מחפש תשובה לשאלה

תמרר2

New member
צודקת מאד

ולכן אני חושבת שכל אחד צריך להחליט לעצמו רק הבן אדם ובמקרה הזה האשה יכולה לדעת מה יהיה הכי טוב בשבילה לכן אין כאן מקום לשאול רב. זו דעתי. דרך אגב, התרגשתי מהסיפור על הילד שלך, כזאת אני, סיפורים על הורים-ילדים תמיד מעלים לי דמעות לעיניים וזה לא נשמע שחסר לו צומי יותר מילד אחר
 
תשאלי את ד"ר שוסהיים

ואגב, כשיש שני ילדים. אז ייתכן מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד. ואף "וראך ושמח בליבו" וכשיש 10 ילדים ומעלה, אז "וַיִּרְאוּ אֹתוֹ מֵרָחֹק וּבְטֶרֶם יִקְרַב אֲלֵיהֶם וַיִּתְנַכְּלוּ אֹתוֹ לַהֲמִיתוֹ: וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל אָחִיו הִנֵּה בַּעַל הַחֲלֹמוֹת הַלָּזֶה בָּא: וְעַתָּה לְכוּ וְנַהַרְגֵהוּ וְנַשְׁלִכֵהוּ בְּאַחַד הַבֹּרוֹת וְאָמַרְנוּ חַיָּה רָעָה אֲכָלָתְהוּ וְנִרְאֶה מַה יִּהְיוּ חֲלֹמֹתָיו:" ואף " וַיְהִי כַּאֲשֶׁר בָּא יוֹסֵף אֶל אֶחָיו וַיַּפְשִׁיטוּ אֶת יוֹסֵף אֶת כֻּתָּנְתּוֹ אֶת כְּתֹנֶת הַפַּסִּים אֲשֶׁר עָלָיו: וַיִּקָּחֻהוּ וַיַּשְׁלִכוּ אֹתוֹ הַבֹּרָה וְהַבּוֹר רֵק אֵין בּוֹ מָיִם: וַיֵּשְׁבוּ לֶאֱכָל לֶחֶם"
 
אינני יודע מה הועילו חכמים בתקנתם ?

ד"ר שוסהיים המציין את "שפרה ופועה העבריות, שיילדו בסתר תינוקות יהודיים זכרים אף שפרעה גזר כי יושלכו מייד לנילוס" ולבסוף רק 1 מחמישים עלו בני ישראל מארץ מצרים. ואת היותר השמיד אלהים בשלושת ימי אפילה. כנראה שלא היה בכוחו להציל יותר מ 600000 איש. הכי לא היה מוטב שהיו שוקלות הפלה ולא דואגים לריבוי העם ? שהלוא בין כך גזירת האלהים להשמיד את מרבית העם חמורה על גזירת פרעה. וכדאי ביזיון וקצף
 
מה אחד מחמש מאות ?

ושמא ואוליי 2 מ 600000 ? שנאמר "כִּי אָמַר יְהֹוָה לָהֶם מוֹת יָמֻתוּ בַּמִּדְבָּר וְלֹא נוֹתַר מֵהֶם אִישׁ כִּי אִם כָּלֵב בֶּן יְפֻנֶּה וִיהוֹשֻׁעַ בִּן נון" שהלוא "א"ר לוי כל ערב תשעה באב היה משה מוציא כרוז בכל המחנה ואומר צאו לחפור והיו יוצאין וחופרין קברות וישנין בהן לשחרית היה מוציא כרוז ואומר קומו והפרישו המתים מן החיים והיו עומדים ומוצאין עצמן חמשה עשר אלף בפרוטרוט חסרו שש מאות אלף. ובשנת הארבעים האחרון עשו כן ומצאו עצמן שלמים אמרו דומה שטעינו בחשבון וכן בעשור ובאחד עשר ובשנים עשר ושלשה עשר וארבע עשר כיון דאיתמלא סיהרא אמרו דומה שהקב"ה ביטל אותה גזירה מעלינו וחזרו ועשאוהו יום טוב" קבל תיקון: 15000 מ 600000 שהלוא לא ייתכן שחז"ל חלילה טעו. ובהכרח שהטעות בתורת משה.
 

mister xy

New member
מדובר באסון הכי גדול בעם ישראל

בחישוב מהיר, שש מאות אלף גברים מגיל 20 עד 60 זה אומר שיצאו ממצרים בערך שני מליון נפשות. וכמה מליונים נקברו במצרים ? הרבה יותר מבשואה... ועוד אומרים על זה הלל בחג הפסח. ת'אמת, לא נראה לי שהאגדות האלו נכונות. בטח חז"ל הגזימו כאן כמו בהרבה מקומות.
 

moshe010

New member
דוקא זה לא כ"כ נורא

כיוון שלפי אגדת חז"ל הם מתו רק אחרי גיל 60 ואם כן אפשר לחשוב ? בין כך התוחלת חיים אז( בזמן חז"ל, ובוודאי אז)היה פחות מזה לעומת זאת להמית בלילה אחד 99.8% מהעם ועוד לציין זאת כגאולה?
 
מי מת אחרי גיל 60 ?

מדובר ברולטה של יהוה על כל יוצאי מצרים בני 20 - 60. וקח בחשבון שמדובר בהללו שבעודם היו נפוצים בכל ארץ מצרים לקושש קש לתבן בזכות משה ואהרן, ואו אז הם דאגו להעביר מסר למשה: "חֲדַל מִמֶּנּוּ וְנַעַבְדָה אֶת מִצְרָיִם כִּי טוֹב לָנוּ עֲבֹד אֶת מִצְרַיִם מִמֻּתֵנוּ בַּמִּדְבָּר:" וסתם כך מעניין איך יהוה ייסתדר עם שבועתו ליוצאי מצרים "בַּיּוֹם הַהוּא נָשָׂאתִי יָדִי לָהֶם לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אֶל אֶרֶץ אֲשֶׁר תַּרְתִּי לָהֶם זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ צְבִי הִיא לְכָל הָאֲרָצוֹת:" ובד בבד מסתדר עםשבועה סותרת: "וְגַם אֲנִי נָשָׂאתִי יָדִי לָהֶם בַּמִּדְבָּר לְבִלְתִּי הָבִיא אוֹתָם אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָתַתִּי זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ צְבִי הִיא לְכָל הָאֲרָצוֹת:" ומה לי אם כל זה "יַעַן מִשְׁפָּטַי לֹא עָשׂוּ וְחֻקּוֹתַי מָאָסוּ וְאֶת שַׁבְּתוֹתַי חִלֵּלוּ וְאַחֲרֵי גִּלּוּלֵי אֲבוֹתָם הָיוּ עֵינֵיהֶם:" ואילו היה מדובר בבשר ודם, היה לוקה מדין שבועת שקר.שהלוא הבטיח בשבועה ללא תנאי ליוצאי מצרים "וָאֹמַר אַעֲלֶה אֶתְכֶם מֵעֳנִי מִצְרַיִם אֶל אֶרֶץ הַכְּנַעֲנִי וְהַחִתִּי וְהָאֱמֹרִי וְהַפְּרִזִּי וְהַחִוִּי וְהַיְבוּסִי אֶל אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ:" בזמן שבפועל קבר אותם במדבר והעלה את בניהם. סתם כך, מי מת בגיל 60 ? הם מתו בכל יום ויום. שהלוא עוד בשנה השנית התלוננו "הַמְעַט כִּי הֶעֱלִיתָנוּ מֵאֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ לַהֲמִיתֵנוּ בַּמִּדְבָּר כִּי תִשְׂתָּרֵר עָלֵינוּ גַּם הִשְׂתָּרֵר: אַף לֹא אֶל אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ הֲבִיאֹתָנוּ וַתִּתֶּן לָנוּ נַחֲלַת שָׂדֶה וָכָרֶם הַעֵינֵי הָאֲנָשִׁים הָהֵם תְּנַקֵּר"?! וכי מה בין השנה השנית לשנת ה40 שהתלוננו "וְלוּ גָוַעְנוּ בִּגְוַע אַחֵינוּ לִפְנֵי יְהֹוָה: וְלָמָה הֲבֵאתֶם אֶת קְהַל יְהֹוָה אֶל הַמִּדְבָּר הַזֶּה לָמוּת שָׁם אֲנַחְנוּ וּבְעִירֵנוּ: וְלָמָה הֶעֱלִיתֻנוּ מִמִּצְרַיִם לְהָבִיא אֹתָנוּ אֶל הַמָּקוֹם הָרָע הַזֶּה לֹא מְקוֹם זֶרַע וּתְאֵנָה וְגֶפֶן וְרִמּוֹן" הכי היה להם נחלת שדה וכרם ? ולחילופין, הכי היו להם חיים רוחניים על פי התורה ? מסופקני אם חיו על פי הקוראן או הברית החדשה. וברור שלא חיו על פי התורה. שהלוא העיד הכתוב וַיַּמְרוּ בִי בֵית יִשְׂרָאֵל בַּמִּדְבָּר בְּחֻקּוֹתַי לֹא הָלָכוּ וְאֶת מִשְׁפָּטַי מָאָסוּ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם וְאֶת שַׁבְּתֹתַי חִלְּלוּ מְאֹד וָאֹמַר לִשְׁפֹּךְ חֲמָתִי עֲלֵיהֶם בַּמִּדְבָּר לְכַלּוֹתָם:… בְּמִשְׁפָּטַי מָאָסוּ וְאֶת חֻקּוֹתַי לֹא הָלְכוּ בָהֶם וְאֶת שַׁבְּתוֹתַי חִלֵּלוּ כִּי אַחֲרֵי גִלּוּלֵיהֶם לִבָּם הֹלֵךְ: וַיַּמְרוּ בִי הַבָּנִים בְּחֻקּוֹתַי לֹא הָלָכוּ וְאֶת מִשְׁפָּטַי לֹא שָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת אוֹתָם אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אוֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם אֶת שַׁבְּתוֹתַי חִלֵּלוּ וָאֹמַר לִשְׁפֹּךְ חֲמָתִי עֲלֵיהֶם לְכַלּוֹת אֲפִּי בָּם בַּמִּדְבָּר: …מִשְׁפָּטַי לֹא עָשׂוּ וְחֻקּוֹתַי מָאָסוּ וְאֶת שַׁבְּתוֹתַי חִלֵּלוּ וְאַחֲרֵי גִּלּוּלֵי אֲבוֹתָם הָיוּ עֵינֵיהֶם: וְגַם אֲנִי נָתַתִּי לָהֶם חֻקִּים לֹא טוֹבִים וּמִשְׁפָּטִים לֹא יִחְיוּ בָּהֶם וָאֲטַמֵּא אוֹתָם בְּמַתְּנוֹתָם בְּהַעֲבִיר כָּל פֶּטֶר רָחַם לְמַעַן אֲשִׁמֵּם לְמַעַן אֲשֶׁר יֵדְעוּ אֲשֶׁר אֲנִי
 
המשך

אֲשֶׁר אֲנִי יְהֹוָה:" אליל הבעל יהוה מתגאה בכך שטימא אותם במתנותם להעביר את בניהם באש. בכדי שהם ידעו שהוא אשם. ואם לזאת קראת חיים, אמור נא לי מה זה מוות ?
 

moshe010

New member
לפי מה שלימדו אותי(לא זוכר את המקור)

מי שמת בשנה הראשונה זהרק אלו שעברו את גיל 60 וכן הלאה , כך שכל אלו שהיו בגיל 20 ביציאת מצריים מתו בשנה האחרונה כשהם היו אחרי גיל 60 ולסתירה שלך אני לא כ"כ מתרגש, מצאתי סתירות יותר חזקות! אפשר להסביר שהכוונה לאלו שמתחת לגיל 20 או הבטחה כללית לאומה וליוצאי חלוציה
 
המקור לדרוש זה

"אעפ"כ לא מת אחד מהם פחות מששים שנה" (תנחומא שלח י"ג) ואעפ"כ אבויי לחיים שכאלו. "וְגַם יַד יְהֹוָה הָיְתָה בָּם לְהֻמָּם מִקֶּרֶב הַמַּחֲנֶה עַד תֻּמָּם:" וההסטרייה לעולם חוזרת "מה ביאתם לארץ שנים מששים רבוא - שלא נשתיירו מששים רבוא שיצאו ממצרים אלא שני אנשים, יהושע וכלב, כדאמרינן בבבא בתרא בפרק יש נוחלין (קכ"א, א) לא נגזרה גזרה לא בפחות מעשרים ולא ביותר מששים שנה, בהנך נמי, ששים רבוא שנמנו במדבר לא אחשוב לא פחות מבן עשרים שנה ויותר מששים: אף יציאתן ממצרים שנים מששים רבוא - שמכל ששים רבוא שהיו במצרים לא נשתייר מהם אלא שנים בלבד, ואותם שנים של ששים רבוא עלו [לששים רבואות שיצאו אחד מששים רבוא שהיו בהם] והשאר מתו כולם בשלשת ימי אפילה, שלא יהיו מצרים רואין במפלתן של ישראל: וכן לימות המשיח - שלא ישארו מכל ששים רבוא אלא שנים:" (רש"י סנהדרין קיא) אז בשביל מה להשריץ ? האם בשביל בשר תותחים ?
 
למעלה