מיקסר לדיג'יי דיגיטאלי\אנאלוגי?!?!?

ori239

New member
../images/Emo45.gif 100% צודק

בעיקר בעידן שבו כל ילד עם 5000 שקל הוא דיג'יי.. נתת פה דגש רציני על איכות של דיג'יי כמוזיקאי, ולא כבעל ציוד..
 

rikcom

New member
שימו לב אחת ולתמיד- כך נבנה סאונד!

אני שם לב שאתה די מרגיש מבין במה שאתה אומר וקודם כל ריספקט!אבל גיבבת כ"כ הרבה שטויות שחייבים להציל אותך מעצמך לפני שיגרם נזק! קודם כל משפט מפתח - איכות הסאונד אינה טובה יותר מן החוליה החלשה בשרשרת !!!!!!!!!!! נתחיל בכך שכן הדיסק הינו מדיה אופטית וככזה הוא מדבר בשפה דיגיטלית שההמרה שלה נעשית ע"י מכשור העמדה אבל ההמרה הינה רק להשמעה ואתה שומע עם הנחתה אדירה בכל התדרים.אתה גם צודק לגבי איכות דגימה אבל טועה מרה בקשר להמרה(!). כשאות אנלוגי עובר את הדרך מהיותו אותות חשמליים באוויר לבייטים - כלומר ספרות של אפס ואחד מערכת השמע הקומפקטים משמיעה את האות הדיגיטלי ומעבירה אותו ל" אנלוגי" בשקל - למה הדבר דומה? למשחק טלפון שבור. למה די ג'י שמבין באמת (ולא מתיימר להבין)עובד רק עם פטפונים ?(למרות שלאור דרישת הקהל - למי אכפת?)כיוון שכל החוליות בשרשרת זהות ולכן הסאונד יצא כפי שהתכוון המשורר בעיקר בגלל שבלייבל שהוציא את התקליט דאגו למסטרינג אנלוגי - המרת האות הדיגטלי חזרה למדיה אנלוגית תוך פצוי והחזרת התדרים האובדים בקונסולה אולפנית אנלוגית ברמה ו"צריבה" למדיה אנלוגית- תקליט. במיקסר לדיג'י הטכנולוגיה הזו סרת טעם ולו רק בגלל העובדה שאין רכיב דיגטלי אחד אלא כמה המדברים רק ב16 ביט (וחוץ מDVDאין היום מכשירים שמדברים ביותר מ16 ביט )- הדיסק מעביר מידע לעין האלקטרונית ב16 ביט שמעבירה את האות גם היא ב16 ביט אל רכיב ההמרה במיקסר שממיר את האות חזרה לאנלוגי אך ללא הפיצוי על התדרים האובדים הוא פשוט מעביר הלאה את מה שנאמר לו ואחריו ההגברה שנעשית יכולה לפצות על התדר שאבד אך שוב לא בשלמות רק מסטרינג אנלוגי שהועבר במדיה אנלוגית ומושמע בכזו יתאים לכוונות שהצגת (פה המקום להגיד שגם לכבל תפקיד חשוב באיכות הסאונד אבל הוא מזערי בשימוש עליו אנו מדברים). עכשיו בתור אדם העובד בחברת סאונד כדאי שתפנה לספרו הנהדר של יואב גרא ואני אשמח לתת לך רשימת ספרים העוסקת בבעיות המרה נסיונות פטרון וכולי... וסתם לידע כללי ברגעים אלו ממש מנסים אנשי החברות הדיגטליות להגיע לרמת סאונד ממוחשבת שתהנה מיתרונות הסאונד האנלוגי (ולא וירטואל אנלוג)ובשנתיים הקרובות הם יצאו לשוק (ויעלו בהתאם). לכל יוצרי הטרקים למינהם המלצה חמה חיסכו לכם כמה אלפי שקלים לקונסולה כוסית היא הדבר היחידי שכיום יכול להפוך את הטראק שלכם ממדהים לאלוהי ממש.
 

Sunlight Theory

New member
rikcom ידידי

כל הכבוד על הידע , דבר ראשון . דבר שני , מתנצל אך אינני טועה בשום דבר . והרי בהודעתך כלל לא סתרת אף משפט מתגובותי , מלבד העובדה ש-"דיברתי שטויות" ו-טעיתי טות מה (ואם הייתי מדבר שטות היית אמור לתקן אותה , אך לא עשית זאת , כל שעשית הוא הרחבה קלה בנושאים) . רק לגבי כבל , הוא הנושא היחיד שהטריד אותי בהודעתך . שגיאה בנושא הזה עלולה להוביל לצרות רבות (לדוגמא "האמ..." , הידוע) . ויש חשיבות רבה להקפיד על נושאים כגון מאוזן \ לא מאוזן , סיכוך נכון , הרחקה ממקורות מקרינים , הצלבה לקוי השראה וכדומה . ולא מדובר במקרים חריגים כלל , מפתיע לדעת כמה שגיאות נעשות כאן . אם לא הייתי בטוח בדבר מה , הייתי פונה ל-R.E./ESP או ל-D.B./Rane , שתודה להן על הענקת הזכויות על שימוש במאגרי המידע ותרגום שלהם .
 

rikcom

New member
ההבדל בין הרחבה להסבר מודרך

אם לא שמת לב זו לא היתה הרחבה אלא הסבר מודרך ואם לא זהית את מקור טעותך אז מצבנו קשה יותר מששערתי! אתה טוען כי על הבחור הצעיר לקנות מיקסר אנלוגי כיוון שרק הסאונד שלו הכי טוב כי הוא ממיר את המדיה הדיגטלית ואני הסברתי לך שלא - כיוון שלעולם הסאונד לא יהיה טוב יותר מן הנקודה החלשה בשרשרת כיוון שלא יהיה את פצוי התדרים הדרוש והנעשה רק דרך קונסולה אולפנית על מנת לייצר תקליט או להיות נאמן ככל האפשר לסאונד המקורי כך שהמיקסר לא ממש משנה כאשר אנו מדברים על דבר המדבר ב16 ביט כי אם כול ההמרה שמכשיר זה או אחר נותן הוא אינו מפצה על התדר האובד אלא משמיע את מה ש"נאמר" לו . ובקשר לכבלים - במקרה הנדון הם כמו כוסות רוח למת מה יעזור לך כבל מאוזן כאשר האיכות עצמה פחותה?הוא פשוט ישדר את האיכות כפי שנקלטה.וברוב ציוד הדי ג'י , לצערנו,יש כבל LAIN הגרוע והלא מאוזן. ואני מודה ל-HANDBOOK OF SOUND -GLEN M BALLOU וממליץ לך על MASTER HANDBOOK OF ACOUSTIC שעוזר בפטרונות סאונד בחללים שונים(גם עבודת אקוסטיקה יכולה לשפר את איכות הסאונד).
 

Sunlight Theory

New member
מבלי כל כוונה להעליב ו\או לפגוע

רק כעת הבנתי , שעל אף הבוטות שלך , הבנת הנקרא שלך לקויה . קרא שוב : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1333&msgid=67003433 ולאחר שתקרא בשנית , ובשאיפה שתבין (מפתיע שמורים שונים וחברים לתחום שהראתי להם את השרשור הזה בפליאה הבינו היטב , ומובן מאליו שאם היו מתקנים אותי הייתי חוזר בי) , תראה שעדיין אינני טועה , עדיין אינך תיקנת אותי ומה שעשית אינו מלבד הרחבה קלה . אך אני מניח שאתה תתעקש להבין כמו שהבנת עד כה ולהווכח עד דברים שאינם . לא רק שלא טענתי שהסאונד של מיקסר אנלוגי בהכרח יהיה טוב משל מיקסר דיגיטלי , אלא שבתגובה למשפט "הסאונד שלו הכי טוב כי הוא ממיר את המדיה הדיגטלית ואני הסברתי לך שלא" , אני שמח שהסברת לי... רק תגיד , איך זה יתכן? מיקסר אנלוגי אינו ממיר! הרי ציינתי בפירוש כי מספר המיקסרים ל-DJ שמקבלים כניסה דיגיטלית הוא מצוצמם . כמו כן , ציינתי שמיקסרים אנלוגיים שכן יש להם הקשר דיגיטלי הוא היחידת אפקטים שלהם . ובהחלט יש חשיבות לכמות הסיביות (שממש לא נעצרה ב-16 , עברה את ה-24 , או שעליי להגיד 20) ותדירות הדגימה .
 

ori239

New member
ואחרי כל הצריבה וההמרה האנלוגית

יש סיכוי שיצא תקליט דפוק? (שאלתי נובעת מתקליט שהבאתי, שאני חושד שהוא לקוי)
 

Sunlight Theory

New member
מה פירוש לקוי?

מחרטת תקליטים חורטת בדיוק את מה שהיא מקבלת ואינה מבצעת המרה (כמובן שמתבצעות המרות לפניה , שהן בהחלט משפיעות על הסאונד) . בד"כ השינויים היחידים שיכולות לבצע מכונות החריטה הם מהירות ועוצמה .
 
למעלה