האקליפס
בתמצית, זה מטוס סילון דו-מנועי, ששה מושבים, 350 קשר, 1300 מייל ימי, יכולת הפעלה משדה כמו הרצליה. המיוחד במטוס זה: 1. מנועי סילון חדישים שעוד לא בשימוש בשום מטוס ומיוצרים רק למטוס זה, אשר אמורים להיות חצי משקל וכפול יעילות ממנועים קיימים 2. המטוס בנוי בטכנולוגיות חדשניות כולל ריתוכי אלומניום בחיספוס, אשר מעולם לא היה בהן שימוש בתעופה, צגים דיגיטאלים ברמה של 800-737 שלא מקובלים במטוסים "זולים", וכו´. 3. המטוס יעלה רק כ 900,000 דולר, הרבה פחות מכל מטוס "מקביל" בביצועים. 4. המטוס יעלה רק 0.56 דולר למייל ימי עלויות הפעלה ישירה, הרבה פחות (חצי עד רבע) ממטוסים מקבילים. 5. ביצור המטוס הושקעו עד היום 220 מיליון דולר, מעורבים שם אנשי תוכנה (מיקרוסופט), ועדין לא נבנה אף מטוס(!!!) - הם בונים ישר את המטוסים הראשונים ולא אבי-טיפוס - רק אלוהים יודע איך/אם זה יטוס. 6. יש למטוס אלפי(!!!) הזמנות, למרות שהוא לא קיים, ואם תזמין היום מטוס אתה צפוי לקבלו בסוף 2006, למרות שם מתכוונים לייצר מאות בשנה... 7. זה המטוס הראשון ברמה הזאת (למיטב ידיעתי) שהחברה התחייבה על הביצועים/מחיר עם ההזמנה, למרות שאין אפילו דגם טס אחד. אם, וזה אם גדול, כל הנ"ל יתגשם, זה צפוי לשנות את מפת התעופה העולמית. זה יהיה זול יותר לטיסה ישראל-איטליה, למשל, מאשר 4 כרטיסים בביזנס באלעל (זה חישוב גס מאד בלבד), זה יאפשר טיסות בתוך ארה"ב שאינן מעשיות היום ללא חברת תעופה, וזה יהפוך המון מטוסים לכמעט בדיחה - בין אם מדובר בליר ג´ט ישנים שעולים כמיליון דולר ולא ברור מי ירכוש אותם, או סייטשן חדשים של ססנה שיקרים הרבה יותר, ואפילו רוב המטוסים הדו-בוכנתיים שהפעלתם תהפוך לבלתי כדאית אפילו אם מחירם הבסיסי זול בהרבה. פרטים מאתר Eclipse Aviation is creating a luxurious six-place, twin-turbofan aircraft that costs less than most used turbo-props. Powered by an extraordinary innovation from Williams International, the Eclipse 500 jet will revolutionize how - and what - people fly. The Eclipse 500 cruises at a brisk 355 kts, has a generous 1,300 nautical mile range (NBAA IFR, 4 occupants) and a 41,000 foot ceiling. It is more economical to own and operate than most of today´s single engine pistons and all multi-engine pistons and turboprops. The direct operating costs of an Eclipse 500 add up to just $.56 a mile. That´s one fourth the operating cost of a King Air and half that of a Baron. For those who don´t want to pilot themselves, we anticipate that aircraft charter, complete with professional pilot, will typically be competitive with a full-fare airline ticket. The Eclipse 500 is constructed principally of aircraft aluminum. It is built using advanced, high volume manufacturing techniques, with an all glass cockpit, and avionics and operating systems derived from the computer industry. The Eclipse 500 is delivered with full IFR capabilities, including autoflight systems.