מברוק על עלייתך לשער של תפוז
נכנסתי וראיתי את הנושא מככב בעמוד הראשון, מיד נכנסתי להוסיף את ברכותי להישיג הפורום ולשאלה לגופו של עניין יש מקום לשאול אולי, מי אחראי על התקציב, ואיך ממומנים החריגים ( הג'ינס המפאר את התחת, ומערכת הטלויזיה שרוקדת סטפס ומטגנת חביתה). מסתבר שנשים הן אלה האחראיות על תקציב המשפחה ברוב המשפחות. היו לי מספרים ושכחתי איפה איחסנתי אותם. יש כמובן משפחות, שהגברים אחראיים על התקציב, אבל משפחות אלה מעטות יחסית לרוב. להיות מחושב כלכלית, אולי קשור גם בקניה בתשלומים. ומסתבר שנשים מעדיפות לקנות בדרך זו גברים מעדיפים מזומן + הנחת מזומן. נשים גם נוהגות לעמוד על המקח בעוד שגברים נהנים מהמסורת המזרחית פחות. אני חושבת שההבדלים המהותיים בהתנהגות הקנייה (הטיה לכיוון מותגים וככה על פני מרחב של עזרים( מתגלים בשנות הבגרות, הצעירים להוטים אחרי הטרנדים באותה מידה כמעט, ורוצים להיות מקובלים על פי צו האפנה האחרון. כשמתבגרים תלוי לאיזה קבוצה סוציואקונומית שייכים, ולפיכך אפשר לעקוב אחרי הרגלי הקניה. כל תעשיית המותגים נועדה לשדר משהו,שעונים, טבעות, חליפות, חולצות, נעלים מכוניות בתים ומה לא. ועכשיו, במבט ראשון אפשר לראות מי מחויב יותר, וישקיע יותר בכלכלת השידור בהבדל ממי שלא כל כך איכפת לו, וסדרי העדיפויות שלו נבנים מתוך סרגל יותר אישי ההבדלים בכוח הצריכה נובעים מהשכר. אם האישה עצמאית או שכירה בדרגה גבוהה היא מדורגת ככוח קניה רציני וכך גם הגברים למרות כל זה, ובהתחשב ברישא של מה שכתבתי, אני מתייחסת לכל הנשים האחראיות על תקציב משק הבית ככוח קניה, כי ביכולתן להשפיע (ולא משנה מה היקף הקניה שלהן) איך יראו המאזנים של הקו אופ, המכולת השכונתית, ורופא השנים