גשמיות נפרדת בגרזן מהרוחניות ומה יעשה האחד ?
כשמשה קיבץ את בני ישראל בערבות מואב לומר להם את צוואתו הוא אמר להם משפט שמסכם את מהות הדרך הרוחנית שלו. "שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד" זאת לא רק ברכה או תפילה או מה שלא יהיה, זה עיקר עיקרי התורה, משה אחד "בניקוד קמץ" את כל הדברים למהות אחת והבעל הסולם שעם כל הכבוד לו הוא רק אחד מאלפי החכמים שהתבטאו כל אחד בצורה שונה ויחודית לו מפריד את הרוחניות והחומריות בגרזן, לא כל חוטב עצים רשאי להניף גרזן, ובטח שלא על כל דבר, אולי התורה היא ספר קודש אבל גם לשיטתך נאמר שהקדוש ברוך הוא הביט בתורה וברא את העולם, ולא אני ולא את מבינים למה הספר נכתב כמו שהוא נכתב אלא זוכים לעיין בו ולהפיק כל אחד את מה שהוא מסוגל להפיק ממנו, מה שרציתי לומר בהתייחסות לתורה ולקבלה או לכל הספרים החכמה או הקודש האחרים שבעולם, שאת האלוהים צריך קודם כל לחפש בבריאה עצמה ולא בספרים, במציאות "המופרדת בגרזן לשיטתך" מאחר והאל שוכן בבריאה עצמה יותר מאשר בספרים, בספרים את יכולה להתחבר למחשבות של אנשים שהתחברו לאל, במציאות לאל עצמו, שלא תחשבי שאני מזלזל בעצות חכמות אבל לא מקדש אותן, כבר נאמר לא תעשה לך פסל ומסיכה על פני וזה כולל את לא לקדש שום פרשונות, ולא אדם, על פני הקשר הישיר אל האל כפי שהוא מתבטא במציאות עצמה, הוא שאמר על עצמו "אהייה אשר אהייה" בטח מתבטא כאן בדרגות חופש רבות יותר מאשר תפיסות חכמות כאלו ואחרות אבל בכל אופן מצומצמות אכן חכמת הקבל היא הגיונית ושכלית מאד מתקדמת מול תפיסות מקבילות אבל היא לא סוף הדרך בחשיב הגיונית ושכלית, תמיד מותר להמשיך לחשוב ולהפעיל את ההגיון , עם כל הכבוד לייחס את הקבלה לכל העמים ולכל הדתות הייתי אומר שיש פה שמץ של קצת תפיסה שלא רואה ולא מכבדת את התפיסות של האחרים גם אם היא לא נכונות לפי דעתך, אכן התאוריה שאני מביא מתבססת על למדות ואיטואיציה גם יחד בנוסף לדברים אחרים אבל באותה הדרך נוצרה גם תאורית הקבלה על ידי רבי שמעון או הארי או ויטל או מי שתבחרי את לנכון, לכן אם את מטילה ספק בתוצאות הדרך הזאת להסקת או להתחברות לדברים את צריכה להטיל ספק גם בדברים שנוצרו לאורך ההיסטוריה באותם השיטות. בסך הכל אני רואה שיש ביננו יותר הסכמות מאשר חילוקי דעות ואכן זה כבר פחות משנה אם נלך רק חלק מהדרך יחד כי גם לי וגם לך יש עדיין דרך ללכת לפני שנגיע לדקויות דברים