עמירם לוי 1984
New member
מטוס שהוא גם מסוק, המשך....
ביקשתי כאן לפני כמה ימים פרטים בקשר למטוס בעל רוטור בצורת X אשר במהירויות נמוכות, בהמראה ונחיתה מתנהג כמסוק בעל רוטור מסתובב ובמהירויות גבוהות הרוטור ננעל והופך לכנף קבועה ואז המטוס מתנהג כמטוס סילון קרב לכל דבר. "מכיוון שאם הרוטור (או פרופלור..)נעצר כאשר המסוק במהירות גבוהה אז הוא נעצר בפתאומיות שיכולה לגרום ל : 1) הסתובבות גוף המסוק ונפילה מערבולתית 2) האטה רצינית בתנועה - מה שדורש הפעלת הרוטור מחדש.." "לא כל כך חדש. אם אתה מתכוון להרייר הבריטי אז הרעיון לא כל כך חדש. הוא הגירסה המוצלחת ביותר של הכלאות מהסוג הזה. בכל מקרה, אין פרופלור סמסתובב אלא מנוע סילוני שמשנה כיוון או משהו כזה המאפשר למטוס להמריא ולנחות אנכית. שימושי בעיקר בנושאות מטוסים. ביי" בפירוש לא דיברתי על ההרייר, אמרתי בצורה מאד ברורה שיש למטוס רוטור שנינעל במהירות גבוהה והופך לכנף, על איזה הרייר אתה מדבר איתי???
בקיצור... דיברתי על המטוס בתמונה המצורפת, האם למישהו יש מידע בקשר אליו? מה השם שלו? מה מצבו מבחינת פיתוח? תודה מראש
ביקשתי כאן לפני כמה ימים פרטים בקשר למטוס בעל רוטור בצורת X אשר במהירויות נמוכות, בהמראה ונחיתה מתנהג כמסוק בעל רוטור מסתובב ובמהירויות גבוהות הרוטור ננעל והופך לכנף קבועה ואז המטוס מתנהג כמטוס סילון קרב לכל דבר. "מכיוון שאם הרוטור (או פרופלור..)נעצר כאשר המסוק במהירות גבוהה אז הוא נעצר בפתאומיות שיכולה לגרום ל : 1) הסתובבות גוף המסוק ונפילה מערבולתית 2) האטה רצינית בתנועה - מה שדורש הפעלת הרוטור מחדש.." "לא כל כך חדש. אם אתה מתכוון להרייר הבריטי אז הרעיון לא כל כך חדש. הוא הגירסה המוצלחת ביותר של הכלאות מהסוג הזה. בכל מקרה, אין פרופלור סמסתובב אלא מנוע סילוני שמשנה כיוון או משהו כזה המאפשר למטוס להמריא ולנחות אנכית. שימושי בעיקר בנושאות מטוסים. ביי" בפירוש לא דיברתי על ההרייר, אמרתי בצורה מאד ברורה שיש למטוס רוטור שנינעל במהירות גבוהה והופך לכנף, על איזה הרייר אתה מדבר איתי???