מישהו סיים לראות את הסידרה "persons unknown"?

n o g a m o o n

New member
מישהו סיים לראות את הסידרה "persons unknown"?

*ספויילר* למי שעדיין לא ראה את הכל האמת שאהבתי את הסידרה, היתה מעניינת ומותחת. אבל הסוף ( אם זה באמת הסוף ) מאד מאכזב. אמרו שיתנו את כל התשובות עד סוף הקיץ, ונחשו מה קרה? שום תשובות ושום בטיח. מי הוא האיש עם השיער הלבן? למה האירגון הזה קיים? האם הכל בעצם משחק? באופן אישי לא הייתי רוצה לראות את השלב הבא, מה עושים להם על האוניה, אייך מתעללים בהם שם. אולי הייתי רוצה לראות את רנבי שיודע דבר או שניים על מה שקרה, ואייך הוא מסתדר עם ג'ו. ממש חבל לי על הסנטור והחברה של רנבי שם בכלובים. יש הרבה דיבורים על אפשרות לעונה שניה, כי הם השאירו אותנו במתח. מה דעתכם?
 

reasonforall

Active member
סיימתי ../images/Emo58.gif

תוך כדי צפייה בפרק האחרון לא הפסקתי לחשוב שיש קשר כלשהו בין המנהלת הפסיכולוגית הזו לג'ו. רוצה לדעת מה דעתי? היא אמא שלו. בשיחה שלה עם אמא של ג'נט היא אמרה "כולנו התחייבנו". כנראה לפני שנים קבוצה גדולה של אנשים החליטה למכור את הנשמה של הילד שלהם בעתיד, לשטן. אז יש לנו את ג'נט, השגריר, והמנהלת בנתיים. לגבי האיש עם השיער הלבן, ראינו כבר שיש משהו בין המנהלת לבינו, ויכוח על עמדה של כוח. אני לא אהיה מופתע אם הם היו נשואים ולקחו גם חלק בהקמה של התוכנית הזו. כולם הצליחו לשרוד. להערים על התוכנית, והגיעו לשלב השני. לדעתי הפרק היה צריך ליגמר בקטע בו נפתחת המעלית, והשומר של המלון לשעבר היה אומר "ברוכים הבאים לשלב 2". וזהו. אני אישית מרוצה. קיבלתי קצת תשובות, וכמו בכל סדרת מתח, יש שאלות שנשארות פתוחות ודברים חדשים מתגלים בפרק האחרון. אילו תשובות רצית לקבל?
 

n o g a m o o n

New member
../images/Emo58.gif אז ככה....

אתה אומר: ..."כנראה לפני שנים קבוצה גדולה של אנשים החליטה למכור את הנשמה של הילד שלהם בעתיד, לשטן." ואני רוצה לדעת מה באמת קרה, לא מה כנראה קרה. אני רוצה לדעת למה צריך לעשות שטיפת מוח כדי להמשיך לשלב הבא? לא מספיק הבריחה עצמה? לא זוכרת שראיתי לפני הפרק האחרון את האיש עם השיער הלבן. ולא אני לא חושבת שיש שם משהו דתי
למרות שהוא נראה כמו רוב המטיפים בטלביזיה האמריקאית. קראתי שאומרים שהמשוגעת בסן ניקסיו היא אחותה התאומה של המנהלת כי שיחקה אותה השחקנית שמשחקת את המנהלת. בקיצור ,היתה מיני סידרה מותחת. שלא נראה לי שיהיה לה המשך וטוב שכך.
 

reasonforall

Active member
../images/Emo58.gif

האמת שלא ידעתי שהיא הוגדרה כמיני-סדרה. קראתי שאמרו שלא בטוח בכלל שתיהיה עונה שנייה, בגלל אחוזי הרייטינג הנמוכים. אז למה לעזאזל סיימו את הסדרה בסימת שאלה כל כך גדול? ככה לא מסיימים סדרה. ככה מסיימים עונה! אנחנו רק יכולים לנחש ולהעלות השערות שייראו לנו איכשהו הגיוניות. קצת מאכזב. אני מקווה שיהיה המשך, כי זה דיי מסקרן אותי מה יהיה ההמשך
 

A m o s 2 9

New member
../images/Emo45.gifהשאירו טעם של עוד

רוב העונה הייתה קצת משמימה וזה די איכזב כי הסדרה הזאת התחילה ממש טוב. רק לקראת הסוף המתח חזר ושני פרקי הסיום היו די טובים, רק חבל שלא קיבלנו תשובות לשאלות מי זה הארגון הזה שחוטף ככה אנשים ולמה הם בכלל נחטפו.
 

Tapudy

New member
מסכים

הסדרה התחילה טוב, איפשהו באמצע העונה הסדרה איבדה אותי והתחילה לשעמם ורק ממש בסוף חזר קצת העניין. אבל בגלל הסוף המאכזב חסר התשובות שאין לו שום הצדקה במיני סדרה שתוכננה לעונה אחת, אני צריך להגדיר את הסדרה כ"בזבוז זמן אחד גדול".
 

tamarhp

New member
אני מאוכזבת

הסדרה היתה מצויינת - חוץ מהסוף! כלומר - היה סוף מצויין-מעולה-מבריק בשביל עונה 1, לא בשביל מיני סדרה שלא ממשיכה!!!!! מה זה הדבר הזה???? מה זה שלב 2? מה המטרה של התוכנית? איך טורי חיה? ראינו גופה! איך אורליך חי? (כבר לא) ירו בו 3 פעמים! למה נתנו לג'נט לירות בג'ו אם הוא כל כך חשוב? תכננו להציל אותו איכשהו?? למה לפני כמה פרקים סגרו אותם במלון כדי "להגביר את האבטחה", נתנו להם ארוחות מפוארות וסיממו אותם? (ברור שסיממו אותם, אין שום סיבה שכולם ירדמו בזוויות מוזרות כמו ליד השירותים או הפנים בתוך הצלחת) מתי ואיך החבר'ה שלנו במלון הספיקו לתכנן את הבריחה בלי שהאנשים שצופים בהם יראו וישמעו? הם התחבאו 7 אנשים בקטע הקטן בלי המצלמות? איך האנשים של התוכנית לא חשדו אחרי שהם ראו שלצ'ארלי יש סימני הזרקה - אבל לא ראו באף אחת מהמצלמות מישהו שמזריק לו? האם האנשים של התוכנית ידעו על המזימה של ג'נט ושיתפו פעולה? איך כולם שרדו את ההתהפכות של המכונית? זה הזוי... איך מוירה ואריקה הגיעו למרוקו, וג'נט לסן פרנסיסקו? איך בלקהאם ידע שלאשתו של צ'ארלי קוראים שארלוט? איך מצאו את כולם כל כך מהר אחרי שהם ברחו? איך הם שרדו את התאונה בכלל? מה יקרה לקת'? איך אף אחד לא שם לב שהשגריר נעלם? ולמה לעזאזאל אין עונה שניה???? לא הצלחתי לישון בלילה בגללם!!!
 

n o g a m o o n

New member
לזה בדיוק התכוונתי

אייך ואייך ולמה ומי. קראתי איפה שהוא שבגלל חוסר התעניינות העבירו את שעת שידור הסידרה לשעה אחרת . חלק אומרים שבגלל שהעבירו ירדו אחוזי הצפיה. בכל אופן בהתחלה באמת אמרו שזו מיני סידרה של 13 פרקים, אח"כ חשבו שאולי תהיה עוד עונה. עכשיו כולם מבולבלים. את טורי ד"א ראינו עוד לפני הסוף כשהיא חיה בפרק בו עושים לג'ו שטיפת מוח. ד"א רק לו ולמקניר עשו שטיפת מוח במתקן ההוא בחדר הלבן, למה? נראה לי שהיה להם רעיון מעולה, רק לא ידעו אייך לסיים.
 

tamarhp

New member
נכון

חלק מהשאלות הופיעו לי במהלך הסדרה, אבל אלו השאלות שמבחינתי נשארו פתוחות.. לא מבינה איך ראינו את טורי המתה צפה בבריכה + בחדר מתים - ואח"כ היא חיה... וגם האיש של האגודל- שכחתי לכתוב אותו.. איך הוא חי? ראינו גופה!
 
../images/Emo45.gif../images/Emo58.gif

זה באמת סוף שמתאים לסיום עונה ולא לסיום סדרה, אחרת זה נורא מייאש, אני ממש דמעתי מיאוש שראיתי אותה קמה שוב בחדר בלי הבת שלה. ואם כבר שאלות, איפה הבחור שהגן עליה מחוץ לחדר במלון, הרי הבנו שהם לא ששים לרצוח ככה סתם בני אדם, אחרת הם יכלו להרוג את העיתונאים ואת גומז וכו', אני מאוד מקווה שיהיה המשך כי אחרת זה ממש מאכזב. לגבי שלב 2, נראה לי שהפרוגרם רוצים לייאש אותם שיתאבדו, או לגרום להם לרצות להצטרף.
 

tamarhp

New member
אבל זה לא אותו דבר!

א. באבודים - רוב [לא הכל, אבל הרוב המוחלט] השאלות שנשארו פתוחות הן שאלות קטנות ולא מהותיות, יחסית. בנוסף, הרבה שאלות נענו באופן מרומז ורק היה חסר "האכלה בכפית" כמו למשל דובי הקוטב שהוזכרו במספר מקומות באופן די ברור ועדיין אנשים התעקשו שהם תעלומה. היו מעט מאד שאלות גדולות שנשארו בלי הסבר - לרוב הדברים כן היו תשובות במהלך הסדרה או בסופה. בעלומים לא היה תשובה לכלום, בעצם. עדיין אין לנו מושג מה זו התוכנית ומה הם השלבים. ב. באבודים היה סיום - ראינו את הסוף הסופי. נכון שלא ראינו את הדרך עד לשם (מה קרה לקייט אחרי שהיא יצאה מהאי?) אבל ראינו איך הכל נגמר. כמו הפרק האחרון בהארי פוטר 7 - שרואים מה קרה כמעט 20 שנה אחרי. לא קראנו איך הארי הציע נישואין לג'יני או מתי היומולדת של רוז - אבל אנחנו מדלגים לסוף ורואים שבסוף הכל הסתדר. בעלומים - פשוט חזרנו לנקודת ההתחלה. לא השגנו שום התקדמות! התוכנית לא נחשפה לתקשורת, כל האנשים שהיו יכולים לגלות משהו - הועלמו או נחטפו (השגריר, העיתונאים וכו'), ג'נט לא חזרה לבת שלה, ג'ו וג'נט לא ביחד, וכו'. שום התקדמות! כלום!
 
אני אישית לא חושב כך

סיימתי רק עכשיו לראות את 'עלומים', ואני באמת מסכים עם רוב הביקורת פה על הסידרה למרות שלא הרגשתי מרומה כמו ב'אבודים', אבל אני בהחלט חושב שב'אבודים' השאלות הכי מהותיות ועוד איך נשארו פתוחות. מה שהניע את כל העלילה בסידרה בסופו של דבר היה המאבק בין ג'ייקוב לסמוקי שעד עכשיו לא ברור סביב מה הוא נסב - למה היה חשוב שסמוקי לא יעזוב את האי, מה הקשר בין מגן האי לכוחות של האי, מה פשר אותם כוחות (של האי/המגן), מה באמת מגן האי יודע על האי ומאיפה הוא יודע זאת. כל אלו שאלות שלא נענו או שנענו בצורה שלקרוא לה 'מביכה' זה יהיה אנדרסטייטמנט, ורק גרמו לך להבין שכל העלילה היא פארטאץ' אחד גדול ולא סיפור מהודק כפי שהטעו אותך לחשוב. 'עלומים' לעומת זאת, למרות שהשאירו הרבה שאלות פתוחות, לפחות לא עירבבו סתם אלמנטים סיפוריים לכדי בליל עלילה אחד מקושקש. הם כן נתנו לך תחושה שיש עלילה או הסבר עקבי למרות שלא גילו לך מהו, וזה בעיני עדיף בעשרות מונים על-פני מה שהיה ב'אבודים'. עוד נקודה חשובה לזכות 'עלומים' היא ששם הדמויות באמת ובתמים ניסו להתמודד עם המיסתורין ולפענח אותו. היה שם תחושה של מאבק אמיתי ולא כמו ב'אבודים' שנתקלת כל הזמן בדיאלוגים מטופשים כמו: סוייר (לסמוקי בצורת לוק): "מה לעזאזל אתה?" סמוקי: "מה שאני זה לכוד, כמוך ג'יימס" (סוף דיאלוג, סוייר מרגיש מסופק מהתשובה האינפורמטיבית שהצליח לחלץ). דברים כאלה הייתי מוכן לקבל כל עוד היה נראה שבסוף נבין משהו, אבל בדיעבד זה היה פשוט בדיחה גרועה. זה של'אבודים' היה סוף עלילתי סגור כשלעצמו לא אומר כלום, צריך שיהיה סוף ראוי. להביא לך אותה באיזה הסבר מטופש על עולם מעבר שלא קשור בכלום למה שקרה חמש וחצי עונות לא נותן לך תחושה טובה של סיום. עם סיום כזה עדיף כבר שלא יהיה סיום בכלל.
 

n o g a m o o n

New member
תתחילי, מה כבר יכול להיות? תהני

מהסידרה שבכללותה היא טובה ומותחת. ואם לא קראת את כל הספויילרים יש לך למה לצפות. אולי את לא תתאכזבי בסוף ואולי באמת תהיה עונה שניה, או החלטה על אחת כזו עד שתסיימי לראות.
 

השורד

New member
אם אהבת את פרק הסיום-הלא-מסיים של אבודים -

תתחילי לראות. אחרת לא.
 

Tapudy

New member
סיכום שלי על הסדרה ../images/Emo58.gif

במילה אחת: נמאססססס!!! כמה חרא אפשר לאכול מסדרות המיסתורין של השנים האחרונות? אבודים יצרה תקדים מסוכן שעכשיו הרבה סדרות מנסות לחקות. הסדרות האלה הם שום דבר חוץ מתרמית טלוויזיונית. אני לא מדבר רק על Persons Unknown, אני מדבר גם על Flashforward ועל עוד כמה סדרות שלא ראיתי כי היה לי ברור שזו אותה תרמית מרגיזה. הכותבים יוצרים איזה מיסתורין ענק בבסיס הסדרה, פותחים הרבה שאלות אבל הם לא מרגישים שום מחוייבות לקהל לענות על השאלות שמגיעים לסוף. הרי מה זה משנה כבר? את הרייטינג שלהם הם כבר עשו. בפרק האחרון הסדרה עשתה סיבוב פרסה ופשוט החזירה אותנו לנקודת האפס שבה התחלנו. כל התוכניות של החטופים להמלט היו חסרות תועלת כי בסוף הם נחטפו שוב. כל ההתרוצצויות של בני הזוג הכתבים גם הם היו חסרי תועלת כי האירגון המשיך בפעילותו והם רק גרמו לעצמם להחטף. זה כאילו 13 פרקים לא קרו מעולם ושוב בזבזנו את זמננו היקר. זה ממש אבודים מחדש. לעולם נדע עכשיו מה הייתה מטרת חטיפת האנשים ומה הייתה מטרת העל של האירגון שחטף אותם. אני החלטתי. גמרתי עם סדרות מתח ומיסתורין אמריקאיות. אם פעם הייתה קצת כתיבה יצירתית, זה הכל נזנח לטובת יצירת עוד תרמית חדשה שתדביק צופים למסך כאשר אין שום כוונה באמת לפתור שום דבר בסוף. אם כבר אני אי פעם אצפה שוב בסדרה כזאת, זה יהיה רק כעבור כמה עונות שיש לי אישור שיש פיתרון בסוף. עד אז אני נצמד לסדרות כמו דקסטר שכל עונה עומדת בפני עצמה וידוע שיהיה סוף כעבור 12 פרקים.
 
למעלה