשי שמוצאים אצל טרנסקסואליות, כפי שמגדירה זאת לין קונווי: A transsexual is a person in which the sex-related structures of the brain that define gender identity are exactly opposite the physical sex organs of the body. השינוי של אותן נשים מבוסס על כוח מיני, לא על אי-התאמה מגדרית. המיניות הזאת יכולה לדחוף אותן להראות כמה שיותר, אפילו להתפרסם ולהשפיע - כל אחת בדרכה. היא יכולה להתבטא גם בקשרים מיניים עם גברים, שתחילתם אינה במשיכה לגברים, אלא במשיכה נסתרת לדימוי של עצמן כנשים. לאף אחד אין את הזכות או היכולת לקבוע בשביל מישהי אחרת אם היא אישה או לא, או מה הניע אותה לשינוי מין. אני לא יכולה לדעת את נפשך או נפשה של כל טרנסקסואלית אחרת, כדי לקבוע דברים כאלה. אבל מה שאן לורנס עשתה הוא פשוט: היא שאלה נשים, כדי לברר האם כוח מיני - ולא אי-התאמה מגדרית - הוא שהניע אותן לשינוי. היא מצאה, שאצל חלק זה היה השילוב של השניים, ואצל חלק אחר - המניע המיני הופיע ללא קונפליקט מגדרי משמעותי. כמו-כן, הופיעו גורמים אחרים שהשפיעו על אותן נשים, כמו שיפור ביכולתן להתחברת ולמצוא בני-זוג. אני חושבת, שיש משהו טוב בבורות לגבי טרנסקסואליות. לפחות אין הגדרה אחת נחרצת, שאו שאת נכנסת אליה, או שאת מחוץ לה. ועל אותו משקל, יש משהו רע בדרך שבה את מציגה טרנסקסואליות. ואני יודעת - את לא היחידה. אני משערת שמרבית כותבי הפורום הזה היו מביעים ביקורת ביחס לדבריי, אם היו מוצאים אותם ראויים לתגובה. סתוית
 
נושאת הכלים

וואו! סתוית יקירתי, אני תמיד אומרת שמוטב, לפני שמסיקים מסקנות מופלגות מדבריו של מישהו ומתנפלים עליו בחימה שפוכה, לשאול אותו מה כוונתו. איזה תל של פרשנות בנית על משפט (מה משפט, אפילו לא רבע משפט, רק כינוי)!. הלא היה פשוט יותר לכתוב "הלו, נורה, למה התכוונת באומרך 'נושאת כלים' על אן לורנס?". אבל בואי נראה: "לאף אחד אין את הזכות או היכולת לקבוע בשביל מישהי אחרת אם היא אישה או לא, או מה הניע אותה לשינוי מין. אני לא יכולה לדעת את נפשך או נפשה של כל טרנסקסואלית אחרת, כדי לקבוע דברים כאלה." וואלה, מילים כדורבנות. הייתי מציעה לך שתשלחי אותן לאדונים בלנצ'רד וביילי, שעושים בדיוק את הדבר הזה. אכן אני מסכימה אתך לחלוטין, שרק האדם עצמו רשאי להגדיר את זהותו ואת רגשותיו, ואף אחד אחר אינו רשאי לעשות זאת בשמו או לכפות עליו את ציפיותיו ומושגיו הוא. למעשה, אם היית שמה לב, זה הבסיס לכל פעילותי ומאבקי למען הקהילה הטרנסג'נדרית: העמידה על זכותם של טרנסג'נדרים להגדיר את עצמם בקולם הם, וההתנגדות הנחרצת לכל מי שמבקשים להפקיע את זהותנו למטרותיהם. לכן, אינני יכולה שלא להסכים אתך לחלוטין לגבי זכותה של אן לורנס, כמו של כל אדם טרנסקסואלי, להגדיר ולפרש את עצמה ואת רגשותיה כפי שייראה לה, ומעולם לא עלה על דעתי לבקר אותה בשל כך. כי אכן דבר פסול הוא לכפות את תפיסותינו שלנו על זהותם ורגשותיהם של אנשים אחרים. מה חבל שעיקרון פשוט זה אינו נשמר על ידי אנשים כמו בלנצ'רד וביילי, אשר "יודעים" אל נכון, מראש ובוודאות מוחלטת, מה אני ומי אני ומה אני מרגישה. ולא רק אני, אלא כל הנשים הטרנסקסואליות באשר הן. הם יודעים שכל אישה טרנסקסואלית משתייכת לאחד משני סוגים: או שהיא (הוא, בעצם, כי בלנצ'רד וביילי אינם מסתירים את דעתם שכולנו גברים בתחפושת) הומו נשי שמאד משתוקק לשכב עם גברים, או שאנחנו סוטי מין שמתגרים מראיית גופנו כגוף של אישה. אין כל אפשרות אחרת. בלנצ'רד שולל לחלוטין כל הסבר אלטרנטיבי. על ביילי אין מה לדבר. בכלל, ביילי הגיע לשפל חדש של חוסר הגינות אינטלקטואלית כאשר הוא שולל כל בקורת מצדן של נשים טרנסקסואליות, בטענה שמי שאינן מסכימות עם תאוריית האוטוגינפיליה - משקרות, או נמצאות בהדחקה. כלומר, הוא מתעלה (טוב, תלוי מאיפה מסתכלים) על מורו ורבו, ושולל מאתנו לא רק את זהותנו ואת רגשותינו, אלא אפילו את הזכות להסתייג מן התאוריה שלו. זה המילכוד הפסיכואנליטי הקלאסי: אם אינך מסכים אתי, זה רק מפני שאתה מדחיק את רגשותיך, מה שמוכיח שאני צודק. טריק ישן, אבל מסתבר שעדיין יש מי שחושב שזה עובד... ועכשיו לאן לורנס. ד"ר אן לורנס, המגדירה עצמה כאוטוגינפילית. מאה אחוז. למען הסר ספק אצהיר שוב ושוב, כי לאן לורנס זכות מלאה להגדיר עצמה כפי שהיא רואה לנכון. כל הגדרה וכל פרשנות שהיא תתן לרגשותיה ולזהותה מקובלת עליי, ומעולם לא עלה על דעתי לשלול ממנה את הזכות הזאת, ולא בשל הגדרתה העצמית כיניתיה כפי שכיניתי. מאז שנת '98, עת פירסמה לראשונה את מאמרה המפורסם "גברים כלואים בגוף של גבר", שבו העלתה על נס את תאוריית האוטוגינפיליה, הפכה אן לורנס למקדמת המכירות הראשית של התאוריה הזאת. למעשה, היא הצילה אותה מתהום הנשייה, הפנתה את אור הזרקורים אליה והקנתה לה אמינות, הן בשל היותה טרנסקסואלית בעצמה, והן בשל היותה רופאה. היא הפכה לתועמלנית הפעילה ביותר שלה (היא אפילו "איששה" אותה בסקר מקיף שערכה בקרב מדגם מייצג שכלל שש נשים טרנסקסואליות מנותחות. זה מה שאת מכנה "היא שאלה נשים". בכלל, סתוית, במדע לא מספיק "לשאול אנשים". חשוב אילו אנשים שואלים, כיצד מנסחים את השאלות ואיזו פרשנות נותנים לתשובות, אבל זה כבר סיפור אחר). אשר על כן, אין זה מוגזם לכנותה "נושאת כלים", כי בלעדי אן לורנס, ספק אם מישהו היה מתייחס היום אל התאוריה הזאת. לזכותה של אן לורנס צריך לומר שבניגוד לבלנצ'רד ולביילי, היא פירסמה כבר בשנת 2000 נוסח מתוקן ומרוכך של מאמרה, ובו סייגה כמה מאמירותיה הקודמות, תוך שהיא מודה שאוטוגינפיליה היא אפשרות אחת מני רבות, ולא הסבר גורף, מוחלט וחד משמעי למניעיהן של נשים טרנסקסואליות. היא גם מודה, ברוב נדיבותה, שנשים טרנסקסואליות הן נשים ולא גברים, מה שלא בלנצ'רד ולא ביילי אינם מוכנים לעשות. באותו מאמר היא לא רק מסתייגת מעמדתם הגורפת של בלנצ'רד וביילי, אלא היא אפילו מביאה ארבע הסתייגויות ידועיות נגד התאוריה ומנסה להתמודד אתן (ללא הצלחה יתרה, יש לומר). ואולם, בהמשך המאמר היא נזקקת שוב לשיטות המלוכלכות של בעלי התאוריה, ובראשן ההכפשה של נשים טרנסקסואליות המעיזות להטיל ספק בתאוריית האוטוגינפיליה. היא עושה זאת תוך הפגנת פתיחות לכאורה, בדיבורים רכים ונעימים לאוזן, אבל השיטה שקופה: מי שאינה מסכימה עם התאוריה, פועלת מתוך מניעים נסתרים. מילה אחת לגבי דברים שאת מייחסת לי: מעולם לא אמרתי, ואם כך הבנת אז לא התנסחתי נכון, שצריך לדחות את תאוריית האוטוגינפיליה כי היא עלולה להזיק לקבלה שלנו על ידי החברה. שזאת אחת התוצאות הברורות מאד שלה – זאת עובדה, אבל לא בשל כך יש לדחות את התאוריה המופרכת הזאת מכל וכל. יש בה מספיק פגמים תיאורטיים ומתודולוגיים שמצדיקים לזרוק אותה מכל המדרגות, גם בלי להזדקק לנזק העצום שהיא עלולה לגרום לציבור שלנו. אני גם מסכימה לחלוטין אתך על כך, שלא תיתכן הגדרה אחת סגורה וממצה של טרנסקסואליות, כי מגוון החווייה הטרנסקסואלית אינו מאפשר להלביש עליו דגמים סכימטיים, א-פריוריסטיים ונוקשים. זאת בדיוק הבעיה של האנשים הטרנסקסואלים, שהחברה הפקידה עלינו שומרים לפקח עלינו לבל נערער את סדרי המגדר מקודשים שלה, ועל כן עמלים ללא לאות כל אותם מדענים וחוקרים, שמזה כמה עשורים מנסים נואשות להכניס אותנו לקופסאות (שאנו תמיד בורחים מהן, כי הן מתבררות פעם אחר פעם כמלאות פרצות), וממשיכים לנסות ולכלוא אותנו בעוד קופסה ועוד קופסה, כדי להתשלט על זהותנו הקוראת תיגר על כל הדעות הקדומות, על כל צרות האופק ועל כל ההתנשאות שלהם. נורה
 

transman

New member
../images/Emo32.gifהמילכוד הפסיכואנליטי הקלאסי

מנסיון, גם בלי עזרה של אנשים מבחוץ, מדובר בבית חרושת לתסביכים ("אם יש אפשרות פחות נעימה לחוות את העולם, ואני מאמין שהיא לא מתאימה לי, זה רק כי אני מדחיק משהו"...)
 
כמה הערות

לגבי התבססותה של אן לורנס על שישה מקרים בלבד - אני לא יודעת מהיכן השגת את המידע הזה, אבל בעמוד הזה היא מספרת על 31 נרטיבים שונים של טרנסקסואליות - זה לא דורש לפחות 31 נשים שונות? לגבי ההתנפלות בחימה שפוכה - האם זאת הגדרה הולמת של הודעתי? לגבי היכרות עם עמדותייך - אני מכירה את עמדותייך עוד לפני שכתבת את ההודעה שלך, נורה. קראתי כבר עשרות הודעות שלך, ואף פרשת בפניי את עמדותייך בנושא באופן אישי, כזכור לך. אני לא מאמינה לניסוחים דיפלומטיים כמו "אני גם מסכימה לחלוטין אתך על כך, שלא תיתכן הגדרה אחת סגורה וממצה של טרנסקסואליות". אני יודעת איך את מגדירה טרנסקסואליות, ואיזה סוג של טרנסקסואליות את מייצגת.
 
הערות

סתוית, ההתבססות על שש טרנסקסואליות שייחסתי לאן לורנס נסמכה על ציטוט מהזכרון. משהערת הערתך, הלכתי ובדקתי שוב את מאמרה המקורי של אן, ובו היא מדברת על חמש, לא שש, מתוך 17 נשים שנשאלו על ידה ב-1998 (תחילה היא מספרת שקיבלה ב-1996 10 תגובות מתוך 13 שאישרו שראיית עצמן כנשים הייתה בעלת כוח ארוטי מבחינתן, אך היא בעצמה הרגישה שדרך הצגת השאלה לא הייתה רצינית מספיק). (למעוניינים, המאמר נמצא <A HREF http://www.annelawrence.com/autogynephiliaoriginal.html><font color=blue>כאן</FONT></A>). עם השנים היא הרחיבה את מעגל התגובות, והיום יש ברשותה כמה עשרות, אבל האמת שהפרט הזה הוא לא כל כך משנה. אולי תופתעי, אבל אין כל חשיבות למספר התשובות שהתקבלו לכאן או לכאן. גם אם אן לורנס הייתה אוספת 6,000 תשובות מנשים טרנסקסואליות המאשרות שהיו להן פנטזיות על פמיניזציה עצמית, או שפמיניזציה עצמית הייתה המניע העיקרי בהחלטתן לעשות את השינוי, זה לא היה מוסיף גרם אחד לאמינותה של תאוריית האוטוגינפיליה. יש לכך מספר סיבות. אחת מהן אפשר לקרוא <FONT color=blue><A HREF http://www.annelawrence.com/newintroagp.html> במאמר התיקון של אן לורנס בעצמה</font>, </A>שם היא מצטטת את צ'רלס רייט מילס, מגדולי הסוציולוגים האמריקאיים בכל הזמנים, המסביר מדוע אין להסתמך על הסברים סובייקטיביים של מניעים להתנהגות אנושית. תקפותן של תאוריות מדעיות אינה נקבעת בקלפי. תאוריה מדעית היא הרבה יותר מאוסף של עובדות, שלא לדבר על אוסף של תשובות סובייקטיביות. תאוריה מדעית היא מסגרת מושגית המאפשרת לארגן את העובדות הנצפות, לקבוע חוקים ולחזות חיזויים. תאוריית האוטוגינפיליה אינה שונה בכך מכל תאוריה אחרת. אף אחד אינו מכחיש שנשים טרנסקסואליות מסויימות מרגישות רגשות של גירוי מיני מראיית עצמן כנשים. זאת עובדה ידועה ולא על כך הויכוח. הויכוח הוא על טענת בלנצ'רד וביילי, לפיה א) המיניות היא הכוח המניע (והכוח המניע היחיד) מאחורי הדיספוריה המגדרית; ב) יש רק שתי סיבות לדיספוריה מגדרית: או הומוסקסואליות קיצונית, או מיניות הטרוסקסואלית שהוסטה מן האפיק הטבעי שלה. אלה הטענות של התאוריה האוטוגינפילית, ולא שמישהי התגרתה מינית אי פעם מכך שדימיינה לעצמה כוס בין הרגליים. לגבי הבהרתך שדבריך לא נכתבו בחימה שפוכה, אני שמחה לשמוע זאת. טוב שדברים נכתבים בראש צלול וביישוב הדעת, ובעיקר לגופו של עניין. לכן, אני מניחה שטענתך כלפיי על כך שאני שוללת את זכותה של אן לורנס להגדיר את עצמה מבוססת על נימוקים מוצקים, לא על פרשנות אישית מופרכת ונטולת כל בסיס של שתי מילים שהצמדתי לשמה של אן. אשמח אם תציגי בפניי את אותם נימוקים, כדי שאוכל להתייחס אליהם. זאת, במיוחד לאור העובדה שאת טוענת שאת מכירה את עמדותיי. וכן את כותבת, ביישוב דעת ובראש צלול: "אני לא מאמינה לניסוחים דיפלומטיים... אני יודעת איך את מגדירה טרנקסואליות ואיזה סוג של טרנסקסואליות את מייצגת". סליחה? אפשר לקבל הסבר? מדוע אינך מאמינה לדבריי, ואיזה סוג של טרנסקסואליות אני מייצגת? נורה
 
למעלה