מכות בראש עקב נפילות

ענתPT

New member
עוד רעיון

אני מאוד אוהבת מנח של עמידת ברכיים מול מדרגה נמוכה- מנח זה מעודד חיזוק ויציבות של איזור האגן והבטן וניתן לשחק במנח זה בדרגות קושי שונות. עמידת ברכיים שלו כך שהידיים גבוהות- על חבילת טיטולים או על רגליך . בהצלחה ענת ל. פיזיותרפיסטית התפתחותית
 
|נצל"ש| ../images/Emo206.gif - עמידת ברכיים

ענת בוקר טוב, ביתי אוטוטו בת עשרה חודשים. לפני חודש כתבתי לכם שהיא זוחלת זחילת גחון לא סימטרית - זחילת פצוע רק על צד שמאל. המלצת לי לשים אותה על מדרגה נמוכה כלשהי וכך עשיתי. מאז היא נהייתה ממש מטפשת מדרגות מדופלמת - מטפסת על מדרגות רכות של הג'מבורי ומגיעה סופן ללא שום עזרה - אם היו עוד היא בטח היתה ממשיכה. אבל לצערי זה לא שיםר שום דבר מזחילת הגחון. היא מקובעת לגמרי ולא מוכנה להחליך יד וזה עוצר אותה בהכל: היא לא מתיישבת, היא לא זוחלת שש. מה שכן עשתה עמיגת הברכיים מול המדרגה - היא עלתה על הרגליים והיא מאוד מבסוטה. עכשיו כל פעם שאני יושבת והיא עלי היא נעמדת, אם היא מוצאת משהו לטפס עליו (לשמחתי אין מספיק כאלה בביתי) היא נעמדת. פניתי למטפלת בשיטת ורדי, שתמורת מאה חמישים שקלים סיפרה לי שצריך לעשות הרבה מסז'ים, על החלק הבעייתי בגוף, אבל לא נתנה שום תרגיל פרקטי לעבוד איתה. הסיבה שפניתי לשיטה זאת דוקא היא שרציתי תרגילים טובים אבל לא כאלה שיגרמו לה לבכות ולצווח - היא כבר גדולה וקשה לאלץ אותה לעשות דברים. עכשיו הקטנטונת מתוסכלת כי היא כבר רוצה לגלות את העולם אבל הכל עדיין חסום בפניה, אני מתוסכלת כי היא היא כל הזמן רוצה ידיים - קשה לה לזחול הרבה בצורה הזאת ולכן היא משתמשת בי בתור המנוף שלה למקומות מסויימים שאליהם היא עדיין לא יכולה להגיע לבד. אני משתדלת לא לוותר לה אבל יש גבול. שניה לפני שאני פונה להתפתחות הילד ששם באמת הילדים בוכים - ולא בגלל שעושים להם משהו רע אלא מאלצים אותם לעבוד קשה - האם יש לך עצה כלשהי מה עושים??? המון תודה.
 
שימי לב לתשובות שלי לאמא של חמוצי

הכל נכון גם עבורכם. אני מסכימה עם ענתPT בענין התרגיל עם המדרגה, אך אם זה מעודד אותה לעמידה, נסי את אותו התרגיל בלי מדרגה, בעמידת 6 מלאה, כמו שנתתי לאמא של חמוצי. גם כאן, כמו אצל אמא של חמוצי, מסג'ים הם פחות רלוונטים. האימון התנועתי אמור לתפוס פה חלק נכבד יותר, ויש שיטות טובות מאוד לעשות את זה. מאוד מוזר לי הסיפור עם המטפלת שפנית אליה. תפקיד של מטפל התפתחותי הוא לאבחן, לתרגל ולהנחות את ההורה לתרגילים בבית. תרגילים טובים לא חסרים, וגם לא צריך להביא תינוק לבכי כדי שיעבוד קשה. זה בדוק.
 

ענתPT

New member
טיפוס מדרגות

האם כשמתפסת על המדרגות עושה זאת עם אותה רגל או שכל פעם רגל אחרת נשלפת לעמידה? אני לא זוכרת אם בתכתובת הקודמת רשמת אם יש הבדל בתפקוד בין שתי הידיים מבחינת ההושטה והאחזקה- האם מעדיפה יד אחת יותר מהשניה. אם התשובות חיוביות וקיימים הבדלי צד בתפקוד- זחילה-טיפוס- משחק כדאי ללכת להערכה בהתפתחות הילד- שם כמו בכל מקצועות המטפלים תלוי למי מגיעים- מבחינת ההתייחסות לבכי- בכל מקרה תמיד מומלץ לשמוע ולהחליט לבד. כפי שכבר כתבתי הרגלים קשה לשנות.. וביתך לא תשנה את זחילתה עד שיהיה בידיה כלי אחר- יעיל יותר לניידות. במידה והטיפוס לא סימטרי את יכולה לטפס איתה ביחד ובכל פעם להוציא רגל אחרת. זחילה על שיפוע כדוגמת מגלשה יכול גם הוא לעודד פעילות סימטרית. אפשרות נוספת היא לתת לה שתי ידיים נמוכות ולעודד אותה ללכת אליך על הברכיים. כמו רוב השאלות התשובה תלוייה בסיבה ולא בתוצאה- מדוע משתמשת בזחילה זו?- לא תמיד יודעים להגיד אך אם ידעו יוכלו לעזור יותר מהר במציאת פתרון. ועכשו חלק שיהיה קצת שנוי במחלוקת... גיל 10 חודשים הוא גיל מצויין להתחלת עמידה, אל דאגה הקטנה לא תלך תוך יומיים, העמידה והעברות המשקל בה לשני הצדדים יוכלו גם הם לעודד תנועה סימטרית. בכל מקרה התפתחותה כיום לא קובעת (לדעתי) על קשיים בעתיד לכל היותר מאירה עליהם ויש לתת לכך את הדעת כפי שאת עושה מימלא. אשמח לקרוא אם התרגילים עזרו ואך הקטנה מתפתחת. בהצלחה. ענת ל. פיזיותרפיסטית התפתחותית.
 
למעלה