מי מכיר ספר טוב על קלינאות תקשורת

הזמנו כמה דברים מאמזון

אולי באמת נצרף את הספר להזמנה. פרטים: הילד לא מתקשר עם זרים. עם אנשים מוכרים הוא מתקשר כמו שמצופה מילד בן שנה וחצי ולא בן שנתיים ושלושה חודשים. הוא מתקשה לשתף פעולה הוא מאוד עקשן, אך אפשר לגרום לו לשתף פעולה. המצב השתפר כשהכנסנו אותו לגן והשתפר עוד כשהכנסנו אותו לגן מוזיקלי איכותי. הילד מוזיקלי באופן יוצא דופן. הוא לא מתמיד בהיגוי מילים שהוא מכיר והרבה פעמים שר כדי להבהיר את כוונתו במקום להגות מילה שמצוייה בשיר.
 
המשך התיאור

בכל מה שאינו קשור לתקשורת נאמר לנו שהוא ברמה הצפויה לגילו. יש לציין גם שנסיבות חייו, כמו מפגש עם שפה חדשה בגיל שנה וחצי הקשו עליו עוד יותר.
 
ענת אמא של יותם (הבן של עדו)

תודה לכל מי שענה לנו. אנחנו נמצאים זמן מה בתהליך איבחוני אבל בנתיים לא קיבלנו שום אינפורמציה שאנחנו לא מסרנו. הילד (לדעתי) מאד אינטיליגנטי הוא עושה דברים שגם לדעת המאחנת הם מעל לרמת ילדים בגילו (בונה תבניות מורכבות מאד עם חרוזים למשל). הוא חם מאד כלפנו עם כי הוא התחיל לחבק ולבקש פינוקים בגיל מאוחר יחסית והוא ילד מאד שמח. אנשים שהוא לא מכיר הוא בדרך כלל מתעלם מהם פרט למקרים של מגע גופני (הוא מאד אוהב דיגוגים). הילד כמו שעדו אמר הוא מאד מוזיקלי (כולל דעה של גננת מומחית למוזיקה). הוא שר ורוקד כל הזמן ויודע בעל פה שירים רבים אבל הוא אומר בערך 20 מילים וגם בהן הוא לא עקבי או יכול להשתמש בשיר כדי להביר רעיון מה שמדגים שהוא מבין היטב את התוכן של השירים (כמו למשל השיר: אמא אל תלכי...). הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה ויכול להוביל אותנו ביד לצעצוע ולדרוש שנחבר אותו לצעצוע אחר הכל במחוות וללא מילים. נראה שהוא מבין כל מה שאנחנו אומרים כי הוא מגיב לדברים שאנחנו אומרים לו או בינינו (כמו בו נלך- הוא נגש לעגלה שלו). אני מקווה שהאינפורמציה הנוספת תעזור לכם לכוון אותנו לספרים/טיפולים המתאימים ליותם. מה דעתכם?
 

אמא מ

New member
יופי

אם התקשורת בהתאם לצפוי זה נהדר. האמת שתאור ההצבעה של הילד נראה לי מוזר ולכן ניסיתי לרמוז לך להמשיך ולבדוק. הפסיכולוגית בוחנת את כלל ההתנהגויות ודעתה ודאי מבוססת. אם אני זוכרת נכון נתקלתי בשמך בעבר כמי שסובל מלקויי למידה (אני צודקת ?) עיכוב התפתחותי יכול ולא חייב להצביע על לקויות למידה (אחד הבנים שלי התחיל לדבר אחרי גיל שלוש בגלל בעיית קשב וריכוז)אני מניחה שאתה לא תיבהל מאפשרות כזאת. יש ילדים שפשוט מתפתחים מאוחר מסיבה לא ברורה. בעלי התחיל לדבר אחרי גיל שלוש והיום הוא ד"ר. בהצלחה.
 
מי מכיר ספר טוב על קלינאות תקשורת

לפעוטות למתחילים? מי מכיר גן תקשורת טוב באזור העיר שיקגו?
 

אמא מ

New member
המשך

אני רואה שהוספתם אנפורמציה. אני ממש לא יודעת מה לומר. בפורום של אפי(עמותת אספרגר ישראל)יש זוג דליה ואודי היא מרפאה בעיסוק והוא קלינאי תיקשורת. תנסו לשאול אותם מה דעתם . הבעיה שהפורום של אפי לא כל כך פעיל.
 

נונינה

New member
גם הבן שלי היה כך..........

היה לו יותר קל לשיר שיר שמתאים לסיטואציה מאשר לבנות משפטים לבד. אח"כ הוא עבר לצטט. גם היום כשהוא מדבר מלא (שש וחצי.....) כשהוא מאוד בלחץ הוא חוזר לתבניות מתוך ספרים או סרטים שהוא מכיר. אגב, הבן שלי התחיל ממצב שבגיל שנתיים הוא עדיין לא הבין שלדברים יש שמות ווקאלים - כל העקרון של השפה. נראה לי שהבן שלך יותר שפתי מתקשורתי, ושהבעיה של שתי שפות ואולי גם מקום חדש קצת העיקה עליו. בכל אופן בהצלחה.
 
הייתי שמח יותר אילו הבעיות שלו היו

דומות יותר לבעיות שלי. במקרה כזה הייתי מכיר טוב יותר את התחום. למעלה מ90% מהמקרים של ליקויי הלמידה והריכוז תורשתיים לחלוטין. אלא שאני, כנראה בין אלה שרכשו את התופעה. בגיל שנתיים וחצי הייתה לי נסיגה תפקודית. כנראה בשל דלקת אוזניים אלרגית. 5% ממי שיש לו ליקויי למידה וריכוז רכש אותם בדלקות אוזניים. (יש כאלה שרוכשים בשל דלקת קרום המוח ולעיתים אף בטעונות דרכים). עקרונית, עיקוב בדיבור ושיבושי דיבור שונים יכולים להיות סימפטום של לקות למידה. חשוב להזכיר בכל בדיקה שאני לקויי למידה וריכוז. חשוב להזכיר גם שאבי ואישתי הם טיפוסים מתבודדים. אולי זה קשור אבל זה לא הכרחי. חייבים לשמור על ראש פתוח ולבדוק את כל האפשרויות. ליקויי למידה וריכוז הם בעיה מאוד מגוונת. יש הורים לקויי למידה שטועים וחושבים שלילדיהם יש בעיות שונית משלהם כי פיזור הסימפטומים של לקות הלמידה שלהם שונה. אני מקווה לא ליפול למלכודת הזו.
 

1אמא שלך

New member
עדו ..כמה אני

למדה ממה שכתבת ..הבן שלי התחיל לדבר מאוד מאוחר כמעט בגיל 5 מילים ראשונות ..ואחר כך היה את שלב הגימגום ..היום הוא בן 9 וחצי ..מדבר שוטף אבל עם בעיות של למידה ..למזלנו לא בעיות התנהגותיות. לאחרונה פניתי לעזרה ב נ י צ ן ..מישהו מכיר את הטיפול שלהם??
 
ההישג הגדול של עמותת ניצן הוא

הוא הגברת המודעות לנושא ליקויי הלמידה. מבחינה זו ההישג שלהם מאוד מרשים. הנקודה היא שרבים חושבים שהוא מרשים בנקודה זו. למרות שאני פעיל בקהילה ולמרות שאני מאובחן 26 שנים, לא עבדתי איתם מעולם ואין לי דיעה מגובשת עליהם. בכל מקרה, אם תספרי לי מה במיוחד מפריע לו ללמוד ובאיזה אזור אתם גרים, אוכל אולי לומר לך לאן כדאי ללכת.
 

אמא מ

New member
ספרים

שלום עדו. הספר "השמיעי קולך " הינו ספר שכתבה אם ששנים מילדיה אובחנו כאוטיסטים ובעזרת עבודה בשיטה מסויימת נחלצו מהמצב. בסוף הספר עמודים רבים ובהם פרוט של תוכניות העבודה עם הילדים. התוכניות נבנו ע"י צוות שכלל גם קלנאיות תקשורת. מומלץ. פרטים על הספר באתר "דיבוק" בקטגוריה "פסיכולוגיה" דף 34. ספרים נוספים בנושא בדף 15. בקטגוריה "חינוך" שני ספרים מתאימים בדף 4.
 

אמא מ

New member
שפה ותקשורת

שלום עידו. בארץ ילדים עם בעיות שפה מופנים לגנים שפתיים או גני חינוך מיוחד. אנשי מקצוע הם אלו שצריכים לקבוע מה בדיק הבעייה. מצורף כתובת האתר של קליניות התיקשורת. בן כמה הילד ואיך ההורים יודעים להגדיר מה הבעייה?
 

נונינה

New member
מאחר בדיבור.........או גם בהבנת שפה

זה חשוב כשרוצים להסביר לילד מה הוא הולך לעשות אצל הקלינאית - אני מבינה שלשם כך אתה צריך את הספר........ אני לא מכירה ספר אבל : אם הבעיה היא בהבנת השפה אז נראה לי שספר לא כל-כך יעזור. אם הבעיה היא יותר בשליפה או הגייה אז אפשר להסביר לילד שמכיון שקשה לו לאמר את הדברים שהוא רוצה יש מישהי שיכולה לעזור לו. חשוב גם לדעת מראש אם הולכים על קלינאית שעובדת דרך משחק, כשהיא הולכת אחרי הרצונות של הילד או לחלופין משהיא שיש לה שיעור מובנה יותר. וכדאי שהילד ידע אם הוא הולך לשחק או ללמוד.......
 

נונינה

New member
אופס....נראה לי שלא הבנתי...

נכון. אתה מחפש ספר שילמד אותך איך להיות קלינאי תקשורת ? זוהי תורה שלמה (תואר באוניברסיטה) וצריך לדעת הרבה בשביל להתחיל להבין איפה הילד מתקשה...... אני הייתי ממליצה ללכת לקלינאית (זה בעיה אם אתם בשיקאגו והילד מדבר רק עברית..........) ולקבל ממנה הדרכה.
 
לא אני לא רוצה להיות קלינאי תקשורת.

אני רוצה ספר שלתי מטרות: 1. לעשות קצת פחות טעויות עם הבן שלי. 2. להבין על מה קלינאי התקשורת שלי מדבר איתי. אני מודע הייטב לעובדה שקלינאי תקשורת לא הופכים לכאלה בין לילה. הצרה היא שזה בערך כל מה שאני יודע על התחום.
 
למעלה