מישהו כבר היה בתערוכת הסטריאו בכפר המכבייה ( DTOWN)?

M AO R

New member
לא חושב.

התקרבתי למגבר וראיתי רק שני כבלים מחוברים לאותם שני הרמקולים. חוץ מזה כל חדר התצוגה באחת התצוגות לא הכיל שום אלמנט נוסף מלבד שני הרמקולים והמגבר. מראה מאד מינימליסטי.
 
לטענתו

היה סאב, רק שלא הופעל.
מדובר בזוג רמקולים מוגבר, על מעמדים. אחד הרמקולים מוגבר, השני לא מוגבר בתיבה, ומקבל את האות המוגבר מהרמקול המוגבר (הימני).
לאור העובדה שבתערוכה היו הדגמות כושלות רבות, הוא הצליח להתבלט. הצליל לא היה "אדיר" הוא היה רק בסדר.
לטענתו הסט (זוג הרמקולים בלבד) עולה "רק" 1,800 ש"ח.
סאב בנפרד, מעמדים בנפרד...
אגב, שמת לב עד כמה הרמקול הורחק מהקירות?
פרט קטן אך חשוב. מלבד העובדה שהוגבהו ע"י מעמד, המרחק מהקיר האחורי והצדדיים, היה גם של מטר וחצי. האם אתה יכול לעשות את זה בסלון שלך?
ואם לא, לא תקבל את אותו הצליל...
 
מישהו כבר היה בתערוכת הסטריאו בכפר המכבייה ( DTOWN)?

מישהו?
רשמים?
מה יש ואיך זה לעומת שנים עברו?
אני מגיע מחר בסביבות 11:30+
 

M AO R

New member
הנציג שהיה במקום ( נדמה לי ששמו רן ניר )

מחברת MONITOR AUDIO השיב על שאלתי במפורש - אין שום סאב והמערכת איננה בנויה לחיבורי סאב. אין לי אלא האמון באדם.
לגבי המיקום של הרמקולים, אכן, הם היו מרוחקים מהקיר ובסלון אצלי אין אפשרות כזו, אולם כך היה גם בכל החדרים, לא ?
ולגבי המעמד, בכך אינני רואה שום טריק ומה רע בכך שהם בגובה האוזניים של היושב מולם ?
האם אתה חושב שאנחנו מדברים על אותו החדר ? ( היו עוד רמקולים קטנים יחסית שסיפקו צליל באס מרשים, אחד מהם קיבל לפי עדותו של המציג את פרס 2018 לרמקולים בקטגוריה זו והוא היה מוצב על הרצפה וגובהו כ- 60 ס"מ בלבד וצר מאד ... ).

אגב, אשמח להסברך באיזו מידה המרחק מהקיר משפיע על הצליל ועל איזה תחום בספקטרום ?
 
הסבר

מיקום רוב הרמקולים (בין אם ע"פ הוראות יצרן ובין אם מתהייה וניסוי בבית), מומלצים להרחקה מהקירות.
רמקול, מפזר צליל נמוך באופן היקפי, בעוד שככל שהצליל עולה (גבוהה) הוא כיווני.
הצבת רמקול בסמוך לקיר גורמת לנמוכים ללהחזר מהקיר, ולהגברה טבעית של 3dB+. הטבעי פה, לא כמו באוכל! זו פשוט התופעה הפיסיקאלית הנלווית. 3dB+ זה שווה ערך לפי 2. ברם אם זה 2 קירות (אחורי וצדדי) זה כבר 6dB+ או פי 4! וכנ"ל לגבי הרצפה עם רמקול שזקוק למעמד...זה 9dB+ (כמעט פי 10!).
עובדת הגבר הבאס, באופן הזה, מוציאה את הצליל מאיזון, הבאס מאיל על המיד והגבוהים והצליל נשמע לא טבעי בעליל וחסר.
יש רמקולים, כמו הקליפש הורנים למיניהם, שנדרש לשים אותם בפינה, והיצרן מראש בונה על ההגברה הטבעית של הנמוכים כדי להשוות את עוצמתם למי והגבוהים שבשל העובדה שזה שופר, נצילים במיוחד!
אולי אנחנו לא מדברים על אותו חדר...? (לגבי הקטנים). אני מדבר על האחרון במבנה ה-2 (קומה 3) בקצה הקצר של המסדרון, שמאלה כשיוצאים מהמעלית).
 

M AO R

New member
תודה על ההסבר.

אתה כנראה מדבר על התצוגה במלון. אני התכוונתי לחדר בבניין הראשון בקומת הביניים. בבניין השני, במלון, התרשמתי מאחד החדרים בצד ימין של המסדרון ( מהמעלית ימינה ) שגם השמיעו לשמחתי גם קטע קלאסי והצליל בקע משני רמקולים שהוצבו בצדדים כאשר רמקולים נוספים עמדו לצדם , ללא חיבור למגבר. מה זה עושה מבחינה אקוסטית ??
באחד החדרים ישב לצדי אדם מבוגר ( רן ? ) שרשם פרטים במחברת ועשה רושם של כתב או משהו כזה ... והפגין ידע. בחור מעניין אחר היה אדם צעיר, די שמן ( בלשון המעטה ) חביב וידידותי שהפגין ידע רחב בכל התחום וגם יעץ לנציגים עצות אקוסטיות לגבי הצבת הרמקולים ... נחמד ....
אני לא בקטע של פטיפונים למרות שיש לא מעטים שסבורים שהצליל של תקליט ויניל עוקף את כל יתר האמצעים בהליכה .... והיו שם פטיפונים עם שני זרועות, ולא הבנתי למה, מלבד העובדה שלכל זרוע ראש אחר שכאילו מותאם לסוג אחר של תקליט. לא ממש ברור לי ...
 
דף מקופל ושחור שחולק במעמד רכישת הכרטיס

אם תפתח אותו (בהנחה שלא נזרק) תגלה שלכל קומה יש מפת מציגים (חבל שלא ירדו גם לרזולוציה של המותגים שאותו מציג הציג...).
אילו לא היה סצבע שחור, היה ניתן לעשות רישומים ע"י מספרי החדר ולהשלים את מה שלא הודפס. ממש חבל.
יהיה יותר נכון להתיחס לדף זה במיפוי. מהמלל שלך לא מצליח להבין הרבה.
לצערי, לא מצאתי בתערוכה ידע! בעיקר בורות. ואני מתכוון לאנשים שהציגו והסבירו ולא הבינו בין שקע אוזניה לפי הטבעת.
איכות בסאונד במיצג, בהתאם. בהתחשב שמאמץ שהושקע, בעלויות זה פשוט פספוס. חבל.
 

M AO R

New member
אחד מאלה שזכורים לי היה

CONNECTOR שהשמיע מערכת עם רמקולים על מעמד מתוצרת MONITOR A מסידרת PLATINUM. מחיר זוג - אי שם בין 30 ל-40K ואנשים התפעלו מהצליל. קומת ביניים בפינה השמאלית למעלה.
זה שהשמיע גם מוסיקה קלאסית באמצעות רמקולים בגובה 60 ס"מ ודי צרים ברוחבם בערך היה במלון חדר 319.
והיו עוד.
---------------------------------------------------------
אולי בתערכות הבאות יקום מאן דהוא ויזום מפגש של חברי הפורום במקום, אפשר ללכת כקבוצה ולהתרשם יחד ולהחליף דעות, אפשר גם לעשות זאת בשני מחזורים או יותר כדי להתאים את לוח הזמנים ( אם יהיו מספיק מעוניינים ... ) - כך גם ניתן להכיר את המתכתבים בפורום ... בקיצור קייטנה נחמדה. אם יהיה קונצנזוז לגבי מוצר מסויים יתכן שבעל העסק יסכים גם להוריד את המחיר אם כל אחד מאתנו יקנה, ובמקום לשלם 300K נשלם רק 280K.
. מה רע ?

 
אולי בתערכות הבאות יקום מאן דהוא ויזום מפגש של חברי הפורום

זה היה מצחיק אם זה לא היה עצוב...
הפורום הזה התנהל בשנת 2000 ב-IOL. אחרי ש-IOL נסגרו הוא עבר לתפוז.
באותם ימים, ארגנתי סמינר בביתי (אז בזכרון) והגיעו 27 חברים. היו 2 הרצאות, הדגמות וכיבוד.
ממנו נולדו עוד סמינרים (6 סה"כ), שהבא היה גם בביתי בזכרון, ובו חולק דיסק הסמינר שהכיל את כל ההדגמות של הראשון.
השלישי עוד היה בבית בכרכור ואח"כ עברנו להוליווד סינמה סטור בהרצליה באדיבות החנות. באחרון השתתפו 175 איש, היו הדגמות, ניגנו בכינור ובגיטרה וגם חלקו פרס,הגראלה: זוג רמקולים.
מאז, זה רק הלך ודעך. היו גם כמה מפגשים והפורום היה פעיל וזורם (בלי חוכמולוגים כמעט). מאז התחלפו פה האנשים, רובם עזבו לפורומים חדשים ומקבילים וכאן נתר בעיקר שיממון.
אני הודעתי על כוונתי לבקר בתערוכה וגם נתתי מרחב זמן. למה לא הרמת את הכפפה?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מיקום הרמקול המדפי אמור להיות כך שמרכזו יהיה בקו האוזניים
 
רשמים

התערוכה השנה הייתה מושקעת מפעמים עברו, ואף גדלה ל-2 מבנים. הרקיל, בן ה-3 קומות, וממול בקומה 3 של המלון, קומה שלמה, כאשר בכל חדר הודגמה מערכת אחרת. ביליתי שם מעל 3 שעות...אז תודה רבה למארגנים.
כמה העאות: בתערוכה כזו, במיוחד כאשר מדובר בחדרי ההדגמה של הקומה ה-3, יש לבקש מהמציגים לשים שילוט שיבו מידע על הציוד המוצג / מנגן. זה היה ממש חסר. גם לא נעים לשאול בשעה שיש מוסיקה והדגמות. אז זה היה פספוס.

לצערי, גיליתי בין המציגים (סוכנים, יבואנים או אנשים שנשכרו לעבודה הספציפית) בורות תהומית. בקומה ה-2 מי שהציג אוזניות של פוקל, מכין גם כבלים. שאלתי אותו איך הוא יודע איזה כבל להכין למע' ספציפית, ותשובתו היתה: תגיד כמה כסף אתה רוצה כבל, ונכין לך. 2,000 ש"ח וגם 20,000 ש"ח. הבנתי שאין לו מושג, והוא עושה כבלים ומוכר! זה אסון.
גם התצוגות, מצאתי חיבורים מוזרים ציוד יקר ואיכותי מחובר לא נכון. מגבר של NAGRA חובר ב-BTL ועם כבלים דקיקים לרמקולים. היו מערכות כמו הפוקל (סדרת האוטופיה) שנשמע בלי באס, וכשהיה באס, הם נשמעו מעוותים. שוב חיבור וכבילה לא מתאימים.
אחד הצלילים שנשמע לע לי טוב, הגיעו מרמקול איטלקי לא גדול ויקר מדי, של Cario. זה היה החדר היחיד שהשמיעו בו מוסיקה (טוקטה ופוגה של באך) ונכנסתי בגלל הצליל, ולא מפני שזה היה החדר הבא במסדרון.
הוצגו TV של שלושת הגדולים: LG, SAMSUNG ו-SONY. וגם אחת של B&o, ב-100,000 ש"ח. מבוססת על פנל ה-P9 (OLED) של LG אבל בגימור B&o, עומדת על הרצפה, ובהדלקה, לפני שמגיע תמונה, המסך עולה לגובה של-1+ מ' והרמקולים נפתחים בתנועה סיבובית. לא הבנתי למה לחכות דקה מהרגע שלוחצים ON ועד שיש תמונה וגם לשלם כ"כ הרבה. הם גם הצידו רמקול רב כיווני (שלא הודגם לצערי) ב-300,000 ש"ח.
רמקול נוסף שנשמע "טוב" היה של חברת Q Accoustics. דני בכור הדגים את המגיס 1.7 עם מגבר שפופרתי ענק. צליל מוכר (לחבר היו 1.6 במשך שנים). צלול, נקי, מדוייק, אך בלי נמוכים. זה התאים גם לשפופרתי. כל הגדולים הציגו אוזניות, כולל B&W את הדגם NC החדש, סנהייזר (לא היה שם ביקוש כמעט) את כל הסדרה שלהם, פוקל גם...עוד מערכת שנשמעה יפה היתה של מגבר מקינטוש (כולל DAC) עם רמקולים של סונוס פאבר האיטלקי. הרבה מהמדגימים הדגימו ממחשבים נישאים ומקורות שאינם דיסק או תקליט.
כמות האנשים היתה סבירה, ולא היה דוחק או צפיפות. גם הרישום והקירטוס היו יעילים וזריזים. מבחינת סדר גודל, התערוכה הכפילה עצמה, ועסקה בעיקר ב-Hi-End. הבודדים שהביאו רסיבר (ONKYO) שהודגם עם מסך מקצועי של סמסונג, ורמקולים מעניינים של DP Technology. בחדר ליד, הדגימו רמקול יקר של ELAC עם ציוד לא מותאם, ולמרות שהמציג היה ידיד מר לוי, לא שמעו טוב. אמרתי לו והא במקום לנסות להבין ולתקן כעס. כעש לא משפר צליל. בחדר אחר הדגימו גם וויסקי (גוני ווקר) יחד עם הצליל. זה יכול לעזור...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מעניין. B&O נחשבים ל"יצרני על", והם שמים דגש על עיצוב מיוחד
ומרשים.
הם עושים שימוש במסכי LG, וחלק מה"טקס" שכרוך בהפעלת המסך כרוך בגימיקים
של ה'מעלית' ושל מופע הרמקולים.
הם אולי שואפים להציג את מופע הגימיקים, ועד שסיימת להתרשם מאלה, אין כל טעם
שיציגו בפניך את התמונה.
יתכן גם, שהם רוצים שהמערכת תתייצב, ורק אז תקבל את התמונה המיטבית.
מי יודע...
מה שבטוח, זה שהמוצרים שלהם לא נועדו לכל מי שרק רוצה ליהנות ממסכי ה-OLED
המשובחים של LG, אלא בעיקר למי שרוצה להראות לחבריו, שהוא היה מסוגל לרכוש את
המותג הייחודי הזה, ודי לו בכך.
עובדה, שגם ללווה אופטה יש מוצר ייחודי, שמשתמש בפאנל של LG, אבל מוצרי
העלית של סוני מושתתים על מסך FALD משוכלל, ואלה נחשבים לטובים ביותר
שכסף יכול להשיג.
אני די משוכנע, ששום מסך מהשורה הראשונה של סוני, לא הוצג בתערוכה בארץ.
 

ortodox

Member
לא הייתי ...

וחבל, פשוט לא הסתדר. ול CHARIO כיוונת אני מניח, ומדובר אגב בחברה איטלקית ותיקה וגדולה שלמרות שנראה שהיא מנסה לחקות את SF, היא ותיקה ממנה ומייצגת אגב לטעמי יופי של תמורה למחיר, גם במראה, גם באיכות. וגם אם לא הייתי שם, שמעתי מספיק בכדי להגיע למסקנה פרטית שהקשר בין מחיר להנאה מוסיקלית של השומע הרבה פחות מובהק מאשר נניח בכלי רכב.
 
מסכים

צר לי שלא הייתה. התערוכה הייתה מושקעת ואישית נהנתי מאוד (וכך גם חברי) שעות ארוכות.
לטובת ה-VFM, היו די הרבה רמקולים בתמחור סביר (מתחת ל-25,000 ש"ח) שנשמעו נפלא. היו גם יקרים יותר, מעל 200,000 ש"ח.
לצערי חבל שבחרו להדגים רמקול כזה יקר, ב-Set Up לא מכוייל ועם צליל פגום.
כבעל נסיון, אני יכול להגיד שהרמקול הזה בסידור שונה, נשמע הרבה יותר טוב".
לאור הסידור, היו גם פחות מאבקי עוצמה בין ההדגמות. מה שאומר, שלא הלכו על להשמיע חזק כנגד המציג שליד. אפילו בחדר שחלקו DP עם ONKYO מול ELAC
עשו תורות של הדגמות.
 

M AO R

New member
חזרתי אמש מהתערוכה לאחר שביליתי בה כ-3 שעות ...

אני מוכרח לציין שבכמה חדרים הושמעה המוסיקה בווליום חזק מדי לטעמי כך שהחוויה המוסיקאלית שלי נפגמה, ונראה לי שזו אופנה של העידן העכשווי שלאו דווקא הכרחית כשמדובר במערכת איכותית, אם כי אני כמובן מבין שלא ניתן להזיז ממברנה כבדה ולמצות את כל יכולתה בווליום נמוך.
מכאן מיד מתעוררת שאלתי בדבר אותם רמקולים זעירי ממדים יחסית, שגודלם לא הרבה יותר מגודל קופסת נעליים שבקעו מהם צלילים נהדרים, גם בתחום הנמוך וכל זאת ללא כל סאבוופר. הנציג שהשמיע את המוסיקה במערכות אלה לא הואיל להסביר לי איך רמקול זעיר כזה מצליח להשמיע כאלה באסים וזו בעצם שאלתי אליכם המומחים - האם זו טכנולוגיה חדשנית מיוחדת בייצור הרמקולים או אולי מגבר עם עקום היענות כזה המדגיש מאד את הנמוכים ביחס לגבוהים ?
אשמח לתגובתכם.
אגב, שאלתי כאן לפני ימים אחדים על משמעות ה- DF, ועל פי תגובותיהם של כמה נציגים בתערוכה אותם שאלתי בנושא זה התקבל רושם שולי מאד שלא נאמר מזלזל בפקטור זה והיה מי שאמר לי, שרק חברות אמריקאיות התייחסו 'פעם' לנתון זה - ולא עוד ...

באחד החדרים הוצגו פטיפונים שבסיסם והזרוע עשויים עץ. לא הבנתי - האם זה גימיק או שמבנה העץ אמור לתרום לצליל ?

ועוד נתון מעניין נדמה לי שלא ראיתי בכל אותן 3 שעות אף לא גברת אחת. האומנם רק גברים מתעניינים באיכות הצליל ???

ללא כל ספק היו כמה חדרים עם חווייה מוסיקאלית מרשימה.
 

M AO R

New member
אהההה....ועוד שאלה -

רוב הרמקולים היו בעלי צורה קונבנציונאלית, תיבות מרובעות ( חוץ מהרמקולים האלקטרוסטטיים ) אבל היו גם אי אילו רמקולים בעלי מבנה מפלצתי, מומיות חנוטות או קונסטרוקציות מפותלות, אני יכול להבין שאותם רמקולים בעלי השופרות בראשן בנויים כך לצורך שיפור הצליל, אבל האחרים המפותלים וה"מעוותים" בצורתם - זה באמת הכרחי לצליל ?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לא הייתי בתערוכה, אבל כן הייתי לפני מספר שנים בתערוכה דומה.
סביר מאד, שיצרנים שונים (כמו BOSE בעברה) ייצרו רמקולים שהכילו מספר יחידות
קטנות, ואלה הפיקו באסים די מרשימים.
הבנתי שהאפקט היה אולי מרשים, אבל הנאמנות למקור של רמקולים אלה, הייתה רחוקה
מלהיות "אמינה". הרמקולים הללו הסתמכו גם על היענות חלל ההאזנה, וככל שהם נראו
"אסתטיים", הם לא "סיפקו את הסחורה" האמיתית.
וכן. לרמקולים הללו הייתה יחידת הגברה מקורית של היצרן, וסביר להניח, שיחידה זו
"ידעה לדבר" עם הרמקולים כפי שמהנדסי המפעל תכננו שתדבר.
חב' מורל מייצרת את ה'גברת השמנה' ועוד דגם קטן ממנה, שלהם עיצוב מיוחד.
יש הטוענים, שאכן מדובר בפריצת דרך מעניינת, שיש בכוחה ליצור חווית האזנה
מיוחדת.
לי אישית אין כל כוונה לרכוש משהו ברמת התקציב של המוצרים הללו, ולכן, אפשר לשמוע,
אבל רק לשם ההתרשמות.
ותראה.. ל-JBL יש רמקול בידורי קטן, שנותן באס די מרשים. לא הבנתי איך הוא "עושה זאת",
אבל עובדה... האלקטרוניקה הפנימית מצליחה ליצור אשליה של אינסוף משום דבר...
אז... מסתבר שאין גבולות להמצאות האנושיות. אבל כשאתה רוצה לשחזר מקור,
זו לא הדרך לעשות זאת.
אז... ככל שעקבתי אחר הביקורת של מיכאל לנג, הוא דווקא לא התרשם יתר על המידה
מהידע של האנשים שהדגימו את המערכות, ומבחינתי זה עצוב.
כשכבר משקיעים בתערוכה שכזו, ומביאים ציוד כה יקר לתצוגה, אני מניח, שמגיעים לשם
גם אנשים שלמדו את הנושא, ואם הם חשים ש"לא למדו שם מאום", הרי שהתערוכה
פספסה חלקים ניכרים מהייעוד שלה.

ככל שראיתי פטיפונים חדישים, ראיתי שהשלדה שלהם נבנתה באופן שמגן על המכשיר
מרעידות ומזעזועי השמע שהרמקולים מפיקים.
נכון שרק ראיתי, ולא שמעתי ולא בחנתי את תגובתם לחלל בו מושמעת המוסיקה,
אבל אני מרשה לעצמי להניח, שדווקא עץ אינו החומר שהכי מתאים למטרה. אבל אתה יודע...
לפעמים יצרנים מנסים לשכנע את לקוחותיהם הפוטנציאליים בעיצובים מיוחדים,
בתקווה שעבור חלק מהם, המוזר והביזארי יעשו את העבודה.

ולגבי הרמקולים האלקטרוסטטיים? ככל שהבנתי, מדובר ברמקולים שמראש לא נוצרו כדי לשחזר תדרים נמוכים. הם נחשבים כ"טובים" בתדרי המיד ובתדרים הגבוהים,
אבל כשאתה רוצה לקבל באסים "נאמנים למקור", אתה זקוק גם לוופר ראוי.
 

M AO R

New member
המושג " צליל נאמן למקור" הוא אבסטראקטי

לדעתי אין לו כל מובן ראלי פיזיקאלי והוא בוודאי סוביקטיבי לכל אוזן ואוזן. כשאתה מאזין לגיטרה באס או לקונצרטו לצ'לו אתה מעוניין להתמוגג מהנמוכים ולא מעניין אותך כלל מושג הנאמנות למקור.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
נו טוב. אם אתה מדבר ככה, אז יש שיאהבו דווקא את הוופר שיספק
באס בומי ולא באס מהודק, כי כזה הם הורגלו לשמוע...
אבל זה לא מה שיגיד לך אודיופיל מושבע.
וזה מה שמביא אותנו למצב, בו אדם מוכן להשקיע ים, כדי להשיג את המערכת "הכי
שקופה", בו בזמן שאדם אחר יחפש בכלל מערכת זולה שתספק אותו ביג טיים.
אז... מצד אחד, אתה נכנס לדיונים המעמיקים שמתנהלים כאן, ורגע לאחר מכן, אתה
מדבר על אבסטרקט.
וזו הסיבה, שלדעתי יש לשים גבולות עד כמה נכון להשקיע במערכת הביתית.
 

M AO R

New member
לא צריך להגזים ולקחת את הדיון למחוזות קיצוניים

תסכים אתי שיש הבדל בין האזנה לקונצרט עם טרנזיסטור של התחנה המרכזית לבין אפ' מערכת סטריאו בינונית. בכל מה שכתבתי אין שום כוונה לבאס בומי שממילא קיים רק בז'אנר מוסיקה מאד מסויים שמהשנייה הראשונה ועד סוף הרצועה קודח לך ת'מוח. כוונתי תמיד לצליל נמוך מזדמן ומתמשך ע"י זמר או כלי נגינה ואין הוא חייב להיות בהכרח רב עוצמה מבחינת הווליום שלו. והוא הדין לגבי מוסיקת ג'אז איכותית המנוגנת עם קונטאבאס, גיטרה באס וכד'.
 
למעלה