מי שצריך לזכות זה או משה , או מולי

לא רוצה להכנס לויכוח המטומטם על "מי יהודי"

אבל אני רוצה להזכיר לך שהקוקוסים שהם אכלו שם הם ללא הפרשת תרומות ומעשרות, וכל דבר בעצם שהם הולכים שם לא נשחט כהלכה. הם מסתובבים שם עם בחורות חצי עירומות, מצטלמים בשבת. ובקיצור, עוברים על שלל עבירות נכבדות! אז נא לא להטפל לקטע של הכשרות, כי זה באמת לא קובע מי יהודי ומי לא. (ואני בנאדם דתי שמקפיד בחומרה על כל הדברים האלה).
 

RageBot

New member
לא

יש יותר יהודים שאני מזדהה איתם מאשר ישראלים שאני מזדהה איתם. יש משהו כמו...20,000 קבוצות של ישראלים? בזמן שיש מעט מאוד קבוצות של יהודים, יש "יהודים חילוניים" (כמוני! D= ) שאנחנו משייכים את עצמנו ליהדות (לא לדת היהודית) בגלל שאנחנו חלק מעם עם היסטוריה ארוכה מאוד. יש "יהודים רפורמים" יש "יהודים מסורתיים/דתיים" ויש "חרדים" אני רואה את עצמי יותר כ"יהודי חילוני" מאשר כ"ישראלי יהודי אשכנזי מרכזי חילוני". אז כן, יהדות זה גם דת, וגם לאום.
 

לולה2007

New member
לא.. ישראליות זו אזרחות יהדות זה הלאום !!

מי שלמד אזרחות יודע זאת
ישראליות זה לא לאום בגלל שיש פה גם ערבים ודרוזים ונוצרים שהם ישראלים אבל לא קשורים ללאום שלנו..היהודי (כי לאום זה דת, היסטוריה,תרבות וכו, דברים שהם ייחודיים ליהודים!!)
 

לאונרדה

New member
לדעתי זה לא בסדר שצריכים לאכול לא כשר

כי זה מונע מאנשים שומרי מסורת ודתיים להשתתף בתוכנית כזו....ובסך הכל אנחנו יהודים וצריך להתחשב בדברים הבסיסיים.....
 

LiRs Lullaby

New member
אבל זו כל הפואנטה של התכנית....

לשרוד! מה אתה רוצה, שיביאו להם בית כנסת נייד כדי שהם יוכלו להתפלל, רב שיכשיר להם את האוכל, סירים שונים ל"חלבי" ו"בשרי" וכו'?? כל העניין פה הוא שלפעמים צריך לאכול כל מיני דברים מגעילים כדי לשרוד, לא להתפנק כל הזמן..... אני לא חושבת שאפשר ללכת ל"הישרדות" כשיש עליך כל כך הרבה איסורים לעשות דברים...... צריך פה קצת אומץ לעשות דברים שבחיים האמיתיים בחיים לא היית עושה.
 

Fairywitch

New member
מי שהולך לתכנית יודע למה הוא נכנס-

גם כלפי צמחונים אפשר לומר שזה לא בסדר, אבל אף אחד לא מכריח אף אחד ללכת לתכנית. אני צמחונית, ולעולם לא הייתי הולכת לשם.
 

zupipi

New member
גם אני

גם אני דתיה.. אבל לא הבנתי איך מזה שהיא אמרה מי לדעתה צריך לזכות הגעתם לדיון פילוסופי ומעמיק על היהדות
 
למעלה