מישהו יודע מה קורה ליהודיה ששכבה עם גוי?

lilach barda

New member
מישהו יודע מה קורה ליהודיה ששכבה עם גוי?

השאלה הזו באה ממקום מסויים, ואין לי מושג איפה עוד לכתוב את זה, קיוויתי שכאן אני אמצא תשובה. חברה שלי אמרה לי שמי ששוכב עם גוי המזל שלו נסגר, ובתור חילוניה שלא מאינה בדת, אבל חושבת שהיהדות היא מקור חכם ללמוד ממנו, חושבת שהאמרה הזו שהרב אמר באה מאיזה שהוא מקום, רק שאני לא מוצאת מהו. אני באה ממשפחה מסורתית, ולכן אסור להם לדעת מדבר, שלא נדע מה יקרה אם הם יגלו. ובקיצור, מישהו יודע מה קורה למי ששוכב עם גוי?
 
עד כמה שידוע לי גוי = בהמה

מבחינת גילוי עריות לשכב עם גוי זה כמו עם בהמה כך שמעתי פעם לא יודעת איפה בערבון מוגבל
 
הגוי, אינו כבהמה.

שהלא אפילו אם שכבה עם בהמה, למרות היותה בסקילה -לא נעשית זונה. וכן אילו פשקה רגליה לכל עובר. אך אילו נבעלה לגוי, כבר נעשית זונה האמורה מפי השמועה. ואין מה לדבר, על הגיורת, ואפילו נתגיירה פחותה מבת 3, שהיא היא הזונה האמורה מפי השמועה ואסורה לכהן.
 
גוי זה בהמה?

טוב לדעת, כי גוי, זה עם. וגוי, קוראים למישהו שהוא מעם אחר. אני מאוד רוצה שתבדילו פה את הדת מהאנשים. כי, תארי לעצמך את התורם והדניבהכי גדול שיש(אין לי דוגמא טובה לאדם ספציפי כרגע), אך הוא גוי, זה הופך אותו לבהמה? חס וחלילה. בואי נתחיל עם זה שהבחורה כלל לא התחתנה ואני מכירה הרבה מקומות דתיים שהיו מגרשים אותה, רק כי שכבה עם גוי, אז פרה פרה, טוב?
 

אופירA

New member
מנהל
הגוי הוא בהמה כשם שחתול זה צנצנת...

נכון שיש אנשים שמתייחים לבעלי חיים כאילו הם דוממים, וכשם שמותר להם לשבור צנצנת בלי להתחשב ברגשותיה, הם מצערים בע"ח כאילו אין מצוות צער בעלי חיים, כאילו בעה"ח הוא איזה קישוט דומם וחסר חיים. אז הם מתייחסים על אותה הדרך גם לגוי כאל בהמה. נו, אז זה מעיד על העובדות? גוי הוא לא שום בהמה. מישהו לקח איזה משפט, הוציא אותו 79 פעמים מהקשרו, והכניס אותו לפורום בהקשר הכי מוזר שאפשר.
 

tamarhp

New member
הגוי נברא בצלם אלוקים!!!

האדם הוא דרגה עליונה מן הבהמה!!!!
 
עד כמה שידוע לי גוי = בהמה

מבחינת גילוי עריות לשכב עם גוי זה כמו עם בהמה כך שמעתי פעם לא יודעת איפה בערבון מוגבל
 

enigma4u

New member
עד כמה שידוע לי גוי = בהמה

הרמב"ם גם חושב כמוך ופוסק כי יהודי השוכב (אונס) עם ילדה קטנה גויה, הורגים את הילדה מפני שגרמה ליהודי לחטוא, רק שהגויים לא יקראו פה וילמדו על הדת הנאורה שלנו, ממש אור לגויים.
 

אופירA

New member
מנהל
מוגבל מאוד, הערבון הזה

אני שמעתי דברים אחרים לגמרי. הגוי במעגל הרבה יותר גבוה מהבהמה. הרבה יותר. הוא מצאצאי אדם הראשון. נכון, שהוא במעגל נמוך יותר מהיהודי. מאימתי זה הופך אותו לבהמה? יש לו 7 מצוות שהוא מחוייב בהן כלפי אלוקים. יש לו דעת ובחירה. נכון, מוגבלת, לא כמו של היהודי. יש לו עולם הבא. נכון, נמוך הרבה יותר משל היהודי. אבל בהמה??? עוד לא שמעתי על בהמה שיש לה חצי מצווה. אשמח לשמוע, ברגע שיתגלה הקוף הראשון החייב במצוות...
 
ועד כמה שידוע לי

שאת תגובת חזל ליוסטני בת אסוירוס, שינה עזריה מן האדומים ``אשר בשר אבירים בשרם... אשר פיה של אותה ריבה דיבר שוא`` תמורת ``אשר בשר חמורים בשרם... אשר פיהם דיבר שוא`` והפלא ופלא שאיננו חוששים עוד מהתגברות האנטישמיות.
 
היא נקראת "זונה".

עד כמה שידוע לי חוץ מזה שהיא אסורה לכהן, לפי התורה היא לא חייבת מיתה בצורה כלשהי, אלא רק עונש בעולם הבא שלה.
 
לא מוצאת לנכון להסביר את עצמי

ולו מהסיבה הפשוטה שאין לי הסבר לדברים. וכבר כתבתי שהנאמר בערבון מוגבל בלבד. כך שמעתי ואינני זוכרת מאיפה. בכל אופן ראוי שיהודיה ששכבה עם גוי תתייעץ עם רב או כומר. או כל איש דת גויי.
ברור לכל שבפורום הזה לא תמצא את התשובה הגורלית לשאלתך הגורלית עוד יותר עד כאן תודה על ההאזנה טיסה נעימה ובתאבון שנה טובה
 
אין ספק

שמדובר בעבירה חמורה. אבל אין ביהדות מושג כזה שנקרא 'נסגר לה המזל'. היהדות מאמינה ש'אין מזל לישראל', כלומר שאנו לא תלויים במזל, אלא במעשינו. על מעשה חמור יש לשוב בתשובה רצינית ועמוקה מעומק הלב. ועל כל עבירה, חמורה ככל שתהיה, ניתן לחזור בתשובה. ולגבי האמירה המוזרה שהשתרבבה לאשכול כאילו גוי דומה לבהמה - אין לאמירה זו שום קשר לאשכול זה, ודבריה של אופירה בהחלט מבטאים נאמנה את דעת היהדות בנושא.
 

enigma4u

New member
דעת היהדות בנושא

>ולגבי האמירה המוזרה שהשתרבבה לאשכול כאילו גוי דומה לבהמה < הרמב"ם חושב אחרת ומשווה ילדה בת 3 הנאנסת ע"י יהודי לבהמה, ודינה מוות בגלל שגרמה ליהודי לחטוא. [ט] גוי הבא על בת ישראל--אם אשת איש היא, נהרג עליה; ואם פנויה היא, אינו נהרג. [י] אבל ישראל שבא על הגויה--בין קטנה בת שלוש שנים ויום אחד בין גדולה, בין פנויה בין אשת איש, ואפילו היה קטן בן תשע שנים ויום אחד--כיון שבא על הגויה בזדון, הרי זו נהרגת: מפני שבאת לישראל תקלה על ידיה, כבהמה. ודבר זה מפורש בתורה, שנאמר "הן הנה היו לבני ישראל . . . וכל אישה, יודעת איש למשכב זכר--הרוגו" (במדבר לא,טז-יז). הלכות איסורי ביאה פרק יב
 

arriy80

New member
דעת היהדות בנושא

להוציא דבר מהקשרו ולעוותו בכדי לנגח - שיטה ידועה. רמב"ם: הלכ' גניבה א' א': "כל הגונב ממון משווה פרוטה ומעלה--עובר על לא תעשה, שנאמר "לא, תגנובו"... ואחד הגונב ממון ישראל, או הגונב ממון גוי עובד עבודה זרה" הלכ' גזילה ואבידה א' א': "כל הגוזל את חברו שווה פרוטה--עובר בלא תעשה, שנאמר "לא תגזול"...אפילו גוי עובד עבודה זרה, אסור לגוזלו או לעושקו" ראית פעם בהמה שיש לה רכוש? ולכן אסור לגנוב ממנה או לגוזלה? תנא דבי אליהו רבה (ריש פרק ט') גם גוי ואשה ועבד ושפחה, הכל לפי המעשה שהוא עושה, כך רוח הקודש שורה עליו. ראית פעם שרוח הקודש יכולה לשרות על בהמה? אם לא מבינים דבר מסויים אפשר לשאול מה פשרו, אך אין חכמה בכך שמביאים אותו בהבנה אישית מצומצמת ובזה מנגחים...
 

אופירA

New member
מנהל
למה לא להוציא דבר מהקשרו ולנגח? ../images/Emo12.gif

והרי כך אפשר לפסול את היהדות, לשנוא אותה ולהשניא אותה על אחרים, ליצור מצב בו יש אנטי כללי נגד היהדות, ובמצב כזה - הרוצה להיפטר מהמצוות יזכה לקונצנזוס אנושי חברתי וירגיש טוב עם עצמו ונכון עם עצמו - שהרי אדם מעוניין לעשות את מעשיו ללא שתהיה לו התנגדות וביקורת מצד הסביבה. אדם רוצה ללכת עירום כבהמה ברחוב, כשישבנו חשוף לכל עבר, ואינו רוצה מבטי ביקורת. לכן ישניא את היהדות מחד, יאדיר את האופנה מאידך ויחנך את הציבור לקדש את חופש הביטוי וחופש המעשים, ייצור תרבות חשיבה כללית של "כל אחד מותר לו לעשות מה שבא לו ואין לאיש זכות לטעון שזה מפריע לו, ומי שמפריע לו - שלא יסתכל". וכך הולכים האנשים בנחת ברחוב, במראה שהוא דוחה לכולי עלמא, ואין איש פוצה פה ומצפצף, מפני שאם איש יעז לומר משהו, מיד יתקפו אותו ויתנגדו לדבריו בשם הדעה שהכלל חונך לחשוב בה. ומי ירצה לצאת כנגד הכלל אם אין פה איזה פיקוח נפש? כך גם מי שיתמיד בשנאת היהדות וגם יקפיד להנחיל את השנאה לכל עבר, יוכל לנהוג כמנהגו ללא שתפריע לו מציאות בה הציבור נוהה אחר היהדות, מתבשם באורה ואוהב אותה, נמשך אליה וזך בה, ומול עיניו אנשים מתקדשים ומסגלים חשיבה שונה משלו, והוא אינו זוכה לקונצנזוס במעשיו, אינו נערץ ע"י הכלל וסובל כל הזמן מניסיונות להשפיע עליו להתקרב ולזכך מעשיו. אבל כאשר הוא מחנך הן את הסביבה החברתית שהיהדות היא מוצר של דעות פסולות, והן את הממשלה והעם כולו, הוא מרוויח כפליים - הוא יוצר מצב ששומרי הדת לא רק שאינם מקובלים חברתית, אלא גם בזויים ונדחים ע"י סדרי השלטון, ואינם זוכים לשירותים ממשלתיים ככל חברה (שהרי ידוע לכל שהם לא משלמים כלל מיסים כשאר חברי החברה! ושאף אחד לא יבלבל אותי עם עובדות...), ולכן סובלים מעוני, ממחסור כללי, מלחץ כלכלי ונפשי, ממורל נמוך ומשנאה עצמית. וכתוצאה מכך בחברה שומרת המצוות עצמה יש נמיכות דעת בקשר להאדרת היהדות והרבה בה נמשכים אחר הרוב החילוני, מה עוד שחלק מהחינוך החברתי זה ביקורת קשה על שומרי המצוות מדוע הם אינם מתערבים בציבור ולומדים ממעשיהם... וכתוצאה מכך נוצרות הרבה סתירות פנימיות אצל הרבה שומרי מצוות, והרבה עיוותים של הנהגות היהדות בתוך עצמם, ואז נשכר החילוני בכפליים, משום שכהוכחה למה שהוא מנגח את היהדות הוא מביא לראייה את אחוז העבריינים הגבוה בחברה החרדית, אחוז האנשים הקטנים, שפלי הדעת, נמוכי הרוח וצפופי הנפש (כתוצאה מגלות ארוכה וקשה בחברה החילונית), וקורא תיגר: הזאת נעמי? הלהתנהגות כזו אני צריך לשאוף? האם לכך מביאה היהדות הנאורה והנשגבה? מה לי ולזאת?
 

enigma4u

New member
אופיר ותשובה לעניין יש לך

תוכיחו שהוצאתי דברים מהקשרם. כנראה ששכחתם, שעל עבירות שבן אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר. להטיל בוץ ורפש על הכותב במקום להתייחס לכתוב, מראה על חולשה וחוסר אונים ולא מוסיף לכם כבוד.
 

enigma4u

New member
>להוציא דבר מהקשרו ולעוותו בכדי לנגח

להוציא דבר מהקשרו ולעוותו בכדי לנגח - שיטה ידועה< זה מאוד לא מכובד מה שאתה עושה, כשמאשימים מישהו בהוצאת דברים מהקשרם צריך להוכיח זאת, אחרת זה סתם רכילות ודברים בטלים, ההתפתלות והנסיון שלך להשמיץ כדי לכסות על דברי הרמב"ם, לא מוסיפות לך הרבה כבוד בלשון המעטה,מדוע כשאתה מביא מקורות אינך מוציא דברים מהקשרם, רק אחרים העושים זאת מוציאים דברים מהקשרם. כשאין מה לענות, מתקיפים את הכותב. גם דברים אלו הוצאו מהקשרם? י אחד ההורג את ישראל, או ההורג עבד כנעני--הרי זה נהרג עליו; ואם הרג בשגגה, גולה. [יא] ישראל שהרג גר תושב--אינו נהרג עליו בבית דין, שנאמר "וכי יזיד איש על ריעהו" (שמות כא,יד); ואין צריך לומר שאינו נהרג על הגוי. ואחד ההורג את עבד אחרים או ההורג עבדו--הרי זה נהרג עליו, שהעבד כבר קיבל עליו מצוות ונוסף על נחלת ה'. רמב"ם הלכות רוצח ושמירת נפש פרק ב אמר רב יהודה אמר רב המשיא את בתו לזקן, והמשיא אישה לבנו קטן, והמחזיר אבידה לגוי,עליו הכתוב אומר 'למען ספות הרוה את הצמאה לא יאבה ה' סלוח לו'". סנהדרין מו, ת"ר הרואה קברי ישראל אומר 'ברוך אשר יצר אתכם בדין, וכלכל אתכם בדין, ואסף אתכם בדין, ועתיד להקימכם בדין'. מר בריה דרבינא מסיים בה משמיה דרב נחמן בר יצחק 'ויודע מספר כולכם, והוא עתיד להחיותכם ולקיים אתכם בדין, ברוך מחיה המתים'. קברי אומות העולם אומר 'בושה אמכם מאד חרפה יולדתכם, הנה אחרית גוים מדבר ציה וערבה'". ברכות נח'. ר"ש בן יוחאי אומר קברי גוים אין מטמאין, שנאמר 'ואתן צאני צאן מרעיתי, אדם אתם'. אתם קרויין אדם ואין אומות העולם קרויין אדם"בבא מציעא קיד' ו אחד הסך את עצמו, ואחד הסך את אחרים--שנאמר "ואשר ייתן ממנו על זר" (שמות ל,לג). הסך כלים, ובהמה, וגויים שהם כבהמה, או שסך מתים בו--פטור, שנאמר "על בשר אדם, לא ייסך" הלכות כלי המקדש פרק א' אמר רב יהודה <עכו"ם> {גוי} ערום אסור לקרות ק"ש כנגדו מאי איריא <עכו"ם> {גוי} אפילו ישראל נמי ישראל פשיטא ליה דאסור אלא <עכו"ם> {גוי} אצטריכא ליה מהו דתימא הואיל וכתיב בהו (יחזקאל כג) אשר בשר חמורים בשרם אימא כחמור בעלמא הוא קמ"ל דאינהו נמי איקרו ערוה דכתיב (בראשית ט) וערות אביהם לא ראו. ברכות כה'. מעשה באחד שבא להיזקק עם שפחתו של רבי אמרה לו אם אין גבירתי טובלת איני טובלת א"ל ולא כבהמה את אמרה לו ולא שמעת בבא על הבהמה שהוא נסקל שנאמר (שמות כב) כל שוכב עם בהמה מות יומת. ירושלמי פרק ג' הלכה ד'. אם אין לך מה לענות אל תענה. תשובות כמו הוצאת דברים מהקשרם, או צריך לשאול, מורידות את רמת הדיונים.
 
למעלה