מישהו ראה את SAW ?

  • פותח הנושא ImZ
  • פורסם בתאריך

Hila87

New member
גם אני!

וגם אני חושבת שזה סרט מתוחכם.. באמת.... טוב, לא פלא, איזה סיני או יפני אחד כתב וביים אותו.. והאדם הזה לא נראה לי עבר את גיל 30!!!.. חולה נפש! קבלו ותגידו.. אה, אבל הוא כתב את התסריט יחד עם השחקן הזה ששיחק את אדם הזה מהסרט.. הנה תמונה שלו.. שהוא בן 28 כיום.. אני חושבת שזה סרט חולני! אה, כן.. ו"המסור 2" כנראה הולך לצאת לאקרנים בסוף שנה.. נדמה לי, כי הוא כרגע הוא בצילומים כרגע..
 

ImZ

New member
קראתי באיזה אתר שהמבקרים../images/Emo58.gif

מתארים את הסרט כשילוב של "שבעה חטאים" עם פרקים נבחרים בסדרה "אפקט הפחד". מבחינת התסריט, אני חושבת שיש כמה דברים לא מובנים, כמו למשל, האם הדמות של האח הייתה זו שביצעה עבור הרוצח את כל הרציחות, או שרק את המשימה הקשורה באדם ולורנס? מה לכל הרוחות והשדים מניע (חוץ מהעובדה שהוא עומד למות...) אדם לפתח כאלו שיטות מתוחכמות להרוג? שלא לדבר על הפרדוקס המעניין של "להרוג מישהו בשביל להוכיח לו שהוא רוצה לחיות", הרי לקורבנות שלו אין סיכוי - וזאת עם המלכודת דובים הפוכה על הפנים היא ממש חריגה - וחוץ מזה - היא חשבה שהאיש כבר מת (היה יכול להיות יותר מעניין אם היא הייתה יודעת שהוא עדיין חי).
 
../images/Emo58.gif

היא ראתה אותו פותח עיניים אבל היא כבר לא יכלה לעצור כי השעון תקתק.
 

uriya1

New member
קודם כל הוא סדיסט, [../images/Emo58.gif]

ואם תנסי למצוא הגיון בסדיסטיות לעולם לא תצליחי. דבר שני - יכול להיות שכל זה נובע מהתסכול שלו על מחלת הסרטן. גם במציאות היא עלולה לגרום לתסכולי יתר ואף לשגעונות.
 

ImZ

New member
../images/Emo58.gif הכוונה היא שכשתסריטאי

מעניק לרוצח שלו אג'נדה כל כך פילוסופית/רגשית/מוסרית (והוא חושף את הכוונה הזאת די מוקדם בסרט), כלומר הוא רוצח אנשים שלא רוצים לחיות, כדי להוכיח להם שהם בעצם כן רוצים לחיות, אז בדרך כלל הוא מעוניין שהצופה יזדהה עם איזשהו פן בחייו (של הרוצח). כאן אין מספיק פרטים על האדם שרוצח, והצופה לא מסוגל לבנות איזשהו פרופיל או להעלות השערה כלשהי לגבי המניעים הפסיכולוגיים שלו (ושוב פעם - מלבד המחלה הקשה). אם אתה מציג דמות סדיסטית, אתה צריך לבנות לה פרופיל פסיכולוגי מתאים, וליצור הזדהות כלשהי עם איזושהי בעייה שמטרידה אותה.
 

uriya1

New member
הזדהות?

מי אמר שזו המטרה של התסריטאי?
 

ImZ

New member
על מנת שלדמות משמעותית תהיה

אמינות בסרט או הצגה וכו', ואני מתכוונת משמעותית מבחינת הנוכחות והחשיבות שלה בתסריט או במחזה, על הכותב לגרום לתחושת הזדהות כלשהי של הצופה איתה. לדוגמא, נורמן בייטס, אדם בודד, גר עם אימו במלון נידח על כביש צדדי...
 

uriya1

New member
אני חושב שפה יש לך טעות קטנה.

בשביל אמינות לא צריך ליצור דווקא הזדהות בין הדמות לבין הצופה, אלא אולי [וגם זה לא בהכרח], הכרה בבעיה. יש המון גיבורי סרטים שממש לא הזדהתי איתם ועם מה שהם עושים, אבל מסיבה בלתי ברורה הצלחתי להקשר אליהם.
 

ImZ

New member
יכול להיות שהסיבה שנקשרת אליהם

היא בגלל שיכולת לשייך אליהם איזשהו פן שמוכר לך מחיי היומיום, שמופיע אצלהם. עוד דוגמא, הדמות של השחקנית רבקה דה מורניי בסרט "היד שמנענעת את העריסה". הדמות מונעת כתוצאה מתחושה מאוד חזקה של ריקנות, של חלל ריק שנוצר בחייה, וכמובן יצר הנקמה. תראה, יכול להיות שכשהתסריטאי מעוניין להציג דמות של רוצח קר לב אז הוא לא יתחיל לבנות לו פרופיל פסיכולוגי ויציג איזושהי בעיה אנושית שגרמה לו לעשות את המעשים שהוא עושה. הבעיה היא כשהתסריטאי מציג בפניך מניעים אנושיים כביכול, ללא כיסוי, כלומר מבלי לבנות לדמות את הפרופיל הפסיכולוגי שייגרום לי להבין את המניעים שלה. בכל מקרה, זה הציק לי בנוגע לסרט הזה. שים לב, אפילו בסרטי האימה (לא רק בסרטי מתח) כמו "ליל המסכות", מציגים בסרט הראשון התחלה של בעיה פסיכולוגית, למרות שהם לא ממש הולכים איתה רחוק, הם פשוט "פותרים" אותה במשפט כמו "הוא פשוט הרשע בהתגלמותו" (לא זוכרת את הנוסח באנגלית).
 

uriya1

New member
אשמע לך מוזר

אם אגיד שאני לגמרי מזדהה עם הבעיה של הרוצח בSAW? לא שהייתי מעולל לאנשים זוועות בסגנון שהוא נהג, אבל שימי לב שכשהבחורה שנוסתה במלכודת-הדובים נשאלת בשאלה "לקחת סמים, נכון?" היא עונה "הוא עזר לי". מעבר לאירוניה וחוסר-האנושיות שבדבר, הרוצח עזר לאותם אנשים להכיר בזכות לחיות את חייהם.
 
למעלה