מי שנמול אין לא חלק במשיח?

מה יש לו לדבר בלשון עבר על הנימולים ?!הם כבר

כוונתי בדיון זה להסתכל על דעתו של שאול מתוך הטקסט המלא הזה שבו נתון המשפט הזה. כמובן שאפשר תמיד להרחיב יותר - זאת לא כוונתי. נכון אתה צודק הוא מדבר בלשון עתיד על ערלים שיש בדעתם לעבור ברית מילה. מה יש לו לדבר בלשון עבר על הנימולים ?!הם כבר אבודים .
 
אם כך אז גם הוא אבוד

אם בעלי המילה אבודים, אזי גם הערלים. כוונת שאול ברורה - אין למילה או לערלה כל השפעה על הבשורה, על ההצדקה שמתוך אמונה בדם ישוע המשיח.
 
בעלי המילה אבודים

לא הבנתי איך הסקת " אם בעלי המילה אבודים, אזי גם הערלים." ?! איך ולמה? בעלי המילה אבודים - מפני שרגש החסד והחמלה הוא דבר מלאכותי אצל בעלי המילה הם לא מסוגלים להרגיש רגשות אלה בצורה טבעית - אתך הסליחה שהכנתי הנה את דעותיי - שאול אמר במפורש גם המשיח לא יועיל להם.
 
הם לא

ראשית בוודאי שבעלי המילה מסוגלים להרגיש רגשות של חסד וחמלה בצורה טבעית כמו כל אדם.(ראה את ישוע לדוגמה
) מצד שני רגשות של חסד וחמלה אלוהיים הם לא טבעיים, הם על-טבעיים. את ההבנה לכוונתו של שאול כבר כתבתי, יותר מפעם אחת נדמה לי. ואם עפ"י שיטתך שאול אומר שהנימולים אבודים, גם הוא עצמו אבוד. לגבי שאלת הכותרת, אם בעלי המילה אבודים אז גם הערלים, כיוון שהדבר לא תלוי במילה. זה בדיוק ההפך ממה שחשבו הנימולים, שהמילה מושיעה ולכן גם הערלים חייבים במילה, ולכן שאול כותב באגרת שלא שאין תועלת בלעשות מילה לערל, כיוון שההצדקה לא תלויה בזה. דבר נוסף הערלים הם אלו שמורכבים לעץ הזית של הנימולים ולא ההפך.
 
... לא הבהרת את דעתך רק מתוך טקסט זה .

פתחת הרבה נושאים לדיון וחבל שזה נעשה בצורה כזאת הייתי מעדיף שלכל נושא תפתח שרשור וכך לא נאבד את העיקר. יחד אם זאת אינני יכול להתאפק מלענות לך על נושאים מעניינים שעלו.אענה לך בקצרה על כל הנושאים ואם תרצה תפתח שרשור ונמשיך שם. ישוע היה אלוהים לפי אמונתך לכן הוא לא דוגמה טובה. רגשות של חסד וחמלה הם לדעתי רגש טבעי ויש אותם גם לבעלי חיים. חלק גדול ממצוות התורה להתנהג בחמלה וחסד "כי תראה שור רעך..." חסד וחמלה לא צריכים... להיות מצווים זה מובן מאליו למי שיש . מה דעתך שיהיה חוק שאתה חייב לתת נדבה לעניים ?! אבל התורה שנתנה לאנשים נימולים (לשיטתך כמובן נתנה - ולדעתי נכתבה עבור אנשים נימולים) הכירה בעובדה שהיא כתובה לאנשים שלא יודעים חסד וחמלה מתוך עצמם ובצורה טבעית. ההבנה לכוונתו של שאול עדין לא הבהרת את דעתך רק מתוך טקסט זה . שאול ואני שנינו נימולים. ובטקסט זה הוא מבטא היטב את דעתי. לגבי הדימוי של עץ הזית שמורכב לעץ זית הדימוי חשוב להזכיר מתוך וועדת הוותיקן בשנות השישים שהדיון בה היה אחריות למותו של ישוע - האם מוטלת על העם היהודי? הישראלים שידועים בבורותם מרבים לצטט את ההחלטה כאילו הוותיקן שחרר את העם היהודי מאחריות למותו של ישוע - וזה לא נכון. החלטת הוותיקן הייתה שהיהודים בני זמנינו אינם אחראים למותו של ישוע.
 
הבהרתי חזור והבהר

לא פתחתי נושאים, אולי יש דברים שעלו מתוך דברים שכתבתי.
 
אלה מה דעתך משתמע מטקסט זה בלבד?

יעקב עדיין לא הבהרת את דעתך? מה דעתך לא דעתך הכללית? אלה מה דעתך משתמע מטקסט זה בלבד?
 
תראה

הדבר היחיד שאני מבין מהפסוק הזה, הוא שאם אתה אדם ערל, תעשה לעצמך ברית מילה לא תועיל לך ההצדקה של המשיח.
 
למעלה