מישהו פה רואה את הטריילרים?

kikona126

New member
מישהו פה רואה את הטריילרים?


ספויילר לפרק 4 שקשור לטריילר! לא משהו מעבר...

יש קטע בטריילר של פרק 4 שבריאן מכה חזק עם החרב כלפי מטה. זה ממש ניראה כאילו והיא עורפת ראש למישהו. עוד מישהו שם לב לזה?


בנוסף יש קטע שרואים את דינריז וג'ון בתוך מנהרה עם לפיד ביד, האם זה בשביל מכרות הזכוכית דרקון?

מה אתם חושבים שסאנסה קוראת שם?
 
עכשיו ראיתי

הוא די אישר את סיכום הפרק המודלף שקראתי.
לא רוצה להתייחס מעבר לזה כי אולי את לא רוצה לשמוע מההדלפות...
תיכף אפרסם את ההדלפות בשרשור נפרד.
 
או! סוף סוף מישהי שמוכנה לשמוע. זהירות, זה מגיע

אז הפרק הולך להיות משעמם כמעט עד הסוף, אבל הסוף שלו יפוצץ את המוח. כותב מהזכרון מה שראיתי. הזדמנות אחרונה -
לפניך

הפרק נפתח בג'יימי ראנדיל וברון עם השיירה שעוזבת את רמות גנים. המון עגלות עם אוכל, כמה עגלות עם זהב. ראנדיל לא אוהב את ההשקעה העצומה של פטרולים שמגינים על השיירה, ג'יימי מזכיר לו שבלי השיירה הם לא יוכלו להחזיק פטרולים. ברון מזכיר לג'יימי שעכשיו מגיעה לו טירה, ג'יימי אומר שהוא קצת קצר בטירות כרגע. "מה עם הטירה הזו?" ברון מצביע אחורנית לרמות גנים. ג'יימי אומר לו שאם בא לו הוא יכול לקבל אותה, אבל אין להם יכולת להגן עליה, וממילא הם רוקנו את הטירה מכל האספקה שלה.
סרסיי מקבלת את הדיווח על כל העושר שבדרך אליה, מזמנת את נסטוריוס מבנק הברזל ומשלמת לו את החוב במלואו. נסטוריוס מאושר עד הגג.
ג'ון קורא לדאני למכרה זכוכית הדרקון כדי להראות לה משהו. היא מגיעה (נמצא בקדימון), הם נכנסים, ומגיעים למקום צר שבו רק שני אנשים יכולים להיכנס. היא מהססת אבל נכנסת עם ג'ון. הוא מראה לה על הקיר ציורים של ספירלות מוכרות - ילדי היער שנלחמים בבני האדם. הוא מספר לה על ילדי היער שנלחמו מאות שנים באנושות עד שהם התאחדו נגד האוייב המשותף, האחרים. דאני שומעת, ומתחילה להיווצר ביניהם כימיה. ואז קוראים לדאני לשמוע בשורות רעות. היא יוצאת לחוף דרגונסטון, ושם מדווחים לה על נפילת בתי טיירל ומארטל. ג'ון רוצה לעזוב את מועצת המלחמה, אבל דאני מתעקשת שהוא יישאר לשמוע הכל. היא רוצה לקחת את הדרקונים ולהתחיל לשרוף דברים (נמצא בקדימון), טיריון חוזר ומבקש ממנה לא לעשות את זה כי אם ייקרה לה משהו, אין לה תחליף והכל אבוד. היא לא מסכימה, ומסתכלת לשמים.
אצבעון מדבר עם בראן, מנשה לגרור אותו לפוליטיקה, בראן מסרב, ועל הדרך מראה לאצבעון כמה הוא יודע, כשהוא מצטט לו "כאוס הוא סולם". אצבעון שולף פגיון (נראה בקדימון לפרק)... ונותן אותו לבראן. זה הפגיון של אצבעון ששימש לנסיון ההתנקשות בבראן בעונה הראשונה ולמעשה התחיל את כל המלחמה, הלהב מפלדה ואליריאנית, הניצב מעצם דרקון. עכשיו הוא נותן אותו במתנה לבראן. בראן לא מתנגד.
אריה מגיעה לווינטרפל, מערימה על השומרים שלא מאמינים לה (כנראה משם התמונה של סאנסה, במשרד שלה, מדברת עם השומרים. כנראה לא קוראת משהו חשוב אלא סתם באמצע העבודה). סאנסה מתאחדת עם אריה במערות הקבורה, והולכת להראות לה את בראן. אריה מזהה את עוצמת כח הקסם שיש לבראן, בתור משתמשת בקסם בעצמה, ולא מבינה למה הוא לא עושה עם זה משהו. הם גדלו לתפיסות עולם מאוד שונות, ולעולם לא יבינו שוב זו את זה. בראן נותן לה את הפגיון שאצבעון נתן לו, ואומר לה שזה יועיל לה יותר ממנו. היא מקבלת, ומכניסה את הפגיון לחגורה שלה.
תיאון מגיע לחופי דרגונסטון ונכנס לטירה. הוא רואה את ג'ון וג'ון מהה אותו ולא אוהב את מה שהוא רואה.
ג'יימי מאבטח את השיירה ליד הבלאקווטר והכניסה למעלה מלך. ראנדיל מדווח שחצי מהשיירה כבר נכנסה לעיר. ג'יימי מעיר שסרסיי תשמח, האוכל ששם יאפשר לעיר להחזיק חורף שלם תחת מצור. ואז יורדת אש מהשמיים, דאני מגיעה עם הדרקונים שלה ומתחילה לשרוף כרכרות ואנשים. במקביל המוני דותראקים מתקרבים בדהרה לתקוף את השיירה. ג'יימי שולח את ראנדיל לאבטח את המאסף, את ברון לטפל בדרקונים, ובעצמו הולך לאבטח את הגשר. זה הגשר היחיד על הבלאקווטר שיש במרחק קילומטרים טובים מכל כיוון, והמשימה החשובה ביותר היא הגנה על השיירה. המוני חיצים נורים למעלה לעבר דאני, חלק חולפים ממש מעל הראש שלה, והיא מתחילה להבין שאולי טיריון צדק. ברון מסיר את הלוט מעל אחת הכרכרות, ומתגלה שמותקן עליה אחד ממתקני הנ"מ של סרסיי וקיבורן. הוא יורה ובהתחלה מחטיא, בסוף פוגע אבל לא פוצע קשות את דרוגון אלא רק מרגיז אותו עוד יותר. הדרקון מתחיל ליצור כאוס בשיירה, הדותראקים מגיעים ומתחילים להפגין את כישורי הלחימה הרכובה שלהם. ראנדיל טארלי כמו חייל מצטיין תופס עמדה גם כשהוא מבין שזה קרב אבוד, ברון לוקח סוס ובורח, הוא יודע לזהות מצבים אבודים. חיילי לאניסטר תקועים על הגשר, מצד אחד הדותראקים, מצד שני הדרקון. חלק מהם קופצים למים, אבל גם אלה שיודעים לשחות לא ממש מצליחים לשחות עם שריון גוף מלא. ג'יימי מבין שצריך להסיח את דעת הדרקון ולתת למה שנשאר מהשיירה להיכנס לעיר, הוא רוכב בהסתערות לכיוון הדרקון ומזהה את דאני, דאני רואה אותו - אף אחד מהם לא ראה את האחר בעבר, אבל ה מבינים מי עומד מולם. היא מבינה שזה האיש שתקע חרב בגב של אבא שלה, הוא מבין שזו מלכת הדרקונים. הדרקון פותח את הפה, אבל לא מוציא אש, נראה שהוא מחכה לתת ביס בג'יימי ובסוס שמסתערים לכיוונו. ברון מגיע מהצד, מפיל את גיימי, הסוסים של שניהם נכנסים ללוע הדרקון, ג'יימי וברון קופצים למים רגע לפני שאש הדרקונים ננשפת לכיוונם. הם ניצלים מהאש, אבל משקל השריון גורר אותם למטה במים, והם רואים את חיילי לאניסטר הטבועים, חלקם עדיין בחיים, נאבקים במשקל השריון שלהם. סוף הפרק.

יש כמה דברים בקדימון שלא מופיעים בסיכום שראיתי, כמו את גנדרי שמגיע לאזור מושלג כלשהו (כנראה מצפה המזרח שעל הים, אולי טירת שחור). אין לי מושג מה ואיך, ומה הוא עשה במשך כמה עונות על סירת המשוטים שעליה דאבוס שם אותו. לגבי בריאן, לא נראה לי שזו סצינת לחימה או הוצאה להורג, אולי אימונים. נראה לי שבתחילת הפרק היא מתעמתת עם אצבעון ואומרת לו שהיא תגן על סאנסה מפניו או משהו כזה, כשהם רואים את מירה ריד שיוצאת מווינטרפל ועוזבת חזרה הביתה, בלי לחזור יותר לסדרה. זה קורה אחרי שמירה נפרדת מבראן, ושוב מודגש בסצינה כמה הוא לא אנושי כבר. נראה לי שאחרי זה אצבעון הולך לדבר עם בראן.
 

kikona126

New member
מעלי ואצלי

את האמת אכן נשמע פרק משעמם!
אתה חושב שבראן יודע מה המשמעות של החרב?
בעצם אריה כמו בראן גם עם יכולות? (חוץ מהחלפת הפנים) כי בספר זה בא לידי ביטוי אבל לא בסדרה, אתה חושב שיספרו לג'ון שיש לו את היכולת הזאת גם? כי עקרונית זה אומר שהוא יכול להכנס לתוך הדרקון ולעשות איתו את מה שהוא רוצה)
&nbsp
באסה שסרסי כל הזמן מנצחת! בא לי לראות אותה מפסידה! ואת האמת, עם הכיוון של הסדרה כרגע ניראה שזה לא יקרה... דווקא ציפיתי שהיא כבר לא תהיה בעונה הבאה וכל העונה הבאה תהיה המלחמה במתים והפרקים האחרונים יכוונו לתחיה מחדש של 7 הממלכות...
&nbsp
 
אין חובה לסמן
בכל הודעה, מספיק שיש בהודעה הפותחת

בכל זאת, למה שמישהו ייכנס לאמצע דיון שאת תחילתו הוא לא רוצה לקרוא?

בראן יודע הכל, כולל מה משמעות הסכין. לא אכפת לו.

לא ברור העניין של יכולות הקסם של אריה. הסיכום של הפרק הכיל את הפרשנות הזו (כמו גם פרשנויות אחרות, כמו המתח באוויר שנבנה בין ג'ון לדאני). אני מניח שאלה מין הוראות כלליות לתסריטאים איך לכתוב ואח"כ לבמאים ולשחקנים איך להציג. איך בדיוק הם יציגו את ההתפעלות המקצועית של אריה מיכולות הקסם של בראן ואת האכזבה שלה מחוסר השימוש שלו בהם כדי להרוג לאניסטרים או משהו.

ולפי ההדלפות, בפרק 7 סרסיי סוג של מפסידה את ג'יימי, אולי הנכס הכי חשוב שלה, במפגש בגוב הדרקון. היא מסכימה לשלוח כוחות להילחם נגד האחרים אחרי שהיא רואה למה המתים השבויים שג'ון הביא מהצפון מסוגלים, אבל אומרת בפרטיות לג'יימי שהיא רוצה שהאחרים ישמידו קודם כמה שיותר מהאוייבים שלה. ג'יימי עוזב צפונה בגועל. יש עוד עונה, צריך לשמור את הטוב לסוף (ודווקא הסוף של אצבעון מאכזב משהו. מאסטר מיינד כמוהו לא היה אמור ליפול בכזאת טעות).
 

kikona126

New member
אז ככה

אצבעון, לא משנה איך זה יקרה, זה מגיע לו, ואת האמת, נמאס לי ממנו. חבל שבריאן לא עושה את זה הפרק הזה...
&nbsp
ג׳ימי, טוב, זה מגיע לה, אולי היא תתאבד כמו הבן שלה... וככה היא בעצם הורגת את כל מי שהרג את הילדים שלה כמו שהם הרגו אותה..
. אפילו שבפועל אני עדיין חושבת שאריה תעשה את זה... או ג׳ימי כשיראה שהיא כמו המלך המשוגע
&nbsp
הסטארקים, בעצם הם אלו שמארגנים הכל לחורף, לא סתם זאת הסיסמה שלהם...
 

kikona126

New member
ממשיכה

בקשר לאחים סטארק.
אחד הוא העורב בעל 3 העיניים
האחת מחליפה פנים וגם יכולה להכנס לבעלי חיים כמו הראשון
השלישי הוא השילוב של אש וקרח, המלך של וסטרוז, וכמו האחים שלו, הוא יכול לראות מהעיניים של בעלי החיים (איך קוראים לזה?)
&nbsp
ומה עם בסאנסה? הנורמלית היחידה במשפחה? מה הייחוד שלה?
&nbsp
כמו שאמרתי בהודעה הקודמת ניראה שבית סטארק הוא בית שלא סתם אמור להגן על כולם מהחורף אלא בית שניכן בתכונות כאלו או אחרות שאמורות לעזור בחורף.
&nbsp
&nbsp
ושאלות:
האם בראן יכול להכנס לתוך הדרקון?
האם אריה יכולה לשים על עצמה פנים של המתים מצבא המתים? או ישאלה אחרת האם למלך הלילה יש השפעה על הפנים המתות שהיא שמה?
&nbsp
&nbsp
עוד ספוילר שלא קראתי אצלך, הבנתי שבאחד מהפרקים דינריז רואה את ג׳ון עם דרוגון ומופתעת מכך שהוא לא תוקף אותו. האגם ג׳ון יזכה לטוס על דרקון? ומה יהיה עם גוסט?
&nbsp
אני חושבת שרוב השאלות פה יותר משמעותיות לספרים מאשר לסידרה, אבל תמיד שווה לשאול...
 
אלה תיאוריות על גבי תיאוריות, ומעט מאוד קרקע מוצקה

לאצבעון בהחלט מגיע לסבול ולמות אחרי הסבל שהוא גרם לשבע ממלכות שלמות, אבל זה אמור לקרות לטעמי בסטייל, לא כתוצאה מתכנית גרועה. לצאת לעזרת סאנסה אחרי שהוא הפקיר אותה לאונס כבר היה מהלך טיפשי, אבל מילא. אבל לנסות לסכסך באופן כל כך מגושם ולהיתפס על שטות, זה לא מתאים למי שרקח את רצח ג'ון ארין, את תפיסת השלטון ע"י הלאניסטרים, את רצח ג'ופרי וכו' וכו'. אם כבר זה קורה, שזה לפחות ייקרה בסוף, ושיהיה בזה צדק פואטי (למשל, שהוא ייתפס ע"י האחרים ומי שאמור להציל אותו לא יגיע בגלל מאבקי הכח שהוא זרע).

הוואלונקר יכול להיות ג'יימי, טיריון, וגם אריה. אין לי מושג מי מהם יעשה את זה, אבל מאגי הצפרדע ניבאה מפורשות שסרסיי תמות, ולנבואה הזו יש משקל ספרותי מכריע כנבואה שמגשימה את עצמה.

לגבי הסטארקים, רוב וריקון גם הם היו נטולי כוחות קסומים לכאורה (אם כי יש תיאוריה לא סבירה שרוב היה מסוגל להיכנס לזאב שלו, מה שקרוי ווארגינג). אני לאחושב שסאנסה מיוחדת. אם יש משהו אחד שהיא מיוחדת בו, זה הדרומיות שלה: היא גם נראית כמו אמא שלה, שלא הייתה בת הצפון, וגם מנטלית מאוד שקועה בתרבות הדרומית ולא ממש מחוברת, ואפילו בזה, לתרבות הצפונית של בית אביה. אם כן, מתאים שהיא תהיה נטולת כוחות כישוף. אבל אם כבר גם רוב וריקון היו בעלי חזות שדמתה לקייטלין יותר מאשר לנד. רק אריה נראית צפונית גם בחזות שלה, כמו ג'ון. בראן יוצא דופן בהיותו גם בעל חזות דרומית וגם בעל כוחות קסם (אבל מצד שני גם העורב משולש העיניים הקודם, אם נקבל שזה בלאדרייבן, היה דרומי גם אם מקושר משפחתית לבית בלקווד ולראשוני האדם).

האם בראן יכול להטיס דרקון? על פניו אין מניעה, כמו שהוא יכול להיכנס לראש של כל יצור חי, לפחות ליצורים פחות נבונים. יש אפילו תיאוריה שבראן יעשה את זה, כמו שהעורב בעל שלוש העיניים הבטיח לו: "אתה עוד תעוף".

האם אריה קשורה לקסם הקרח של האחרים? נשמע שלא. והאמת היא שזו סוגיה מעניינת, כי רוב הקסמים שבסדרה הם קסמי אש או קסמי קרח, והם אפילו די מקבילים (ג'ורג' אישר למשל שהמתים שהכהנים האדומים מקימים, כמו בריק דונדאריון או קייטלין סטארק הם בעצם גרסת קסם האש למתים שהאחרים מקימים). האם חסרי הפנים קשורים לאחד הצדדים? או שלא? לא ברור, כי מסתובבים בעולם עוד קסמים, כמו קסם הים של אאירון לח שיער, קסם צל הלילה של מכשפי קארת', ואולי עוד. אבל אולי ניתן לחלק את כל האסכולות הנ"ל למחנות הגדולים של האש או הקרח. אם כן, למי שייך הקסם של חסרי הפנים? אם הייתי צריך לבחור, הייתי משייך אותם למחנה הקרח מכמה כמה סיבות. אבל זה עדיין לא אומר הרבה, כי גם ילדי היער השתמשו בקסמי קרח (אבל הם השתמשו גם בזכוכית דרקון), והם עשו דברים שלאחרים אין שליטה עליהם - למשל קר ידיים (בסדרה בנז'ן סטארק), שהוא מת מהלך דומה מאוד למתים של האחרים, אבל הוא לא נשלט על ידם. אז כנראה שאין למלך הלילה שליטה על קסמים שלא הוא עושה, אפילו הם קסמי קרח. הדוגמה המובהקת ביותר היא החומה, שהוא לא יכול לעבור, והיא בפירוש קסם קרח. אני מניח שזה עובד גם הפוך, לקוסמים שאינם מלך הלילה אין שליטה בקסמים שמלך הלילה עושה.
...ובכל מקרה חשוב לזכור שקסם הוא חרב בלי ניצב. הוא בלתי ניתן לחיזוי מראש.

האם ג'ון ייזכה לטוס על הדרקון? זו חלק מתיאוריית "שלושת ראשי הדרקון", לפיה כמו שלאאיגון הכובש היו ראיניז וויסניה, כך לדאני יהיו ג'ון וטיריון. לאור מה שאמור לקרות בפרקים 6 או 7, לא בטוח שלדרקון יהיו בסופו של דבר שלושה ראשים כמו שהיו בעבר. בכל מקרה, ייתכן. גוסט יישאר כמובן גוסט כמו שלוראמיר שש-עורות היו שש חיות מחמד שונות שהוא היה נכנס לתוכן.
 
הזאבה של סאנסה מתה

בחוכמה ציינת כי סאנסה דרומית במהותה, והיא איבדה את הזאבה שלה לאחר שבגדה במשפחה שלה כדי להיות דרומית יותר.
לא זוכר איפה, אבל נדמה לי שבאחד הפרקים של בראן בוינטרפל, הוא אומר לריקון שסאנסה איבדה את הזאבה שלה. כאילו זה אומר הכל.
יכול להיות שאיבוד הזאבה שלה מנע ממנה את התעוררות הכוחות שאירעה לאריה, בראן וג'ון.
 
לא מדוייק אבל זה בסדר אתה לא זוכר את הארוע

הזאבה של סנסה הוצאה להורג בפקודת ג'ופרי אחרי שניימיריה תקפה את ג'ופרי כדי להגן על אריה מפניו בארוע של בנו של הטוחן (שג'ופרי דאג שיהרגו). זו היתה הפעם הראשונה נחשפנו לאלימות ולרוע הלב של ג'ופרי כי ליידי לא היתה קשורה לארוע בכלל. זה יכול להיות מוצג כעונש של סנסה על זה שהיא שיקרה ולא סיפרה שאריה לא תקפה את ג'ופרי במשפט, אבל כפי שנד אומר - לא היתה לה באמת ברירה.
 
אני זה שלא זוכר את האירוע?

סרסיי היתה זו שדרשה מרוברט "עור זאב" ולא היה אכפת לה אם זו ליידי או ניימריה.
רוברט אישר ונד ביצע.
 
ואת הכי חשוב שכחתי לציין

וזה רלוונטי למה שכתבתי קודם.
ניימריה תקפה את ג'ופרי אחרי שהצמיד את חרבו אל אריה.
בבירור שנערך לפני המלך, ג'ופרי טען שהותקף על ידי אריה ונער הקצבים שלה. אריה סיפרה את האמת וסאנסה לא רצתה להעיד לטובת אריה.
 
כאמור זה לא קשור להיותה של סנסה דרומית יותר זה קשור לזה שהיא

לא הגנה על אריה במשפט, ולא באמת היתה לה ברירה.
 
למה זה לא קשור?

אם היתה יותר נאמנה לצפון ולביתה, לא היתה בוחרת בזרים על פני משפחתה - פעמים.
לא היתה לה ברירה? למה לא? זה לא שואריז ביקר אצלה בלילה והפחיד אותה.
 
זה לא רק המשפחה

היא כל הזמן חשה ושומעים על זה גם בעונה הנוכחית את המשיכה שלה והערכה שלה לסרסי ולדרכים של הצפון שנחשב יותר "מתקדם" וקורץ תרבותית מאשר הצפון הקפוא וזה חלק מהמשיכה שלה ל"מזויף" ו"לתככים" שמכסים על היופי הזה.

היא גם נודעה כילדה היפה , שמקבלת את הטון השמרני והמסורתי בניגוד לאריה וזו שהצטיינה בכל הכישורים הדרושים ל"אישה טובה" - אם זכור לכם בסדרה מתישהו היא מקבלת הערה שאפילו את השיער שלה היא שוזרת בתסרוקות שמקובלות במעלה המלך ומתמזגת שם .זה גם לא חדש לכל דמות יש מין מחיר "סימבולי" על הזניחה של דרכי המשפחה והמשמעות האמיתית של הדם שלהם במובן מסוים.
 
עונה 3 פרק 6

בבקשה

סצינה מצויינת לדעתי. הביקורת של רוב קוראי הספרים עליה נכונה: דיאלוג כזה לא היה מתרחש במציאות בין הדמויות הללו. הן לא היו חושפות קלפים ככה. מצד שני, זה כמו לקבל הצצה לתוך המחשבות של אצבעון, כמו לקרוא פרק שנכתב מנקודת המבט שלו. וכמובן שהציטטה "כאוס הוא סולם" היא ציטטה קליטה בפני עצמה.
 
למעלה