מי הנחית את הפיט היום?

eyalmnm

New member
מי הנחית את הפיט היום?../images/Emo50.gif

האם זה אתה מיקי? או שמא יצחקי? בכל מקרה נהנתי לראות את הפיט באויר.
 
גם גם וגם. וזה פיטס, לא פיט

פיט = בור (בדרך כלל צר ועמוק) PIT פיטס = שם השפחה של ממציא המטוס MR. PITTS שדרך אגב היה ב SUN´N´FUN ואני נגשתי ללחוץ את ידו (הוא כבן 85 ותכנן עד היום 12 מטוסים, כולל הפיטס החדש MODEL 12 עם המנוע הכוכבי הרוסי 360 כ"ס שתמונה של שניים מ SUNNFUN מצורפת וכן LINK לאתר המטוס) שתי הנחיתות הראשונות היו של יצחקי/צלר, צלר למד את המטוס ויצחקי למד לנחות מהמושב הקדמי. 4 הנחיתות הנוספות היו בעקרון שלי (ישבתי מאחור, כטייס מפקד, וזאת הפעם הראשונה שאני הנעתי, הסעתי, עשיתי בדיקות, המראתי ושיחקתי עם המנוע (סלד/פרופ/מדי שמן/לדק וכו´) ולכאורה נחתתי. אבל בפועל יצחקי התערב בכל הנחיתות. יצחקי טען שבנחיתה האחרונה הוא לא התערב, והיא היתה באמת שלי, אבל אני לא ממש מאמין לו, בטח אחרי שהלכתי הוא אמר לחברים שאני אעשה סולו ב 2003 ... בפרט היה משעשע להמריא מייד אחרי ה 152 שעשה TOUCH´N´GO ולחתוך אותו מימין (ברשות המגדל ובראיה כמובן) עקב העובדה שהפיטס נורא מהיר בהקפה (הפיינל ב 85 קשר, הטיפוס כ- 3000 לדקה ב 85 קשר) וגם קצרנו מאד את הפיינל בשביל לראות יותר טוב את המסלול, ע"י ביצוע של צלע בסיס ופיינל יחדיו בפניה קבועה (לא רואים קדימה בפיטס, בפרט לא במהירות איטית. השיוט ב 140 קשר) ספר ספר רכילות המקרקע. השתגעתי לראות את כל האנשים שיצאו מאויה ונשר לראות "אקשן" (שלא לומר דברים אחרים...) בטח חלק מהנחיתות נראו כמו התרסקות בטוחה לאור הגישה בהחלקה חריפה ושיעור שקיעה עצום???
 
אתה יכול לדווח מתי האימון הבא../images/Emo124.gif

אני רוצה לראות אותו בפעילות באזור ההקפה. פשוט רחוק יותר אני כבר לא רואה בלי משקפת
 
מחר כמובן../images/Emo42.gif../images/Emo160.gif../images/Emo124.gif../images/Emo18.gif

הפיטס יטוס בכל יום הקפות (לא בשישבת) שיצחקי בהרצליה, וכל עוד הוא לא נשבר (הוא-יצחקי והפיטס) ואני לא יודע לנחות. אחר כך הוא יטוס לפחות 3 פעמים בשבוע (לחיפה בינתיים לארובטיקה)... מחר זה בטח יהיה מוקדם בבוקר (9-10) ואולי גם יותר מאוחר.
 
האם ניתן לשכור שעות בפיטס הזה?

וכמובן כמה מחיר לשע"ט ישרה ואופקית וכמה לשעט טיסה הפוכה
 
המטוס שלי פרטי

נכון להיום, זהו מטוס פרטי שלי. באם אתה/חברים אחרים חושבים שזה יהיה כלכלי להפעיל אותו מסחרית, אשמח לשמוע ולחשוב על כך. כל טיסה תהייה חייבת להתבצע עם מדריך מיוחד/מנוסה מאחר והסכנות במטוס זה גדולות במיוחד - הן בנחיתה והן בתרגול ארובטיקה. המדריך שלי בארה"ב, שבבעלותו פיטס זהה (ממש זהה), לוקח 250 דולר לשעת טיסה, כולל הדרכה ותדרוך קרקע, כאשר ניתן לבצע פחות משעה, והזמן להגיע לאזור האימון הוא 5-7 דקות לכל כוון. אם תוסיף לכך ביטוח בישראל שמקרה הטוב יהיה כפול מארה"ב, את העובדה שלמעשה הכל כאן יקר בכ 20% (מע"מ), ובנוסף שעלויות הטיסה כאן תמיד יותר גבוהות (בגלל הצורך ביבוא של כל דבר קטן), אנחנו מדברים על מחיר שיהיה צפונה מ 300$ לשעה. כמה שעות אתה חושב שניתן למכור בישראל במחיר זה? מעבר לעלות בפועל של הטיסה, צריך בסופו של דבר להיות לי רווח אישי שישכנע אותי להגדיל מהותית את מספר השעות על המטוס ואת הסיכוי לתקלות... לדעתי/לצערי, הנושא לא ריאלי, אבל אשמח להשתכנע אחרת. בנוסף, אני מוכן להכניס שותף על המטוס. יבוא המטוס, עד להרכבה בארץ עם CofA, עלתה לי כ 125,000 דולר (כולל מע"מ) למי שתוהה לגבי עלות השותפות. על אף הנאמר, לישראל יצחקי, ורק לו, מותר לקחת את מי שהוא רוצה לטיסה על המטוס בטיסה פרטית. כדאי לשכור מטוסים ב AIM מן הסתם, ולקוות שבאזור כלשהו של הרצליה תותר ארובטיקאה... מצורף לינק לאתר SUNRISE, מבתי הספר היותר גדולים לארובטיקה. גם שם שעת הכרות (45 דקות) על פיטס כמו שלי S2B עולה 185$ (כלומר 250 לשעה) ושעה עם מדריך 260 דולר...
 
לא ממש הבנת אותי בענין השכרת המטוס

התכוונתי לשאול באופן כללי אם אתה מתכוון להפעילו מסחרית, או רק באופן פרטי. כמובן ברור שאם תחליט להפעיל תאוירון במסגרת אחת החברות, אנשים יצטרכו לקבל את ההגדרים הדרושים על ידי המנהל ואו הדרישות שלך כבעלים. איך עושים את החישוב אני יודע היטב. בכל ולא עושים זאת בהשוואה למחיר במקום אחר אלא על פי שיקולים מסחריים: עלויות, הרווחים המתוכננים וכמות האנשים שיהיו מוכנים או יכולים לשאת במחיר שתדרוש. מחיר זול, הרבה מעוניינים, מחיר יקר מעט מעוניינים, מעט מעונינים הרבה עלויות וכו. בכל מקרה מאחל לך הנאה מהאוירון אף שאני חושב שיש בעיה בישראל עם החופה השקופה שלו. ועיקר לא לעשות קיצורי דרך.
 
אתה טועה לגבי החופה

טסתי בפלורידה במזג אויר ישראלי למהדרין, וזאת לא בעיה רצינית. רוב גופו של הטייס "קבור" בגוף המטוס (להבדיל מהזלין) ויש איוורור טוב מאד ב 3000 רגל (מגיעים בדקה) ו 160 מי"ש. לגבי הפעלה מסחרית, נתתי פירוט חו"ל בדיוק בכדי לתת השערה לגבי המחיר הצפוי. אני לא צופה השכרת 100 שעות ב $300 לשעה. כמה שעות אתה תרכוש במחיר זה? אחרים בפורום? מה אם המחיר יהיה "רק" 250 דולר לשעה? (המחיר כולל הדרכה. על סולו אין מה לדבר) חברה, אם לא תענו אז בטוח לא תהיה שום הפעלה מסחרית...
 
לא התכוונתי למשא ומתן, רק שאלתי.

בקשר לאיורור, גם כן לא היתה לי בעיה, הבעיה היחידה זו השמש. אני מבין שהפתרון הוא כובע וחולצה לבנים, כמו שרואים אותך. בכל אופן, לגבי ההפעלה, עם מדריך ובלי מדריך עם סולו ובלי, מכאן לא רואים את הצבע הלבן של שערות ראשי, ואני מציע שאשאל אותך שנית בנדון בעוד כשלוש שנים.
 

fishroy

New member
שלום לך מיקי

האם מדובר על הפיטס ספיישל הנמצא בהרצליה? המטוס הוא פרטי שלך? אם כן הייתי מעוניין ליצור איתך קשר לאיזה "טיסת כיף" על הפיטס. אם אכן מדובר במטוס שלך השאר את הטלפון שלך במידה ואתה מעוניין. תודה רועי
 
כן זה מטוס פרטי שלי

זה כבר כתוב למעלה... ומספר הטלפון שלי בכרטיס האישי. אני לא לוקח אף אחד על הפיטס עד שיהיו לי 100 שעות/שנה. בכל מקרה רשימת החברים הקרובים שלי שרוצים לטוס גדולה מאד... כאמור, להפעלה מסחרית אין הגיון בשלב זה בדיוק מאחר וכל אחד כאן רוצה "כיף של 20-30 דקות" בלבד, וזה לא מסחרי (בפרט בחינת ביטוח) להפעיל מטוס 100 שעות בשנה
 

fishroy

New member
אני מבין ...יש עוד מישהו

יש עוד מישהו שיש לו איזה פיטס ספיישל או איזה מטוס אווירובטי ברמה שאתה מכיר והוא יוכל לעשות איזה טיסת כיף בת חצי שעה? אוליי המדריך שלך יוכל לקחת אותי על הפיטס שלך ? כמובן ברשותך! יש איזשהי אפשרות שאתה מכיר? אבא שלי בעל רישיון טיס אבל אני מעוניין בטיסה על מטוס אווירובטי... מצפה לתשובה רועי
 
היו כמה תמונות בזמן אמת

כאן בפורום. מעבר לכך יש לי עוד מאות תמונות אבל להעלות אותן כאן כל תמונה בנפרד זה מוגזם. בסה"כ היה מאד נחמד. בשנה הראשונה שלי ב SUNNFUN הייתי בהלם, כל כך הרבה ביתנים ומטוסים ומופעים ו... השנה כבר הכרתי איך זה מתנהל, ידעתי את מיקום רוב הדברים - החל מאז"מים בפינה הצופנית וכלה בקפמיפנג תחת כנף המטוס דרומית למסלול. כך שלא רצתי ממקום למקום כמו משוגע. בסה"כ רואים מטוסים ואני מתחיל לזהות כמו כל השרוטים מה זה מה, להתענין במטוסים שבחיים לא אטוס או אבנה וכו´. כך למשל יש שני דגמים מוקטנים של מוסטאנג - אחד קומפוסיט, אחד אלומיניום, שניהם עם מנוע מאד חזק (400-600 כ"ס) וביצועים מעולים. רק מה, אחרי מחיר הקיט המנוע ותחשיב העבודה זה מגיעה לחצי מיליון.. ישבתי גם בMOCKUP של ה ECLIPSE והוא ממש מרשים. אם הם יעמדו בזמנים ובמחיר, והתרשמתי מהם שזה עדין נכון, זה יהיה שינוי מהותי בכל עולם התעופה, בין היתר בגלל שכל דו מנועי, טורבו פרופ וסילון קטן יהפכו בין לילה לחסרי ערך/טעם. ראיתי המון מוצרי אלקטרוניקה חדשים כולל EFIS מלא עם מכשור מנוע אופק וכו´ ב 2500$ שמוצג על IPAQ ... וכמובן צגים דיגיטלים בלי עין הרע. הרשמתי ש APPOLO (חברת בת של UPS) ממש פופולרי ועם התמחור שלהם לאחרים יש בעיה קשה. ה AIR SHOW, למרות שזאת חזרה משנה שעברה, דיבר אלי הרבה יותר, כי הפעם עם הנסיון הארובאטי עמדתי (יחד עם המדריך שלי) ואמרנו אחד לשני "הוא אוהב G שלישי" "זה ממש כואב" "3 OUTSIDE SNAPS עשויים ממש יפה" "זה לומשווק שלא ממש הצליח לו" וכולי... מזג האויר היה כמעט אידאלי ועדיף בהרה על שנה שעברה, ההגעה במטוס היתה חוויה מעולם אחר, ובכלל לא היה רגע מבוזבז או של שעמום ב 3.5 ימים... מומלץ לכל אחד, בפרט אם לא ראיתם דבר כזה בחייכם...
 

אלדר א

New member
מה זה ה - Eclipse ?

אשמח אם מישהו יצרף תמונה או אתר של המטוס. אלדר.
 
האקליפס

בתמצית, זה מטוס סילון דו-מנועי, ששה מושבים, 350 קשר, 1300 מייל ימי, יכולת הפעלה משדה כמו הרצליה. המיוחד במטוס זה: 1. מנועי סילון חדישים שעוד לא בשימוש בשום מטוס ומיוצרים רק למטוס זה, אשר אמורים להיות חצי משקל וכפול יעילות ממנועים קיימים 2. המטוס בנוי בטכנולוגיות חדשניות כולל ריתוכי אלומניום בחיספוס, אשר מעולם לא היה בהן שימוש בתעופה, צגים דיגיטאלים ברמה של 800-737 שלא מקובלים במטוסים "זולים", וכו´. 3. המטוס יעלה רק כ 900,000 דולר, הרבה פחות מכל מטוס "מקביל" בביצועים. 4. המטוס יעלה רק 0.56 דולר למייל ימי עלויות הפעלה ישירה, הרבה פחות (חצי עד רבע) ממטוסים מקבילים. 5. ביצור המטוס הושקעו עד היום 220 מיליון דולר, מעורבים שם אנשי תוכנה (מיקרוסופט), ועדין לא נבנה אף מטוס(!!!) - הם בונים ישר את המטוסים הראשונים ולא אבי-טיפוס - רק אלוהים יודע איך/אם זה יטוס. 6. יש למטוס אלפי(!!!) הזמנות, למרות שהוא לא קיים, ואם תזמין היום מטוס אתה צפוי לקבלו בסוף 2006, למרות שם מתכוונים לייצר מאות בשנה... 7. זה המטוס הראשון ברמה הזאת (למיטב ידיעתי) שהחברה התחייבה על הביצועים/מחיר עם ההזמנה, למרות שאין אפילו דגם טס אחד. אם, וזה אם גדול, כל הנ"ל יתגשם, זה צפוי לשנות את מפת התעופה העולמית. זה יהיה זול יותר לטיסה ישראל-איטליה, למשל, מאשר 4 כרטיסים בביזנס באלעל (זה חישוב גס מאד בלבד), זה יאפשר טיסות בתוך ארה"ב שאינן מעשיות היום ללא חברת תעופה, וזה יהפוך המון מטוסים לכמעט בדיחה - בין אם מדובר בליר ג´ט ישנים שעולים כמיליון דולר ולא ברור מי ירכוש אותם, או סייטשן חדשים של ססנה שיקרים הרבה יותר, ואפילו רוב המטוסים הדו-בוכנתיים שהפעלתם תהפוך לבלתי כדאית אפילו אם מחירם הבסיסי זול בהרבה. פרטים מאתר Eclipse Aviation is creating a luxurious six-place, twin-turbofan aircraft that costs less than most used turbo-props. Powered by an extraordinary innovation from Williams International, the Eclipse 500 jet will revolutionize how - and what - people fly. The Eclipse 500 cruises at a brisk 355 kts, has a generous 1,300 nautical mile range (NBAA IFR, 4 occupants) and a 41,000 foot ceiling. It is more economical to own and operate than most of today´s single engine pistons and all multi-engine pistons and turboprops. The direct operating costs of an Eclipse 500 add up to just $.56 a mile. That´s one fourth the operating cost of a King Air and half that of a Baron. For those who don´t want to pilot themselves, we anticipate that aircraft charter, complete with professional pilot, will typically be competitive with a full-fare airline ticket. The Eclipse 500 is constructed principally of aircraft aluminum. It is built using advanced, high volume manufacturing techniques, with an all glass cockpit, and avionics and operating systems derived from the computer industry. The Eclipse 500 is delivered with full IFR capabilities, including autoflight systems.
 

אלדר א

New member
תודה ! עוד שתי שאלות...

תודה מיקי. מה הקישור של האתר ? אני רוצה לראות תמונות. האם הגדר דו מנועי מאפשר לטוס על מטוסי סילון מסוג זה או שנחוץ הגדר נוסף ?
 

laronpilot

New member
לעניין דו מנועי/סילון...../images/Emo108.gif

עד כמה שידוע לי, הגדר דו מנועי לא מספיק למטוס סילון או טורבו פרופ ומחייב רשיון גרופ C אם מישהו יודע משהו אחר אודה על המידע נחיתות בטוחות יפתח לרון
 
האתר

לצערי הלינק לא פעל האתר כאן http://www.eclipseaviation.com לגבי רישוי - אני לא יודע. סביר להניח שידרש רשיון למטוס מורכב או משהו כזה עקב מהירות הטיסה וכו´. אבל מי שיש לו מיליון דולר (או רבע מיליון עם 4 שותפים) בטח יעשה את הרשיון הדרוש בקלות. דרך אגב, אמרו לי שיש כמה ישראלים שעשו הזמנה למטוס הזה!
 
למעלה