מילת נשים ומילת גברים- פגיעה חמורה בחסרי ישע

מעמקים39

New member
מילת נשים ומילת גברים- פגיעה חמורה בחסרי ישע

יש תרבויות בהן מילת נשים עדיין מקובלת והיא דבר מזעזע שאין לתאר אך בעיניי גם מילת גברים זה עניין מזעזע שיש לאסור מלקיים אותו. אתם מוזמנים לכתוב דעתכם בנושא.
 

ga26

Member
רוב מי שמתנגד לברית מילה מונע משנאת יהדות

זו מצווה חשובה שהיא חלק אינטגרלי מהיהדות. חזקים וגדולים ממך (אנטיוכוס ודומיו) לא הצליחו להוציא את זה מהיהדות ולכן אני משוכנע שגם בימינו זה לא יצליח למרות נסיונות רבים.
מי שלא רוצה למול את בנו - שלא ימול.
אני את בני מלתי והייתי חוזר על זה שוב.
&nbsp
זה להבדיל ממילת נשים שאינה חלק מאיזו דת או מצווה כזו או אחרת אלא יותר עניין תרבותי של רצון להגביל ולפגוע בנשים ולכן כאן אני בהחלט מתנגד לתופעה.
 

ga26

Member
אני לא מתכוון להיגרר לוויכוח בנושא כי אין לי כוח

רק אוסיף:
- אני לא רואה פורומים למתנגדים לעשיית חור באוזן לתינוקות מה שמעלה אצלי את התחושה שמדובר בנטו שנאת יהדות
- ההורים שעושים ברית מילה לבנם לא אכזריים אלא דואגים לו ורוצים בטובתו גם אם את רואה את זה באופן שונה (את טובת הילד). לכן הם האפוטרופסים שלו ולא את.
- להורים כאפוטרופסים יש זכות לעשות הרבה דברים שמנוגדים אולי לרצון הילד. חיסונים למשל, יש לגביהם סימני שאלה רבים ויש היום הורים שבוחרים לא לחסן כדי לשמור על ילדם ויש שבוחרים כן לחסן כדי לשמור על ילדם. הם לא שואלים את הילד.
- יש הבדל מהותי בין מילת נשים למילת גברים כי אצל נשים מורידים את כל האיבר והדבר נועד נטו להשפיל ולפגוע בהנאת האישה מה שאין כן אצל הגבר כשהמטרות שונות לחלוטין והפעולה אינה חיתוך של האיבר כולו
 

ga26

Member
לכל שונאי ושונאות היהדות בשרשור

זה שמישהו מצהיר שאינו שונא לא הופך אותו לכזה.
ואתם מבדינה היחידה של היהודים פועלים כנגד ברית המילה ודומים למי שיבוא לפורום היחיד שיש בתפוז לפמניסטיות ויתחיל להפיץ שנאת נשים.
אני לא רואה אצלכם כזה להט בדברי חמורים הרבה יותר כמו רצח על כבוד המשפחה אצל הערבים למשל.
כאמור - שנאת יהדות.
גם זה שהאנסטינקט הראשוני של מעמקים היה לזלזל בסיוון רהב מאיר על הרצאות בנושא יהדות רק מחזק את דעתי.
מי שלא יכול לכבד את אמונתו של האחר (היהודי המאמין במקרה הזה) הואהשוך בעייני. מוזר כשזה בא למשל ממעמקים שהיא אשת שמאל כמדומני - זה שחורט על דגלו את הפלורליזם והסובלנות.
&nbsp
אני מבחינתי סיימתי להתדיין על זה עם מי שלא מכבד את אמונתי
 

מעמקים39

New member
לא יפה להצהיר שסיימנו בתנאי שאתה אומר את המילה האחרונה

אני רוצה להגיב על ההאשמה שהואשמתי בשנאה ליהדות.
אני גם יכולה להגיד לך שאני אוהבת עגבניה ויכול להיות שאני לא אוהבת עגבניה,
נו באמת, בוא לא נתחיל להיות פרנואידים.
אין בי שנאה ובטח לא זה היה הרקע לאכזבתי מסיוון רהב, שים לב שהייתי מאוד מרוצה ממנה כשלקחה את התפקיד, אז מה? גם אז שנאתי אותה על שדתיה?
הודעתי הראשונה על סיוון היתה חיובית מאוד ושמחה, למה אתה כותב שהאנסטינקט הראשוני היה זלזול? אני לא מתלהבת משיעורי דת ואנשי דת לא גורמים לי התפעלות אבל מה פתאום שנאה?
אף אחד לא הפריע לך ולאמונתך, התפתח פה דיון לגיטימי על משהו שמתרחש בחסות הדת ויש אנשים שמתנגדים לו, מה הבעיה עם זה? לא ברור לי.
 

Berethor

New member


 

pov2

New member
2 דברים לגבי ״שנאת היהדות״ עליה דיבר גא:

1. כנראה שנוח יותר לההאשים בשנאת יהדות במקום להתמודד עם טיעונים קשים יותר על בריאות וברבריות כנגד חסר ישע.
2. גם אם מישהו ששונא את היהדות מביא טיעונים נכונים כנגד ברית מילה, מן הראוי להתייחס לטיעונים ולא לנושא האנטי יהודי שלו.
&nbsp
זה כמו שגם אם שמאלני מתלונן על ימני שלקח שוחד- יש לברר את הפרטים באופן ענייני ולא לסגור את התיק כי ״ברור שהמתלונן שונא ימנים״
&nbsp
 

מעמקים39

New member
אגב אינך חייב להשתתף בדיון

אבל רצוי שתדע שמכבדים אמונתך ואותך אבל לא מסכימים עם כמה דברים ברקע
 

ga26

Member
מי שמכבד את אמונתו של האחר לרוב לא אוסר עליו לקיים אותה

 

מעמקים39

New member
אבל אם במסגרת האמונה

הוא פוגע בגוף של תינוק? יש הבדל בין אמונה בה אדם קורא מתוך ספר, מדליק נרות,
לא נוסע ביום שבעיניו קדוש...וכו, לבין פגיעה בגוף
 

מעמקים39

New member
תאר לך שבמסגרת האמונה

אנשים ירצו לזרוק אבנים על הומואים, אנחנו צריכים להרשות דבר כזה?
 

MotheRonit

New member
נאה דורש נאה מקיים

אני מאמינה (החילונית שבי) לא לבצע ניתוחים מיותרים/פוגעניים בילדיי כפי שאני תופסת זאת בהעדר מטענים דתיים/רוחניים. חוסר הכבוד הוא שלך. ובניסיון שלך לייצר את אי המילה כלא לגיטימית, מי שפה מבקש לאסור עלי לקיים את האמת שלי הוא אתה. לא להפך.
 

ga26

Member
את כנראה לא קראת את התגובות שלי או בחרת להתעלם

אני לא כפיתי עלייך לעשות ברית מילה לילדייך.
להיפך כפי שציינתי בהודעותי הראשונות. אין לי בעיה שמי שלא מעוניין לא יקיים את זה.
אני חושב שזו רשעות לקרוא לאסור את זה במדינה היהודית היחידה כשזו מצווה חשובה מאוד ביהדות.
 

MotheRonit

New member
קראתי. לא כפית זה כמו שתגיד לי שאין לחץ חברתי לעשות

נו באמת. מספיק עם ההתממות הזאת.
אם באמת לא הייתה לך בעיה אז לא היה לך אכפת שהיו אוסרים = מי שאינו מאמין פשוט לא היה עושה. כי הטיעונים הזרים (הנלווים מעבר לעניין המצווה שאינו רלוונטי למי שמתלבט ממילא) היו מתבטלים/ מפסיקים להיות מבוססים. אבל יש כאן איזשהו מעגל שממשיך להזין את המיתוסים ואז הם מצטיירים כנכונים.
אז מה אם זו מצווה חשובה מאוד ביהדות? שהדתיים ימשיכו לעשות *ברית* לא קשור לזה שהחילונים יפסיקו לעשות *מילה*.
 

ga26

Member
נו, אצלך כפיה היא רק כשאוסרים עלייך לעשות דברים. כשאוסרים על

האחר זה בסדר....
&nbsp
 

MotheRonit

New member
ניסיון יפה. לנושא הזה באופן ספציפי כמה כתבתי להפריד

בין ברית למילה? וזה לא ההיבט היחיד שבו הייתי שמחה שתהיה הפרדה בין העשייה הדתית לחילונית. אז לא, הכפייה פה היא לא שלי. אני לא נכנסת לקהילות הדתיות אבל הם כן נכנסים לחיים שלי. כמה הפגנות של דתיים יש נגד דברים חילוניים? למשל קיום תחבורה ציבורית/מקומות פתוחים בשבת לא מפריע למי שרוצה לשמור שבת בביתו וסביבתו - אני לא מכריחה אותו לנסוע או ללכת למקום שאסור. אבל הוא כן לא מאפשר לי לחלל שבת כי אין לי רכב ובית הקולנוע נפתח רק בצאת השבת ורציתי ללכת עם הילד להצגת צהריים. הכפייה היא חד צדדית ויותר מאהיה מאושרת שהם לא יתערבו לי. לי בוודאי לא מעניין/מזיז להתערב להם.
 

ga26

Member
כפיה שקיימת בתחום אחד לא מצדיקה כפיה אחרת בתחום אחר

בכל אופן הדיון עקר מכיוון שחוק כזה פשוט לא יקרה בישראל (נניח ב- 20 שנים הקרובות). ולכן הדיון עקר.
 
למעלה