מחשבות על הפורום החדש...

tricia

New member
מחשבות על הפורום החדש...

הי: אני טריסיה מפורום YNET (פעילה פה ושם ).. בתור אחד שהייתה סקפטית מאוד לגבי הצורך בלעבור דירה לתפוז , אני חייבת להודות שהפורום מתפתח ומתחיל לקבל צורה של מקום חם בו נעים לבקר ולשהות . אז ברכותיי על התינוק הנולד... ובעיקר לאבא הטרי... בהתחלה היה לי קשה להבין את הפורמט החדש אבל לא רק שהתרגלתי אלה שיש בו הרבה יתרונות שהופכים אותו למאוד ידידותי. ועכשיו למחשבותי.... דודו: אני מאמינה שיש מקום לשני סוגי פורומים. אחד שיעסוק בויזות והשני שיתמקד בצרכים וחוויות של החיים בקנדה. נדמה לי שהתהליך הזה מתפתח בלי ששמנו לב לכך. בדפדוף בYNET מלפני חצי שעה 99% מההודעות הופנו לעורכת הדין או שהיו בנושא ויזות. לעומת זאת נראה לי שקהל היעד של פורום זה, כפי שבא לידי ביטוי בהודעות של המשתתפים הוא בתחומי עניין שונים ,בעיקר סביב החיים בקנדה. דודו: מתישהו מסרת שבכוונותכם להביא לכאן עורך דין.לדעתי חבל ....בואו לא ניהיה שיכפול של פורום קנדה בYNET .נשאיר את העורך דין לפורומים המתחרים. כתוצאה מכך שעורכת דין מנהלת את הפורום YNET לדעתי ישאב אליו באופן טבעי את המתעננים בויזות / רישיונות הגירה . מאידך אנשים שעברו זאת כבר עייפו מלשמוע ולענות על אותם השאלות ומעוניים בבמה אלטרנטיבית, המתרכזת בנושאים הרלוונטים להם,כגון עיסוק חיי חברה בלויים וכו´. אני סבורה שכדאי שלפורום זה יהיה יחוד משלו. לא עוד פורום מבולבל, הפולט את חבריו כתוצאה מחוסר עניין. אשמח לשמוע את דעתכם...
 

drz400e

New member
אני בהחלט מסכים וזה גם יהיה הכיוון

מאז שהתחלנו לבחוש ברעיון של פורום פה זו בדיוק היתה המחשבה. "קהילה" היתה המילה המנחה בכל הסיפור. מה שהפורום בYnet היה לתקופה מסוימת. התנודה שהפורום הישן עשה לכיון הגירה רק מחזק את הרצון והצורך הזה. אז למה העלתי את נושא העו"ד כאורח? חשבתי קצת על מי בעצם האנשים ששואלים שאלות על הגירה, והמסקנה היתה שהם בעצם מבקרים לרגע ברובם,שמחפשים מידע. הם גם מפרסמים שאלות זהות בכמה פורומים. המסקנה היא שהם יופיעו וישאלו שאלות תמיד. מה יקל עלינו (ועליהם- אל לנו לשכוח ש"הם" זה בעצם אנחנו,בכל מיני שלבים של ההגירה)? מידע. אני אשתדל לתת כמה שיותר מידע ואנתב את החברים החדשים לשאוב את המידע הזה קודם, ורק אם הוא לא סיפק אותם לפנות פנימה אל הפורום. המערכת של תפוז מאוד מתאימה לזה. יש מקום מסודר קישורים, מאמרים(כבר פניתי לכמה חברים פה באופן אישי שיכתבו על נושאים הקרובים לליבם- ועכשיו - גם לכולם) ואפשרות שעדיין לא הפעלתי של משהו שנקרא "היועץ" . מעין דף שאלות נפוצות. רק מה, הוא מקשר לשאלות ותשובות שנכתבו בפורום. לכן ארוח עו"ד יהיה דבר שיקל עלינו בעתיד. ישאלו שאלות , והם ילכו להן בדרך קבע ליועץ. כמה שמאגר המידע שם יתמלא יותר, הנושא ידון פחות ופחות בפורום וישאיר יותר אופי של קהילה. זה לפחות החזון שלי בקשר לפורום, ולזה אכוון. פורום קהילתי שגם תומך ותורם במהגרים שבדרך, שבתמורה אני מקווה יעשירו את הקהילה כשיהיו כאן. ואו...כל כך הרבה מילים גדולות כתבתי...אני מקווה שלא ביזבזתי את כולם...צריך עוד לכתוב הודעת מנהל,כדי שיאשרו לנו עמוד ראשי לפורום(שמתם לב בכלל שעדיין אין לנו אחד כזה?)
 

Zvoooooooo

New member
אני לא מסכים

אני חושב שהפורום צריך לתת מענה לכל צרכי החברים בו, אז נכון שחלק מהשואלים הם מבקרים רגעיים ששואלים ונעלמים אך חלקם יעבור לקנדה וישאר בפורום בגלל הקהילה החמה שתהיה בו. לדעתי זו תהיה טעות לגרום לאותם גולשים לפנות לYNET ואולי להשאר שם בגלל שכאן הם לא מצאו מענה לשאלתם. אני רוצה לשאול פה שאלות, וגם שתהיה לי פה קהילה חמה ונחמדה להשתתף בה. אין סתירה בין הדברים, והאוירה הגרועה בפורום השכן לא נגרמה בגלל השתתפות עורך/ת דין אלא בגלל ניהול כושל שלא התערב ודאג להרגיע ואם צריך גם לחסום משתמשים אשר הורידו את רמת הפורום לאן שהגיע.
 

drz400e

New member
אני חושב שאולי לא העברתי את..

המחשבות שלי כמו שצריך. אני בהחלט חושב שיש מקום לכולם,ומאוד בעד לתת כמה שיותר מידע לחדשים. אני רק חושב שריכוז נכון של המידע יקל גם על מחפשי המידע וגם על העונים. אפילו עכשיו שם בYnet אני רואה תשובה כועסת של מישהו שנמאס לו לענות שוב ושוב על אותה שאלה. עמוד FAQ יקטין מאוד את המקרים האלו. אני שאבתי המון המון מידע מהפורום, ואני רוצה לתת את אותו הדבר לצועדים במסלול שעברתי,ואם אפשר גם יותר,ויותר טוב.פשוט משיחות עם אנשים הבנתי שקצת מתסכל לקרוא שוב ושוב את אותן שאלות, ולהרבה נמאס בסוף גם לענות. הפורום הישן הפך לפורום הגירה מסחרי נטו. האם יש לך עניין לגלוש בו? עצוב,אבל אני מנחש שהתשובה היא לא. אז שוב - המטרה היא לרכז מידע, כמה שיותר וכמה שיותר טוב, כדי שנוכל לתת את שני הדברים. הרעיון הוא לא חדש, ואני ואחרים הציעו עמודי לינקים וFAQ כדי להקל על הנושא. דבר שבהחלט ננסה לעשות פה
 

yyzTO

New member
Zvoooooשלא תבין לא נכון

חבר´ה מהארץ (שוב לדעתי) מוזמנים להצטרף ולשאול אותנו, הותיקים, שאלות וכמובן להשתייך לקהילה. אבל השאלות הטכניות שממש כבר לא מעניינות את מי שעבר את התהליך (כמה נקודות, מקצועות מבוקשים, מעמד של פליט), יכולות להשאר בדף השאלות השכיחות ובאתר הרישמי של קנדה.
 

tricia

New member
כמה פעמים אפשר לשמוע את המילה נקודו

שלום: כמה פעמים ספרת עד עשר ושום דבר לא קרה? אם כי ניסיתי להבין אם אנחנו מכירים לא הצלחתי לזהות אותך ולכן לא בררו לי עד כמה אתה בכי בהתרחש בפורום YNET. אין בכוונתי להתעסק בסוגיות עבר. מה שברור לי שגם אנשים שמאוד רוצים לעזור מתעיפים מלחזור מאתיים פעם על שאלות שאין לנו תשובות מוסמכות כגון ויזות הגירה וכו´. לא טענתי שצריך להרחיק מהפורום אנשים שטרם הגיעו לקנדה . שאלה כמו זו מופיעה היום על איך אומרים לילד בן שש מהגרים מענינת אותי ומסקרנת אבל לדוש בפעם המאתיים על מספר נקודות ... בעיני זאת הזדמנות לעשות משהו אחר ולאMORE OF THE SAME בהצלחה לכולנו
 

Zvoooooooo

New member
צר לי להיות היחיד שלא מסכים

טוב זה לא מדויק, דודו צודק בגישה של לבנות מאגר מידע רחב ומקיף אשר יקטין ככל האפשר את השאלות הנדושות והחוזרות על עצמן. אבל הפורום צריך לעודד את כולם לכתוב ומי שמתחיל לכתוב בפורום כשואל בבוא היום יחזור לכתוב פה כיודע דבר. לשאלתך על בקיאותי בYNET אני בקיא מאד, לא השתתפתי רבות, אך קראתי והתעדכנתי ומאד לא אהבתי את מה שקרה שם, וכפי שציינתי בהודעתי הקודמת מה שהרס שם את הפורום הוא ההנהלה הפסיבית והלא בוגרת (מי אמר אפרת? ). אז מה את מציעה , שאם מישהו ישאל שאלה במקום לענות לו נשלח אותו לYNET כי פה לא שואלים שאלות?? אנשים צריכים לזכור כמה קשה בהתחלה ולנסות לעזור, כשמחייכים למישהו מקבלים חיוך בחזרה (בדרך כלל) וזה מה שקצת חסר בארצנו (שאני מאד אוהב - לא להתנפל עלי). אז בואו נעשה פה משהו שונה כפי שהצעת ונהיה נחמדים גם לשואלים וגם לעונים!! (וואו יצא יותר ארוך ממה שחשבתי)
 

Sundancer

New member
יש ויש

כמו אלה שמתקעו בצבא ואלה שנתקעו באוניברסיטה וחוזרים על סיפורי ה"תהילה" שלהם שוב ושוב, נראה לי שיש גם כאלה שלא מתעייפים מלספר כמה שהעו"ד שטיפל להם בויזה הציל להם את התיק, הוסף להם חצי נקודה על אהבת סוסים ושינה להם את החיים. אני מציע לתת לדברים להתגלגל ולזרום עם הזרם.
 

yyzTO

New member
tricia צודקת.

לעניות דעתי: בנתיים הדיונים פה מעניינים וגורמים לי לרצות לחזור ולקרוא. ברגע שיתחילו פה שאלות ההגירה, גם הפורום הזה ידעך. אם זה פורום ישראלים בקנדה, כך צריך הוא להיות, לנו שכבר פה. וכפי שדודו אמר, אלה בתהליך ההגירה מפרסמים את שאלותיהם במספר פורומים ונעלמים. הפורום הישן ישרת אותם עכשיו וכשיגיעו ישמחו לדעת שמחכה להם מקום חם פה, עם הקהילה הישראלית המקומית. כי גם הם ברגע שהתהליך יהיה מאחוריהם, לא ירצו לדוש בו שוב ושוב.
 
למעלה