ואתה גם שוכח לציין את הסטרובוסקופ שהפך בזמן כלשהו להיות חלק
בלתי נפרד מהצלחת המסתובבת. כאן אתה זוכה לאיזושהי תצוגה של קווים עומדים,
בעת בה הצלחת הכבדה מסתובבת. וכשהפלא הזה גם מואר בתאורה אדומה וזוהרת?
מה יכול להיות מהפנט מזה?
והטרנסקריפטור?
https://katzr.net/cc61b4
האם אתה זוכר אותו מהסרט "התפוז המכאני"?
ושמע.
התרבות הזו... של להניח תקליט מבלי לגעת בקטע המחורץ שלו.
והניקוי הקפדני (וכיום יש מנגנוני ניקוי מיוחדים ויקרים)...
והנחת הזרוע במיקום המדויק. ומה לא...
הכל ביחד כרוך באיזשהו פולחן ובטקס מקודש.
וכל אלה ביחד, יוצרים תחושה של זרימה אמיתית, ללא דחיסות וללא מעבר AtoD
ושוב במעבר מ-DtoA.
אני עדיין מאמין, שהשמירה הזו על הטכנולוגיה האנלוגית תניב תמיד תוצרות טובות יותר
מהמעברים מטכנולוגיה לטכנולוגיה ובחזרה, מאשר מההתמקדות בהאזנה לגרגיר אבק
מזדמן שנושר על התקליט...
אני באופן אישי, התפשרתי בעבר על העתקה מתקליטים לסרט מגנטי בעזרת טייפ
סלילים משובח, אבל ברור שגם כאן יש נפילה ניכרת באיכות.
והתחזוקה? גם פטיפון טוב.. גם טייפ סלילים יקר, גם העתקה מתקליט לסרט וגם
שמירה על אוסף סרטים? והטיפול בטייפ הסלילים? גם זה דרש השקעה. אוף... היו זמנים..
אבל גם אז, נהניתי איכשהו מהקליקים המכאניים של הטייפ בזמן הפעלתו, ומתנועת
הסלילים מגלגל לגלגל...
חחח... סוג של פיגור, לא?
אבל מה שלא יהיה... זכור לי היטב, שכששמעתי לראשונה בחיי נגן CD, משהו צרם לי,
וטענתי אז, שהצלילים הגבוהים נשמעים לי כמו קוצים באוזניים.
אז אולי משהו השתכלל מאז ביכולת ההקלטה והשמע,
ואולי פשוט התרגלתי. קשה לי להשיב...
והיום? היום אני כבר "זקן" מכדי שדעתי תיחשב. סביר שאני סובל מירידה ניכרת באיכות
השמיעה שלי, גם אם קשה לי להודות בכך, וסביר שישנם אנשים שיבחינו הרבה יותר ממני,
בפישולים ובאי הדיוקים שבין השמיעה (במקור) לבין השמיעה בחדר ההאזנה, כשברקע
מופעלת מערכת מצ'וכללת כזו או אחרת...