מישהו מבין מה קרה פה?

avron

New member
הגלשן לא שליט

הגלשן ממש לא שליט (מייד עם נסיון פניה ראשון). הסוף הוא צלילה ללא שליטה, כאן אמצאי שליטה מכאנים צריכים לעבוד ונכשלים. קוקורירו - יש גלשנים שמשפיע דרמטית בהזזת מרכז לחץ אירודינאמי בכ 20 ס"מ. המהירות אכן מתאימה ליואינג אבל הזווית ההתקפה בה הנדנוד קורה נראית לי גבוהה יחסית. אולי הגלשן מתוח בטירוף דבר שמביא גם לאנאדרל (ביציאת הכנף לפנים, כבלי צד מושכים אותה למטה) וגם לחוסר שליטה? אולי מרכז כובד שגוי (מעל 20 ס"מ). לא משנה אם זה אחורי או קדמי - אי אפשר לשלוט בפניות והן יתבדרו. ממש מטריף להסתכל לנחש ולא לדעת
 

חגי

New member
לגבי השפעת קוקוריקו

לפי הבנתי הבעייה עלולה להיווצר בגלשנים עם אספקט רשיו גבוה שם שינוי קטן יחסית במרכז העילוי עלול להכניס את הגלשן למצב של חוסר יציבות בעלרוד. במקרה זה הגלשן נראה מתקדם אבל אני בספק אם זאת הבעייה למרות שהגלשן נראה די מתוח. אגב - יתכן שזה WW ? על צלע ימין נראה שיש מוט מתיחת VG ועל המפרש מקדימה נראה סמל כמו WW אין ספק גם שיש בעייה עם אמצעי יציאה מצלילה כיוון שהגלשן צולל ללא שום סימן של PITCH חיובי - כנראה שהווש אאוט לא הורכבו נכון. לי עדיין קשה להבין את ההתנהגות של הגלשן באויר מרגע נפילת הכנף בפעם הראשונה - זה נראה כאילו הוא טס בווקום במיוחד לפני הצלילה הסופית - זה נראה כאילו הגלשן מתחיל לצלול ללא שום התנגדות של האויר ...ממש נשאב לכיוון האדמה - לכן אני חושב שהיתה שם איזושהיא השפעה של רוטור חזק או סינק קיצוני בשל טרמיקה חזקה מאד שהיתה סמוכה.
 

yz36

New member
דווקא aeros

דווקא גלשן stalker של aeros . אפשר לראות בתמונה המצורפת מה המשמעות של הרכבה לא נכונה.
 

alexz2

New member
over correction

1.במקום הזה אין רוטורים. מקסימום של רוחות 2קמ"ש ביום טוב 2.זה גולשן בן 15 – אי אפשר לדעת איזה שינוים הוא עבר כי כל אחד עושה את מה שבא לו. קיצור כבלי צד יכול לגרום לתופעה דומה. 3.אני ראיתי (גם איפה שזה צולם) כמה מקרים כאלה של מה שנימרוד קורה "over correction” – המקור היה טייס
 
למעלה