למה לא להוציא דבר מהקשרו ולנגח? ../images/Emo12.gif
והרי כך אפשר לפסול את היהדות, לשנוא אותה ולהשניא אותה על אחרים, ליצור מצב בו יש אנטי כללי נגד היהדות, ובמצב כזה - הרוצה להיפטר מהמצוות יזכה לקונצנזוס אנושי חברתי וירגיש טוב עם עצמו ונכון עם עצמו - שהרי אדם מעוניין לעשות את מעשיו ללא שתהיה לו התנגדות וביקורת מצד הסביבה. אדם רוצה ללכת עירום כבהמה ברחוב, כשישבנו חשוף לכל עבר, ואינו רוצה מבטי ביקורת. לכן ישניא את היהדות מחד, יאדיר את האופנה מאידך ויחנך את הציבור לקדש את חופש הביטוי וחופש המעשים, ייצור תרבות חשיבה כללית של "כל אחד מותר לו לעשות מה שבא לו ואין לאיש זכות לטעון שזה מפריע לו, ומי שמפריע לו - שלא יסתכל". וכך הולכים האנשים בנחת ברחוב, במראה שהוא דוחה לכולי עלמא, ואין איש פוצה פה ומצפצף, מפני שאם איש יעז לומר משהו, מיד יתקפו אותו ויתנגדו לדבריו בשם הדעה שהכלל חונך לחשוב בה. ומי ירצה לצאת כנגד הכלל אם אין פה איזה פיקוח נפש? כך גם מי שיתמיד בשנאת היהדות וגם יקפיד להנחיל את השנאה לכל עבר, יוכל לנהוג כמנהגו ללא שתפריע לו מציאות בה הציבור נוהה אחר היהדות, מתבשם באורה ואוהב אותה, נמשך אליה וזך בה, ומול עיניו אנשים מתקדשים ומסגלים חשיבה שונה משלו, והוא אינו זוכה לקונצנזוס במעשיו, אינו נערץ ע"י הכלל וסובל כל הזמן מניסיונות להשפיע עליו להתקרב ולזכך מעשיו. אבל כאשר הוא מחנך הן את הסביבה החברתית שהיהדות היא מוצר של דעות פסולות, והן את הממשלה והעם כולו, הוא מרוויח כפליים - הוא יוצר מצב ששומרי הדת לא רק שאינם מקובלים חברתית, אלא גם בזויים ונדחים ע"י סדרי השלטון, ואינם זוכים לשירותים ממשלתיים ככל חברה (שהרי ידוע לכל שהם לא משלמים כלל מיסים כשאר חברי החברה! ושאף אחד לא יבלבל אותי עם עובדות...), ולכן סובלים מעוני, ממחסור כללי, מלחץ כלכלי ונפשי, ממורל נמוך ומשנאה עצמית. וכתוצאה מכך בחברה שומרת המצוות עצמה יש נמיכות דעת בקשר להאדרת היהדות והרבה בה נמשכים אחר הרוב החילוני, מה עוד שחלק מהחינוך החברתי זה ביקורת קשה על שומרי המצוות מדוע הם אינם מתערבים בציבור ולומדים ממעשיהם... וכתוצאה מכך נוצרות הרבה סתירות פנימיות אצל הרבה שומרי מצוות, והרבה עיוותים של הנהגות היהדות בתוך עצמם, ואז נשכר החילוני בכפליים, משום שכהוכחה למה שהוא מנגח את היהדות הוא מביא לראייה את אחוז העבריינים הגבוה בחברה החרדית, אחוז האנשים הקטנים, שפלי הדעת, נמוכי הרוח וצפופי הנפש (כתוצאה מגלות ארוכה וקשה בחברה החילונית), וקורא תיגר: הזאת נעמי? הלהתנהגות כזו אני צריך לשאוף? האם לכך מביאה היהדות הנאורה והנשגבה? מה לי ולזאת?