התעלמות מחלקי הפאזל?
איני מתעלם מחמישים אחוז מחלקי הפאזל, מכיוון שטענותיך אינן שייכות לדעתי כלל לפאזל זה. איני מקבל כלל את הטענות הנוגעות לעבמי"ם וחוצנים, שאין להם לדעתי שום קשר למציאות ומקומם הוא בדמיון מפותח בלבד. לא טענתי שהחוצנים לא פועלים לטובתנו וכ"ד, אלא אמרתי שאין לנו שום ראיות לכ, וכל הממצאים מעידים להיפך - דווקא על איום מצידם. אין לי שום בעיה להניח שאולי יש חוצנים שפועלים לטובתנו, אבל איני מכיר שום ממצא מבוסס בנוגע לכך. גם אם הייתי מוצא ממצא שכזה, הוא עדיין לא היה מוכיח לי ש"מרפאות חוצניות" הם דבר ממשי. סך הכל היה מדובר בחוצנים שאולי פועלים לצידנו, אבל מה הקשר בכלל לעניין ה"מרפאות"? הנחה זו לא מאמתת דבר בנוגע ל"מרפאות" או ל"מרפאים". הרי ניתן לבוא ולטעון שחוצנים אלו, אולי מסייעים לנו רק ע"י המרת דתנו לכנסיה הקתולית דוקא, או לאיסלם. למה עליהם לסייע לנו דרך "מרפאות חוצניות"? למה אתה מנסה לקשר כל דבר ל"מרפאות אלו"? אולי הם יסייעו לנו רק אם נאמץ טקסי וודו מאפריקה? אין שום מידע ממשי בטענותיך, שום פיסת ראיה מוצקה כלשהי, שום עדות מדעית ולו מינימלית, וכמובן - אף חוקר עבמי"ם רציני, מעולם לא הוכיח שהנושא שאתה עוסק בו, הוא חלק ענייני ורציני הקשור לנושא העבמי"ם והחוצנים. איני יכול לקבל כעובדה (או אפילו כהשערה רציונאלית), משהו שלא ניתן לבדיקה/הוכחה/הצלבה/ביסוס/אימות/שלילה וכיו"ב. למעשה, כלל לא ניתן לאמת דבר מנתונים אלו, וכמובן שלא ניתן לשלול - בדיוק כמו בכל דת או אמונה אחרים. אנו מדברים כאן על אמונה טהורה, ולא על נושא שיש לו ולו בסיס עובדתי (קלוש ככל שיהיה). כאן לא מדובר אפילו ברמת ההתייחסות לעדות אישית של מישהו. עדות ניתנת לפחות לנסיון לאימות/שלילה ואז ניתן לקבוע האם העדות יש בה ממש או לא - וכמובן, עדות ללא ראיות, תישאר תמיד עדות, היא לעולם לא תהפוך לעובדה מדעית מוצקה, וכך יש להתייחס אליה. במקרה זה, העדויות עצמן לא ניתנות כלל לבדיקה כלשהי, מאחר ומקורן במוחו של העד ותו לא. לכן, או שמאמינים להם או שלא - אבל כאן מקור הבעיה - אנו חוזרים לדיון על אמונה ולא על עובדה. בתור אמונה -אין לי שום בעיה עם זה, אבל לא ניתן להגדיר תחום זה כעובדתי או כמבוסס מציאות.