מיומה ברחם בזמן הריון

ArielMom

New member
מיומה ברחם בזמן הריון

אני בת 35, כרגע בשבוע 9 + 5 ימים. באולטרסאונד בשבוע 7 + 2 ימים, התגלתה מיומה בגודל 20 על 30 ממ. התבקשתי לחזור למעקב. בשבוע 9 + 2 ימים המיומה גדלה לגודל 34 על 34 ממ´. הרופא שוב אמר שיש להמשיך במעקב. בינתיים ההריון תקין אבל אני תוהה מה ההשלכות של המיומה על המשך ההריון. הרופא שביצע את הבדיקה שאל אם בעבר נאמר לי על המיומה ואמרתי שלא. לא בזמן ההריון הקודם ולא בבדיקות אולטרסאונד שנעשו בין 2 ההריונות. האם יש סיבה לדאגה? יש לי תור אצל רופאת הנשים שלי בעוד שבועיים אבל אודה לחוות דעת נוספת.
 
שרירן (מיומה ) ברחם בהריון

שלום, שרירנים שכיחים בנשים מעל גיל 35. באופן גס שליש מהם נוטים לגדול בהריון, שליש להצטמק ושליש להשאר ללא שינוי. השרירן שלך גדל בתקופה שהזכרת, אך לא בהכרח ימשיך לגדול. הפשעת השרירן על ההריון תלויה מאוד במיקומו וגודלו. אם המיקום נמוך לכיוון צואר הרחם - הוא יכול להפריע בלידה רגילה ולכן יש צורך בניתוח קיסרי. אם השרירן בדופק קדמי, אחורי או בקרקעית הרחם - הוא בדר"כ לא יפריע בהריון. לעיתים הוא גם יכול לגרום לכאבים. שרירן בגודל של השרירן שלך בדר"כ לא גורם לבעיה, אך כמו שצויין - עלייך לעקוב אחר גודלו במשך ההריון. לציין - שרירנים שגדלו בהריון נוטים בדר"כ להצטמק לאחריו. בהצלחה בהמשך דר´ יוסי הר-טוב
 

ArielMom

New member
תודה על תשובתך המהירה

הרופא ציין שהשרירן בקיר אחורי. בבדיקת האולטרסאונד השנייה הוא ציין שהוא רואה ממצא סולידי ושהוא לא בטוח שזו מיומה. הוא המליץ על בדיקת דופלר. אני חייבת לציים שבתמונה שהוא הדפיס השרירן נראה יותר גדול מהעובר ולכן קצת נבהלתי.
 
למעלה