מי שנמול אין לא חלק במשיח?

מי שנמול אין לא חלק במשיח?

שלום חברים רציתי את התייחסותכם לפסוקים הבאים: 2. אֲנִי, שָׁאוּל, אוֹמֵר לָכֶם שֶׁאִם תִּמּוֹלוּ, לא יוֹעִיל לָכֶם הַמָּשִׁיחַ. 3. אֲנִי חוֹזֵר וּמֵעִיד בְּכָל אִישׁ אֲשֶׁר יִמּוֹל, כִּי חוֹבָה עָלָיו לִשְׁמוֹר אֶת כָּל הַתּוֹרָה. 4. אַתֶּם הַמְבַקְשִׁים לְהִצָּדֵק בַּתּוֹרָה נותקתם מִן הַמָּשִׁיחַ, נִשְׁמַטְתֶּם מִן הַחֶסֶד 5. וַאֲנַחְנוּ, בְּרוּחַ, עַל־יְסוֹד אֱמוּנָה, מְיַחֲלִים לַתִּקְוָה, פְּרִי הַצְדָּקָתֵנוּ; 6. שֶׁכֵּן בַּמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ אֵין חֲשִׁיבוּת לא לַמִּילָה וְלא לָעָרְלָה, אֶלָּא לָאֱמוּנָה הַפּוֹעֶלֶת בְּדֶרֶךְ אַהֲבָה. האם לא נאמר כאן במפורש שמי שנמול אין לא חלק במשיח?
 
לא

כתוב כאן במפורש שמי שהוא ערל בבשרו, שלא ימול את בשרו, כיוון שהדבר לא יצדיק אותו, לא יועיל לו במשיח. במקום אחר שאול אומר שמי שיש לו מילה שלא יוסיף לא ערלה ומי שיש לו ערלה שלא ימול את בשרו. הכוונה היא שכל אדם שמקבל את ישוע המשיח, עליו להישאר היכן שהוא, אם נולד יהודי עליו להישאר יהודי, ואם נולד לא יהודי, עליו להישאר לא יהודי. המילה לא מועילה לפני אלוהים, בעניין של ההצדקה לפני אלוהים. ישוע המשיח שילם את המחיר המלא ומצדיק אותנו בדמו. אין צורך אם כן לגוי- לאדם שאינו יהודי לימול את עצמו. המילה היא אות שניתנה לאברהם אבינו, ועל כל יהודי שנולד לאם ואב יהודיים לעשות מילה בגיל 8 ימים, בכי להיכנס אל ברית אברהם, שאלוהים כרת עימו ועם זרעו אחריו. אין למילה שום השפעה על העמדה של האדם לפני האלוהים, אם האדם דוחה את ישוע המשיח, את האלוהים הוא דוחה. הוא ימות בחטאיו ומילתו לא תעזור לו. וערל שמאמין בישוע המשיח, הוא מוצדק בחסד באמצעות האמונה, ושום מילה לא תועיל לו.
 
עקב ידידי בבקשה התייחס רק לטקס זה

יעקב שלום אודה לך אם תתייחס לטקסט הזה בלבד, ולא לאמונה זו או אחרת שנובעות גם מטקסטים אחרים. לאחר ששאול השליח אומר שהמילה לא תועיל במשיח אומר שאול ברצף אחד ובסמיכות מידית " אֲנִי חוֹזֵר וּמֵעִיד בְּכָל אִישׁ אֲשֶׁר יִמּוֹל, כִּי חוֹבָה עָלָיו לִשְׁמוֹר אֶת כָּל הַתּוֹרָה." ( דבר שכמובן בלתי אפשרי והרי מטרת המשיח היא לגאול את האדם ממצב אבסורדי זה) ומיד אחרי זה וברצף אחד " אַתֶּם הַמְבַקְשִׁים לְהִצָּדֵק בַּתּוֹרָה נותקתם מִן הַמָּשִׁיחַ, נִשְׁמַטְתֶּם מִן הַחֶסֶד"
יעקב ידידי בבקשה התייחס רק לטקס זה . האם לדעתך ממנו לא עולה חד משמעית שמי שנמול אין לא חלק במשיח. .
 
תורת ההצדקה לעומת תורת ההרשעה

הַמָּשִׁיחַ שִׁחְרֵר אוֹתָנוּ אֱלֵי חֵרוּת, לָכֵן עִמְדוּ וְאַל תִּכָּנְעוּ שׁוּב לְעֹל הָעַבְדוּת. אֲנִי, שָׁאוּל, אוֹמֵר לָכֶם שֶׁאִם תִּמּוֹלוּ, לֹא יוֹעִיל לָכֶם הַמָּשִׁיחַ. אֲנִי חוֹזֵר וּמֵעִיד בְּכָל אִישׁ אֲשֶׁר יִמּוֹל, כִּי חוֹבָה עָלָיו לִשְׁמֹר אֶת כָּל הַתּוֹרָה. אַתֶּם הַמְבַקְשִׁים לְהִצָּדֵק בַּתּוֹרָה נֻתַּקְתֶּם מִן הַמָּשִׁיחַ, נִשְׁמַטְתֶּם מִן הַחֶסֶד. וַאֲנַחְנוּ, בְּרוּחַ, עַל-יְסוֹד אֱמוּנָה, מֵיַחֲלִים לַתִּקְוָה, פְּרִי הַצְדָּקָתֵנוּ; שֶׁכֵּן בַּמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ אֵין חֲשִׁיבוּת לֹא לַמִּילָה וְלֹא לָעָרְלָה, אֶלָּא לָאֱמוּנָה הַפּוֹעֶלֶת בְּדֶרֶך אַהֲבָה. (גלטים ה': 1-6) כשאנו באים לדבר ה', חשוב שלא ניקח פסוק או שניים ונוציא אותם מהקשרם, אלא לקחת את הפסוקים, ולחבר אותם לא רק להקשרם אלא לכל הדבר. האמונה בישוע המשיח נובעת מכל דבר ה', יש חלקים שאנו מבינים יותר ישנם חלקים שאנו מבינים פחות, אך בין אם פחות ובין אם יותר, יש קו מאד ברור, שמתחיל מבראשית ומסתיים בהתגלות. אלוהים כורת בריתות עם בני אדם בכדי להתחבר עם בני אדם, הוא כרת ברית עם אברהם כשברית המילה הוא חלק מהברית הכוללת שאלוהים כרת עימו. הוא כרת ברית עם משה ועם ישראל בסיני, ברית שהיא שונה לחלוטין מהברית שאלוהים כרת עם אברהם, אך היא לא נוגדת את הברית שאלוהים כרת עם אברהם, ואף מאשרת את הברית. בירמיה הנביא אלוהים מבטיח שהוא יכרות את בית ישראל ואת בית יהודה ברית חדשה לא כברית אשר הוא כרת עם ישראל כשהוא הוציא אותם מארץ מצרים. ובישוע המשיח אנו רואים את כריתת הברית בדמו שמכפר משחרר ומרפא. הברית החדשה היא ברית שונה לחלוטין מהבריתות הקודמות שאלוהים עשה, אך היא לא נוגדת את הברית שאלוהים כרת עם אברהם, והיא לא נוגדת את הברית שאלוהים כרת עם משה ועם ישראל בסיני, ההפך - הברית החדשה מגשימה ומשלימה את שאר הבריתות שאלוהים כרת. ישוע המשיח מצדיק אותנו בדמו מתוך מתנת החסד שקיבלנו ממנו באמונה. ישוע המשיח שיחרר אותנו מהעבדות לעצמנו, מהעבדות לדעת של עצמנו שהיא דעת של טוב ורע, והביא אותנו לדעת שלו, לדעת של עץ החיים. התורה הראתה לנו מיהו אלוהים, מהי קדושה, מהו חטא ושאנחנו חוטאים ואיננו יכולים בעצמנו לעמוד בתורתו הקדושה, הוא נתן לנו את התורה כאמונת שתשמור אותנו עד לבואו של הדבר האמיתי, הוא עצמו שירד למטה מהשמים לבש דמות של אדם, לקח את כל החטאים שלנו על עצמו, לקח את כל קללות התורה על עצמו, ונתן לנו שלום עולמים עם אלוהים, הוא ריצה אותנו אל אלוהים, ונתן לנו את תורת ההצדקה שבחסד שמתוך אמונת המשיח. האגרת אל הגלטים נכתב אל הגויים, שכפי שכתבתי מקודם, חשבו שהם יוכלו לקבל הצדקה אם הם ימולו את בשרם. שאול אומר פה שמי שמבקש להיצדק על-ידי המילה, כלומר להיצדק על-ידי המעשים, ינותק מהמשיח מהחסד של אלוהים שבא מאמונה ולא ממעשים. לא מדובר על ברית המילה שאנו עושים לילדנו בגיל שמונה ימים, שאז אנו מכניסים אותם אל תוך ברית ה' עם עם ישראל - הדבר לא מצדיק אותנו, רק משייך אותנו אל אבותינו. מדובר על מחשבה שהייתה לגלטים, שעליהם לימול את בשרת ערלתם, בכדי להיות רצויים לאלוהים במשיח, דבר שהוא נוגד את הבשורה, נוגד את ההצדקה שבדם ישוע המשיח שבאה מתוך אמונה ולא מתוך מעשים. אַתֶּם הַמְבַקְשִׁים לְהִצָּדֵק בַּתּוֹרָה נֻתַּקְתֶּם מִן הַמָּשִׁיחַ, נִשְׁמַטְתֶּם מִן הַחֶסֶד. וַאֲנַחְנוּ, בְּרוּחַ, עַל-יְסוֹד אֱמוּנָה, מֵיַחֲלִים לַתִּקְוָה, פְּרִי הַצְדָּקָתֵנוּ; אנחנו מוצדקים ברוח על יסוד אמונה במשיח ישוע. זה משהו שאלוהים עצמו עשה, לא אנחנו. ולכן אם אנו חושבים שעתה לאחר שכבר הוצדקנו במשיח, אנחנו צריכים עתה לעשות מעשים שיצדיקו אותנו מחדש, אנו כופרים במשיח ומתנתקים מהחסד של המשיח. אנו עומדים בחסדו של המשיח, בזכות האמונה בו, ולא בזכות המעשים שלנו, שכן אם בזכות מעשינו אנו מוצדקים, אז המשיח מת לשווא. ואנו יכולים להמשיך לעשות את כל המעשים המתים שנובעים מתוך הדעת של טוב ורע. אך זה לא רצונו של אלוהים, אלוהים רוצה שאנו נחזור אליו, ונקבל את מתנת החסד שבאמונה, שנשתנה בדעתנו מהדעת טוב ורע, לדעת החיים שבמשיח ישוע.
 
כתוב ב-ה' הידעה המשיח.

אילו כוונת הדברים הייתה כפי שכתבת היה אמור להיות כתוב במָּשִׁיחַ אבל כתוב ב-ה' הידעה המשיח. אֲנִי, שָׁאוּל, אוֹמֵר לָכֶם שֶׁאִם תִּמּוֹלוּ, לֹא יוֹעִיל לָכֶם הַמָּשִׁיחַ.
 
ועל זה נאמר האות ממיתה

אך הרוח היא המחיה. אתה יכול להבין את אותם הדברים(ברוח), אם זה המשיח או במשיח. אם אתה מנסה להבין את הדברים בשכלך-נפשך לשווא הדברים.
 
לא הבנתי את המשפט האחרון בדבריך.

והרי יעקב לא הייתה מציע לוותר על האתיות והכתב ?! - במקרה זה אין הכוונה לאות כפשוטה, אלה לחוק וחוק כידוע כתוב. לא הבנתי את המשפט האחרון בדבריך.
 
ההבנה היא אותה הבנה

בין אם מדובר על "במשיח" או "המשיח". בטח שאני לא מציע לוותר על אותיות ועל הכתב, אך ישנה התעסקות יתרה באות ומעט יחס לרוח של הדברים. את דבר ה' לא ניתן להבין בשכלנו בלבד, "ההגיון" שמפרש את העולם מתוך דברים שהוא קולט בחמשת החושים, לא יכול להבין את דבר ה' שניתן להבינו ברוח ולהתייחס אליו מהרוח, שכן כל מה שנכתב בדבר ה' נכתב ברוח הקודש, ורק ברוח הקודש ניתן להבין את הדבר.
 
לכך התכוון שאול "שמי שיש לו מילה שלא יוסיף ל

"...במקום אחר שאול אומר שמי שיש לו מילה שלא יוסיף לא ערלה ומי שיש לו ערלה שלא ימול את בשרו. הכוונה היא שכל אדם שמקבל את ישוע המשיח, עליו להישאר היכן שהוא, אם נולד יהודי עליו להישאר יהודי, ואם נולד לא יהודי, עליו להישאר לא יהודי." לא יעקב בתקופתו של שאול עדיין הייתה נהוגה המילה התנ"כית, להבדיל מהמילה היהודית של ימינו. המילה התנ"כית הייתה פחות אכזרית וניתן היה לשחזר את הערלה על ידי משיכה. לכן תקנו חז"ל למילה הנהוגה עד ימינו ובלתי אפשרי למשוך את שרידי הערלה כדי לשחזרה, אצל היהודים מאז אין שרידי ערלה. לכך התכוון שאול "שמי שיש לו מילה שלא יוסיף לא ערלה ומי שיש לו ערלה שלא ימול את בשרו."
 
אך למה ששאול יכתוב זאת?

אם הוא לא התכוון למה שכתבתי. בין אם ברית המילה התנ"כית שונה מברית המילה של היום או לא.
 
כוונת שאול - לדעתי

כוונות שאול הייתה שבן אדם לא ישנה את מצבו, ואין חשיבות להיותך יהודי או לא יהודי. ואנחנו היהודים מלידה אף אחד לא שאל אותנו ולא קיבל את הסכמתנו ולמרות זאת שאול מציע לנו לא לשנות את מצבנו.
 
זה פחות או יותר מה שכתבתי

אין חשיבות להיותך יהודי או לא יהודי במשיח, כפי שאין חשיבות להיותך גבר או אישה. לא יועיל לאדם למשוך לו ערלה, או לעשות ברית מילה, כיוון שאנו מוצדקים בדמו של ישוע המשיח ולא במעשה זה או אחר.
 
טראומה שמגרשת כל אלוהים מנפשו

אנחנו מסכימים על מה שכתבת. לדעתי משתמע גם מטקסט זה שמי שעבר מילה המשיח כבר לא יכול להועיל לו ? האיש החכם הזה שאול זיהה כבר לפני אלפים שנה את הטראומה שעובר תינוק בן 8 ימים. טראומה שמגרשת כל אלוהים מנפשו.
 
עם זה אני בהחלט לא מסכים

הברית המילה באה מאלוהים, ולא מבני-אדם. המשיח לא יועיל לא בגלל שאדם עשה ברית מילה, אלא בגלל ההצדקה העצמית שבאה בעקבות הברית מילה.
 
מי שעבר מילה אפילו ישוע לא יכול להועיל לוו.

מה שנובע מאמונה אינו נושא למחלוקת. מהטקסט הזה - ואך ורק מטקסט זה, האינך סבור שמי שעבר מילה גם המשיח לא יכול להועיל לוו.
 
לא

עובדה שאני עברתי ברית מילה, וישוע הועיל ומועיל לי במאד, ולא רק לי. גם לשאול השליח, שעבר מילה, ולכל היהודים המשיחיים לדורותם. דבר נוסף במקום אחר שאול עצמו מל את תימוטיאוס, או שמעודד אותו לימול. אם היו הדברים כפי שאתה טוען, אז אין ליהודים כל דרך לקבל ישוע, והדבר כולל את כל השליחים ואת כל המאמינים בישוע היהודים באשר הם. לכן דבריך הם פסולים ולא נכונים בעליל.
 
ידידי יעקב אני חוזר על השאלה " מהטקסט הזה -

גם אני עברתי מילה ואינני אומר לצערי מפני שזו עובדה , עובדה שנולדתי לתוכה לא בחירה שלי. ברית וחוזה עושים עם אנשים מבוגרים לא עם תינוקות בני 8 ימים . אתה משתדל להסיט את הדיון לנושא הרחב, ולדעתו של שאול כפי שהיא מובעת במקומות אחרים ,בהנחה שאותו איש כתב את כל איגרות פאולוס - וזה בהחלט כך לפי אמונתך. ידידי יעקב אני חוזר על השאלה " מהטקסט הזה - ואך ורק מטקסט זה, האינך סבור שמי שעבר מילה גם המשיח לא יכול להועיל לוו."
 
לא. הכוונה די ברורה

אם אתה מתבונן על הדברים במובן הרחב שלהם - שזו הדרך היחידה שעלינו להבין את הכתובים. אנחנו לא יכולים לבנות תיאולוגיה על-בסיס של פסוק אחד כיוון שאנו עלולים כמו במקרה הזה להסיק את המסקנות הלא נכונות. אֲנִי, שָׁאוּל, אוֹמֵר לָכֶם שֶׁאִם תִּמּוֹלוּ, לֹא יוֹעִיל לָכֶם הַמָּשִׁיחַ. לא אם עברתם ברית מילה, אלא אם תימולו בעתיד, ולכן הוא מדבר אל ערלים בבשרם, כלומר לא יהודים שלא עברו ברית מילה והוא אומר שגם אין טעם שיעשו ברית מילה, כי אל תוך ההבטחות והברית של אברהם הם כבר נכנסו(אלו שמאמינים) דרך דם הברית החדשה.
 
או במילים אחרות

זה כמו האזהרה למי שנסוג מגאולת המשיח ורוצה לחזור לאחור זה מבזה את הישועה שניתנה על ידי המשיח..והמשיח כבר לא יועיל לו
 
בעקרון כן

אך חשוב להבדיל בין אדם שהוא מאמין בוגר במשיח, שמכיר את הדבר והולך עם האדון כברת דרך, לבין אדם שהוא עדיין תינוק במשיח, שדבר ה' עדיין לא מבוסס בתוך ליבו והבשורה, גם אם הוא מבין משהו ממנה ואף נולד מחדש, עדיין לא חדרה או עדיין לא התיישבה במקום שהוא מבין אותה עד הסוף.
 
למעלה