מישהו מבין מה קרה פה?

חגי

New member
זה מה שקורה שטסים ברוסית

נראה מדהים אבל רב הסיכויים שזה או - לא אמיתי ...או פשוט רוטור חזר - טיסה בתוך אזור הרוח היורדת.
 
ראיתי את זה יחד עם דודו לפני איזה חודש

והוא אומר שהרכיבו את הגלשן לא טוב...אבל אם תסתכלו לאופק תיראו מה שנראה כמו דאסט דאבל/או בעברית עלעול...
 

shaison

New member
זה עשן לא דאסטי

אהלן גיא במידה ותסתכל על הגודל של זה ביחס לסביבה והל הצורה של זה סביר להניח שזה עשן לא דאסטי. דאסטי בגודל כזה היה מרים לאוויר הרבה יותר מרק חול. דרך אגב הבחור חי? שי לנואל ניוזילנד
 

alexz2

New member
מה קורה פה

זה צולם בקזחסטן. קרקע בגובה 700 והמרעה ב 1700 מפני הים. מי שלא יודעה לרוץ מתרסק. זה לא הרכבה של הגולשן. זה יוינג קלסי נובאה מעודף מהירות בגולשן ישן ומתגובות חריגות של הטייס. עם זה צולם לא מזמן אז הגולשן הזה מינימום בן 15.
 
אלכס, הסתבכת

ההמראה טובה מאד והגולש היה מנוסה. הייתה איזו שהיא תקלה בגלשן, בהרכבה, כנראה כבל צד מסובב סביב הפינה של הצלע התחתונה. הגולש נהרג.
 

yz36

New member
לפי מה שקראתי

התאונה נגרמה משתי בעיות: הגולש לא הרכיב את כיסוי האף, דבר שהביא לאוויר להיכנס לתוך המפרש וליצור שם לחץ ששינה את הפרופיל והיקשה על ההיגוי. הבעיה שניה היא בלף ליינס לא מחוברים כראוי, דבר שיכול להסביר את הצלילה החריפה בסוף.
 
אני לא בטוח

סה"כ המראה טובה ללא רוח. הוא רץ טוב ומאוזן ולפי דעתי, טס מהר ובסדר את השניות הראשונות. כמו שאני רואה את זה, כשהוא קצת התרחק מההר הוא שחרר את הבר (רואים קצת עליה) ואז התחילו הצרות שבאמת יכול להיות שהן כתוצאה של אי הרכבת הקוקוריקו וכתוצאה מזה שינוי העקימון והגדלת מהירות ההזדקרות בצורה ניכרת. ההמשך הוא כנראה תוצאה של הזדקרות על כנף ולאחר מכן עודף מהירות.
 

David Gerby

New member
כמה כבר יכול לשנות

אם לא שמים קוקוריקו? הרבה פעמים קורה שמתנתק הקוקוריקו בזמן טיסה או מייד אחרי ההמראה כתוצאה מוולקרו ישן ולא קורה כלום חוץ מירידה בביצועים. זו גם לא התנהגות שאופיינית להזדקרות אלא ממש צלילה אנכית. צלילה כזו יכולה להיגרם מחוסר יציבות במישור העלרוד, וזה יכול לקרות אם מרכז הכובד עובר קדימה מעבר למעטפת היציבות - אז מופר האיזון של הגלשן. אולי איזה בורג ברצועת תלייה נשבר כתוצאה מהיואינג והרצועה החליקה קדימה על הקיל. ייתכן גם שהוא נכנס לאיזה סינק או רוטור מטורף, משהו בסגנון הרוטור שחטפת בגלבוע...
 
קוקוריקו עלול להיות הגורם

ב - Milan שהיה לי פעם, הובלט בהוראות ההפעלה, לא להמריא ללא הקוקוריקו, שחסרונו משנה לחלוטין את זרימת האוויר ופוגע משמעותית בעילוי. זאת גם הסיבה שהיצרן מחבר את הקוקוריקו ברצועה אל הגלשן, בכל הדגמים. אני משער שהמפרש התחתון מתקמר כלפי מטה וכל עניין הוונטיורי לא פועל או פועל פחות יעיל.
 

חגי

New member
הוידג'ו הזה משגע אותי...

מה זה "ראש גוברוש"? "וידיומט" בסוף זה בטח קללה משהוא לא מסתדר לי לגבי הטיעון שהגלשן לא היה מורכב טוב. יש רגע שהגלשן בבת אחת מפיל כנףימין ומתחיל בשקיעה חדה מאד כאילו בבת אחת נגמר העילוי (כניסה לסינק חזק מאד) - אחרי זה למעשה הגלשן נראה ללא שליטה ומפיל כעבור שניות ספורות אף לצלילה אנכית כמעט שהיתה הסיבה לסיום הפטאלי. גם אם לא הורכבו ספרוגים/ לף ליינז/ ווש אאוטס - הגלשן היה צריך לסבול מבעיית יציאה מצלילה , אבל דבר זה כשלעצמו אינו סיבה להתנהגות המוזרה והכניסה לצלילה של הגלשן. לא נראה שהגולש זיקר את הגלשן כיוון שזוית האף שלו היתה נורמלית עד לשלב שהתחילה נפילת הכנף ימינה. בקיצור - לי לא ברור איך או מה גרם להתנהגות המטורפת הזאת ואם בכלל אפשר לייחס זאת לגולש הלא מנוסה מספיק שדווקא בהמראה נראה בסדר גמור.
 

alexz2

New member
"ראש גוברוש"?

"ראש גוברוש - "עזוב את ספידבר " אנשים על הגבעה חשבו שזה קורה מעודף מהירות.
 
ההמראה מטעה אתכם, הטייס לא מנוסה

הוא למד להמריא במדרון קצר ולא תירגל את מה שאנחנו עושים פניות, פניות מתואמות, ועבודת העברת משקל נכונה. בגלל זה אנו מתישים לצערנו וללא ברירה את החניכים הגבעה. עד שאנו לא בטוחים שהם שולטים בגלשן. היום למי שמטיס זה נראה טרביאלי אך מי שלא עבד כל זה (אפשר גם בטנדם) לא יודע כיצד להחזיר גלשן למרכז אחרי פניה, כמו שאלכס ניסה להגיד, יש פה יוינג שנובע מעודף היגויי (Over corecting) וזה פשוט גובר מצד לצד עד להזדקרות על הכנף. ללא ספק אין לגלוש נסיון ראו איך הוא נכנס לפניה הראשונה הוא פשוט נופל אליה, לא מקנא במי שלימד אותו ושילח אותו בצילום זה.
 

חגי

New member
לא קונה

זה נכון שאולי הבחור לא מטיס כל כך טוב (למרות שהפניה הראשונה אינה בהכרח הוכחה לכך) , אבל הגלשן מתנהג באוויר בצורה מאד לא נורמלית- השקיעה החריפה בהתחלה והצלילה האנכית בהמשך.... גם אם אתה לא יודע להטיס בכלל הגלשן לא אמור להיכנס לצלילות כאלה. היה פה וידאו של טיסת טנדם שהמדריך שכך להיקשר ,נשמט ופתח מצנח ונשלף מהגלשן. כתוצאה מכך הנוסע שנותר לבד מצא את עצמו מבצע שני וינג אוברים מרשימים וממשיך בפנייה לתוך צמרות עצים - זה מראה רק שגלשן ימשיך לטוס עם פיטצ סביר ורק במישור הגלגול צפויה בעיית שליטה לטייס לא מיומן.
 
זו דעתי

קודם כל זה לא רוטור כי אין רוח (דודו - גם בגלבוע לא היתה רוח וזה לא היה רוטור). לפחות לפי הגלשן שאינו גלשן מתחילים, אני מניח שלגולש יש נסיון. גם אם מדובר ביויינג, הצלילה חריפה מדי ובסוף כמעט אנכית. רואים די ברור ברדק של כבלים מאחור, מצד ימין, ואני אכן חושב שה LUFF LINES לא מחוברים. אמרו גם שהקוקוריקו לא מחובר. ואז אני חוזר למסקנה שאחרי המראה טובה, ישרה ומהירה, הוא שיחרר את הבר ואז בשל היעדר הקוקוריקו ועלית מהירות ההזדקרות והוא מזדקר על כנף, דבר של היה היה קורה אם הגלשן היה מורכב כמו שצריך. בשל היעדר LUFF LINES לוקח לגלשן הרבה זמן לצאת מההזדקרות, אם בכלל ואני לא בטוח שהגלשן בשליטה כלשהיא מהפנייה הראשונה ומהשניה, הוא למעשה נופל ולא טס רק שלוקח כמה שניות לצבור גם מהירות של נפילה חופשית.
 

חגי

New member
עדיין לא קונה! המהירות שהוא טס

נראית לחלוטין סבירה כשמתחיל הברדק. זה לא קרוב בכלל למצב של הזדקרות מבחינת מצב אף והקוקוריקו לא עד כדי כך משפיע - טסתי הרבה פעמים בלי עם ה GZ ועם הטקמה (כל הזמן איבדתי אותם)
 

avron

New member
חגי, תראה בתמונה הראשונה את חיבור הרצועה

חגי, תראה בתמונה הראשונה את חיבור הרצועה לא נראה לך אחורי מידי באיזה 25 ס"מ?
 
למעלה