מיני-סדנא - אסטרטגיות - שאלות

מיני-סדנא - אסטרטגיות - שאלות

יש התחלה של סדנא להבנת השאלות, כדרך לכתיבת התשובות. ההתחלה היא כמובן רק הבנה של שאלות. עוד לא כותבים תשובות. אני מציעה כך : צירפתי קובץ WORD. כל משתתף קורא את הקובץ, עושה בו את העבודה הנדרשת, אני אבדוק ואתן כאן פידבק לעבודה. מבקשת מאד - שכל אחד ינסה לעבוד באופן עצמאי, כך העבודה תהיה הכי טובה שאפשר, ואחרי שסיים, יכול לבדוק מה אחרים עשו ומה התגובה שהגבתי, וכמובן כל אחד יכול להגיב כרצונו. אם הדרך תצליח, נמשיך את המיני-סדנא בשבוע הבא. בהצלחה !
 

papylove

New member
נשמח לענות

הדפסנו את הנושא נלמד אותו ונענה ביומיים הקרובים ברצון המון תודות
 
תודה, נראה לי שבקרוב אתחיל ללמד

את השיטה הזו. השתמשתי בה כדי ללמד ילדים לאסוף ידע לפני הקריאה. אך לא השתמשתי בה כדי למקד בשאלה. תודה!
 

papylove

New member
תשובות

1) ידוע שישנו מישהו הנוהג בטרקטורון ואוהב זאת. צריך לענות למה הוא אוהב זאת. 2) ידוע כי אלוהים התגלה לשמואל. ישנו שמואל וישנו אלוהים, התשובה שצריכים לענות עליה היא למה דווקא לשמואל ולא למישהוא אחר? 3) ידוע שישנם שני ערים אתונה וספרטה צריך לענות על ההבדלים בינהם 4) ידוע כי ישנו אלכסנדר מוקדון והוא ערך מסע והגיע לנקודה מסויימת התשובה הנדרשת היא להיכן הוא המשיך מהנקודה שבה נעצר? 5) ידוע כי ישנם מתייונים וכי הם שלטו בירושלים התשובה שיש לענות עליה היא למה הם הצליחו לשלוט בירושלים? 6) ידוע כי ישנו מלך הנקרא שלמה וכן שמעמדו מבוסס יש לענות איך הוא ביסס את מעמדו? 7) ידוע כי יש שיר שמספר על אם ובנים התשובה שיש לענות היא מי הדמות המרכזית? 8) ידוע כי ישנו משפט שאחד אומר אותו לאחר וצריך לענות מי אמר את המשפט ולמי הוא אמר אותו 9) ידוע כי יש את המספר 8 וצריך להתקבל עוד מספר כלשהוא, המספר שיתקבל הוא גדול יותר נשאלת השאלה איזה מספר יתקבל? 10) ידוע כי ישנו קונסול וישנו המלך לשניהם ישנם סמכויות רוצים לדעת במה הסמכויות שלהם דומות התשובות הם של הילד אחרי שהוא קרא את ההסבר. מצפים לתגובות ואלפי תודות
 
תגובה לתשובות

כל הכבוד ילד שקרא ועשה. אני מאד דקדקנית, ולכן התיקונים חשובים. מצרפת את הקובץ עם התיקונים. ילד !! כל הכבוד !!! וגם כן לך שהבאת את הדברים בשמו.
 

papylove

New member
הבן של papylove

אז מה הציון? קראתי את הערות שלך אבל איך עשיתי?נגיד בלי ציונים בסדר,טוב בינוני חלש מה? חוץ מזה יש המשך עוזר מאוד תמשיכי לעזור ולתת עוד רעיונות תודה רבה
 
הבן של... ../images/Emo51.gif

אתה ממש כיף של בן שמשתף פעולה ולומד. בעניין הציונים - אחד הדברים שאני אלמד במיני סדנא הזו - איך להעריך, איך לתת ציונים לתשובות כאלו. חוצמזה - אתה מעולה שענית, הרבה תשובות נכונות יש לך. וגם כן... מה דעתך ? איך עשית ? בלי ציונים, רק ככה בהערכה - תגיד מה אתה חושב...
 

papylove

New member
אני חושב שהייתי בסדר

הייתי טוב פחות או יותר הבנתי את הרעיון וקראתי את ההערות שלך אבל עכשיו תגידי את בלי ציון רק הערכה איך הייתי? חוץ מזה מחכה להמשך
 
לא פחות - רק יותר ../images/Emo70.gif

בלי ציון, רק הערכה - אתה מצוין - ואת העבודה עשית טוב
- נימוקים : עבדת כמו שהיה צריך ענית על כל השאלות עשית מהר את העבודה יש לך מוטיבציה הרבה מאד מהתשובות הן נכונות. אז... איך היית ? אתה על הכיפק !! בקשר להמשך, אחרי שעוד כמה אנשים יענו - אוכל להמשיך את המיני-סדנא.
 

Wednesday

New member
ותודה רבה ליונה על הסדנה!

איזה ניצול מעולה למדיום הוירטואלי
 
כל התשובות נכונות

אין לי שום תיקון. רק חייכתי, זו בדיוק המשימה והעבודה שצריך לעשות. המשך יבוא בשבוע הבא.
 

Wednesday

New member
תודה על הבדיקה הזריזה ../images/Emo13.gif

ועכשיו עוד שאלה - הילד שאני עובדת איתו מתקשה בהבנת הנקרא, וכל שאלה מילולית בחשבון היא ממש סבל בשבילו. בהשראה מהתרגיל הזה, של פירוק השאלה למרכיביה, כמה שאלות לגבי היישום: *עד כמה אני אמורה לעשות את הפירוק (זו האינפורמציה, זה מה שצריך לענות), איפה אפשר לשתף אותו? (ההגיון הבריא אומר, לשתף איפה שהוא יכול להשתתף, לפי ההבנה שלו. למשל: אני מתחילה רשימה של הפקת אינפורציה, והוא ממשיך..) *חשבתי לרשום כל חלק באינפורמציה על דף/קלף נפרד. כדי שהפירוק של המידע יהיה ממש מפורק. לדוגמה: קלף 1: המספר 8. קלף 2: מספר בגדול משמונה ב-3 ____ (לא בעייה להשלים: המספר הוא 11) קלף 3: אם נחבר את המספר בקלף 1 ובקלף 2 נקבל ___. או: קלף 1: מאפייני אורח החיים בספרטה (רשימה). קלף 2: מאפייני אורח החיים באתונה (רשימה). קלף 3: מה שדומה בין אורחות החיים: הקף את הדומה בשתי הרשימות. עוד הצעות?
 
פירוק והרכבה

שאלה מילולית בחשבון... אפשר לפרק את השאלה לפי משפטים. מכל משפט להוציא את האינפורמציה. בעד / נגד בעד פירוק נגד הפרדה בקלפים נפרדים, זה יכול לעזור להבנה. הפירוק עלול להביא את הילד לחשיבה מפוצלת ועלול להיות לו קשה לחבר בין הגורמים השונים. אפשר לפרק את השאלה לפי משפטים, כלומר, אם יש הסחות דעת זה מאד יתאים לפרק והוא ירכיב. שאלה מילולית אחרת כמו ספרטה ואתונה - אכן הפרדה של רשימה היא דבר מוצלח - כשאחר כך הפעילות היא ראית הדומה בשניהם.
המסקנה - יש סוגי שאלות שבהם ההפרדה וההרכבה חשובים להבנה. יש סוגי שאלות שבהם צריכה להיות הפרדה כדי שבהרכבה תהיה ההבנה. בחשבון - צריך את המרכיבים ובספרטה אתונה טוב להפריד כדי לעשות חלק שלם. בחשבון אין שלם בין המספרים... מקווה שהובנתי, ואם לא... תשאלי, אמשיך להסביר.
 

Wednesday

New member
נראה לי שתפסתי את העקרון

של מתי כן ומתי לא (ולגבי מה שאתלבט - בשביל זה יש פורום
). אז איך את מציעה לפרק את הבעיות בחשבון עבורו? *לרשום נקודות? *לפתור בשלבים? (1. 8. 2. מספר שגדול מ-8 ב-3: 11. וכך הלאה) ושוב
 
למעלה