הוא מחבר את ציר יגאל אלון כמוקד בפני עצמו
בביקורת שלך על
איכות שבילי האופניים בתל אביב אתה צודק כמובן.
אבל זה אף פעם לא 0 או 1. גשר יהודית הוא חלק ממגמה של שיפור המצב הקיים.
1. כל שכונת מונטיפיורי ממותנת תנועה ולכן אידיאלית לרוכב אופניים על הכביש, אבל היום אין סיבה לרוכב לאופניים לנסוע שם אלא אם יעדו בתוך השכונה, כי זוש כונה שלמה שהיא די "cul-de-sac". גשר יהודית משנה זאת והופך את השכונה לשכונה שבה הולכי רגל ורוכבי אופניים יכולים לעבור.
לאן? למגדלים שנבנו ועוד ייבנו לאורך יגאל אלון. זו מסה אדירה.
כאמור, זו רק חוליה בשרשרת. חוליה טובה, אבל אתה צודק שהשרשרת כולה עדיין חלשה. תוסיף לה את שבילי האופניים בקפלן ובחשמונאים, את מרחב שרונה מוטה הולכי הרגל וכיכר גבעון, את השביל לאורך שדרות ההשכלה הנעימות, את תחנת הרק"ל בשדרות יהודית ועוד ועוד ותקבל לאט לאט עיר שמעצימה הולכי רגל ורוכבי אופניים על פני רכב פרטי.
מרבית משתמשי האופניים והקורקינטים גרים דווקא במרכז תל אביב וכעת יהיה למי מהם שעובד במגדלים האלה גישה נחה מאד, כי הרכיבה על גשר השלום פשוט לא אפשרית. זו החוזקה העיקרית של הגשר.
מהצד השני, אפשר להגיע מגבעתיים (דרך הגבורה) שכונת רמת ישראל וביצרון בקלות למגדלים על בגין והלאה לאזור כיכר הבימה והסנטר. (כרגע פחות נוח להגיע עד לים אבל יש איזושהי תוכנית לבוגרשוב). יש גם תוכנית למעבר נוח יותר משדרות יהודית לרחוב הארבעה).
ציר משה דיין כולל נתיב אופניים איכותי צפון דרום שיכול לנקז תנועה למעבר דרך ביצרון (ממותנת התנועה) לגשר יהודית.
זו דווקא החוזקה המשנית, לדעתי הפחות חשובה של הגשר. אבל מי שיבחר להשתמש בה יחסוך עמידה בפקקי גשר השלום (באוטובוס או ברכב). וזה כשלעצמו חוסך זמן משמעותי.