מישהו יכול להביא לי כל מידע אפשרי

elians

New member
מישהו יכול להביא לי כל מידע אפשרי

על תחנת הרדיו הנוסטלגית קול השלום.. עם ההוא ששידר מלב ים ובסוף טיבע את אוניית השידור? לינקים יתקבלו בברכה.
 

הידען

New member
תחנת " קול השלום " ז"ל ../images/Emo7.gif

הייתה תחנת רדיו ששידרה מאונייה בלב ים והייתה בבעלות אייבי נתן . בהתחלה היא הייתה פיראטית אבל אחר כך נעשתה חוקית . והיא שידרה בין השנים 1973-1993 . עד שהבעלים אייבי נתן החליט להטביע אותה מול חופי אשדוד . בדרך כלל היו משדרים שירים שקטים ורגועים והשדרנים היו מ-ישראל , אנגליה , צרפת והרשות הפלסטינית . לפניי כמה שנים יצא דיסק אוסף מיוחד עם ג'ינגלים של התחנה ביחד עם שירים שהיו משודרים בתוכנית שניקראה בתחנה : TWILIGHT TIME והייתה משדרת שירים שקטים . כל ערב שהשמש שקעה אייבי נתן היה מדבר ברדיו והיה מפסיק את השידורים למשך דקה לזכר קורבנות הטרור בארץ ובעולם . לפי שמועות שהיו כתובות בעיתון קבוצה מסויימת של אנשים החליטה לחדש את המסורת והתחילה לשדר מאונייה ליד יוון שידורים פיראטיים ולאוניה הזאת קוראים " קול השלום " . הייתה גם יוזמה של חבר כנסת אופיר פינס שתחנת " קול השלום " תחזור לשדר מאיזה בניין ב-רמאלללה קרוב למוקטעה .
 

פּלפּל

New member
כמה תיקונים ותוספות

קול השלום היתה תחנת שידור פרטית וחסרת רשיון, בבעלותו של אייבי נתן, שפעלה בצורה סדירה למדי בשנים 1993-1975. התחנה הותקנה ב"ספינת השלום" שנתן רכש ב 1973 והציב מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל בים התיכון, מול אשדוד. בעליה הועיד אותה, כהצהרתו, לקידום השלום במזה"ת, אך במהרה נכללו בשידוריה גם פזמונים ופרסומות, והיו שטענו, גם מקרב עובדי התחנה, שמדובר בעסק בלבד. השלטונות העלימו עין מהצדדים הלא-חוקיים של פעילותה ולא מעט בעלי תפקידים רשמיים, לרבות ח"כים, השמיעו בה את קולם. בראשית 1993 התנהל משא ומתן על מכירה של קול השלום למשפחת נמרודי, שהסתיים בלא כלום. כעבור כמה חודשים נסגרה התחנה ו"ספינת השלום" הוטבעה. ערוץ 7 הוקם על פי הדגם של קול-השלום והצדיק בתקדים הזה את פעילותו הלא-חוקית. (ציטוט מתוך הערך "קול השלום" בלקסיקון הפוליטי "הכול פוליטי" בעריכת עמוס כרמל)
 
ואי אפשר בלי כמה לינקים...

עמוד התחנה באתר ה-Offshore Radio Stations: http://www.offshore-radio.de/VOP.htm ועוד אתר קצת "מחתרתי" למראה: http://www.geocities.com/Broadway/5383/ קבצי סאונד ניתן למצוא כאן: http://voice-of-peace.imess.net/index.html
 

avrir1

New member
אייבי נתן עדיין חי?

אם כן, הוא נראה לי בבית אבות "תל אביב הקטנה"
 

הידען

New member
אייבי נתן כבר זקן וחולה מאוד .

הולך על כיסא גלגלים וקשה לו לדבר . הוא כבר ישב בכלא לפניי 10 שנים בגלל שהלך לדבר עם ערפאת .
 

פּלפּל

New member
הולך על כיסא גלגלים?

איך עושים את זה בדיוק?
אייבי נתן הוא דמות מרתקת במחנה השלום הישראלי. הנה עוד כמה פרטים עליו: נולד בטהרן (איראן), גדל בהודו, עלה לארץ ב-1948, היה טייס בחיל האוויר (ובאל-על), המריא במטוס קטן לפורט-סעיד ב-1966 כדי לשכנע את נאצר לעשות שלום עם ישראל (וגורש משם כעבור שעות), עסק בפעולות הומניטריות ברחבי העולם (ובמיוחד באפריקה), והטיף לנסיגה מהשטחים ולהשגת הסדרים מדיניים עם הפלסטינים ואש"ף. בין הפעולות ההפגנתיות שערך לקידום תפיסותיו: שביתות רעב, פגישות עם אנשי אש"ף ועם יאסר עראפת, שהיוו עבירה על חוק המפגשים והביאו אותו פעמיים לכלא. בשנות השמונים כיהן כחבר במועצת עיריית תל-אביב. לאחר החתימה על הסכם אוסלו חדל ממנהגו ללבוש שחורים.
 

הידען

New member
אני רואה שהכנת שיעורי בית ../images/Emo13.gif

כל מה שכתבת מופיע בתוך החוברת של הדיסק מחווה ל-קול השלום
 
אמממ... שהיא חזרה לאויר (האינטרנט)?

בדיוק אתמול נתקלתי בבאנר פרסומי שלה ב-YNET, ולפי מה שהבנתי התחנה משדרת עכשיו באתר האינטרנט שלה בשלוש שפות: עברית, ערבית ואנגלית. בהתאם לטרנד העכשווי שם התחנה שופץ ל"כל השלום" (ALL FOR PEACE). על פי האתר: תחילת השידורים באתר האינטרנט מהווה שלב ראשון בפעילות הרדיו. עם קבלת רשיונות השידור ותדר קבוע בשבועות הקרובים, שידורנו יקלטו ברוב אזורי מדינת ישראל והרשות הפלסטינית.
 
זו לא קול השלום

מדובר ב"כל השלום". התחנה היא באמת ישראלית פלסטינית שאמורה לעלות לאויר בקרוב מאד. כרגע משדרת רק באינטרנט והיזמים מקווים לפרוץ לFM תוך זמן קצר
 
מדוייק. ( + הצעה)

והצעת ייעול קטנה לאנשי התחנה, במידה והם קוראים את הדברים; שידור בשלוש שפות הוא דבר באמת בעייתי עבור כל תחנת רדיו באשר היא. אני למשל דובר שתיים מהשפות ואין לי שמץ של מושג איך אני אמור להאזין לתחנה בשעות של הערבית. ומה יגידו אלו שדוברים רק שפה אחת מתוך השלוש? אפשר במקרה הזה לקחת דוגמא מ-KCRW (תחנה ציבורית מסנטה מוניקה שמשדרת גם ללוס אנג'לס ולעוד כמה מקומות ברחבי קליפורניה) שמשמיעה מוסיקה אלטרנטיבית ו-NPR NEWS. בשידור שלהם ב-FM יש בלוח שעות של חדשות ושעות של מוסיקה, אבל באינטרנט הם פתחו שני סטרימים נפרדים (בנוסף לסטרים "הסטנדרטי" של השידור החי AS IS). הסטרים של המוסיקה מעביר את השידור החי בשעות של המוסיקה, וביתר השעות משמיע שידורים חוזרים של תכניות מוסיקה ששודרו באויר (למעט תכנית אחת על טהרת האינטרנט). והסטרים של ה-WORLDNEWS מתחבר כמובן לשידור באוויר בשעות של תכניות ה-NPR, וביתר השעות מעביר משדרי אקטואליה מרשתות אחרות (BBC, VOA, PRI). שלושת הערוצים אגב, נמנים על הערוצים היותר מואזנים בארה"ב ובעולם. אז גם במקרה של 'כל השלום', הואיל וזה בלתי אפשרי בעליל לפתוח שלוש תחנות נפרדות באויר, זה יהיה מאוד נבון לפחות לפצל את השידור באינטרנט לשלוש (או לארבע, כולל השידור "הרגיל"), כאשר בשעות שאין שידור חי בשפה מסויימת ישודרו תכניות באותה שפה בשידורים חוזרים. לא נראה לי שמדובר בהשקעה כזו גדולה (גם כספית וגם טכנית), ולדעתי זה בהחלט שווה את המאמץ. בכל אופן, שיהיה לכם בהצלחה!
 
למעלה