מי לא האמין שניגנו וואגנר במלחה"ע השניה?

מי לא האמין שניגנו וואגנר במלחה"ע השניה?

יש תיעוד. תאכלו אותה. http://www.youtube.com/watch?v=f91nWMlsgPo&feature=player_embedded#! דקה 3:30.
 

ItsikH

Member
וגם בויאטנאם ואגנר יש פה ענין לחינוך ולתרבות, הטעם הישראלי הקלאסי, כשחושב על פרשים, עולה בדעתו - או וילהם טל (רוסיני האיטלקי) או הפרשים הקלים (סופה הצרפתי). ובינינו, הואלקירים הגרמנים הם כל כך כבדים, כמעט הלומי בירה ממש, בהשוואה לפרשים הקלים משני אלו.
 
אכן

אם כי גם סופה יותר כבד מרוסיני. הייתי אומר שרוסיני זה מירוץ סוסים, סופה זה כבר מרדף במלחמה, וואגנר? לא יודע, אולי הוא חשב כבר על טנקים...
 
אז ככה

הוא לא חי באותה תקופה ולא כתב את יצירותיו למחנות. הוא חי ופעל הרבה שנים לפני.
 
באמת נראה מצחיק

כשיהיה לי יותר זמן אצפה.נוספה לי גם עבודה. אגב,התחילה העונה התרבותית צפויה לי שנה תרבותית עשירה ומהנה וכבר בקרוב אני הולכת לקונצרט. אז אני מעדיפה בזמן הפנויי שלי לעסוק בתרבות מאשר לגלוש ברשת.
 

ItsikH

Member
../images/Emo32.gifבריטניה וצ'רצ'יל ראשית, היטלר בהחלט ראה בטווח הרחוק כמטרה גם שעבוד בריטניה - מטרתו הסופית היתה העולם כולו, ואת זה הבין צ'רצ'יל וגם תומכיו, בפרט שפוליטית - אין משמעות לחלוקת הגמוניה עולמית בתנאים של כניעה, אם הובסת בקרב ויריבך "מציע בנדיבות" לתת לך להמשיך ולהחזיק במה שממילא אינו בהישג ידו כרגע, כוונתו די ברורה. שנית - הערכה אישית שלי בלבד: הבריטים לא "אהבו" את צ'רצ'יל כמו שהאמינו בו כמנהיג מתאים למלחמה, תבוסתו המוחצת בבחירות לקראת סיומה מעידה על כך.
 
אמת

א. זה הבינו צ'רצ'יל ותומכיו. מה חשבו בשבדיה, בארה"ב ובאופוזיציה? מה היה קורה אילו בריטניה הייתה חותמת על הסכם? ב. עיקר העיקרים. האנלוגיה המתבקשת. בנוגע להערכה השניה שלך. זה אכן קצת מוזר, כי בד"כ מנהיג צבאי נערץ מלכד את העם סביבו עד לכמעט האלהה. ע"ע אריאל שרון. (אני חושב שאפילו יצחק רבין לא יכל להגיע למה שהגיע ללא מלחמת ששת הימים). כנראה שבכל זאת המלחמה עם כל האבידות והמהפך העולמי, יחד עם משב כנפי היונה בכל העולם גרמו לבריטים לחשוב יותר שמאלה.
 

ItsikH

Member
חוכמה בדיעבד נראה כאילו אזרחים הבריטים הבינו היטב שהסכם כזה פירושו וויתור על מעמדה של בריטניה כמעצמת על, או בכלל כמעצמה, כמו גם הבינו - וכאן צ'רצ'יל אכן מילא תפקיד הסברתי - שפלישה גרמנית לאיים הינה בלתי סבירה, והסיכוי לנצחון גדול למרות מראית העין. ולגבי סיום המלחמה - לאו דווקא "שמאלה" שאנחנו קושרים ל"שלום", כמו שעמדותיו הכלכליות והחברתיות של צ'רצ'יל היו לחלוטין לא מקובלות, הן לפני המלחמה, הן במהלכה והן לאחריה - ומהבחינה הזו החברה הבריטית הפגינה בריאות רבה, היכולת להבחין בין כישורים למטרה א' לבין כישורים למטרה ב'. כאן בארץ זבת חושבים שאם גנרל מסוגל להניע דיביזיות ולכבוש יעד מבוצר אז הוא גם יודע לנהל בית ספר, בית חולים, בית חרושת או מדינה, דווקא גישה זו היא החריגה והלא בריאה.
 
../images/Emo13.gif

בזמנו כשלמדתי בהפסקות שבין הלימודים,הריקוד והאימונים הייתי גולשת. היות ולמדתי בפתוחה עיקר הלימודים היו בבית.ואז היתה לי יותר אפשרות לגלוש. כשסיימתי ללמוד ולאחר המשבר הכלכלי נוספה לי עוד עבודה.אמנם גם בזמן הלימודים עבדתי וטוב אבל עתה יותר. אך בזמן הלימודים ראשי היה עסוק בלימודים ובריקוד.נכון שגם הלכתי לקונצרטים וראיתי סרטי תרבות וכו'.אבל עיסוק בזה בצורה רצינית ידעתי שיהיה אחרי שאסיים את לימודיי.נכון בזמן לימודיי גם רקדתי והתאמנתי המון.אבל עכשיו נוספו גם המוסיקה הקלאסית והאמנות.שנים חיכתי לזמן הזה שאוכל להקדיש טוב גם להם.והנה הוא בא,וזה כזה כיף.
תראה,העבודה שלי היא עבודה נוחה,מראש בחרתי מקצוע כזה שיאפשר לי את הפנאי לריקוד ולדברים נוספים. אבל אני גם עובדת וגם רוקדת וגם עושה חלומות נוספים ועוד.כך שיוצא שיומי גדוש בדברים האלו ומה שיוצא מזה שאני לא גולשת הרבה.אבל כן,זה כיף ומאוד להגשים חלומות.
 
למעלה