מיקסר לדיג'יי דיגיטאלי\אנאלוגי?!?!?

מיקסר דיגיטלי / אנלוגי המשך

בהמשך להסברים שלכם לגבי מיקסר דיגיטלי אנלוגי , קודם כל רציתי לפרגן על ההקעה בהסבר על שני הדברים , ההסבר היה באמת 1 הטובים שראיתי כאן בפורום ובכלל , אני לא 1 שמיתמצא כל כך בכל המושגים למרות שאני מתקלט כ 5 שנים על ה DJM 600 והשאלה היא כזאת . לפי מה שנאמר כאן המיקסר האנלוגי בעיקרון (אם נשווה 2 מיקסרים יוקרתיים , בערך באותו מחיר ) מיתעלה פלאים מעל המיקסר הדיגיטלי , ומן הסתם האנלוגי הוא אב טיפוס למיקסר הדיגיטלי , איפה כאן ההיתפתחות , איפה פריצת הדרך ? ובנוסף לכל זה , אני ממש לא מבין למה צריך אות דיגיטלי במיקסר . אשמח מאוד אם תסבירו . . . המשך יום נעים .
 

orberman

New member
מיקסר לדיג'יי דיגיטאלי\אנאלוגי?!?!?

אתמול הייתי בביטמן בדיזנגוף סטנר בתל אביב, המוכר אמר לי שהוא לא מחזיק מיקסרים של פיוניר כי הם דיגיטליים וזה חרא סאונד וסטנטון ווסטקס הם אנאלוגיים עם סאונד טוב יש כזה דבר דיגיטלי\אנלוגי במיקסר? או שהוא ניסה למכור לי סטנטון כי אין לו פיוניר? וגם נתן לי דוגמא שבמועדון גדול "שמשקיע בסאונד שלו" לא מחזיק מיקסר פיוניר כי זה הורס את כל הסאונד כי זה דיגיטאלי ויש אחרים שהם אנאלוגיים טובים אבל קחו לדוגמא תמונה בקפה ברזילי מועדון שיותר מביא טורנטבליסטים צריך פטיפון ומיקסר טוב ונוח לא? אז אין להם פיוניר, לפי התמונה אני רואה שזה סטנטון נראה לי...האם זה נכון באמת הסאונד? שנגיד אולי סטנטון יותר יתאים לפטיפונים וזה הכי מתאים בסאונד והכל.. אז קיצר איזה מיקסר לקנות בשביל כולה 2 פיוניר100 לעזעזל?!? עכשיו אנא קראו הכל שוב פעם ותענו על הכל תודה *הנה התמונה (בכוונה שמתי את אורי חחחח) http://www.layla.co.il/Galleries/Photos/776/1552931m.jpg
 

Sunlight Theory

New member
מדוע בכלל דיגיטלי?

מכמה סיבות עיקריות : גמישות , כמות , גודל ומחיר . את אותן הפעולות שתוכל לעשות עם מחשב אחד , לא תוכל להחליף עם עשרות מכשירים אנלוגיים שונים . ואם תפנק אותו בכרטיס קול איכותי (בדגש על הממירי A/D , D/A) , הוא גם לא יפול מהם בהרבה בביצועיו . כמובן שישנן אן סוף דוגמאות (מעבדי צליל\אפקטים במיקסר , מדיות וכדומה) . כך שיתכן שהתשובה היא בעצם השתלמות ונוחות . וזוהי פריצת הדרך בעצם . למה צריך אות דיגיטלי? ובכן , לא אתה צריך , המיקסר צריך . כל יחידות העיבוד (מעגלים משולבים) עובדות במספרים , כלומר בצורה דיגיטלית . לכן , יש צורך בלהמיר את האות שאתה שולח למיקסר מאות אנלוגי (אנלוגי , במרבית המקרים וגם במקרה שלך) לאות דיגיטלי , כדי שיחידות העיבוד יוכלו לקבלו . לאחר הקבלה שלו הן מנתחות אותו ומבצעות בו את השינויים הדרושים (למשל אפקט Flanger) . אז הן מעבירות אותו שוב פעם להמרה ממצב דיגיטלי למצב אנלוגי (במטרה שמגבר ההספק יוכל לקבל ולהגביר את האות) . לסיכום , אף על פי החסרונות של עבודה בצורה דיגיטלית , יש לה יתרונות רבים המטאטא'ים את החסרונות הללו מתחת לשטיח .
 
כמה דברים . . .

1. תודה רבה על האשרה . 2. מאיפה כל הידע , מה אתה עושה ומה למדת שאתה מעמיק כל כך בידע , סתם מעניין אותי כי אני שואף פלוס מינוס לאותו כיוון . יום טוב .
 

Sunlight Theory

New member
עדיין חייל

קודם כל , שמחנו להעשיר . דבר שני , אינני מבין הרבה והידע שואף לאפס . אני אמליץ לך לקרוא כמה שיותר מאמרים (ספרים , אינטרנט) , אולי גם לקחת איזה קורס בבית ספר כגון Muzic .
 

Arkadon

New member
עלק שואף לאפס .

חחח נחמד מאוד אם הידע בדרגה 1,2 שלי היה שואף לאפש ידע שלך. ותודה על המידע ,שמחתי להחכים.
 

Sunlight Theory

New member
כנראה שזה השלב

בו אני אשתוק ואגיד תודה על המחמאה . בהצלחה , מאחל לך שתגיע רחוק!
 

Sunlight Theory

New member
תשובות

נתחיל בכך שלגבי ביט מן , אני מכבד אותם , אך אני לא אוכל להגיב בכל אופן ישיר או עקיף לגביהם . ליתר הגינות עליי לציין כי אני עובד בחברה מתחרה , כמו כן עבדתי בחברות מתחרות לפני כן . לגבי אנולגי כנגד דיגיטלי - סאונד אנלוגי נחשב טוב יותר מסאונד דיגיטלי מסיבות רבות . הסאונד האנלוגי חי יותר , חם יותר , חלק יותר ותיאורים רבים נוספים . לעומת זאת הסאונד הדיגיטלי קר יותר , בעל נפח קטן יותר , מחוספס יותר ותיאורים רבים נוספים . ובכן , עד כמה מדויקים שני המשפטים האלו? זה משתנה . כמובן שאם ניקח מיקסר דיגיטלי ברמה גבוהה ונשווה אותו למיקסר אנולגי ברמה נמוכה , סביר להניח שהמיקסר הדיגיטלי יהיה באיכות טובה יותר . גם להפך , אם נשווה מיקסר דיגיטלי באיכות נמוכה למיקסר אנלוגי באיכות גבוהה , סביר להניח שהסאונד של המיקסר האנלוגי תהיה טובה יותר . עלינו להבין שזה לא פשוט , יש נתונים רבים להתיחס אליהם . חלקם לא רק משפיעים על איכות הסאונד , אלא בכלל על איכות המיקסר בתפעול הסאונד (לדוגמא Crosstalk , הנחתת אפ-פיידרים , טכנולוגיות VCA ועוד) . ראה לדוגמא את המיקסר של חברת Denon , ה-DNX1500 . מדובר במיקסר דיגיטלי לחלוטין (למתמקצעים , לידיעתכם אפילו פונקצית המאטריקס דיגיטלית לחלוטין , מדהים) ברמה סבירה (סבירה מבחינתי היא פיוניר , דנון , ווסטאקס וחברות כאלו - תיכף אפרט) . ביחס למיקסרים אחרים באותה הרמה ואותו המחיר פחות או יותר - איכות הסאונד שלו טובה מאוד , בהרבה משל מתחריו . אם כך , לא , לא ניתן להגיד באופן חד וחלק שדיגיטלי טוב יותר מאנלוגי . מצד שני , ניסיון של עשרות שנים של אנשי ענף שונים קבע בפירוש : בעבר ויתכן שגם בימינו ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר עם הסאונד האנלוגי . אני מאמין בהחלט שהסאונד הדיגיטלי משתפר במשך הזמן ובימינו ניתן לקבל תוצאות מדהימות מסאונד דיגיטלי , לא פחות מאשר סאונד אנלוגי(לפחות לא באופן שתמיד ניתן לחוש בהבדלים) . מצד שני , אני גם בהחלט לא חושב שאיי פעם הסאונד הדיגיטלי יוכל להיות "מדויק" ו-"מלא" כמו הסאונד האנלוגי . הרי , הסאונד הדיגיטלי הוא בעצם סאונד אנלוגי לאחר המרה . בהמרה הזו פוחתת רזולוצית הסאונד (סיביות , תדירות דגימה) ועוד . בהתיחסות כללית לגבי המיקסרים , אני אעלה עצמי על המוקד - עם כל הכבוד לווסטאקס , הם לא האיכותיים ביותר בשוק , היו רוצים . הרי כה גאים הם בקארל קוקס שאף תכננו מיקסר בעזרתו , מדובר ב-PMC-CX . מצד שני , כבר יצא היו הופעות שבהן קארל קוקס השתמש במיקסר אחר (Urei 1210EL) , וליתר הגינות - אדם ברמה כה גבוהה ראשי לדרוש מפרטים טכניים כרצונו . האיכותיים ביותר הם Allen & Heath , Urei , Bozak , Magnitude Foundation ועוד חברות רבות לא מוכרות . ופיוניר עצמה? ובכן , לא ציינתי את שמה במשפט האחרון , לא? מצד שני , בהחלט ווסטאקס ופיוניר איכותיים , רחוקים אמנם מלהיות האיכותיים ביותר , אך איכותיים . נתחיל בכך שפיוניר עלתה פלאים ברמה האיכות שלה בעת שהשיקה את ה-DJM-1000 , על אף היותי פאסימי (אך אוביקטיבי ככל הניתן ולא מסתמך על דעתי בלבד אף פעם) הופתעתי לחלוטין . ווסטאקס ופיוניר נחשבות חברות גבוליות שאיכות הסאונד שלהן נעה בין הסטנדרט למעט מעל לסטנדרט . אז מדוע הן כה פופולאריות? איכות היא לא הדבר היחיד במיקסר (נוחות , פונקציות , שליטה , דיוק , אמינות , פופולאריות ראשונית ועוד) . השוואת ווסטאקס לפיוניר , בלתי אפשרי . לכל חברה קיימים דגמים וטכנולוגיות מצליחות משלה . המיקסרים מסידרת הסמוראי של ווסטאקס מדהימים! מצד שני , לפיוניר יש אפשרות קרוספיידרים בעלי רמת החלקה משתנה ושליטה בלתי יאומנת על מצבי הרגישות (707 , 909) . ה-CX מיקסר מעולה למיקסים ברמה גבוהה , מצד שני יש את ה-DJM-1000 . ה-DJM-1000 בגירסאת נובים לא נופל מה-R-1 (כל אחד ויתרונותיו) . ה-PMC-55 איכותי יותר מן ה-DJM-600 , אך ה-DJM-600 יותר פונקציונלי (ובאופן אישי , לי הוא יותר נוח לעבודה) . ואף מיקסר של ווסטאקס עדיין לא השתווה ל-DJM-909 , בעצם אף חברת לא הצליחה להוציא לו מתחרה (כן , יש מיקסרי סקראץ' טובים מן ה-909 , ובהחלט לא חסרים מיקסרים עם אקוולייזר טוב יותר , אך המפתח הוא 2 יחידות אפקטים נשלטות מסך מגע!) . עכשיו תגיד לי , בהתאם לשאלתך האחרונה . מה התקציב שעומד לרשותך? מה הן הפונקציות שאינך יכול להיפרד מהן (למשל כפתור איזון עוצמות בין ערוצי הקיו לבין המאסטר)? מה השימושים של המיקסר (מועדונים , בית , אירועים פרטיים וכו')? עד כמה איכות הסאונד חשובה לך (האם היא צריכה להיות כזאתי שלא תצליח בחיים להבין עד כמה היא איכותית , האם תסתפק בכזו שנמוכה אך גבוהה מספיק כדי שלא תרגיש בכך , האם תרצה סטנדרטית וכו')? שבת שלום!
 

orberman

New member
המון המון המון תודה !

טוב מהבר מצווה יש לי 5000 שקלים, אם אני קונה פיוניר100 לא יד שנייה כבר 4... אחרי זה יש עוד גלישה למיקסר לא נראה לי עובר את ה3000 אני מנגן בעיקר כיוון טראנס בעיקר.. מעדיף נוחיות על איקיו ופיידרים כרגע בית אולי בעתיד פרטיים איכות סאונד לא יודע אני כרגע ינגן לעצמי שיהיה לי נוח לעבוד ולשמוע טוב, יחסית אני מתחיל אני לא ישר יקפוץ על BMW בלי רישיון נהיגה אהע?! תודה רבה.
 

Sunlight Theory

New member
ההבדל בין מכוניות למיקסרים

הוא שבמכוניות ללא רישיון נהיגה , הסכנה היא פגיעה במכונית ובחיים (חס וחלילה , לא עלינו ולא על אף אדם) . לעומת זאת במיקסר , צריך להיות בור מוחלט (ללא כל קשר ללדעת למקסס או לא) , מבלי להעליב אף אחד , כדי לגרום להם נזק . המיקסר הטוב ביותר בשבילך מבלי להיסחף בתקציב יהיה דווקא ה-PCV-275 מבית Vestax . מחירו הוא כ-3490 ש"ח . מתחתיו , ה-VMC-004 מבית Vestax (חשוב להדגיש , המיקסר יצא מייצור ובקרוב תגיע סידרה חדשה הזה לו לחלוטין אך כוללת יציאות XLR) . מחירו הוא כ-2094 ש"ח . מתחתיו , ה-DJM-300 מבית Pioneer . מחירו הוא כ-2250 ש"ח . מתחתיו , ה-VMX-300 מבית Behringer . מחירו הוא כ-1280 ש"ח . מעליהם , ה-DJM-500 מבית Pioneer . מחירו הוא כ-5350 ש"ח .
 

jarol

New member
DJX700

של ברינגר. זול איכותי וכו וכו ועולה בערך 1700 שקל.
 

Sunlight Theory

New member
לא בדיוק בחירה נכונה

ה-VMX300 עדיף על פני ה-DJX700 , בעיקר בעקבות עקומת הרגישות של הפוטנצי(א)ומטרים . הסיבות היחידות להעדיף את ה-DJX700 הוא מספר ערוצים , "אפקטים" כביכול ומראה ויזואלי .
 

jarol

New member
שמע

אני מרוצה ממנו מאוד. עבדתי בהרבה מועדונים וברובם המיקסר הזה כיכב. הסאונד טוב + באפקטים שלו אני משתמש פחות. בסופו של דבר אני מבסוט ממנו.
 

Sunlight Theory

New member
עובדה כנגד העדפה

אני מקבל את דעתך , אך היא לחלוטין לא אוביקטיבית . מה שהגבתי לך הוא עובדה , מה שהגבת לי הוא העדפה אישית שלך . אבל העיקר שאתה מבסוט ממנו , תכייף .
 

דור דקל

New member
שלום לכולם

כמה דברים בעניין הדיגיטל/אנלוג: הדיסקים שאנחנו משמיעים עוברים מיקס ומסטרינג, ז"א איכות הדיסק אינה תלויה באיכות אמצעי ההשמעה. התהליך הזה הוא תהליך עיבוד שחברות תקליטים משקיעות בו הרבה כסף וזאת כדי שהדיסק ישמע טוב אפילו במערכת הכי גרועה. למשל, אם תשמע דיסק בקומפקט ביתי או אפילו בדיסקמן- האיכות תשמע אותו הדבר לא? תחשוב על זה-הדיסק שאותו אתה מנגן הוא דיגיטלי, כך שגם אם המיקסר אנלוגי זה כבר לא ממש משנה... מה שאני מנסה לומר זה - מיקסר אנלוגי או דיגיטלי זה שאלה מצויינת שיש לה הרבה דעות, אבל קשורה בעיקר למיקסריםלאולפן היצירה (קונסולות) ולא לאמצעי ההשמעה. כל אחד שמבין קצת בסאונד יאמר לך - די ג'יי מיקסר נועד לחיתוך, לא לסאונד. ולכןזה לא ממש משנה. יש דברים הרבה יותר חשובים בדי ג'יי מיקסר - למשל, לבדוק שאין זליגות בין הערוצים, שחיתוך האי קיו טוב, שהסליידים נוחים לעבודה, שהרכיבים הפנימיים איכותיים וכן, גם פופולריות החברה חשובה...
 

Sunlight Theory

New member
טעות מרה

דור , מצטער אבל זה לא נכון , בכלל לא . אני מניח שאני לא מבין את הודעתך נכון , ניסיתי גם להתיעץ עם מורה ממכללת מוזיקה שהבין כמוני , כך שאני אשמח שתגיד לנו שהתבלבלת בכתיבתך . האיכות (שמע) תלויה באופן ישר במכשירי המערכת והמרכיבים המישניים (כדוגמאת הכבלים) . מכך ש-"ז"א איכות הדיסק אינה תלויה באיכות אמצעי ההשמעה" הוא משפט שאינו נכון כלל . כן , אם תשמע דיסק בנגני קומפקט דיסק שונים האיכות בהחלט תהיה שונה . הדיסק עצמו הוא אינו דיגיטלי , אלא מדיה המכונה "Flux"\אופטית (זה המקרה בנגן קומפקט דיסק)\מגנטית . כמו כן , האות היוצא מן נגן הקומפקט דיסק הוא אנלוגי (מכך שנגן הקומפקט דיסק מבצע המרה) . אמנם ניתן להשתמש בסאב-קודים (אות דיגיטלי) במעט מנגני הקומפקט דיסק בשוק , אך ניתן לספור ביד אחת את המיקסרי DJ המסוגלים לקבל כניסות דיגיטליות (לדוגמא ה-DJM-1000 , SH-MZ1200 , DN-X800) , כך שזה נחשב כבלתי קיים כעת . והמיקסר? כמובן! כמובן שמשנה איזה מיקסר , לא רק אם הוא דיגיטלי או אנלוגי או שילוב בינהם וללא קשר אם הוא מיקסר DJ או כל "מערבל צליל" אחר . נתחיל בכך שה-"זליגה"(Crosstalk במונחים מקצועיים , ואתה גם מתיחס ל-"הנחתת פיידר") והרכיבים הפנימיים הם חלק מהאיכות , שככל שתהיה טובה יותר כך האיכות שמיעה תהיה גבוהה יותר . כמו כן אסור להזניח תגובת תדרים , יחס אות רעש , מקסימום עוצמת יציאה ו-Headroom , מקסימום עוצמת כניסה , עיוותים הרמוניים , רעש (כן , נכלל ביחס אות רעש) , סוג יציאות (מאוזנות לא מאוזנות) , טכנלוגיות (כגון VCA) ועוד... כולם , אך כולם משפיעים באופן ישיר על האיכות בה הסאונד היוצא מן המיקסר יהיה . המסקנה , כן , בהחלט יש חשיבות לכל אחד ואחד מן המרכיבים בשרשרת הסאונד . לא תאמינו עד כמה שימוש בכבל מסוג שונה (מאוזן ולא מאוזן , עובי נכון , הרכב נכון , סיכוך נכון וכו') יכול להשפיע , תנסו לדמיין עד כמה יכול להשפיע מכשיר שלם (הבדלים שמהריסה מוחלטת של האיכות לעשיית איכות ברמה אודיופילית) .
 

דור דקל

New member
אני אסביר שוב

ברגע שאות אנלוגי הופך לדיגיטלי - אין חזור. אי אפשר "לשפר" את איכות הדגימה. אפשר רק להפוך אותה לגרועה יותר. קח למשל mp3 והפוך אותו ל-wav - לא תהפוך את האיכות לטובה יותר. לכך התכוונתי כשאמרתי שמיקסר די ג'יי נועד לחיתוך תדרים ולא לסאונד ולכך התכוונתי כשאמרתי שדיסק אמור להשמע אותו הדבר בכל אמצעי השמעה. ואגב-הדיסק הוא דיגיטלי, והכוונה לאות אנלוגי שעובר דיגטציה: למשל גיטרה שהוקלטה למחשב; יש בה תדרים שלא תוכל להחזיר לעולם, גם אם המחשב מחובר למיקסר אנלוגי מהמשובחים שקיימים. עם זאת - גם לדיגיטל יש אייכויות. כמובן שיש קומפקטים ומיקסרים טובים יותר מאחרים, בדיוק כשם שיש רמקולים ומגברים איכותיים יותר מאחרים. אני בטוח שאם ניקח דיסק שיוציא אות של 1 קילו למשל ונחבר אוסילטור למיקסר, בטוח יהיו מיקסרים שיוציאו 950, אולי אפילו פחות, אבל עדיין- לא בטוח כמה ההבדל הזה יורגש במועדון.
 

Sunlight Theory

New member
החשיבות שבדיוק

בנושאים טכניים , אי דיוק קל עלול לעתים להוביל לטעיה מלאה . נתחיל באות אנלוגי לדיגיטלי , זה נכון (הייתה לי הרגשה שלא הבנו אותך כראוי) . על אף שקיימות דרכים להגדיל את כמות הסיביות , כך שהמשרעת (אמפליטודה) שתתקבל בשיחזור האות תהיה "חלקה" יותר (כך שבמובן מסוים כן ניתן לשפר את איכות הדגימה) . הדיסק הוא לא דיגיטלי , חשוב שתבין את זה. הדיסק הוא דיגיטלי כמו שאותות מורס הם מילים . נכון , לאחר שיחזור מהדיסק יתקבל אות דיגיטלי , מהסיבה שהאות שנצרב על הדיסק היה אות דיגיטלי . אך הדיסק עצמו הוא מדיה אופטית , ולא שום דבר אחר . לגבי המיקסר DJ , למען האמת עדיין לא הבנתי אותך . "לכך התכוונתי כשאמרתי שמיקסר די ג'יי נועד לחיתוך תדרים ולא לסאונד ולכך התכוונתי כשאמרתי שדיסק אמור להשמע אותו הדבר בכל אמצעי השמעה." לא משנה למה הכוונה , כעת לשימחתי גילינו שאתה מסכים איתי שהדיסק לעולם לא ישמע אותו הדבר בכל אמצעי השמע . וכמובן שמיקסר DJ נועד לחיבור או חיתוך (מיקסר לפטפוניזם) , אך איכות הסאונד כמו שכבר הסברתי היא דבר חשוב והמשפט הזה "די ג'יי נועד לחיתוך תדרים ולא לסאונד" אינו יהיה נכון , לא משנה כמה נדון בנושא .
 

דור דקל

New member
כמה הבהרות

1.אין ספק שרצויי שההמרה תהיה מדוייקת ככל האפשר. עדיין, כמו שאמרתי - לא בטוח עד כמה זה יורגש במועדון. 2.עוד פעם בעניין של הדיסק - הדיסק הוא דיגיטלי - נכון המדיה היא אופטית אבל המידע הוא דיגיטלי! ההתקננות על זה היא באמת מטופשת. 3.מיקסר די ג'יי נועד לחיתוך תדרים - אי אפשר "לשפר" איכות בעזרת המיקסר. ואת זה חשוב שהצעירים יבינו - זה שתקנו מיקסר יקר יותר- איכות ההמרה שלו אולי תהיה מדוייקת יותר, אבל זה עדיין לא אומר שאם תצרבו דיסק של mp3 באיכות 128 המיקסר ישמיע אותו באיכות טובה יותר. אני חוזר ואומר - הדי ג'יי הוא לא סאונדמן! אני רואה הרבה פעמים די ג'יים חסרי נסיון שמנגנים דיסק באיכות גרועה ומחלטים לתת boost ל-mid. זה נשמע רע. אל תנסו לתקן את הסאונד בעזרת הדי ג'יי מיקסר. זו כוונתי. זה פשוט בלתי אפשרי. לסיכום, אני רואה שבאמת קצת גלשנו מהנושא ואני חייב לומר ל-orberman ולכל האחרים - מיקסר די ג'יי ממוצע הוא מספיק!!! פעולת ה-A/D היא כ"כ ברורה היום, לא עליה תקום ותיפול איכותו של המיקסר. אני באמת לא רואה סיבה ללכת ולהשקיע במיקסר, מה ועוד אני בכלל דוגל בגישת ה-old school שאומרת שזה באמת לא משנה - תתעסקו יותר במוסיקה וב'איך להרקיד קהל'. זה באמת מה שעושה די ג'יי טוב. אני אספר לכם סיפור קטן - לפני כמה שנים תיקלטתי במועדון ואחרי תיקלט די ג'יי מוכר (שלא אזכיר כאן את שמו). המפרט הטכני כלל פטיפון אחד של סטנטון, מיקסר של פיוניר ושני קומפקטים של american dj. הבחור בא, ראה, ופשוט הלך. אמר לבעל המועדון שהוא לא מוכן לתקלט על זה. בעייני - חוסר מקצועיות. אין ספק שאמריקן די ג'יי הוא אחד הקופקטים הגרועים שעבדתי עליהם, עדיין - לסרב לעבוד על משהו 'כי הוא לא נוח' זה בעייני לא לעניין. נוחות זה דבר חשוב, בטח בבית כשאתם מתאמנים. אבל אם אתם שואלים אותי אם לקנות מיקסר של פיוניר או alen & heath? הבנתם כבר...
 

Sunlight Theory

New member
והפלאים שחוללנו

כעת שאתה מדייק , אתה מובן יותר ויש פחות אי הסכמות . הגדרת של מיקסר די ג'יי ככלי לחיתוך תדרים מטרידה אותי מאוד (בכלליות מיקסר די ג'יי הוא כלי המשמש לערבול וכלל שכליו , שליטה על תחומי תדרים , יהיו מתאימים יותר - כך הערבול\מיקס יוכל להיות ברמה גבוהה יותר . מובן לי שאתה יודע את זה , אך חשוב להדגיש דברים כאלו לקוראים מהצד בשירשור . לגבי מיקסר ושיפור סאונד , זה מעט גבולי . ללא ספק , יהיו מיקסרים שיספקו איכות סאונד רבה יותר מאחרים . אך אם היינו עוקפים את המיקסר , כלומר מרכיבים מערכת סאונד ללא מיקסר , הייתכן כי היינו יכולים לקבל סאונד (איכות שמע) יותר טוב מזה שהתקבל ללא מיקסר אם כן היינו עושים שימוש במיקסר מסוים? בהחלט! ואני לא מתכוון כאן רק לאות בעוצמת עבודה נכונה (הנותן מעלה ביחס האות רעש בעיקר) , אלא גם ל-"צבע" , או ה-"חתימת סאונד" של אותו המיקסר . למשל שימוש ב-Xone:V6 , Foundation , R1 , CMA-10-2DLSB , CMA-10-2DL ישנה את האיכות לטובה למרבית האוזניים (ישנם כאלו שדווקא מסתייגים מסאונד "חם" והרמוני , וחשוב להדגיש כי רובם כלל אינם מבינים בסאונד וכולם בכלל לא היו מודעים בין הסאונדים שהושמעו להם) . כך שנכון , יצרנו מגרעות קלות (הן זניחות יחסית בשימוש במיקסר גבוה) , אך החתימה של המיקסר נשמעת כשיפור בסאונד (לא , אני לא תולה את עצמי ואומר שאין ספק שחל שיפור בסאונד , אך אני מכין את החבל תליה שהחתימה של מיקסרים ברמה גבוהה תורמת ונשמעת טוב יותר) . לגבי המפרטים הטכניים , אינני יכול להגיד שאתה טועה . הרי מדובר בדעה אישית בלבד . אך אני בהחלט אגיד שבציוד ברמת איכות גבוהה יותר ניתן להגיע לביצועים טובים יותר (שוב , יתכן בהחלט די ג'יי שיגיע לרמה שלא תאמן עם ה-MX-202 ודי ג'יי שיהיה צריך לשקול מקצוע אחר עם ה-Xone:V6) . והעובדה ש-DJ גדול מסרב , מעולה!!! כן ירבו כמוהו . ללא אנשים כמוהו , ציוד ה-DJ לעולם לא היה מתפתח לנקודה בה הוא נמצא כעת .
 
למעלה