מחשבות העובר

שמלת תחרה1

Well-known member
נעים להכיר, אני בוטן ואני בן עשרה שבועות, לא שאלו אותי אם אני רוצה להיות פה, בתוך הבטן הזו, אבל נעים לי וחם לי פה. אני שומע ומרגיש, בעיקר מרגיש לא רצוי. אני שומע קולות של אישה, היא כנראה אמא שלי. אני שומע אותה בוכה, היא צריכה עזרה, אבל אני לא יכול לעזור לה, רק להקשיב. אמא עצובה. משהו מציק לה בבטן, כנראה שזה אני.

אמא מדברת עם מישהו, הוא מציע לה להפסיק את ההיריון, הם מדברים עליי, אני לא רצוי פה. "
מה לדעכם הסיבה הנכונה להפיל עובר לא רצוי?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מה לדעכם הסיבה הנכונה להפיל עובר לא רצוי?
קודם כל חולק על ההגדרה. אין דבר כזה "הפלה" יזומה. להפיל משהו אנו עושים בטעות, לא בכוונה תחילה ויזומה. אם הריונית מחליטה להפסיק הריון, ההגדרה הנכונה היא הפסקת הריון (ויש שיכנו זאת הריגה ושאר שמות).

הסיבה היחידה שאני מכיר כ"נכונה" להפסקת הריון היא צורך רפואי דחוף. כל סיבה אחרת פסולה בעיני.
 

משתפרת1

Well-known member
נעים להכיר, אני בוטן ואני בן עשרה שבועות, לא שאלו אותי אם אני רוצה להיות פה, בתוך הבטן הזו, אבל נעים לי וחם לי פה. אני שומע ומרגיש, בעיקר מרגיש לא רצוי. אני שומע קולות של אישה, היא כנראה אמא שלי. אני שומע אותה בוכה, היא צריכה עזרה, אבל אני לא יכול לעזור לה, רק להקשיב. אמא עצובה. משהו מציק לה בבטן, כנראה שזה אני.

אמא מדברת עם מישהו, הוא מציע לה להפסיק את ההיריון, הם מדברים עליי, אני לא רצוי פה. "
מה לדעכם הסיבה הנכונה להפיל עובר לא רצוי?
אישית- אני חושבת שפגיעה בבריאות האישה היא סיבה להפסקת הריון. גם עובר בעל מום כבד הוא סיבה. ראיתי עוברים כאלה שהוצאו מהרחם בהפלה. בשבועות הראשונים של ההריון נהוג לשאוב בואקום. כשהעובר גדל (10 שבועות למשל) זו גרידה והעובר יוצא שלם. בערך חצי מהעובר הוא הראש. רואים בו את כדורי העינים, את האוזן, האף הקטנטן והפה. יש כל חלקי היד והרגל, בכף היד והרגל רואים נקודות קטנות שתתפתחנה לאצבעות. רואים את כיפוף הברך והמרפק. רואים את המין. לכן אינני מקבלת את ההצדקה שמדובר באוסף של תאים בלבד. לכן לגבי עצמי- רק סיבה מאד כבדה מצדיקה הפלה.
בפועל- מי אני שאגיד לאחרים איך לחיות את חייהם? יש מי שהלחץ הנפשי של הריון לא רצוי יגרום לה נזק גדול. יש מי שירגישו שהלחץ הכלכלי של הריון במועד לא מתאים יהרוס את חייהם,, יש מי שחיה בחברה סופר שמרנית וההריון שלה עלול להביא לנידוי שלה ואף לרצח. במקרי אונס יש מי שחייבת להפטר מכל מה שקשור לטראומה (ולא יכולה להפריד בין התינוק הנקי מכל עוול לבין הטראומה). לכל אישה או לכל זוג יש זכות להחליט לפי עולם הערכים והיכולות שלה/ו.
בגדול הקטע המצוטט נשמע כמו משהו מעלון שאגודת אפרת מחלקת לנשים בפרוזדור לפני הועדה להפסקת הריון.
 

משתפרת1

Well-known member
קודם כל חולק על ההגדרה. אין דבר כזה "הפלה" יזומה. להפיל משהו אנו עושים בטעות, לא בכוונה תחילה ויזומה. אם הריונית מחליטה להפסיק הריון, ההגדרה הנכונה היא הפסקת הריון (ויש שיכנו זאת הריגה ושאר שמות).

הסיבה היחידה שאני מכיר כ"נכונה" להפסקת הריון היא צורך רפואי דחוף. כל סיבה אחרת פסולה בעיני.
אישית- אני מסכימה להגדרה של צורך רפואי דחוף. יתכן שלא כל מה שנכלל בהגדרה הזו יהיה מוסכם על שנינו.
 

אבי בן 1231

Well-known member
קודם כל חולק על ההגדרה. אין דבר כזה "הפלה" יזומה. להפיל משהו אנו עושים בטעות, לא בכוונה תחילה ויזומה. אם הריונית מחליטה להפסיק הריון, ההגדרה הנכונה היא הפסקת הריון (ויש שיכנו זאת הריגה ושאר שמות).

הסיבה היחידה שאני מכיר כ"נכונה" להפסקת הריון היא צורך רפואי דחוף. כל סיבה אחרת פסולה בעיני.
היום הפלתי בכוונה תחילה תוך כדי מחשבה כוס זכוכית סתם כך כי בא לי!!
אני מצטער שאיני "זורם" עם דעותיך, אך ההפלה של הכוסלא היתה בטעות אלא בכוונה תחילה ויזומה!!!
 

מלאכת מחשבת1

Well-known member
בפועל- מי אני שאגיד לאחרים איך לחיות את חייהם? יש מי שהלחץ הנפשי של הריון לא רצוי יגרום לה נזק גדול. יש מי שירגישו שהלחץ הכלכלי של הריון במועד לא מתאים יהרוס את חייהם,, יש מי שחיה בחברה סופר שמרנית וההריון שלה עלול להביא לנידוי שלה ואף לרצח. במקרי אונס יש מי שחייבת להפטר מכל מה שקשור לטראומה (ולא יכולה להפריד בין התינוק הנקי מכל עוול לבין הטראומה). לכל אישה או לכל זוג יש זכות להחליט לפי עולם הערכים והיכולות שלה/ו.
בגדול הקטע המצוטט נשמע כמו משהו מעלון שאגודת אפרת מחלקת לנשים בפרוזדור לפני הועדה להפסקת הריון.
אני מסכים בהחלט עם מה שכתוב למעלה.
כשהרינגרטון טען שרק לרבנים החרדים מותר לקבוע מה קדוש ומה לא [תקן אותי אם טעיתי] כאשר כתב שלפורפ' גמזו אין זכות לקבוע מה קדוש.
אזי קל וחומר שלזוג או לאשה בודדה שבהריון, מותר לקבוע מה יהיה גורל ההריון .
התערבות חיצונית כלשהי בהחלטתם, מהווה הטרדה לכל דבר ועיניין.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
כשהרינגרטון טען שרק לרבנים החרדים מותר לקבוע מה קדוש ומה לא
לא משהו שאי-פעם בחיי כתבתי, אמרתי, הרהרתי או חשבתי.
אבל שיטת הסילופים והעיוותים הפכה לדרך קבע עבור גולשים מסוימים. כל שאוכל לקוות הוא ששאר הגולשים יקראו את דברי כדי לדעת מה דעתי, ולא 'ציטוטים' כביכול של אחרים, מתוכם הסיכוי שלהם ללמוד מה דעתי או אף מה כתבתי באיזשהו עניין, קלוש למדי.

קל וחומר שלזוג או לאשה בודדה שבהריון, מותר לקבוע מה יהיה גורל ההריון .
ראשית על-פי דבריך אלו אתה מקבל את הרעיון ש"רק רבנים חרדים יקבעו" וכו'. אמנם זאת לא עמדתי, אבל אם זה הבסיס לעמדתך בנוגע להריונית, הרי שזאת כנראה עמדתך.
שנית ההריונית לא לבד בעולם. יש גם את העובר שברחמה. מישהו צריך לייצג גם אותו, גם אם קולו עדיין לא נשמע.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אם כך לא הפלת את הכוס אלא זרקת אותה, השלכת אותה לרצפה. אולי יש ביטוי אחר. כאמור, זאת לא הפלה. גם לא אם תכנה זאת כך.
אם לא הושקע כוח, זאת הפלה לכל דבר.
בכל אופן, ככה הפיזיקה מגדירה הפלה, כאשר גוף נופל במהירות התחלתית של אפס.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אם לא הושקע כוח, זאת הפלה לכל דבר.
בכל אופן, ככה הפיזיקה מגדירה הפלה, כאשר גוף נופל במהירות התחלתית של אפס.
יכול להיות. תוך כדי כתיבת תשובתי לאבי מקודם התחלתי להרהר בזה בעצמי, אם מה שכתבתי בעניין נכון. צריך עוד קצת לחשוב על זה.
בכל מקרה לגבי הפסקת הריון לא מדובר בהפלה, שהרי מדובר בפעולה אקטיבית לחיסול והוצאת העובר, לא בהשמטה כפי שמתרחשת בהפלה טבעית. כך שלעניין הנושא הנדון אני עומד על דברי. לגבי הדוגמה שאבי נתן כאמור, יתכן שאסכים איתו (ואיתך) עוד כמה דקות (עדיין חושב על זה :)).
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אני מסכים בהחלט עם מה שכתוב למעלה.
כשהרינגרטון טען שרק לרבנים החרדים מותר לקבוע מה קדוש ומה לא [תקן אותי אם טעיתי] כאשר כתב שלפורפ' גמזו אין זכות לקבוע מה קדוש.
אזי קל וחומר שלזוג או לאשה בודדה שבהריון, מותר לקבוע מה יהיה גורל ההריון .
התערבות חיצונית כלשהי בהחלטתם, מהווה הטרדה לכל דבר ועיניין.
מה ההבדל בין זה לבין התערבויות חיצוניות אחרות בגידול הילדים?
כמו למשל, איסור להכות אותם, מתן חיסונים, חוק חינוך חובה ועוד ...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
יכול להיות. תוך כדי כתיבת תשובתי לאבי מקודם התחלתי להרהר בזה בעצמי, אם מה שכתבתי בעניין נכון. צריך עוד קצת לחשוב על זה.
בכל מקרה לגבי הפסקת הריון לא מדובר בהפלה, שהרי מדובר בפעולה אקטיבית לחיסול והוצאת העובר, לא בהשמטה כפי שמתרחשת בהפלה טבעית. כך שלעניין הנושא הנדון אני עומד על דברי. לגבי הדוגמה שאבי נתן כאמור, יתכן שאסכים איתו (ואיתך) עוד כמה דקות (עדיין חושב על זה :)).
מסכים איתך לגבי הריון, כי הפלה זה משהו שלא מושקע בו כוח ואילו כשמוציאים את העובר כן מושקע כוח, אם זה באמצעות ואקום או באמצעות מלחציים, פינטצה או כל אמצעי אחר.
ההגדרה היותר נכונה היא, כפי שכתבת, הפסקת היריון, למרות שזאת גם לא בדיוק ההגדרה הנכונה, כי הפסקת ההריון מתרחשת כתוצאה מהפעולה שהתבצעה.
 

מלאכת מחשבת1

Well-known member
לא משהו שאי-פעם בחיי כתבתי, אמרתי, הרהרתי או חשבתי.
אבל שיטת הסילופים והעיוותים הפכה לדרך קבע עבור גולשים מסוימים. כל שאוכל לקוות הוא ששאר הגולשים יקראו את דברי כדי לדעת מה דעתי, ולא 'ציטוטים' כביכול של אחרים, מתוכם הסיכוי שלהם ללמוד מה דעתי או אף מה כתבתי באיזשהו עניין, קלוש למדי.
חחחח "כתבתי : תקן אותי אם טעיתי" ואתה כמו ימנמן מצוי בוחר להתקרבן במקום לתקן.

ראשית על-פי דבריך אלו אתה מקבל את הרעיון ש"רק רבנים חרדים יקבעו" וכו'. אמנם זאת לא עמדתי, אבל אם זה הבסיס לעמדתך בנוגע להריונית, הרי שזאת כנראה עמדתך.
חחחחחחחחחח שיטת הסילופים והעיוותים הפכה לדרך קבע עבור הרינגטון....
אם דעתי בנידון חשובה לך,[וגם אם לא...:)] אזי אין שום מקום קדוש.
ישנם מקומות שמן הראוי לשמרם ולטפחם בגלל המסורת היהודית.
שנית ההריונית לא לבד בעולם. יש גם את העובר שברחמה. מישהו צריך לייצג גם אותו, גם אם קולו עדיין לא נשמע.
כפי שכבר כתבתי, על עובר בן 10 שבועות לא חלים שום חוקים או תקנות כולל צורך בייצוג כלשהו.
על יילוד בן 7 ימים כן חלים חוקים ותקנות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
על עובר בן 10 שבועות לא חלים חוקים ותקנות שחלים על יילוד.
אם ממש תתעקש, נמצא לך ח"כ מהמפלגות החרדיות שיחוקק לך חוק, שטובת העובר הוא לפני האם.
חוץ מזה, אם אני לא טועה, יש חוקים ותקנות שחלים לגבי עובר, שצריך לעבור וועדה לפני שמקבלים רשות להפסיק היריון.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
חחחח "כתבתי : תקן אותי אם טעיתי" ואתה כמו ימנמן מצוי בוחר להתקרבן במקום לתקן.
אתה באמת צריך קצת לעדכן את הרפרטואר שלך. כל הטענות על כך שאני מתקרבן כל הזמן כאשר הלכה למעשה אני כמעט אף פעם לא עושה זאת (ודאי לא בהקשר שלך), פשוט נהיה קצת מגוחך. בעיני לפחות.
לגבי בקשת התיקון בדיוק כפי שכתבתי, אם בן אדם טועה פעם אחת מתוך עשרות מקרים, בוודאי שאשמח לתקן. כאשר אותו אדם עשה לעצמו משימה לעוות ולסלף literally כל דבר שהוא מתיימר להביא כביכול מפי, אינני רואה בכך טעם מיוחד. עמך הסליחה שלא נעניתי להוראותיך.

אם דעתי בנידון חשובה לך,[וגם אם לא...:)] אזי אין שום מקום קדוש.
ישנם מקומות שמן הראוי לשמרם ולטפחם בגלל המסורת היהודית.
וזה קשור למשהו, כיצד בדיוק?

כפי שכבר כתבתי, על עובר בן 10 שבועות לא חלים שום חוקים או תקנות כולל צורך בייצוג כלשהו.
על יילוד בן 7 ימים כן חלים חוקים ותקנות.
אכן, כנראה כבר כתבת (עיינתי ברפרוף בלבד, סומך עליך). שינון הדברים לא כל כך משפיע אם אין בהם התייחסות עניינית לדברי.
 

אור גינאל

Well-known member
התיאור שנתת מוטעה ומטעה .
הפלה אינה אירוע נקודתי.
כשאישה עושה הפלה היא מפילה את כל הקשרים שהיו לה בעבר וכן בעתיד , הכוונה לקשרים ריגשיים.
וכן האישה מאבדת את היכולת להביא יותר ילדים לעולם , הכוונה פיזית .
לא כל אחת ראויה להיות אימא ולגדל ילדים.
 

שמלת תחרה1

Well-known member
התיאור שנתת מוטעה ומטעה .
הפלה אינה אירוע נקודתי.
כשאישה עושה הפלה היא מפילה את כל הקשרים שהיו לה בעבר וכן בעתיד , הכוונה לקשרים ריגשיים.
וכן האישה מאבדת את היכולת להביא יותר ילדים לעולם , הכוונה פיזית .
לא כל אחת ראויה להיות אימא ולגדל ילדים.
אשה המפילה, היא רוצחת, ניא מפסיקה חיים של מישהו
 

SupermanZW

Well-known member
נעים להכיר, אני בוטן ואני בן עשרה שבועות, לא שאלו אותי אם אני רוצה להיות פה, בתוך הבטן הזו, אבל נעים לי וחם לי פה. אני שומע ומרגיש, בעיקר מרגיש לא רצוי. אני שומע קולות של אישה, היא כנראה אמא שלי. אני שומע אותה בוכה, היא צריכה עזרה, אבל אני לא יכול לעזור לה, רק להקשיב. אמא עצובה. משהו מציק לה בבטן, כנראה שזה אני.

אמא מדברת עם מישהו, הוא מציע לה להפסיק את ההיריון, הם מדברים עליי, אני לא רצוי פה. "
מה לדעכם הסיבה הנכונה להפיל עובר לא רצוי?
לכל אישה הסיבות שלה, מי אני שאחליט עבורה?
 
למעלה