מישהו ראה את הסרט "מדגסקר"?

מישהו ראה את הסרט "מדגסקר"?

לאיזה גילאים הוא מתאים? איך הייתם מדרגים אותו מבחינת רמת האלימות ומסרים חינוכיים? תודה מראש
 

Kalla

New member
האם חייבים להיות מסרים חינוכיים

בסרט? או בספר? למה?
 
לא, כמובן שלא. להפך. לא עם כל מסר

חינוכי אני מסכימה, ופעמים רבות, כמו למשל כעת, בחופש הגדול, אני רוצה פשוט משהו נחמד וקליל, "לנקות את הראש", בלי מסרים חינוכיים". אחת הסיבות שבגללן, למשל, אני אוהבת את הספרים של מאיר שלו ושל עודד בורלא, היא שהם "נקיים" ממסרים חינוכיים.
 

Kalla

New member
../images/Emo45.gif אם כי אני מניחה שאנו עדיין

חלוקות בעניין האלימות. לא מפריעה לי אלימות כפי שהיא מוצגת בסרטי ילדים.
 

פלגיה

New member
נקיים ממסרים חינוכיים????

הדוגמאות שהבאת לא מתאימות. מאיר שלו ועודד בורלא כותבים ספרים עם המון מסרים. רק מה? הם לא ספרים "דידקטיים". המסר זורם מתוך הסיפור, הוא בא בטבעיות מתוך אישיות הסופר. לכן כיף לקרוא אותם.
 
ראינו את מדגסקר- אני ולולי בת ה7

יש שם קטעים משונים בעיני כשהאריה הרעב רואה בעיני רוחו את כל החיות כמו סטייקים שהוא רוצה ליטרוף... אבל שתינו נהננו
 

Kalla

New member
למה זה משונה?

הכי טבעי שבעולם שאריה ירצה לאכול חיות, לא?
 
לצערי הילדים שלי רגילים לזה../images/Emo3.gif

כשאבא שלהם רואה פרה בשדה, הוא נוהג לומר "הנה סטייק נחמד" או משהו בסגנון. טוב, אנחנו לא צימחונים, אז אין טעם להעמיד פנים או לנסות לייפות את האמת, אבל גם לא צריך להטיח אותה במלוא כיעורה בפניהם של ילדים צעירים.
 

פלגיה

New member
למה לא?

פעם גרמתי הלם לילדה בת חמש. היא הסבירה לי מאיפה מגיע הלחם, ומאיפה החלב, ואני בתמורה הסברתי לה מאיפה מגיע העוף. אמא שלה כעסה עלי. אבל אין מה לעשות. אנחנו עוטפים את זה במילים כמו "עוף" במקום תרנגולת, או "בקר" במקום םרה. לדעתי מיותר. וגיסי עושה את זה בוטה במיוחד. כשהוא מציע לילדים לאכול בשר הוא מוסיף הערות על ה"מווו" שהבשר הזה עשה, או כמה התרנגולת היתה יפה. זאת האמת.
 

Kalla

New member
לדעתי זה לא מכוער בכלל.

האדם מטבעו הוא אומניבור, וככזה הוא אוכל גם בשר. לא רואה מדוע צריך להתבייש בעובדת הטבע הבסיסית הזאת. סטייק הוא באמת דבר טעים ואין לי כל בעיה להגיד זאת בכל רם. יאמי!
 

צימעס

New member
יצא לנו לדבר עם הילדים (4 וחצי)

סליחה מהצמחונים על חלקי גוף של תרנגולת (בהשוואה לחלקי העוף בסופר: שחזה זה שניצל וכדומה), והם חיים עם זה ממש בשלום. אתמול הצעתי בצחוק שאוכל את הילדים (היינו רעבים, ודיברנו על מה נאכל) ובני הגיב ב - "די, תפסיקי, לא אוכלים אנשים, אוכלים תרנגולות!"
 

irisgh

New member
איכשהו, לבני

ברור מגיל אפס וחצי שאנחנו אוכלים חיות. הוא יודע ש'עוף' זה תרנגולת, ש'בשר' זה פרה. ושדג זה דג. כשהיינו בים וראינו סרטנים, הוא רצה לתפוס אותם על מנת לאכול.. האמת, חשבתי שהוא יקח את זה יותר קשה. את הקשר בין השניים. טעיתי.
 

שרון123

New member
אנחנו ראינו

ראיתי עם גיא בן 3.3. אותו זה לא כל כך עיניין, אבל אני חייבת להדגיש שגם בבית הוא עדיין לא רואה סרטים עם עלילה ממשית, הבנים שלי עדיין מתעניינים בעיקר בטלטאביז, בראם, וקלטות שירים - פים פם, טיף וטף. חשבתי שאולי באוירת אולם סרטים, ובלי אחיו, יהיה לו קל יותר לעקוב, אבל זה לא קרה. בעיני הסרט היה נחמד. יש מעט מאד קטעים שיש בהם קצת אלימות, אבל לא משהו שצרם לי. מסרים חינוכיים - חברות, נאמנות. ניראה לי שמתאים מגיל 3 עד 7 בערך.
 

loligos

New member
ראינו אהבנו צחקנו.

השיר של הקופים מאוד מאוד מצחיק וכל הזמן מפזמים את זה אצלי בבית. דווקא הקטע עם הסטייקים מאוד מתאים לסרט. כי עצם זה שהם חופשיים הופך אותם לחלק מהטבע וכו. חינוכי? יש בזה משהו על חברות על אכפתיות וכו..לדעתי מומלץ לילדים בגילאים 4 עד 10.
 

irisgh

New member
ראינו

בן 4.9 התעניין מאוד. בן 2.2 החזיק מעמד חצי סרט, ואח"כ רק החטיפים הצליחו להשאיר אותו יושב. אמא נהנתה במידה סבירה. (נחמד עם ילדים. חסר טעם למבוגרים ללא ילדים) לא מפחיד, לא אלים, לא כלום
. כמה שירים וריקודים נחמדים. בעיקר תמונות מצחיקות של החיות ברכבת וכד'. סרט קיץ נחמד, עד גילאי 9-10, בעיקר בצד הויזואלי. אין יותר מדי מסרים. (ז"א לכאורה, אמור להיות מסר של 'חזרה לטבע'. אבל הסרט בדיוק מראה כמה לא פשוט לחיות אורבניות שכמונו לחזור לטבע, ומראה גם משהו מתאוות הפרסום של אנשים 'התעשיה'). אני לא חושבת שיניב ממש הבין את הדילמה של האריה, שהיא זו שמתישהו הופכת למוקד הסרט. האריה, שיכול היה להיות חבר של הזברות ועוד בגן החיות, מכיוון שהיה שבע מהסטייקים שבגן החיות סיפקו לו. אבל הוא התקשה יותר להיות חברם כאשר הצורך לא סופק. בסרט זה נפתר כשהוא מגלה שהוא יכול לאכול דגים. אבל, נו באמת, מה דגים אינם חיות? .. anyway, זה לא באמת סרט כזה כבד שיש צורך לנתחו ביתר.
 
ראיתי עם ילד בן 28 ../images/Emo9.gif...

אם יש לכם אפשרות (ושמרטף זמין...), ממליצה לראות בזוג ואז להחליט אם מתאים לילדים שלכם... אנחנו ראינו בזוג ומאוד נהנינו ולדעתינו דווקא כיפי למבוגרים, תלוי מה הטעם שלהם (אנחנו באופן כללי משתדלים לראות רק סרטים "נקיים" ממין ואלימות מה שלא משאיר הרבה אופציות...)
 
למעלה