מי שצריך לזכות זה או משה , או מולי

1122

New member
מי שצריך לזכות זה או משה , או מולי

שניהם היהודים היחידים שם , הם היחידים שלא אוכלים את כול החלזונות , והחיות שעדיף למות ולא לאכול אותם .
 

Jen74

New member
אם הם ימשיכו ככה אלוהים כבר ידאג להם ../images/Emo8.gif

 

Fairywitch

New member
../images/Emo31.gifלא צריך לשמור כשרות כדי להיות יהודי.

לא אוהבת הערות מהסוג הזה
 

Fairywitch

New member
וטוב שאתה מתאפק, כי זה באמת קשקוש-

יהדות נמדדת בהרבה יותר משמירת כשרות, שבת או צום בפסח (כן, בכוונה כתבתי פסח). למשל, גם טומי לפיד יהודי, ואני בטוחה שהוא אוכל חזיר ביום כיפור... יהדות זה לאום, לא רק דת, וכל אחד מציין את היהדות שלו בצורה אחרת. אתה לא יכול להגיד על מישהו שהוא נכד לניצולי שואה שהוא לא יהודי, רק כי הוא נוסע בשבת
 

Fairywitch

New member
בינתיים לא אני הבורה.

יהדות זה לא רק שמירת שבת וכשרות, נקודה. בינתיים כל מי שנולד לאמא יהודיה הוא יהודי, ודווקא תגובות כמו שלך הן העצובות באמת. כי וואללה, רוצה לשמוע משהו? אני לא מאמינה באלוהים, ובכ"ז אני יהודיה, ורק תעז להגיד לי שלא
אבוי לבורות, בגלל זה אנחנו כ"כ משוסעים.
 
אין ספק שכל אדם באשר הוא שנולד

לאם יהודיה הרי הוא יהודי, בין ירצה בכך ובין אם לא. לא על זה כתבתי.
 

LiRs Lullaby

New member
סתם שאלה,

עד עכשיו הצלחת רק לומר מה היהדות היא לא. הייתי רוצה להבין ממך מה יהדות היא כן, את יודעת, חוץ מלהיוולד לאמא יהודיה. או שמה שאת אומרת, זה שבשביל להיות יהודי צריך אך רק להיוולד לאמא יהודיה וזהו? שלא צריך לעשות כלום מעבר?
 

Fairywitch

New member
שאלה לעניין ובמקום../images/Emo13.gifיהדות זה לאום בשבילי-

אני חלק מעם, שיש לו היסטוריה, תרבות ושפה. אני לא הייתי כאן לולא ההיסטוריה הזאת, פשוט כך, כי אבא שלי הוא נצר לגירוש ספרד. שלא לדבר שאם זה היה תלוי בנאצים- כולנו לא היינו כאן. בחלק הזה של עם והיסטוריה ושפה אני מרגישה הכי מחוברת והכי יהודיה שבעולם, קשה לי להסביר עד כמה. אבל בגלל שאני לא מאמינה שיש אלוהים- אז לדת אין שום משמעות בשבילי. מה לעשות? זאת תהיה צביעוּת מצידי לא להאמין אבל כן לשמור שבת ומסורת וכל זה. אני צמחונית, אז כשרות זה לא אישוּ, והתנ"ך הוא ספר מיתולוגיה בעיניי (האמת היא שאני ממש אוהבת תנ"ך, הוא מרתק). יש לי חברה טובה דתיה, ואנחנו מכבדות מאוד זו את אמונתה של זו, מתחשבות זו באמונתה של זו, וזה בכלל לא מפריע לנו. פשוט יש דברים שאנחנו יכולות לעשות יחד, ויש דברים שלא.
 

Jen74

New member
לפי ההלכה מספיק להיוולד לאם יהודיה כדי להיות

יהודי. זה יכול להיות טוב ובסדר למי שהיהדות חשובה לו. לי לא חשוב לאיזה דת הייתי נולדת כי אני לא אדם דתי. הבעיה שלי שבגלל שנולדתי לאם יהודיה מכריחים אותי להיות יהודיה - גם הרבנים וגם האנטישמים.
 

Jen74

New member
אגב, אני לא מתביישת וגם לא גאה ביהדות בכלל

ובכך שאני יהודיה. זאת פשוט עובדה. אני יהודיה כי נולדתי לשושלת של אמהות יהודיות. אבל שוב, אני לא אדם דתי.
 

JoNy Boi

New member
בקשר למה שהמנהלת אמרה

ברור שאת יהודייה אבל אמרת שאת לא מאמינה באלוהים ולא כשרות ולא כלום..ואת כל כך מתעצבנת שאמרו לך שאת לא יהודיה כשאת בעצם לא עושה שום דבר בתור יהודייה..
 

idodo cohen

New member
../images/Emo45.gifבהחלט

זה חבל. בהיסטוריה הדת הייתה "מתעדכנת", פעם בכמה מאות שנים, לפי התקדמות העולם. עכשיו משום מה יש נטייה דווקא להקצין וללכת אחורה (- בחוגים מסויימים. אני לא מכליל. חלק נכבד מהמשפחה שלי מורכב מדתיים ואני אוהב ומעריך את רובם הגדול). בהשקפה שלי יהדות זו דת שנולדים איתה. אלוהים מודד אנשים לפי המעשים שלהם, ושמירת מסורות כמו חגים היא הרבה יותר משמעותית מהיצמדות לכל מיני חוקים מסויימים -שלפחות בעיניי- אם זה היה "קורה" היום, לא היו קיימים מלכתחילה. כל אחד צריך לקבוע לעצמו לפי מה שהוא מרגיש.
 

BrokenDream103

New member
טוב, רציתי רק להגיד ש

מעולם לא אמרתי שאת לא יהודיה. את נולדת לאם יהודיה, ואף דבר לא יוכל לשנות את העובדה שאת יהודיה. אבל בניגוד אלייך, אני חושב שיהדות נמדדת בדיוק לפי שמירת שבת, כשרות חגים וכו'. הדת היא חלק בלתי נפרד מהיהדות. היהדות היא לא -רק- לאום, יש בה גם דת ומסורת. את אמרת ש"כל אחד מציין את היהדות שלו בצורה אחרת". אם כן, באיזו דרך? בצדקה? באהבת הזולת? בהנצחת השואה? כל אלו גם הגויים עושים. כל אלו דברים שכל בן אדם מכל גזע גם כן עושה, מסיבה אחת - אנושיות. את אמרת "בינתיים כל מי שנולד לאמא יהודיה הוא יהודי" ; "אני לא מאמינה באלוהים, ובכ"ז אני יהודיה". ברור. אבל חלק מלהיות יהודי הוא להאמין באלוקים ובחוקים שנתן. מה את חושבת שהתנ"ך והדת הם דברים שוליים ביהדות? לדעתי, הדת והמסורת הן חלק בלתי נפרד מהיהדות. את יכולה להצביע על משהו שאת עושה בחייך שיאפיין אותך בתור יהודיה? מה כבר חוץ מדת יכול לאפיין זאת? ציונות? הציונות כבר מזמן נכחדה. כל הצאצאים של הוגי הציונות כבר עכשיו גרים בטח באיזה פנטהאוז בפלורידה, או מנסים לתת שטחים לערבים רק כדי שיהיה 'שקט'. טוב אני מעדיף להפסיק פה כי אני נכנס לדברים לא קשורים, וגם כי בכל מקרה לא באתי לכפות על אנשים את דעתי אז אני עוצר כבר עכשיו.
 
../images/Emo45.gif

כל הכבוד! מילים כדורבנות. גם לי מפריע העניין של הכשרות, אבל אני מבינה שחיים בתת תנאים, צריך לאכול הכל, אחרת מתים. אני לא יודעת מה הייתי עושה, אם לא היה לי מה לאכול, האם עדיין הייתי שומרת על הכשרות, אבל מצד שני, בחיים גם לא הייתי הולכת לתוכנית שכזאת, אז טוב שאנשים אחרים הלכו, ואפשר לצפות בבית עם המזגן והאוכל הטעים, ורק לרחם עליהם... אגב, אתם יודעים שמוצמד להם גם פסיכולוג ורופא?
 

Jen74

New member
לפי ההלכה אני יהודיה

אבל אני לא שומרת כשרות, לא הולכת לבית כנסת (אפילו לא ביום כיפור), לא שומרת שבת. אבל אני כן מאמינה באלוהים. אז אני יהודיה או לא?
 
למעלה