מונו סטריאו ויצפאן
מונו - לא חשוב בכמה מיקרופונים הוקלטו הקולות והצלילים, לא חשוב באיזה אפקטים השתמשת לא חשוב איפה יושבים האנשים או כלי הנגינה כל ערוץ סאונד מאחד ועד כמה שבא לך ישמעו אותו הדבר בדיוק, זאת אומרת שאם נאמר יש לנו שני ערוצי סאונד ואתה מכבה אחד אז חוץ מירידה בווליום לא תשמע שום הבדל. בעריכה אם צילמת בסטיראו ואז הפכת את מיקס הסאונד למונו, זה מה שתקבל!!! סטיראו והאח הגדול סראונד - תדמיין שאני יושב בצד ימין של האולפן והתזמורת שלי בצד שמאל, אם את יושב ממש באמצע האוזן תדע להבחין מאיזה צד בא הקול, כלומר אני או התזמורת. ההקלטה ברוב (אם לא בכל) תוכניות הטלוויזיה היא בסטריאו כאשר את הקריין או המנחה שמים בשני ערוצי הקול. כאשר את שומע סטיראו בשני ערוצים ואתה מכבה ערוץ אחד אתה תאבד חלק מהאינפורמציה, לדוגמה בתזמורת סימפונית לא תשמע חלק מהכינורות בימין במה, כיוון שתשתמע רק את הקלטת הצד השמאלי. או אם צילמתי אוטו עובר ואני רוצה שתחושת הצליל תהיה שלמה, אני מעביר את הצליל של המנוע מימין לשמאל, עם תנועת המכונית. הסראונד שהוא האח הגדול והמשוכלל של הסטיראו, שגם אותו המציאו דולבי ובגלל זה כמעט לכל המערכות נוסף השם דולבי, נותן תחושה גדולה יותר של מרחב קולי, מדמובר במערכת של רמקולים שסובבת אותך מינימון חמישה ואז אתה שומע כל צליל מהמקום המדוייק שהוא מגיע, כדי לפשט זה קדימה אחורה ימין שמאל ואמצע