מיתוס או לא, זה המצב
בהודעת המנהל שלך, מנהלת יקרה, את מתארת מצב שאולי יאפיין מקומות עבודה מסויימים, אבל יהיה נכון גם לעובדים הגברים בו. עם זאת, כדי לעורר סוג של הזדהות את משליכה את התופעה רק על החלק הנשי במשרד. פסול מלכתחילה? בהחלט כן. עצם הקיום של הפורום הזה הוא סתמי לחלוטין. נשים נתקלות בתופעות שוביניסטיות וזה ידוע. בשביל זה קיימים פורומים שדנים בתופעות הללו ונותנים במה לתמיכה בנפגעות. אבל אני לא רואה בנושא שאת מעלה תופעה שוביניסטית כלשהי. אחדים יהיו המעסיקים, שלא יעסיקו גברת, שתבוא עם הידע, הנסיון והיכולת ולא יעסיקו אותה רק בגלל שהיא לא משתינה בעמידה. אני גם לא רואה כאן "חינוך מהבית". לא תשמעו אף הורה אומר לביתו "אל תיגעי במחשב הזה! הא לך מכונת תפירה." בנות, כמו בנים, יכולות להתעסק במחשבים. העניין, הוא בדיוק מה שחסר. והרי את טוענת שאין עניין בגלל סיבות כאלה ואחרות. ובכן קל מאוד להאשים את כל העולם ואחותו, על זה שלא נותנים לך הזדמנות. אבל אני חושב שהייתה לך הזדמנות שווה. ברשותך, אני אביא דוגמה מכיתת המחשבים בתיכון בו אני לומד (עוד לא נכחתי במסגרת אחרת). יחס הבנות:בנים אצלינו הוא 3:1. את יודעת למה אני חושב שזה המצב? אני בטוח שאת כבר יודעת. זאת הזיקה לנושא. גם הבנות שהחליטו כן "לשבור את המיתוס" לפי דברייך, איכשהו, לא בדיוק נושמות את הנושא. ושלא תביני אותי לא נכון, הדבר האחרון שאני עושה כאן זה לזלזל. הבנות הללו לפעמים מוציאות ציונים גבוהים משאר הכיתה ולפעמים נמוכים יותר. בדיוק כמו שהמצב צריך להיות. אבל לעומתי, למשל, הן לא לוקחות את זה הלאה. הן לא מתעניינות בנושאים שקשורים לנושאים הנלמדים. אני מבקש ממך להשאיר את ההודעה ולא למחוק אותה. לא קיללתי ולא העלבתי אף אחד (עם זאת חלק מהקוראים אכן ימצאו בה חלקים מעליבים). אם לך אין הכוח או היכולת להתמודד עם הנאמר, תני לשאר החברים להחליט האם אני טועה לגמרי או שבכל זאת יש משהו במה שאני אומר. כשאני מתיחס בגוף שני, אני כמובן לא מדבר רק עם המנהלת, אלא עם כל אחד שקורא את זה.
בהודעת המנהל שלך, מנהלת יקרה, את מתארת מצב שאולי יאפיין מקומות עבודה מסויימים, אבל יהיה נכון גם לעובדים הגברים בו. עם זאת, כדי לעורר סוג של הזדהות את משליכה את התופעה רק על החלק הנשי במשרד. פסול מלכתחילה? בהחלט כן. עצם הקיום של הפורום הזה הוא סתמי לחלוטין. נשים נתקלות בתופעות שוביניסטיות וזה ידוע. בשביל זה קיימים פורומים שדנים בתופעות הללו ונותנים במה לתמיכה בנפגעות. אבל אני לא רואה בנושא שאת מעלה תופעה שוביניסטית כלשהי. אחדים יהיו המעסיקים, שלא יעסיקו גברת, שתבוא עם הידע, הנסיון והיכולת ולא יעסיקו אותה רק בגלל שהיא לא משתינה בעמידה. אני גם לא רואה כאן "חינוך מהבית". לא תשמעו אף הורה אומר לביתו "אל תיגעי במחשב הזה! הא לך מכונת תפירה." בנות, כמו בנים, יכולות להתעסק במחשבים. העניין, הוא בדיוק מה שחסר. והרי את טוענת שאין עניין בגלל סיבות כאלה ואחרות. ובכן קל מאוד להאשים את כל העולם ואחותו, על זה שלא נותנים לך הזדמנות. אבל אני חושב שהייתה לך הזדמנות שווה. ברשותך, אני אביא דוגמה מכיתת המחשבים בתיכון בו אני לומד (עוד לא נכחתי במסגרת אחרת). יחס הבנות:בנים אצלינו הוא 3:1. את יודעת למה אני חושב שזה המצב? אני בטוח שאת כבר יודעת. זאת הזיקה לנושא. גם הבנות שהחליטו כן "לשבור את המיתוס" לפי דברייך, איכשהו, לא בדיוק נושמות את הנושא. ושלא תביני אותי לא נכון, הדבר האחרון שאני עושה כאן זה לזלזל. הבנות הללו לפעמים מוציאות ציונים גבוהים משאר הכיתה ולפעמים נמוכים יותר. בדיוק כמו שהמצב צריך להיות. אבל לעומתי, למשל, הן לא לוקחות את זה הלאה. הן לא מתעניינות בנושאים שקשורים לנושאים הנלמדים. אני מבקש ממך להשאיר את ההודעה ולא למחוק אותה. לא קיללתי ולא העלבתי אף אחד (עם זאת חלק מהקוראים אכן ימצאו בה חלקים מעליבים). אם לך אין הכוח או היכולת להתמודד עם הנאמר, תני לשאר החברים להחליט האם אני טועה לגמרי או שבכל זאת יש משהו במה שאני אומר. כשאני מתיחס בגוף שני, אני כמובן לא מדבר רק עם המנהלת, אלא עם כל אחד שקורא את זה.