מי צריך להרים נטל הוכחה במשפט תעבורה?

saroman

New member
מי צריך להרים נטל הוכחה במשפט תעבורה?

לחברי הפורום שלום אנא נסו לסייע לי: הורשעתי בסטייה מנתיב ונגזר עליי שישה חודשי שלילת רישיון,קנס כספי של 1200 ש"ח וכן חודשיים על תנאי למשך שנתיים. השופט התבסס בהרשעתו על כך שלדעתו סטיתי מהמסלול מאחר ונהגתי במהירות ,למרות שהבוחן מטעמי טען שהסטייה נובעת כנראה מכשל הידראולי.המשטרה לא הוכיחה שנסעתי במהירות השופט כותב כך: " מכל האמור,עולה כי בנסיבות התאונה ניתן לקבוע כי הנאשם התרשל,לכאורה,נהג במהירות לא סבירה בעקומה שמאלה-מהירות שגרמה לו (כפי שקורה במקרים רבים) לעבור למסלול הנגדי. הנאשם לא הצליח להרים את הנטל הרובץ עליו לפיו לא רשלנותו גרמה לתאונה,לפיכך אני מרשיע הנאשם בעבירות שיוחסו לו." מה דעתכם?האם אני צריך להרים את הנטל שלא נהגתי במהירות? והאם מספיק שהשופט מציין כי לכאורה נהגתי במהירות? האם זה מספיק להרשעה או מנגד,לערער למחוזי?
 

be_roo

New member
לצערנו, בתי משפט לתעבורה בארץ עובדים בדיוק

הפוך ממה שתמיד רואים בטלויזיה, כאן אתה "אשם עד שתוכיח את חפותך". כדי לקבל יעוץ אמתי בתיק מורכב אתה צריך לפנות לעו"ד שיבחן את כל החומר ויתן המלצה, הפורום יכול לתת רק יעוץ ראשוני ובסיסי למקרים פשוטים.
 

guya72

New member
תשובה

במשפט תעבורה (ולא רק) על המדינה (התובעת) מוטלת נטל ההוכחה. במקרה שלך, התביעה הוכיחה כי נהגת במהירות לא סבירה בהתאם לתנאי הדרך, ולכן נטל ההוכחה כי נהגת כשורה עובר אליך. מאחר והתביעה הוכיחה כי לא פעלת נכון, עליך להוכיח כי היא טועה, וכי אתה פעלת נכון. לגבי מהירות - גם אם לא עברת על המהירות החוקית המותרת, הרי שלא תמיד אתה צודק. לפעמים עליך להאיט, ובמידה ולא תעשה זאת - הרי שאתה נוהג במהירות לא סבירה בהתאם לתנאי הדרך. וככל הנראה - זה מה שקרה הפעם. לגבי ערעור למחוזי - עליך להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתעבורה. בפניו יש את כל פרטי המקרה + עדויות וכו' - והוא יוכל לתת לך תשובה האם יש לך סיכוי. כאן בפורום אין אפשרות לתת תשובה בשלט רחוק.
 

be_roo

New member
המדינה לא הוכיחה כאן כלום

היא למעשה קושר במעגל סיבה ותוצאה, מבחינתה, אם נהג איבד שליטה על הרכב זה בגלל שהוא נסע מהר מידי, והיא בכלל לא צריכה להוכיח באיזו מהירות הוא נסע ושהיא אכן לא היתה מתאימה לתנאי הדרך, עצןם העובדה שהוא סטה מספיקה כדי לקבוע שנהג במהירות מופרזת לתנאים. זה דבר שקורה יום יום בבתי הדין לתעבורה בארץ, הוא פסול מיסודו ונוגד את כל עקרונות המשפט, אבל ככה המערכת עובדת.
 
למעלה