איירבאס 380 ושדה התעופה ב"ג
הדיון במטוס הזה הוא דיון עקרוני בעל משמעויות כלכליות ומבניות שלא הכרנו קודם בשדה התעופה.זהו בפירוש דור חדש של מטוסים המתבטא בגודלו של המטוס,מספר הנוסעים שהוא אמור להטיס,ועוד הרבה בעיות תפעוליות הקשורות לגודלו ה"מפלצתי".מבחינת נחיתה והמראה נתב"ג מספיק גדול לקלוט את המטוס (מעל 2 ק"מ אורך מסלול,ורוחב 60 מטר)אך הבעיות הן בתחום,שטח ההסעה החניה והטיפול ב 800 נוסעים שאמורים לעלות ולרדת דרך שרוול אחד למטוס כזה,וזוהי רק דוגמא קטנה. באשר ל 787 של בואינג,שהסיכוי לתפעולו בארץ אגב גדולים בהרבה,אין שום בעיה תפעולית לא בהמראות לא בנחיתות ואף לא בהסעה וחניה.